Aihe: Metallia Squierilla
1 2 3
JLM
20.07.2005 11:37:27 (muokattu 20.07.2005 11:38:20)

1. Tallamikki vaihtoon. (Tai jos rahaa on, niin osta kokonaan uus kitara)

2. Jos ei tuota haluttua tulosta niin voit alkaa etsiä uutta vahvistinta.

3. Jos uus vahvarikaan ei miellytä niin vaihda lopuksi kitarakin, ellet ole jo sitä tehnyt.

Eiköhän viimeistään kohdan 2 jälkeen ala tilanne parantua.
/HITLER
20.07.2005 12:16:40
Entäs ku mulla on kans tommonen squierin strato ja mulla on sama ongelma paitsi että mulla on behringerin v-amp vahvari...
nii että auttasko jos ostaisin pedaalin vai mitä kannattais kokeilla ku ei oikee jaksais tota kitaraa ruveta muuntelee koska uusi kitara on hakusessa...
Nupit Kaakkoon Hipit Kykkyyn...
Quu
20.07.2005 12:26:08

Entäs ku mulla on kans tommonen squierin strato ja mulla on sama ongelma paitsi että mulla on behringerin v-amp vahvari...
nii että auttasko jos ostaisin pedaalin vai mitä kannattais kokeilla ku ei oikee jaksais tota kitaraa ruveta muuntelee koska uusi kitara on hakusessa...

Osta se uusi kitara, niin suattaapi tilanne parantua.
Joku jammun pacifica humpparilla, tai sitten ihan rehdisti les paul ;)
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 400e/En tingi.
trih
20.07.2005 13:12:38

Sama juttu. Vaihda se yksikelainen (puolitehoinen) mikki tehokkaaseen kaksikelaiseen niin lähtee "hevit". En tiedä yhtäkään hevimiestä joka vetää squierin ykskelaisella mättöä ;).
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Räbbänä
20.07.2005 13:16:56
Mun squierista kyllä lähtee aika hevit saundit kun vain liittää skitan X V-Amppiin ja kuulokkeet korville.
trih
20.07.2005 13:40:33
Mun squierista kyllä lähtee aika hevit saundit kun vain liittää skitan X V-Amppiin ja kuulokkeet korville.

Yksikelainen mikki?
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
JLM
20.07.2005 13:55:57

Hieman asian vierestä, mutta minkähän ihmeen takia niin monille aloitteleville soittajille lykätään ensimmäisenä strato käteen? Varmasti valtaosa kuitenkin haluaisi soitella heviä...
McNulty
20.07.2005 14:14:43
Hieman asian vierestä, mutta minkähän ihmeen takia niin monille aloitteleville soittajille lykätään ensimmäisenä strato käteen? Varmasti valtaosa kuitenkin haluaisi soitella heviä...

Stratocaster on malliltaan todella "kivuton" soittaa. Aloittelijalle kun lykkäät jonkun hevisuunnikkaan kouraan niin se saattaapi vaikeuttaa oppimista.

Saahan Stratocasterinkin FAT-versiona... eli siis tallassa humbucker. Ja aika pitkälti nuo Soloistit, Dinkyt, RG:t jne jne pohjautuu juurikin tuohon 50-vuotta vanhaan, ajattomaan designiin nimeltä Stratocaster.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Hohhoijaa
20.07.2005 14:16:15

Koska strato on paras ja sillä voi soittaa mitä vain. Ja tämähän oli siis absoluuttinen totuus.

Saahan Stratocasterinkin FAT-versiona... eli siis tallassa humbucker.

Älkäät unohtako Yamahan Pacificaa.
Kirjoalleitus
Noisehunter
20.07.2005 15:00:44

Stratoillahan on vedetty Metallia niin kauan kuin Metallia on yleensäkkin ollut olemassa, joten miksikäs ei?
JLM
20.07.2005 15:08:02

Stratoillahan on vedetty Metallia niin kauan kuin Metallia on yleensäkkin ollut olemassa, joten miksikäs ei?

Viittasin lähinnä juuri tähän edellä keskusteltuun yksikelaiseen tallamikkiin. Kaikki muut seikathan stratoissa kyllä on kohdallaan.
Explorer
20.07.2005 15:19:48
Älkäät unohtako Yamahan Pacificaa.

Sitä nyt on mahdotonta unohtaa, kun sitä suositellaan joka kerta kun joku skebasuosituksia kyselee.
New Millennium Cyanide Christ.
Hohhoijaa
20.07.2005 15:27:55
Sitä nyt on mahdotonta unohtaa, kun sitä suositellaan joka kerta kun joku skebasuosituksia kyselee.

Heh :)
Kirjoalleitus
Ritsie
20.07.2005 16:56:53
No muttakun mikkien hinnalla saa melekeen uuvven kitaran jo, niin ei siinä minusta oo järkeä. Onoko uusi kitara kokonaan paha asia?
Ilkka Kanervan pallia jahtaa neljä vahvaa ehdokasta.
JLM
20.07.2005 17:05:23

No muttakun mikkien hinnalla saa melekeen uuvven kitaran jo, niin ei siinä minusta oo järkeä. Onoko uusi kitara kokonaan paha asia?

Uus kitara on pelkästään hyvä asia, kunhan et mene ojasta allikkoon, eli osta kitaraa joka vituttaa vielä enemmän kuin nykyinen :)

Yhden mikin hinnalla ei kyllä saa uutta kitaraa edes melkein. (Riippuen tietysti kitarasta ja mikistä...)
Räbbänä
20.07.2005 17:10:56
Yksikelainen mikki?
Joo kitarassa on alkuperäiset yksikelaiset mikit.
Ritsie
25.07.2005 00:07:27
Yhden mikin hinnalla ei kyllä saa uutta kitaraa edes melkein. (Riippuen tietysti kitarasta ja mikistä...)

No melekeen jos mikin saa päälle satasella ja tod.näk. sitä ite en osais laittaa?
Ilkka Kanervan pallia jahtaa neljä vahvaa ehdokasta.
reppana
25.07.2005 07:21:50
Boss-metal zone?:P
Harjottelemalla oppii=)
JuSu
25.07.2005 10:15:43
No melekeen jos mikin saa päälle satasella ja tod.näk. sitä ite en osais laittaa?

Kuten jo tuolla aiemmin kirjoittelin, niin ihan pätevän rähinämikin straton tallaan saapi alta kuudenkympin. Just sopivaa hinta/laatusuhdetta tuon hintaisen kitaran paranteluun.

Ja jos osaat kolvata, osaat vaihtaa mikin. Pyydä vaikka täältä palstalta apuja. Jos kolvauspeukalo taas on keskellä kämmentä, niin pyydä joku näppärämpi kaveri apuun. Tai jos paikkakunnallasi asuu muusikoiden.nettiläisiä, niin joku osaava voipi tulla tuon vaihtamaan, kun tarjoat pullakahvit.

JuSu
Minä olen myyrä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)