Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rautalankamusiikkia
1 2 3
Hohhoijaa
19.07.2005 19:14:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dodii, nyt on tutustuttu jo
 
- Hevimeteliin
- 80's hard rockiin
- Jazziin
- Kitarabluesiin
- 70's rokkiin
- Reggaehen
 
Jos ei perinpohjaisesti, niin ainakin suurin piirtein käsitys haettu. Seuraavana listalla on.. rautalanka! Suositelkaa jotain rautalankabändejä. Olisiko vaikka Agents varteenotettava? Määritelkää rautalankamusiikin ominaisia piirteitä.
 
P.S. Mille palstalle tämä kuuluisi? Onko rautalanka tanssimusiikkia?
 
Kiitos.
 
Kirjoalleitus
isojussi
19.07.2005 19:39:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Mille palstalle tämä kuuluisi? Onko rautalanka tanssimusiikkia?.
 
Ei oo. Käänny kitarahelevetin puoleen.
 
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Schnowotski
19.07.2005 19:47:30 (muokattu 19.07.2005 19:51:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No rautalankahan on sitä joka syntyy siitä rautalankakitaroinnista: kaiku/delay-ay-ay, instrumentaalia, hillittyä sooloilua (eikä välttämäti niin kovin säröisää). (Suunnilleen näin. Korjatkaa jos olen väärä)
 
Kannattaa tsekata The shadows. Ja höillä on se hitti, "Apache".
 
Tyttö kouluttautuu lääkäriksi, diagnosoi itsellään aivokasvaimen ja ampuu itsensä.
Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua...
isojussi
19.07.2005 19:50:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tsekata The shadows. Ja höillä on se hitti, "Apache".
 
Monen muun biisin muassa.
 
Toinen, joka kannattaa tsekata on Ventures
 
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Jani The Rock
19.07.2005 20:23:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä sovi unohtaa wanhoja Suomi-bändejä...
 
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
DJKaaos
19.07.2005 20:46:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos oikeasti kiinnostaa, niin hommaa joku Shadows -yhtyeen kokoelma vaikka ekana. Jos taas suomalainen wanha rautalanka tyyliin Emma ja Mandschurian Beat kolahtaa, niin sitten suosittelisin sellasta Fazerin kokoelmaa kuin Rautalankaklassikot.
 
www.twangsville.net , löytyy lähinnä uusrautalankaa.
 
Agents ei välttämättä ole ihan rautalankaa, tosin riippuu miten kukin rautalangan käsittää...onko laulettu musa enää rautalankaa onkin sitten makuasia. Toki Agentsien kaikissa kappaleissa tärkeintä on Pulliaisen kitarointi, joka siis on puhdasta rautalankakitarointia. Ja tietysti heiltä löytyy myös instrubiisejä. Makuasia tykkääkö niistä sitten. Itse en tykkää heidän levyttämistään instruista (pois lukien hypnoottinen Apache, joka kasvaa pikkuhiljaa täyteen mittaansa), syitä: soundimaailma on todella sekava... taustalla ulvovat urut ja aivan kuin katupora huutaisi myös taustoilla...mieleen tulee, että äänitykset on tehty jossain rakennustyömaalla. Livenä Agentsien instrumentaalit ovat sitten omasta mielestäni maailman mahtavinta musaa, kun taustalla ei ole urut ja muut huutamassa, vaan tyyli on klassinen kaksi kitaraa, basso ja rummut.
 
Peruslevykaupoista rautalankamusaa on vaikeahko löytää, mutta jos todella haluaa löytää ko levyjä niin niitä kyllä on saatavana.
 
Rautalanka on mahtavaa musiikkia.
 
Vain kuolleet kalat uivat virran mukana.
Leper Messiah
19.07.2005 20:58:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suosittelen:
 
The Shadows - kaikki piisit
 
The Ventures - Walk don't run
 
anasta tulee kyllä isona joku eduskunnan puheenjohtaja, sillä on ihan vitun hyviä näkökulmia, se osaa puhua, vittu sitä kuuntelee ihmiset! - saku (kaverini)
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4
poppamies
19.07.2005 21:02:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Olisiko vaikka Agents varteenotettava? Määritelkää rautalankamusiikin ominaisia piirteitä...
 
1) Agents ei oo rautalankaa. Aivan niinkuin pojat sanoo niin sitä on vastaavasti Shadows, Ventures, ruotsalainen Spotnicks. suomalainen Strangers ja Sounds.
 
2) Ominaisinta rautalankamusiikille on että pystysolisti puuttuu täysin. Kyse on siin puhtaasti instrumenttaali musiikista.
 
G strings are for strippers
Hohhoijaa
19.07.2005 21:02:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, eiköhän näillä pärjäillä. Kiitän!
 
Kirjoalleitus
isojussi
19.07.2005 21:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusista kotimaisista kantsii tsekata Finnbeat
 
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
hoja
19.07.2005 21:29:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duane Eddy. Ja Rebel Rouser:
 
http://members.tripod.com/~Tony50/duane-rebeltab.html
 
K100 #8 Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä..
Hohhoijaa
21.07.2005 12:59:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shadowsin FBI oli tuttu ja opettelin soittamaan sitä, aika helppo ja kaikin puolin loistava kipale. Sanokaas jotain muita tunnettuja rautalankabiisejä!
 
Landola59
21.07.2005 13:46:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shadows on jo niin legenda ett ä tuskin sitä kannattaa mainita... Ghost Riders in the sky on aika huluvaton rämpytys.
 
Sarkasmi on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet.
tigrushka
21.07.2005 13:56:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Los Straitjackets
 
http://www.straitjackets.com/
 
I got stripes ^..^
Nuuskamuikkunen
21.07.2005 18:12:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... Laika & The Cosmonaunts kannattaa kuunnella. Varsinkin heidän edellinen levy Local Warming. Ei niinkään "perinteistä" rautalankaa. Mukana semmosta garage/punk henkeä.
 
Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta.
tähtivaeltaja
21.07.2005 18:17:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lasketaanko mukaan 'surf'-musa ja jenkit? Hawaii 5-0 jne.
 
zille
21.07.2005 19:45:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Sounds - Emma
Ehdottomasti! :)
Onhan The Shadowsien Apache (niin ja kaek muut) vallan mainio, varsinkin se Apachen video, siis ei The Shadowsin esittämänä, mutta en tiedä ketä ne häiskät on... :D Voivoi...
 
huihai
21.07.2005 20:34:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomalainen tanssirautalanka menee aina mollissa ja kappaleet on venäläistä alkuperää(kaksi kitaraa, yksi ainoa ikkuna, ajomies, etc...)
 
DJKaaos
21.07.2005 20:54:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, suomalaisen rautalangan tunnusmerkki on se, että se menee aika pitkälti mollissa. Nämä amerikan, englannin ja ruotsinkin värssyt menee usein duurissa ja ovat hyvinkin iloisia kappaleita.
 
Suomalainen itsemurharautalanka on oikea termi
 
Vain kuolleet kalat uivat virran mukana.
klaasson
21.07.2005 21:33:25 (muokattu 21.07.2005 21:34:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Ventures on paras mun mielestä ja myös The Lively Ones on helvetin hyvä. Shadowskin ihan ok, siihen oon vähemmän perehtyny.
 
mut parhaita biisejä rautalankana on musta telstar, walk don't run, apache, mr moto, surf rider, misirlou...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «