Tähän löytyy yksi erittäin simppeli ohje jolla säästyy paljolta harmilta: Älä jätä kitaraasi paikkaan jossa itse et suostuisi olemaan. Hyvin olen tuolla pärjännyt. Ja toinen "Kohtele kitaraasi kuin unelmiesi naista" (ei sovinisteille) |
M-Juhana 14.05.2003 08:57:51 | |
---|
Olen joskus aikaisemminkin kommentoinut tätä aihetta omilla kokemuksilla. Asun vanhassa puurakenteisessa talossa ja talviaikaan kun lämpötilavaihtelut on moisessa tönössä huomattavissa, saattaa kitaran vire heittää jopa 20 cnt / kieli. Kun kielet ovat vielä eri paksuisia laajenevat ja supistuvat erilailla on vire aivan pe...tä. Eli kun illalla soittelee ja keppi on ok. vireinen, laittaa sen telineeseen kun lopettaa. Klo 22.00 napsahtaa lämmitys päälle (yösähkö nääs) ja aamulla kun jatkaa rämpyttelyä, on ekana uusi viritys-sessio. Tämä ei johdu kitarasta, koska tiedän sen pitävän vireensä. Eli säilyttäkää kitaranne tasalämpöisessä paikassa. Koskaan ei ole myöhäistä... |
Fortune 14.05.2003 09:38:53 | |
---|
Ja toinen "Kohtele kitaraasi kuin unelmiesi naista" (ei sovinisteille) Sinun kitaraasi en haluaisi lainata.
|
axe 14.05.2003 09:39:27 (muokattu 14.05.2003 09:39:54) | |
---|
Tähän löytyy yksi erittäin simppeli ohje jolla säästyy paljolta harmilta: Älä jätä kitaraasi paikkaan jossa itse et suostuisi olemaan. Hyvin olen tuolla pärjännyt. Et ole sitten varmaan juurikaan pitänyt kitaraa laukussa? :-) |
Jusstus 14.05.2003 09:42:42 | |
---|
Tähän löytyy yksi erittäin simppeli ohje jolla säästyy paljolta harmilta: Älä jätä kitaraasi paikkaan jossa itse et suostuisi olemaan. Hyvin olen tuolla pärjännyt. Et ole sitten varmaan juurikaan pitänyt kitaraa laukussa? :-) Meillä toinen kitara roikkuu kaulasta telineessä seinällä. Itse en roikkuisi yötäkään. Hehe. Hyvän vinkin turhaa parjaamista. "These go to eleven.." |
JMzz 14.05.2003 12:41:05 (muokattu 14.05.2003 14:23:01) | |
---|
Sinun kitaraasi en haluaisi lainata. Heh... pitihän sen mennä kaksimielisyyksien puolelle. Kuten pelkäsinkin. Tarkoitin tietenkin "kuin silkkihansikkain" Ihan vakavasti: kuinka moni on joutunut kokemaan sen "klassikon" eli on virittänyt akustisen sisällä ja on mennyt ulkoilmaan jossa asteita olikin hieman vähempi. Sitten ottanut kitaran laukusta sen enempää miettimättä ja tarkistanut lavalla vielä vireen ja EIKÖS se tietysti ollut päin P:tä. Toista kertaa samaa virhettä tuskin tekee vars. jos esitykseen on aikaa alle 5 min.
|
Jusstus 14.05.2003 14:21:25 | |
---|
Meillä toinen kitara roikkuu kaulasta telineessä seinällä. Itse en roikkuisi yötäkään. Hehe. Hyvän vinkin turhaa parjaamista. Itse asiassa meillä roikkuu leukakeinussa yhteensä kolme kitaraa täällä musahuoneessa. Julma paikka.
"These go to eleven.." |
C3PO 14.05.2003 19:35:10 | |
---|
Et ole sitten varmaan juurikaan pitänyt kitaraa laukussa? :-) Heh, tätä minä jo vähän odottelinkin:) Lähinnä viittasin oloihin lämpötilan ja kosteuden suhteen. En ole viettänyt yötäni kitaralaukussa, mutta sähköpianon laukkua olen käyttänyt makuupussina:)
"Art is making something out of nothing and selling it. - Frank Zappa" |