DieC1 21.07.2005 10:45:58 | |
---|
Terve! Ostin tässä uuden läppärin, Echo Audion Layla24 -äänikortin ja Behringerin ADA8000:sen. Nyt kun olen viikon paininut asian kanssa, huomasin, että Behringeristä lähtee silloin tällöin signaalia ulos, joka taas jumittaa koko koneen käynnistäessä. Tietysti saan uuden vastaavan tilalle, mutta jos esimerkiksi muilla on ollut ko. laitteen kanssa vastaavia ongelmia, en viitsisi sellaista enää ottaa. Eli kun katsoo laitteen taakse, ADAT OUTista tulee valoa aina välillä, katkonaisesti ja satunnaisesti. Muuten järjestelmä toimii hyvin. Mitä vaihtoehtoja on tuolle Behringerille? Mallia, kokemusta ja mielellään linkkiä jos saisi. Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
mhelin 21.07.2005 11:48:07 | |
---|
No eikö ADA:aa voi käynnistää vasta sen jälkeen kun PC on ensin buutattu? Vika on muuten luultavasti Laylan ajureissa. |
Yksi vaihtoehto olisi Focusrite Octopre LE plus digilaajennus, joskin tuo on kalliimpi. Ei kyllä tulisi ensimmäisenä mieleen että vika on tuossa Behringerissä, joten sen vaihtaminen ei välttämättä auta. |
BenGlenton 21.07.2005 12:06:22 | |
---|
Räpsiikö valo silloin kun ADA on slavena vai masterina? Jos räpsyy vain slave tilassa, on vika tietokoneen päässä. www.supremecourtband.fi |
DieC1 21.07.2005 18:13:00 | |
---|
Tarkotin sitä, että adat -ulostulon punainen valo (eli siis se info, mitä valokaapeli kuljettaa) pätkii, en merkkivaloa. Oli slave tai master, mielestäni ei ole kovinkaan luotettavaa, että adat out on pimeänä silloin tällöin? Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
DieC1 21.07.2005 18:17:26 | |
---|
JA: Kone ei käynnisty myöskään, jos laittaa digital mode ADAT OPTICAL ja Behringeriä ei löydy. Eli siis vaikka Behku on päällä, mutta adat out ei skulaa, synkka ei toimi ja mikään ei toimi. Am I Right? Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
DieC1 21.07.2005 18:34:07 | |
---|
Vielä varmistus. Kone toimii aina silloin, kun Behringer toimii. Ei se ole ajureista kiinni, onko adat -väylä pimeänä, jos ei kone ole edes päällä. Äsken toimi moitteettomasti muutaman kerran, ja kerran jökkäs, tällöin ei ollut taas signaalia, ja kun konetta vähän kopsautti, valo alkoi vilkkumaan. Elikkä Soundatalle takaisin ja uutta, ei ole ilmeisesti kovinkaan yleinen vika? Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
kjh 21.07.2005 21:27:16 | |
---|
Jos tuossa ADAssa olisikin yksilövika, niin audiosignaalin, vaikka digitaalisenkaan, ei pitäisi vaikuttaa koneen käynnistykseen tai toimintaan muuten kuin audion perillemenon osalta. Jos näin kuitenkin tapahtuu, niin en kyllä kehuisi drivereita. |
DieC1 21.07.2005 21:35:35 | |
---|
Ongelma ei olekaan audiosignaali vaan adatsync. En voi oikein ajureille mitään, että niiden sättiminen ei auta pätkääkään. Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
kjh 22.07.2005 11:42:58 | |
---|
Sättiminen harvoin auttaa, mutta vian oikea paikannus helpottaa sen korjaamista... |
mhelin 22.07.2005 14:17:32 (muokattu 22.07.2005 14:24:14) | |
---|
Älä käytä ADAT synkkaa, käytä word clockia (layla24 master -> ADA8000 slave). Edit: Manuaalissakin lukee tällain: "Note: To preserve the high audio quality of Layla24/Gina24’s converters it is best to use the Internal input clock setting instead of synchronizing to an external ADAT clock, which may add unwanted jitter to the signal." |
kivi 22.07.2005 16:22:30 (muokattu 22.07.2005 16:23:12) | |
---|
Älä käytä ADAT synkkaa, käytä word clockia (layla24 master -> ADA8000 slave). Joudut ostamaan lyhyen koaksiaalijohdon (esim langattoman antennijohto toimii suoraan) WordClock-signaalin kuljettamiseen, mutta se on sen arvoista. Laajennettavuus ja luotettavuuskin on heti ihan eri tasoa. |
DieC1 24.07.2005 15:12:17 | |
---|
Oukki doukki. Kokeilen maanantaina. Silti ihmetyttää tuo koneen käynnistys, viimeisimmät ajurit on ja Windowsissa kaikki mahdolliset päivitykset. Loogista on tietenkin, että jos "adat optical" -laite on määritelty ajureissa, mutta kortti ei sitä löydä, niin ei se silloin toimi. Tyhmää tosin. Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO? |
Reddie 27.07.2005 22:52:28 | |
---|
Mut voiskos joku vielä valoittaa tota otsikon aihetta? Oon ihan mielenkiinnosta selaillu noita adatilla varustettuja etus-markkinoita (Oon ainaski vielä ihan tyytyväinen ADAani) ja ilmeisesti noi Focusriten molemmat OctoPret on ihan ok pelejä vaiko? Mitäs muita olis? |
Mikael 28.07.2005 09:46:52 | |
---|
Oli miten oli, mutta näin on. |
Reddie 28.07.2005 15:13:57 | |
---|
Aika hienoja pelejä.. Varsinkin toi Onyx näytti aika käypältä. Osaatko Mikael (tai muutkin tietysti saa) analysoida noita laitteita tarkemmin? |
HK 29.07.2005 13:22:15 | |
---|
Mitenköhän tuossa Onyxissä on tuo linjatason i/o toteutettu käytännössä? Tuleeko mukana pluginivaska db25 liittimelle, vai onko tuota varten hommattava taas erillinen räkkitilaa vievä mokkula? Peltikorva puupäässä. |
Mikael 29.07.2005 13:57:07 | |
---|
Aika hienoja pelejä.. Varsinkin toi Onyx näytti aika käypältä. Osaatko Mikael (tai muutkin tietysti saa) analysoida noita laitteita tarkemmin? Ei oo käyttökokemusta mistään noista, mut ainakin SoundOnSoundin sivuilta löytyy ihan kattavia arvioita melkein noista kaikista. www.soundonsound.com Oli miten oli, mutta näin on. |