Aihe: Vahvistin USA:sta?
1
Pluto
12.05.2003 21:05:13
Vahvistingurut (Kankaanpään Mikko?), nyt tarvittaisiin taas teidän tietämystänne.

Nimittäin, kokeilinpa tuossa eräänä päivänä huvikseni Mesan F-50 -komboa, ja ei voi muuta sanoa kuin että morjens mitkä soundit. Ja hintakin oli sitten tietysti sen mukainen, eli 1860 erkkiä. Ajattelin jo käyttää yhden kuun palkan siihen, kunnes huomasin että jenkeissähän tuo samainen peli maksaa about 1000 dollaria, eli noin puolet vähemmän. Minulla olisi mahdollisuus saada vahvistin tänne Suomeen ilman rahtimaksuja erään henkilön mukana, eli kuljetustakaan ei tarttisi maksaa.

Mutta sitten on se virtajuttu. Eli masiinahan pitäisi modittaa eurooppalaiseen sähköön sopivaksi. Miten tämä käytännössä tapahtuisi, kuka sen osaisi tehdä ja paljonko ko. proseduuri maksaisi? Muistaakseni tästä jutusta oli keskustelua aiemminkin, yritin hakea mutten sitä löytänyt. Eli jos joku voisi auttaa niin loistavaa olisi.
LaXu
12.05.2003 21:27:01 (muokattu 12.05.2003 21:27:24)
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta käsittääkseni voit käyttää ulkoista muuntajaa vahvistimen kanssa, jolloin ei tarvitse mitään muutoksia itse vahvariin.

Itselläni oli jonkin aikaa Laneyn AOR-sarjan putkicombo, ja siinä oli alunperin tuollainen muuntajahässäkkä (oli kai säädetty jenkki- tai brittisähkölle). Toimi hyvin sillä, mutta putkien vaihdon yhteydessä Espoon Musiikin vahvistinteknikko, kuka lieneekään, vaihtoi jotain vahvistimesta, jolloin sitä ei tarvinnut käyttää enää ulkoisen muuntajan kanssa.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Turpa
12.05.2003 21:30:36
Mulla on edelleen vanhalle Laneyn AOR-nupilleni se muuntajamötikkä. Se tuli mukana kun nupin joskus ostin. Suomalaista tekoa.
JuSu
13.05.2003 10:24:03
Mulla on edelleen vanhalle Laneyn AOR-nupilleni se muuntajamötikkä. Se tuli mukana kun nupin joskus ostin. Suomalaista tekoa.

Muistaakseni AOR:ssä voi takana olevaa kiekkoa kääntämällä säätää käyttöjännitettä? En sitten tiedä, voiko homma olla noin simppeliä... Mutta ainakin mulla olleessa AOR -nupissa oli moinen säätömahdollisuus.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
Turpa
13.05.2003 12:47:21
Niin no joka tapauksessa pitäis homman onnistua, eikä se nyt älyttömiä voi maksaa, mutta ootko käynyt mesan sivuilla tsekkaamassa manuaalia. Sieltä vois löytyä jotain tietoo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)