Aihe: Putkityypin särö
1 2
Royal Banzai
21.07.2005 01:52:17 (muokattu 21.07.2005 01:53:07)
Särötopikkeja ei ole vielä tarpeeksi, kyllä niitä tarvitaan.

Mielessä olisi sellainen aivan pientä soroa ja boostia antava säröpedaali. Jotain kitaristien Tube Screamerien jäljillä olevaa bassoversiota siis kaiketi. Etsin lähinnä sellaista Jamerson/George Porter jr -tyyppistä himpan verran yliajettua putkisoundia. 50w putkivahvistin löytyy, mutta spedun kanssa olisi särön ja volan määrää ja keskinäistä suhdetta helpompi säädellä.

EBS:n MultiDrive tuntuisi samplejen perusteella olevan turhan rankasti särkevä ja hifin tuntuinen peli. Custom sounds myy paria värkkiä, joista tämä Blueberry tuntuisi hyvältä. Yli 200e hintalappu ei. Roger Mayers Voodoo-Bass on halvempi, ja sitä aika paljon kehutaan harmony-centralissa. Harmony-centralissa toisaalta kehutaan ihan mitä tahansa, ja jotenkin epäilyttäisi ostaa fuzz pikku muroa varten. Onko kellään ideoita?
Does your mama like to reggae?
hemmo
21.07.2005 07:18:49

EBS:n MultiDrive tuntuisi samplejen perusteella olevan turhan rankasti särkevä ja hifin tuntuinen peli.

...mitä se ei todellakaan ole, munsta, vaan mukavan pehmeän pyöreä ei-hi-gain vehje, hyvä sellainen, mutta tone säätö olisi kiva.

Mielestäni tarvitsemasi lisäpotkun saa melkeen mistä vaan bassosäröstä, jossa on tarpeeksi boostia ja blend-säätö suoran ja särösaundin balanssiin. Esim. Boss Bass Overdrive.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
poppamies
21.07.2005 08:30:07 (muokattu 21.07.2005 08:33:46)

No olen itse myös metsästänyt tuollsista soundia. Lievä (putki)pärinä. Sellainen pehmeä, pieni pyöreä. Ei sellainen joka kuulostaa siltä kuin kippaisi sorakuormaa. Uudessa GK nupissa on särö mutta se on sellainen hevimpi. Toisaalta siinä nupissa on lisäksi "boost" potikka joka simuloi putkisäröä. En ole joutanut sitä testata sen kummemmin mutta kun se ei ole "omalla kanavalla" polkimen takan niin on kenties hankalampi käyttää livenä. Spedu olisi kätevämpi. EBS on varmasti OK omalla tavallaan mutta haen jotain retrompaa soundia. Olen aikaisemminkin maininnut minkälaista kaipaan. Esimerkeinä olkoon vaikka Spencer Davis Group "Keep On Running" ja Free'n "Wishing Well"
G strings are for strippers
Karlsson
21.07.2005 08:32:43
Mysteerinen Tesa-etunen lienee ratkaisu tähänkin!
"Ei toi biisi huono ole. Se on ihan paska!" -Pahvisimpanssi
Teijo K.
21.07.2005 08:33:59

Mysteerinen Tesa-etunen lienee ratkaisu tähänkin!

Se vaan että niitä ei saa mistään. Sulla on ainoo maailmassa. Buah!
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
Karlsson
21.07.2005 08:42:29
Se vaan että niitä ei saa mistään. Sulla on ainoo maailmassa. Buah!

Nii-i. Siks toi "mystinen".
"Ei toi biisi huono ole. Se on ihan paska!" -Pahvisimpanssi
atoni
21.07.2005 09:48:53 (muokattu 21.07.2005 09:57:30)

itselläni on tuon Boss ODB-3 ja kyllä siitä ihan semmoisen hillityn overdriven saa, vaikka sillä tuppasi saamaan aina semmoisen - ei kovin hyvän kuuloisen - tapposärön. Blendi on loistava säädin.

Bossin Blues Driver on kanssa hyvän kuuloinen peli.

Paljon hyvää olen kuullut myös DOD250 pedaalista ja Marshall Guv'nor:sta, mutta en ole päässy testaamaan.

Jos haluat hyvän ja halvan fuzzin tsekkaas Zoom Ultra Fuzz
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=161
bize
21.07.2005 10:03:23 (muokattu 21.07.2005 10:05:33)
itselläni on tuon Boss ODB-3 ja kyllä siitä ihan semmoisen hillityn overdriven saa, vaikka sillä tuppasi saamaan aina semmoisen - ei kovin hyvän kuuloisen - tapposärön. Blendi on loistava säädin.

Digitechin Bass Driver on paljon hillitympi kuin ODB-3, tosin Bossilla saa selkeämpiä soundejä, Digitechistä tulee ihmeellistä mutaa soundiin. Ehkä parasta putkiturinaa saa putkista itsestään: electro-harmonixin black finger -putkikompressori on tuntunut parhaalta siihen tarkoitukseen. Paria mietoa säröä yhdistelemällä saa myös multaisen lopputuloksen aikaan, mutta nyt taidetaan mennä muiden tontille, Hemmo kertokoon lisää..

Ainiin. Marshallin Blues Breaker on myös hyvä, mutta tiputtaa volumea miedommilla asetuksilla, minkä takia sitä joutuu pitämään koko ajan päällä jos käyttää.
Jazz music can't get make of living in Finland as it might can be in America example. -teemujazz
poppamies
21.07.2005 13:39:07

...Ittellä vaan ei oo paljoo käyttöö sillä kun saan nupista sen murinan mitä tartten.

Va ska du ha för Multidriven?
G strings are for strippers
Keny
21.07.2005 14:00:06

Måste fundera liite.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
hemmo
21.07.2005 15:33:00 (muokattu 21.07.2005 18:00:39)

Måste fundera liite.

Venta lite. Det är min gammal spedu. Jag vill ha det tillbacka.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
pardy
21.07.2005 17:45:17

Jag har den där pedal också. Men jag vet inte om är den till salu.
Hughes
21.07.2005 18:51:07
No miks ei tämä tech21 SansAmp Bass Driver DI? Eikö se ole kovan luokan bassosärötin ym ym?
MoParit on ihana asia.
pardy
21.07.2005 18:52:14

No miks ei tämä tech21 SansAmp Bass Driver DI? Eikö se ole kovan luokan bassosärötin ym ym?

No kun se ei oo suoranaisesti bassosärö, vaan etuaste. Saahan siitäki pientä säröä mutta säädöt on melko rajalliset ihan säröpurkkiin verrattuna.
hemmo
21.07.2005 18:57:45

No kun se ei oo suoranaisesti bassosärö, vaan etuaste. Saahan siitäki pientä säröä mutta säädöt on melko rajalliset ihan säröpurkkiin verrattuna.

Ettämitenkä? Rajalliset? Tarkoittanet, että säröä ei ehkä lähde niin paljoa kuin normibassosäröstä, mutta kyllä siinä on säätimiä melkolailla tarpeeksi.
pardy
21.07.2005 18:59:45

Ettämitenkä? Rajalliset? Tarkoittanet, että säröä ei ehkä lähde niin paljoa kuin normibassosäröstä, mutta kyllä siinä on säätimiä melkolailla tarpeeksi.

No just meinasin että sen ite särön säätömahdollisuudet on kokolailla rajoitetut siinä.
hemmo
21.07.2005 19:08:59

No just meinasin että sen ite särön säätömahdollisuudet on kokolailla rajoitetut siinä.

Ei, edelleen ei. Kyllä säröä voi oikeen hyvin SansAmpissa säätää, sillä siihen vaikuttavat: gain, presence ja treble, mutta sen maximimäärä voisi olla isompi. Niinko.
pardy
21.07.2005 19:14:59

Ei, edelleen ei. Kyllä säröä voi oikeen hyvin SansAmpissa säätää, sillä siihen vaikuttavat: gain, presence ja treble, mutta sen maximimäärä voisi olla isompi. Niinko.

Rölölööö, siis siinä eijo nappia mistä tapahtuu että "enenpi säröö - vähempi säröö"? Noni.
atoni
21.07.2005 21:39:49 (muokattu 21.07.2005 21:40:49)

Ehkä parasta putkiturinaa saa putkista itsestään: electro-harmonixin black finger -putkikompressori on tuntunut parhaalta siihen tarkoitukseen.

Juu. Itelläni on tää Black Finger laudassa. Laitos on koko ajan päällä lämmittämässä ja vähän lyttäämässä soundia. Diggaan valtavasti.

Linjaan (ja/tai morjens vaffareihin) menee BDDI:n ulosanti.

Lisävaihteina säröihin/overdriveiksi on sitten ODB-3, UF-1 ja Line6 MM-4:n kehämodulaattori.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)