tommiot 19.07.2005 20:38:37 (muokattu 19.07.2005 20:42:09) | |
---|
Alternate pickingin osaan jo Joo'o... Mikset käyttänyt tuossa videolla sitten sitä ollenkaan? Kannattaa mun mielestä harjoitella myös säröllä, siinä ainakin huomaa jos unohtaa dempata kielet. ADD: Ja tuohon kuvaukseesi Biisi vedetty 70 euron harley benton "legendalla", jolla pinch harmonicit eivät jostain syystä ottaneet toimiakseen :) viitaten: Pinch harmonicit saa kuulumaan vaikka Landolalla, se on lähinnä tekniikasta kiinni. Pastilli? |
Jonttu 19.07.2005 21:06:11 | |
---|
Kaunista... Joo,todellakin.Tota noin.... Kyllä se siitä lähtee... Itse kiinnitin huomiota tohon oikeaan käteen... Näyttäisi siltä että jännität koko kättä.. Ei hyvä. Yritä pitää käsi rentona ja liikuta vain rannetta.. Onko se nyt "oikeaoppinen" tekniikka,huu nous? Mutta näin minulle se on opettu,ja pelaa ainakin itselläni. Treeniä vain!!! Vaikeat biisit on treenin puutetta... |
arc 19.07.2005 21:57:13 | |
---|
Yksi sana: TAIMI |
R2 20.07.2005 01:01:41 | |
---|
Yksi sana: TAIMI Minulla oli ala-asteella 1-2 luokalla Taimi niminen vanha lestadiolainen opettaja. Kuri oli kova ja joka aamu veisattiin virsia ja ruoastakin piti keittajan sijaan kiittaa jeesusta. Taimi soitti virsia polkuharmoonilla, joskus Taimi saattoi kuritonta oppilasta nuhdella niskavilloista kiinniottamalla. Silloin kun progea soittaa zombi, niin silloin ei kannibaalit pompi |
Jonttu 20.07.2005 01:15:54 | |
---|
Itse tykkään soittaa vain kitaraa ja en lukea teoriaa päivät pitkät tai soitella otteita kokoajan. Tuo on aika umpimielinen ajatusmalli... Tosin itsellänikin se joskus oli. Katsos,riffejä,lickkejä.. Niitä voi opetella täppiksistä. MUTTA,sitten kun tulee teoriatuntemusta,kun TAJUAT mitä soitat ja miksi se on niin... Homma helpottuu huomattavasti ja uusia ovia aukenee.Teorian tuntemus ei ole pahasta.... Kannattaa tsekkailla sitäkin puolta. ROCK! Vaikeat biisit on treenin puutetta... |
Kannattaa mun mielestä harjoitella myös säröllä, siinä ainakin huomaa jos unohtaa dempata kielet. Juur' näin. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] |
Volcom 20.07.2005 10:15:25 | |
---|
ööö... tota, ei mun mielestä mitään puhdasta soitantaa... tässä varmaan pitäis lukea jotain? |
JS 20.07.2005 12:26:04 | |
---|
Katsokaa nyt tietoni. Niissä on linkki musiikkinäytteeseen ja lukaiskaa ihmeessä tuo tekstikin omilta sivuiltani. Eihän tuo mitenkään erikoisesti mennyt, mutta saattaa sitä vuoden päästä jotenkin paremmin mennä. Kaikki kusee, pikkaus, plekukäden asento, rentoudesta ei tietoakaan, bendit päin helvettiä, vibraatosta ei viitti edes sanoa mitään, taimi... Siis ei se mitään, kaikki on huonoja aluksi, mut mä en noilla taidoilla kauheesti mainostais... Mulle tulee vähän sellanen fiilis että jätkä vaan soittelee, eikä oikeestaan juurikaan harjottele tai kiinnitä tekniikkaan huomiota... kalamies#20 >-)))> |
sunder 20.07.2005 12:40:17 | |
---|
Älä höntyile! Kauan sä olitkaan soittanut? Tuo näyte oli lähinnä vaan nuottien soittamista peräkkäin, mitään muuta biisin osaamiseen liittyvää ei siinä minun mielestä oikein ollut. Toisen aloittelijan neuvo sinulle: alota alusta koko kitaransoitto vielä kun pystyt ja uudella filosofialla. Pitää ensin osata kontata, että osaa kävellä ja kävellä jotta osaa juosta. Eli täytyy aloittaa hitaasti, oppimiseen ei ole oikotietä. Muutenkin suosittelisin aloittamaan ihan perusasioista ja opetteleen ne kunnolla. Myös tekniikkaan kannattaa kiinnittää kovasti huomiota, jälkeenpäin suuria muutoksia on melko hankalaa tehdä. Tiedän, että on tuskallista harjoitella kaikkia yksinkertasilta tuntuvia asioita loputtomiin, mutta se on tärkeä osa sitä soittamisen kivijalkaa, jonka päälle rakennat kaiken. Itselläkin tuntuu olevan ongelmana, etten malta opetella soittamaan tarpeeksi hitaalla temmolla ja tarkasti. Mutta mutta, kovasti reeniä! Kyllä se aikanaan palkitsee. "Try, fail, live, learn - and die happy trying" -Dimebag Darrell |
Behringer 20.07.2005 14:32:11 (muokattu 20.07.2005 14:32:28) | |
---|
Itekkin olen aika aloittelija kitaristi ja nyt kun jotakin on alkanut jo oppia kunnolla niin alkoi kiinnostamaan noi soolo tiluttelut. Törmäsinpäs tuohon "Sweep picking" tekniikkaan ja sitä ajattelin harjoitella. Joten, sanokaapas nyt esimerkiksi käyttääkö CoB joissain sooloissa tuota Sweepingiä? Jos, niin missä? (Olen lukenut aiheeseen liittyvän Faq:in) |
KTR 20.07.2005 14:34:16 | |
---|
Itekkin olen aika aloittelija kitaristi ja nyt kun jotakin on alkanut jo oppia kunnolla niin alkoi kiinnostamaan noi soolo tiluttelut. No niin. Tässä kohtaa mennään metsään. Älä rupea mitään tilutteluja opettelemaan nyt...hohhoijaa. Aiheesta "miksi" on esimerkiksi tässä ketjussa aika paljon asiaa viime sivuilla reaögjieä aDS ihan sama. |
Jzci 20.07.2005 14:34:29 (muokattu 20.07.2005 14:35:06) | |
---|
Joten, sanokaapas nyt esimerkiksi käyttääkö CoB joissain sooloissa tuota Sweepingiä? Melkein jokaisessa. Edit: ja KTR:n kanssa samoilla linjoilla olen. |
Behringer 20.07.2005 15:18:07 (muokattu 20.07.2005 15:18:17) | |
---|
Olen soittanut joku 1½v. mutta vasta pari viikkoa sähkökitaralla (mitäköhän toikin liitty tähän.) Mutta tunnen pari tyyppiä joista toinen soitti joku 5 vuotta koskematta kitaraan bassoa ja sitten kun se sai kitaran niin viikon päästä se soitti hyvin muutaman Bodomin biisin kokonaan. Toinen tyyppi sai sähkökitaran ja reilu vuodenpäästä soitti kokonaan (soolot ei mennyt kaikki nappiin) ainaski kahdeksan Bodomin biisiä. Entäs kumpi on helpompi, Economy vai Sweep? |
Volcom 20.07.2005 15:28:59 | |
---|
haha, taitaa behringer olla trolli... tässä varmaan pitäis lukea jotain? |
Behringer 20.07.2005 15:55:24 | |
---|
No jos ei aloita soolojen harjoittelemista niin mitä sitten?!? Mikäs biisi kannattaisi opetella jota jaksais soittaa? |
KTR 20.07.2005 16:29:54 | |
---|
No jos ei aloita soolojen harjoittelemista niin mitä sitten?!? Mikäs biisi kannattaisi opetella jota jaksais soittaa? Biisien soittaminen = soolojen soittaminen? Opettele sointuja ja niiden eri sormituksia eri kohdista otelautaa. Opettele komppausta. Se on nimittäin sitä biisien soittamista. Komppikitarointi tuntuu olevan jokseenkin aliarvostettua näiden teini-bodomiittien keskuudessa, vaikka se on juuri sitä KITARANSOITTOA. Pelkällä sooloilutaidolla ei tee mitään, ellei osaa kompata varmasti. On osaaminen todella hataralla pohjalla, jos osaa vaan jotain vitun COB:in tilusooloja. Toki te saatte soittaa ja treenata ihan mitä haluatte, mutta jos olette aloittelijoita ja yritätte suoraan ruveta soittamaan jotain tilutusta niin siitä ei tule mitään. Sillä tavalla teistä ei tule hyviä kitaristeja. En taaskaan väitä, että itse olisin joku täydellinen kitaransoittaja, mutta olen itsekseni tehnyt paljon musiikkia ja soitan bändissä. Siinä sitä vaan huomaa, että se kitaransoittaminen ei ole pelkkää sooloilua, jos haluaa että se palvelee itse biisiä. |
Wahi 20.07.2005 17:19:09 | |
---|
Biisien soittaminen = soolojen soittaminen? Opettele sointuja ja niiden eri sormituksia eri kohdista otelautaa. Opettele komppausta. Se on nimittäin sitä biisien soittamista. Komppikitarointi tuntuu olevan jokseenkin aliarvostettua näiden teini-bodomiittien keskuudessa, vaikka se on juuri sitä KITARANSOITTOA. Pelkällä sooloilutaidolla ei tee mitään, ellei osaa kompata varmasti. On osaaminen todella hataralla pohjalla, jos osaa vaan jotain vitun COB:in tilusooloja. Toki te saatte soittaa ja treenata ihan mitä haluatte, mutta jos olette aloittelijoita ja yritätte suoraan ruveta soittamaan jotain tilutusta niin siitä ei tule mitään. Sillä tavalla teistä ei tule hyviä kitaristeja. KTR, olen kanssasi samaa mieltä. Ja miksi AINA pitää verrata taitoja bodomiin? Eli jos osaa bodomin sen ja sen biisin on varmaan aivan sairaan hyvä. Ja sit se toinen osaa 10 biisiä(!), se on vieläkin parempi! SIIS IHAN SIKA HYVÄ!!!! Ei helvetti....(antakaa anteeksi avautuminen...) "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
Kärpäsruoska 20.07.2005 17:31:05 (muokattu 20.07.2005 17:31:28) | |
---|
Todellakin, komppaus on aliarvostettua. Vaikka ei musiikki kiinnostaisikaan niin kokeilehan soittaa joku The Smithsin biisi, vaikkapa Frankly, Mr. Shankly tai Cemetery Gates, aivan kuin Johnny Marr. Lupaan että tulet yllättymään. Entäs kumpi on helpompi, Economy vai Sweep? Hä? Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28 |
Xizor 20.07.2005 18:00:22 | |
---|
Voi voi.....ei pitäs ehkä tosiaan lähteä perse edellä puuhun. Eli unohdappa Behringer nyt hetkeksi sweepit ja Bodomin soolojen opettelu ja keskity komppikitarointiin. Tässä muutama varsin opetuksellinen biisi: (Ja nimenomaan komppikitaroinnin osalta) Metallica - Fade to Black AC/DC - Back in Black Eagles - Life in the Fast Lane Ozzy - Crazy Train Ja jos voit sanoa, että osaat nuo soittaa OIKEASTI hyvin, niin sitten bueno, jotain haastavampaa kehiin vaan... ja realille: En tiedä mikä Bodomin pätkä tuossa videossa oli, mutta se oli ilmeselvästi AIVAN liian vaikea sinulle. |
Kärpäsruoska 20.07.2005 18:03:05 | |
---|
Ja muistakee etteivät viitossoinnut riitä mihinkään. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28 |