Asantala 20.07.2005 21:33:39 | |
---|
Terve! Olen tuossa miettinyt että mitä eroa mahtaa olla noin käytännössä noilla Voxin AC30 Cc2:lla ja Cc2X Blue Bulldogilla, muuta kuin tuo hinta ero 500 eur.. ja toiseksi mitä mahtaa maksaa postikulut jos tilaa tuolta thomanilta? Ja kolmanneksi mistä noita sais ihan liikkeestä suoraan, että vois testatakin ennen ostoa..?? It's better to burnout than fade away... |
svilo 20.07.2005 21:44:53 (muokattu 20.07.2005 21:53:13) | |
---|
Terve! Olen tuossa miettinyt että mitä eroa mahtaa olla noin käytännössä noilla Voxin AC30 Cc2:lla ja Cc2X Blue Bulldogilla, muuta kuin tuo hinta ero 500 eur.. ja toiseksi mitä mahtaa maksaa postikulut jos tilaa tuolta thomanilta? Ja kolmanneksi mistä noita sais ihan liikkeestä suoraan, että vois testatakin ennen ostoa..?? CC2 on GSH12-30 elementeillä, jaCC2x on Blue AlNiCoilla, dlx malmi, siellä on ainakin 1 kipale cc voxeja... -sv "Jim Marshall = Mr Loud" -One mans junk is another mans gold- |
Asantala 20.07.2005 21:48:10 | |
---|
Onko mitään haisua mitä eroa noilla nykyisillä ja 60's Voxeilla on? It's better to burnout than fade away... |
Asantala 20.07.2005 21:51:35 | |
---|
Onko varma että on? Katoin nyt netistä ja ei ollut, mutta voihan se olla ettei sitä netissä näy... No mutta, muistatko mihin hintaan? It's better to burnout than fade away... |
Onko mitään haisua mitä eroa noilla nykyisillä ja 60's Voxeilla on? 60´ vox:t on oikeita VOX:eja, RI on Korg:n tuotantoa, ja CC:t taitaa olla tehty Kiinassa.. "Jim Marshall = Mr Loud" -One mans junk is another mans gold- |
svilo 20.07.2005 21:56:03 | |
---|
Onko varma että on? Katoin nyt netistä ja ei ollut, mutta voihan se olla ettei sitä netissä näy... No mutta, muistatko mihin hintaan? Kyllä sitä räpelsin, mutta en savuja ottanut......hintaa en muista. "Jim Marshall = Mr Loud" -One mans junk is another mans gold- |
Asantala 21.07.2005 06:32:50 | |
---|
No eräs tyyppi tuolla huuto.netissä myy Jotain 60's Voxia 1790,- Siinä oli 2X12 elementit... Aattelin vaan että jos suostuu pudottamaan hintaa niin sitä vois harkita... Onko kuinka kohtuuton pyyntö tuo 1790,-? Vaikuttaa vaan aika paljolta... 40 vuotta vanhasta pelistä... :( It's better to burnout than fade away... |
svilo 21.07.2005 07:31:21 | |
---|
No eräs tyyppi tuolla huuto.netissä myy Jotain 60's Voxia 1790,- Siinä oli 2X12 elementit... Aattelin vaan että jos suostuu pudottamaan hintaa niin sitä vois harkita... Onko kuinka kohtuuton pyyntö tuo 1790,-? Vaikuttaa vaan aika paljolta... 40 vuotta vanhasta pelistä... :( Jos tarkoitat sitä 2x15 comboa, niin en itse hommaisi, mutta se AC10 on hieno peli. ei noissa "vintage" peleissä ainakaan hinta tule laskemaan....tuosta 2x15 vox:sta en ole koskaan edes kuullutkaan, varmaan hieno peli mutta se EI ole sama juttu kuin AC30. Kannattaa vaikka soitelle mm Kitarapajaan ja kysellä onko ihan ok hinta "Jim Marshall = Mr Loud" -One mans junk is another mans gold- |
Jirka 21.07.2005 10:18:56 (muokattu 21.07.2005 10:20:19) | |
---|
Olen omistanut Reissue Ac-30 TBX version Blue Speakerereilla ja master volumella varustetun AC-15. Nykyinen peli on -64 AC-30 tob boost harmailla alnico speakereilla. Soundillisesti noiden kolmekymppisten ero ei ole järin suuri. Vanha voxi soundaa jotenkin ilmavammalle ja kirkkaammalle. Teknillisesti noissa on samat putket sisällä, mutta vanha on tehty piirilevyn sijasta point to point menetelmällä. Soundi ero johtunee kuitenkin yleensäkkin laadukkaammista komponenteista. Molemmat on toki mainioita vahvistimia. AC 15 oli hyvä sekin, mutta soundi oli "pienempi". Noita Custom Classicceja en oo päässy kokeilemaan. Suosittelen silti ostamaan sen blue speaker mallin. Niko Solehmainen |
Roksennus 21.07.2005 10:38:46 | |
---|
No eräs tyyppi tuolla huuto.netissä myy Jotain 60's Voxia 1790,- Siinä oli 2X12 elementit... Aattelin vaan että jos suostuu pudottamaan hintaa niin sitä vois harkita... Onko kuinka kohtuuton pyyntö tuo 1790,-? Vaikuttaa vaan aika paljolta... 40 vuotta vanhasta pelistä... :( korkea hinta johtuu laitteen harvinaisuudesta. 60-luvulla koko laitteisto kolvattiin tinalla penkkiin, nykyään käytetään piirilevyjä sen sijasta. tuota vanhan ajan kolvaustekniikkaa ei ole käytetty voxiin sitten 60-luvun. vanhat voxit myös painavat enemmän, tuoksuvat ja soundaavat paremmalta ja ennen kaikkea maksavat vitusti. tuo 1790,- on vielä melko alhainen hinta 60-luvun Voxista. |
LaXu 21.07.2005 14:09:59 | |
---|
Tuli tuota Vox AC30CC:ta testattua DLX Musicissa kun olin kiipparia ostamassa... ;) Hyvältä kuulosti, mutta ääntä lähti kyllä niin perkuleesti. Master volume oli "taas vaihteeksi" mallia "volume 0-0.5 hiiren pieru, 0.5-> hirvee mökä." Tuntui toimivan pedaalienkin kanssa hyvin. En osaa sanoa, miten kestää vertailun vanhojen Voxien kanssa, mutta ainakin itsessään hyvältä kuulostava vahvari. En tähän hätään kyllä muista oliko se tuo Blue Bulldogeilla varustettu malli. Siellä oli muuten myös nuppimalli ja Voxin kaappi. |
Tompsi 21.07.2005 16:12:23 | |
---|
Siellä oli muuten myös nuppimalli ja Voxin kaappi. Halboja ovat ne kaapitkin, 500 ja risat taisi maksaa 4x12-malli ja 2x12 vielä vähemmän. |
klobasa 21.07.2005 19:38:38 (muokattu 21.07.2005 19:40:19) | |
---|
------- |
Asantala 21.07.2005 21:44:46 | |
---|
No joo harvinaisuudesta.... Mitä jos maksat 40 vuotta vanhasta laitteesta sen 1790 ja onki ihan paskana...??? Siis sitä tarkoitin, että korkea hinta... Mun täytyy käydä tsekkaa niitä Dlx:n Voxeja ja sitten miettiä onko ne sellaisia kun mä haluaisin... Vaikka Dlx onkin ihan paskakauppa! :DDD Etkä vieläkään muista hintaa? :D It's better to burnout than fade away... |
Chemo 23.07.2005 14:09:54 | |
---|
tuota vanhan ajan kolvaustekniikkaa ei ole käytetty voxiin sitten 60-luvun. Tää ei ihan pidä paikkaansa - siitä aikaisemmasta reissuesta oli kyllä saatavana hand wired-versio. Hintaa oli jotain tuplat vakioversioon verrattuna, olikohan nelisen tonnia nykyrahaa. Mutta hyvä vahvistin varmaan. Se 2x15 versio (muistaakseni malli oli kuitenkin AC30 jotain?), joka on joskus kiertänyt myynnissä, on tosiaan suht harvinainen - mutta olen antanut kertoa itselleni että se ei olisi soundillisesti kovin kiinnostava vehje. Kaiutinelementtien eroista sanoisin karkeasti yleistäen näin: rokkikäyttöön käy greenbackit oikein hyvin, mutta rautalankamiehet edellyttävät ennemmin blue AlNiCoja. Hintaero noiden välillä on merkittävä, joten ostaessa on ehdottomasti syytä varmistua siitä mitkä vahvistimessa on. Aikaisemmat reissuemallit ovat mielestäni ovat olleet suorastaan hävyttömissä hinnoissa käytettyinä, puoltatoista tonnia ja ylikin jopa greenbackeillä - mielestäni huono kauppa, kun kyseessä on kuitenkin piirilevyvahvistin. Ehkä noiden kiinalaisten markkinoilletulo saattaa tasoittaa käytettyjen markkinoita noiden osalta. Joskus laskeskelin, että jos joku ostaa halvemman Kiina-AC30:n, ja ostaa siihen Red Fang-ämyrit, lopputulos olisi selvästi halvempi kuin se Blue AlNiCo-malli. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Chemo 23.07.2005 14:13:38 | |
---|
Mitä jos maksat 40 vuotta vanhasta laitteesta sen 1790 ja onki ihan paskana...??? Siis sitä tarkoitin, että korkea hinta... Toki pitää tsekata, mikä on laitteen kunto, ne ämyrit, mitä remppoja (kuten konkat?) laitteelle on tehty matkan varrella jne, mutta silti mä kiinnostuisin paaaaaaljon enemmän 60-luvun puolivälin kieppeiltä olevasta Voxista, kuin uusista piirilevypeleistä.... Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Mikko Kankaanpää 23.07.2005 18:20:35 | |
---|
No joo harvinaisuudesta.... Mitä jos maksat 40 vuotta vanhasta laitteesta sen 1790 ja onki ihan paskana...??? Siis sitä tarkoitin, että korkea hinta... Ei 1790e vahvistinta kannata sokkona ostaa. Voi vaikka viedä johonkin huoltoliikkeeseen arviomaan kunnon, jos epäilyttää. Vanhat Vox:t on kyllä paljon paremmin rakennettuja kuin uudet re-issuet. Kiina Vox:sta en tiedä, mutta epäilisin yhtä huonoa tai jopa huonompaa laatua. Itse ostaisin ehdottomasti vanhan ja tarvittaessa laittaisin kuntoon. Arvo vain nousee ja varmasti kestää huomattavasti pidempään ja soundaa paremmalta kuin uudet china versiot. Mikko http://www.uraltone.com |
tala 24.07.2005 02:11:09 | |
---|
Eipä varsinkaan näillä uusilla Kiinan AC-30 CC Voxeilla, vai mitä ne nyt sitten onkaan, ole enää juurikaan mitään tekemistä AC-30 kanssa. |
viiris 03.08.2005 13:42:02 | |
---|
Kuten edellä sanottu, kannattaa huomata että vanhat AC30:t ja uudet AC30CC:t ovat _täysin_ eri vahvistimia. Minusta on hävytöntä, että AC30-merkkiä käytetään näissä uusissa Kiina-koneissakin! Aika lailla eri kone kyseessä! Mulla itselläni on Korgin aikainen AC30-reissue top boost, ja olen siihen kyllä erittäin tyytyväinen. Kokemusta on myös 60-luvun non-top-boost-koneesta. |
duane 03.08.2005 16:06:34 | |
---|
kemin musiikissa on ac30cc2 hintaan 1150€ dfloreno: "kun musasta poistetaan rytmi, melodia ja harmonia, niin mielestäni jäljelle ei jää kuin rock-lehdistö" |