Aihe: PDP rummut, ostin juuri.
1 2 3
toba
20.07.2005 20:49:04

Sori jos jotain häiritsee että aloitin taas tästä merkistä jauhamisen, mutta nyt kun ne kerta on ostettu niin kritisoidaan vähäsen.

Eli siis
PDP MX Deep Red:it tuli hankittua.

Aloitetaanpas vaikka vioista,
niinkun muutama täällä jo on sanonut omista PDP:istään että pikkuvikoja on löytynyt, ja joku jo valitteli tomimountista että se oli "moralla" isketty, näin se on minullakin ;)
Sellasia puutikkuja jääny siihen reijän ympärille, mutta sitä ei kuitenkaan huomaa eikä se soundiin näytä vaikuttavan.
Sitten myös basarin reunoilla on jotain rosoisuuksia, mutta ne ei ole mitään pahempaa. Ison tomin kiristysruuveja puuttui kaksi, se otti hieman päähän, huomenna hakemaan.

Sitten vähän hardwaresta,
eli jos totta puhutaan, niin olen ehkä hieman pettynyt, tai sitten tottunut vain yksinkertaisimpiin. Yamahan hardwarehan on todella simppeliä ja laadukasta, ja monipuolista, siihen olin tottunut, kunnes möin sen setin ständeineen kaikkineen. Tuo iso-tomi ratkasu on todella paska, en tosiaan haluaisi että se on ride-ständissä kiinni, se vaikeuttaa helkkaristi siirtämistä; Jos siirrän lattiatomia, siirtyy ride, ja toisinpäin. Pitäisi löytää se kultainen keskitie, mutta ensinnäkin tuo on painava kun synti ja tuottaa ärsyttävää nypläämistä. Ehdottomasti jalkaratkasu tomille on paras, koska ride-ständiäkin voi näin siirrellä ihan vapaasti ilman sen suurempaa ongelmaa. Kaiken lisäksi tuossa pitää ettiä se oikea painopiste, ettei tuo koko römpäke kaadu lattialle, se nimittäin kallistuu helposti.

Ja sitten positiivinen palaute,
mitä nyt nopealla virityksellä (isoa tomia lukuunottamatta) sain aikaseksi, niin hyvältä soundaa (tosin toistaiseksi hieman epävireiseltä) ja soundi on munakas, varsinkin basarissa! Eikä virpassakaan valittamista, aika pehmeä loppupeleissä.
Basari jytisee varmaan afrikkaan saakkaa. Melkein häiritsevästi :D ehkä sinne pitää vähän peitettä lisäillä jossain vaiheessa. Mutta siis, hyvä on ostos ja tätä on ilo lähteä laajentamaan. Omaan kuvaan lisäilen sitten myöhemmin.
Jatkakaa toki tätä aihetta ja kertokaa omia kokemuksia ja ottakaa kantaa. Olen puhunut.
HeavyMachinery
20.07.2005 22:35:22

Tervetuloa kerhoon :) Se mora reikä oli mulla...

Itse hion viisteet uusiksi kun ne oli tosiaan aika rujolla kädellä tehty. Se tomi kiinnike on ihan tyypillinen nyky meiningin mukainen kaikilla merkeilä se on semmoinen, onko se sitten bonus vai miinus :)
Minä tiedän - siis pelkään !
HeavyMachinery
20.07.2005 23:34:42 (muokattu 20.07.2005 23:35:29)

Ei niissä moittimista ole ollut. Jopa alkuperäiskalvotkin soundaa hyvälle. Basairin vaihdoin samantien evansin emadin enkä ole katunut :) Herkkästi syttyvä ja voimakkaan attackkin omaava setti se on 14" pitäis laittaa jalat niitä saa musamaiilmasta tilaamalla, siis jos omistaa se 16" jalallisen niin on ainakin samanlaiset jalat molemmissa :)
Bacchus
21.07.2005 13:17:10
Kun kasailin noita niin mielessä pyöri että noista tulee vielä saleen joku trendivillitys
Ne on jo.=D

Ainoo mikä mun mielestä noissa mättää, on noi helvetin rumat lugit. Ja rauta näyttää jopa normaalia kuraisemmalta. Hinta/laatu-suhde on kyllä voittamaton.

Onnittelut uudesta setistä, pistäs kuvia!
Jag är en hund
HeavyMachinery
21.07.2005 13:26:49

Ne on jo.=D

Ainoo mikä mun mielestä noissa mättää, on noi helvetin rumat lugit. Ja rauta näyttää jopa normaalia kuraisemmalta. Hinta/laatu-suhde on kyllä voittamaton.

Lugit on hienot, minun makuuni ne on ainakin.
kumpo
21.07.2005 15:06:24
Mikä ero noilla MX ja CX seteillä oikein on? Hintahan oli noin sama.

Mites toi taso noin muuten PDP noissa seteissä onko jotain mihin voisi vaikka verrata? Vaikka verrattuna TAMAN uusiin superstareihin?
kun rima on matala on helpompi päästä yli
hollmi-5
21.07.2005 15:26:03
Mites toi taso noin muuten PDP noissa seteissä onko jotain mihin voisi vaikka verrata? Vaikka verrattuna TAMAN uusiin superstareihin? Lienevät samaa tasoa soundeiltansa. Tamoissa on parempi hardware ja valuvanteet sekä hitusen parempi viimeistely. PDP vetää pidemmän korren runkojensa puuvalinnoilla.
Mika Hollström
kumpo
21.07.2005 15:30:34
Lienevät samaa tasoa soundeiltansa. Tamoissa on parempi hardware ja valuvanteet sekä hitusen parempi viimeistely. PDP vetää pidemmän korren runkojensa puuvalinnoilla.

Eli koska superstar setin saa rautoineen samaan hintaan n. kuin pdp mx:n ilman rautoja niin kannattaisi ottaa tama...?
kun rima on matala on helpompi päästä yli
toba
21.07.2005 15:59:06

Mikä ero noilla MX ja CX seteillä oikein on? Hintahan oli noin sama.

Mites toi taso noin muuten PDP noissa seteissä onko jotain mihin voisi vaikka verrata? Vaikka verrattuna TAMAN uusiin superstareihin?

MX on maalattu ja jätetty muuten käsittelemättä (vai onko siinä vahakerros?) ja CX on päällystetty mutta munmielestä ei niin hieno valinta kun MX. LX onkin sitten lakkasetti ja paljon kalliimpi. Muista en tiedä.
Tamasta en tiedä mitään, mutta itse en Tamaa ole koskaan suosinut, tosin IC:t omistan.
toba
21.07.2005 16:00:30

Eli koska superstar setin saa rautoineen samaan hintaan n. kuin pdp mx:n ilman rautoja niin kannattaisi ottaa tama...?

No turha jostain hardwaresta nyt on puhua. Kyllä nuokin asiansa ajaa, sitäpaitsi itse kallistuisin mieluiten Yamahan Hardwareen :) Kannattaa ostaa Yamaha Stage Custom jos noin lähdetään vertaamaan.
toba
21.07.2005 16:02:15

Ne on jo.=D

Nuo lugithan on sentään kiiltävät, on niitä mattapintasiakin nähty. Kuvia pistelen vähän ajan päästä :)
Bacchus
21.07.2005 16:10:42
Nuo lugithan on sentään kiiltävät, on niitä mattapintasiakin nähty. Kuvia pistelen vähän ajan päästä :)

Ei löydy kyllä valtamerkeiltä, paitsi satin-viimeistely kalliimmissa seteissä.

No turha jostain hardwaresta nyt on puhua. Kyllä nuokin asiansa ajaa, sitäpaitsi itse kallistuisin mieluiten Yamahan Hardwareen :) Kannattaa ostaa Yamaha Stage Custom jos noin lähdetään vertaamaan.

Totta kai kannatta puhua, onhan se yksi seikka miten hinta setille muodostuu. Siis seteissä joissa HW sisältyy hintaan. Taman HW on erittäin laadukasta. Jos vanhat ennusmerkit pitävät paikkansa, kohta tulee taas kollektiiviset aivot omaava rummut-palstan kuoro huutamaan yammun puolesta, joista puolilla ei edes ole kokemusta eri valmistajien raudan eroista. Ei sillä etteikö Yamaha rauta olisi hyvää.

Mutta, ei ollut tarkoitus lähteä näin negatiiviselle linjalle, pahoittelut siitä. Ja ihan tyylikkäitä settejä nuo PDP:t ovat, pistähän kuvia että päästään ihailemaan!
Jag är en hund
HeavyMachinery
21.07.2005 16:17:25

Lienevät samaa tasoa soundeiltansa. Tamoissa on parempi hardware ja valuvanteet sekä hitusen parempi viimeistely. PDP vetää pidemmän korren runkojensa puuvalinnoilla.

Sanoisin silti että pdp:ssä on parempi viimmeistely kuin tamoissa, samoin se omniball tomi kiinnike ja ripustus tapa on parempi pdp:ssä. Superstarin valuvanteet no joo siitäkin on 2koulukuntaa, melkein ennemmin otan kevyemmät vanteet kuin tosi raskaat vaulvanteet.
WyW
21.07.2005 16:39:08

Mullei ollu morameininkiä tomeis... tai sit en o osannu kattoa. Vai sais 14" tomiin jalat :P. Vois hommata. Kyllä mä ainaki iha tykkään tosta pallonivelsysteemistä. Itellä o MX Sea Blue ja kyllä varsinkin basari on älytön. Kaverit varmaan lainaa nauhotuksiin basaria tosta setistä ja niillä on käytössä sentään Pearl Masters studio BRX:t!
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
miän vain
21.07.2005 16:55:46

Kuvaa kehiin. Ja onnea uusille.

Itse hion viisteet uusiksi kun ne oli tosiaan aika rujolla kädellä tehty.

Auts. Eipä hyvältä näytä.
I'm a one band's man
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
HeavyMachinery
21.07.2005 19:07:07

Mullei ollu morameininkiä tomeis... tai sit en o osannu kattoa.!

Tomi holderin reikä basariin oli kuin moralla kairattu :)

Lähinnä viisteiden hionta oli minun makuun liian karkealla tehty, eli parsin vain viimmeistelyn puutteita :)
WyW
21.07.2005 20:48:48

Tomi holderin reikä basariin oli kuin moralla kairattu :)

Lähinnä viisteiden hionta oli minun makuun liian karkealla tehty, eli parsin vain viimmeistelyn puutteita :)

Jeps... noita viisteitä oon aatellu vähän sipasta jollain hiekkapaperilla tai jotain. Mikä ois hyvä?

Mulla on kyl se tomiholderin reikä iha yees. Tosin en sitä tarvis ku mul o DW:n 9934:n tomi/symbaaliständi tuossa. On muuten aivan älyttömän hyvä ständi!
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
toba
21.07.2005 21:23:48

Pistähän kuvia että päästään ihailemaan!

Noni, kuva lisätty, kertokaa mitä ootte mieltä.
moderndrummer88
21.07.2005 21:39:37
Noni, kuva lisätty, kertokaa mitä ootte mieltä.

hienot on! asettelu vaan kusee...
Harva mainitseva erota vieras avulla moinen eloisa painos, kö it's ajaa kirsikanpunainen kukkia kotona rauhallinen puisto -lta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)