HaloOfFlies 29.04.2005 17:05:14 | |
---|
Aaah.. huomenna jäähalliin kattomaan Zen Cafeta. On se joskus kiva olla raahelainen. Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe |
Mako 29.04.2005 17:48:03 | |
---|
Zen café - Tyhmä, laiska, saamaton En tykkää, vaikka vanha tuotanto olikin minun mieleeni. Ja livenäkin bändi potki(i). Sävellyspuoli tuossa uudessa minusta jotenkin ontuu, tuntuu kuin teksti olisi tehty ja sitten väkisin vängätty jonkinlainen melodia biisiin. Ainahan Putron laulutyyli on ollut sitä hieman monotonista ja toteavaa, mutta nyt vielä enemmän eli minulle liikaa. Teksteistä olen toisinaan pitänyt paljonkin, mutta viime aikoina (Vuokralaisesta lähtien) en ole yhtään tajunnut mistä se Samuli selittää. Sehän on toki vain minulta itseltäni pois, ja tokkiinsa voin fiilistellä Harria kotonani aivan kuin ennenkin. "Ollaann hilja!!!1"
-unkarilaissyntyinen musiikkiopettajani ala-asteella |
Tmp 15.05.2005 20:18:12 | |
---|
Siis näissä levykeskusteluissa tulee aina joku haukkumaan koko bändin pystyyn. En ymmärrä miksi. Jos tässä halutaan keskustella bändin uudesta levystä niin pysykää poissa jos teillä ei ole mitään muuta sanottavaa kun että teidän mielestä koko bändi on paska. Tällä en nyt tarkoita että ei saisi esittää negatiivista kritiikkiä esim. levyä kohtaan tai vertailla sitä vanhoihin levyihin ja esittää mielipiteensä niistä, mutta koko bändin haukkuminen lyttyyn ei nyt vain kuulu näihin threadeihin. Lisätkää oma "XXX on paska" threadi. Tämä ei koske vain tätä threadia vaan usempia uusista levyistä keskustelavaa ketjua. Itse en ole kuullut kyseistä levyä kovin monta kertaa, mutta pari todella hyvää biisiä siitä löytyy. Varmasti tulee ostetuksi, mutta en sitten tiedä tapahtuuko täysihintaisna. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Coatl 15.05.2005 21:26:22 (muokattu 15.05.2005 21:28:59) | |
---|
Siis näissä levykeskusteluissa tulee aina joku haukkumaan koko bändin pystyyn. En ymmärrä miksi. Jos tässä halutaan keskustella bändin uudesta levystä niin pysykää poissa jos teillä ei ole mitään muuta sanottavaa kun että teidän mielestä koko bändi on paska. Ei täällä ole kukaan niin sanonut. Itse tein kritisoivan kirjoituksen bändin tuotannosta mutta rivien välistä lukemalla voit ymmärtää että en ko. orkesteria ole kuitenkaan täysin pelkäksi sylkykupiksi tuominnut. Perustelemattomat paskakommentit on todellakin paskoja, komppaan, mutta kyllä se niin vain on että soraäänetön keskustelu on turhaa, tai vähintäänkin tylsää. EDIT: Poistin tupla -kukaanin ja muokkasin vähän loppukaneettia. I took the butcher knife, and help up to Arnette.. I said "If you wanna live, to see tomorrow, I suggest you'd better start frying'em eggs a little bit better, than you've been frying'em, I'm tired of eating sloppy, slimy eggs" |
Tmp 15.05.2005 21:52:16 | |
---|
Ei täällä ole kukaan niin sanonut. Itse tein kritisoivan kirjoituksen bändin tuotannosta mutta rivien välistä lukemalla voit ymmärtää että en ko. orkesteria ole kuitenkaan täysin pelkäksi sylkykupiksi tuominnut. Perustelemattomat paskakommentit on todellakin paskoja, komppaan, mutta kyllä se niin vain on että soraäänetön keskustelu on turhaa, tai vähintäänkin tylsää. EDIT: Poistin tupla -kukaanin ja muokkasin vähän loppukaneettia. En minä kritiikkiä ollut kieltämässäkään. Tarkennetaan vielä että kirjoitukseni ei ollut suunnattu ketään vastaan henkilökohtaisesti. Kyse ei ollut edes pelkästään tästä ketjusta. Yleensä näistä"uusi levy" ketjuista puolet menee bändin haukkumiseen ja puolet levystä keskustelemiseen. Ärsyttävää luettavaa. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Bluesmies 16.05.2005 13:11:32 | |
---|
Kritisoin bändiä seuraavassa tekstissä, älkää lukeko, jos alkaa vituttamaan. Itse en tykkää! Muutama hyvä biisi löytyy tuotannosta, mutta pääosin täyttä paskaa mielestäni. Eniten bändissä kuitenkin vituttaa tekotaiteelliset sanoitukset ja se, että laulut puhutaan eikä lauleta. Että sellasta. Uusi musiikkinäyte profiilissa. |
Morris on acid 16.05.2005 13:15:11 | |
---|
Olin jo suurinpiirtein hylännyt osaltani koko orkesterin, koska vanhemmat levyt oli kuunneltu läpi kyllästymiseen asti. Onnekseni tuli hankittua uusin kiekko, koska tämähän on selkeästi parasta Zen Cafeta, mitä olen kuullut. Soundimaailma on laajentunut ja meininki jotenkin kypsempää kuin aiemmin. Ei turhia biisejä. |
Deep Shadow 16.05.2005 13:19:09 | |
---|
Itse en tykkää! Muutama hyvä biisi löytyy tuotannosta, mutta pääosin täyttä paskaa mielestäni. Eniten bändissä kuitenkin vituttaa tekotaiteelliset sanoitukset ja se, että laulut puhutaan eikä lauleta. Tähän on nyt pakko sen verran tarttua, että mikä tekee Putron sanoituksista tekotaiteellisia? Ainakin minulle nuo avautuvat varsin suorina, arkipäiväisinä teksteinä ja siinä oikeastaan on hyvin suuri osa Zen Cafén viehätystä. Tätä uutta lättyä en ole tainnut kuulla kuin tuon nimibiisin verran, joten siitä en sen enempää osaa sanoa. Vuokralainen ja Helvetisti järkeä on hyllyssä ja molemmat ovat kyllä varsin mainioita levyjä. "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä |
riimu 16.05.2005 18:56:52 | |
---|
Tähän on nyt pakko sen verran tarttua, että mikä tekee Putron sanoituksista tekotaiteellisia? Ainakin minulle nuo avautuvat varsin suorina, arkipäiväisinä teksteinä ja siinä oikeastaan on hyvin suuri osa Zen Cafén viehätystä. Nimenomaan. Let us go in; The fog is rising. |
aikavaikea 19.07.2005 08:10:19 | |
---|
Perjantaina Kemin Hullunmyllyyn katsomaan Cafen keikkaa kera vaimoni. Miten sälleillä on tämän kesän keikat menneet? Onko hjuva meininki? Millaista settiä (uutta / vanhaa)? Kuulo- / näköhavaintoja kiitos. What do you think you're doing???
That's no way to treat an expensive musical instrument! |
carnation 19.07.2005 12:16:24 (muokattu 19.07.2005 12:17:23) | |
---|
Taas siellä jossain mainittiin ärsyttävä sana, eli "tekotaiteellinen". Zen Cafén tekstithän on niin arkisia kuin olla ja voi, en tiedä mikä niissä on niin ylitsepääsemättömän vaikeaa ja "tekotaiteellista". Ja muuten, eikö perustelematon "Mahtava bändi!" ole periaatteessa aivan sama kuin perustelematon "Paska bändi!". Silti tuosta negatiivisesta kommentista vedetään aina herne nenään. Negatiivinen kommentti pitää perustella AINA, positiiviselle ei ole niin väliksi? "Etsin itseäni, mmm." |
Krypto Niitti 19.07.2005 15:07:20 (muokattu 19.07.2005 15:09:45) | |
---|
Perjantaina Kemin Hullunmyllyyn katsomaan Cafen keikkaa kera vaimoni. Miten sälleillä on tämän kesän keikat menneet? Onko hjuva meininki? Millaista settiä (uutta / vanhaa)? Kuulo- / näköhavaintoja kiitos. Ruisrockisssa katsastin ja pidin kovasti. Uusia biisejä arviolta puolet ja siihen lisäksi sitten ne vanhat lempparibiisit. Vanhemmista mm. Harri, Talo, Piha Ilman Sadettajaa ja Todella Kaunis löytyivät setistä. Uusista löytyi ainakin Laiska Tyhmä ja Saamaton, Tahdon Halvan Naisen ja Rakastunut Taas. En ihan kaikkia muista kylläkään. Hyvä fiilis niillä oli soittaa ja se kyllä kuulu ja näky. Putrokin vaikutti ihan aidosti liikuttuneelta kun jengi oli niin hyvin mukana. Vaikken mikään armoton Zen Café fani olekkaan niin kyllä sen neljä tähteä antaisin tuosta vedosta. |
konehes 19.07.2005 15:18:58 | |
---|
Ruisrockisssa katsastin ja pidin kovasti. Uusia biisejä arviolta puolet ja siihen lisäksi sitten ne vanhat lempparibiisit. Vanhemmista mm. Harri, Talo, Piha Ilman Sadettajaa ja Todella Kaunis löytyivät setistä. Uusista löytyi ainakin Laiska Tyhmä ja Saamaton, Tahdon Halvan Naisen ja Rakastunut Taas. En ihan kaikkia muista kylläkään. Provinssissa oli uudelta levyltä noiden lisäksi ainakin Moi. Mukava yllätys oli Idiootti-levyn Mitä me tehtäis. Hyvä fiilis niillä oli soittaa ja se kyllä kuulu ja näky. Putrokin vaikutti ihan aidosti liikuttuneelta kun jengi oli niin hyvin mukana. Provinssissa Putro sopersi liikuttuneena, että "Vittu kyllä te tiedätte, kuinka tärkeä hetki tämä on meille. (eka festarikeikka provinssissa 10 vuotta aiemmin) Pakko soittaa kappale jota, ei olla soitettu vittu ainakaan vuoteen." Sitten soittivat Todella kauniin. |
Tempura 19.07.2005 17:24:14 | |
---|
Tähän on nyt pakko sen verran tarttua, että mikä tekee Putron sanoituksista tekotaiteellisia? Ainakin minulle nuo avautuvat varsin suorina, arkipäiväisinä teksteinä ja siinä oikeastaan on hyvin suuri osa Zen Cafén viehätystä. Tätä uutta lättyä en ole tainnut kuulla kuin tuon nimibiisin verran, joten siitä en sen enempää osaa sanoa. Vuokralainen ja Helvetisti järkeä on hyllyssä ja molemmat ovat kyllä varsin mainioita levyjä. Itse pidän siitä tavasta, miten äijä laulaa puhumalla paljon. Se sopii suomen kieleen ja Putron äänenlaatuun jotenkin niinkuin nyrkki silmään. Suomen kieli laulettuna voisi äkkiä viedä Putrosta potkun. Se on jotenkin luonnollisempaa noin. Ja tekotaiteellista? No vitut on. Mun mielestä on helvetisti kiinnostavampaa kuunnella Putron tekstejä kuin jotain "avasin päiväkirjan/lehden/telkkarin, menin töihin/vittuun/raksalle, aurinko suuteli meitä ja perseitämme Andreeeeeeeee". Zen Cafen laulujen sanat ovat mielenkiintoinen yhdistelmä mielikuvia, lyhyitä pätkiä jostain isommista ajatuksista ja sitten ihan sitä arkista "menin kouluun"-höttöä, jota ei onneksi ihan liikaa ole, eikä sekään edes vituta kovin paljon noiden muiden kielikuvien yhteydessä. THV-Klubi #7 |
Kesän aikana olen nähnyt Zen cafen keikalla Helsingissä Oranssilla, Ruisrockissa ja Ilosaaressa. Omasta mielestäni uudet biisit toimivat livenä varsin hyvin, ja keikkasettiin on onnistuneesti ladottu uutta sekä vanhaa tuotantoa sopivassa suhteessa. Etenkin Ruisrockissa Zen Cafen keikka oli mieletön, muutaman biisin kohdalla kylmiä väreitä ei voinut estää ja oli mahtavaa huomata, kuinka hyvin bändi saa yleisön mukaan. Laiska, tyhmä ja saamaton on levynä onnistunut kokonaisuus, mutta itse pidän enemmän aiemmistä levyistä. Etenkin Helvetisti järkeä -levy sisältää monta itselleni tärkeää kappaletta. |
superfly 19.07.2005 21:52:46 (muokattu 19.07.2005 21:53:18) | |
---|
En pysty tätä orkesteria kuuntelemaan levyltä koska biisit kertakaikkiaan kuulostavat jokainen täysin samanlaisilta. Johtunee suppeasta saundimaailmasta ja tasapaksusta laulajasta jonka äänessä ei ole minkäänlaisia nyansseja. Kuitenkin, yllätyin positiivisesti kun olin heitä viime perjantaina katsomassa Tampereella. Todella kova bändi livenä. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Krypto Niitti 19.07.2005 22:09:34 (muokattu 19.07.2005 22:12:31) | |
---|
Provinssissa oli uudelta levyltä noiden lisäksi ainakin Moi. Mukava yllätys oli Idiootti-levyn Mitä me tehtäis. Jep, soittivat nuokin myös ruisrockissa. Ilmeisesti aika sama setlist. Mielestäni onnistunut sellainen. e: nyt muistin vielä, että myös Aamuisin kuului settiin... |
armadillo 19.07.2005 22:39:17 | |
---|
Tuli ostettua tänään tuo Laiska, tyhmä ja saamaton. On kyllä näin yhden kuuntelun perusteella parasta Zeniä sitten Ua uan päivien. Vaikuttaa varsin vahvalta kokonaisuudelta, yhtäkään huonoa biisiä en tainnut havaita. Saapa nähdä miten ajan hammas puree, Ua ua kolahtaa edelleen, toivottavasti tämäkin vielä viiden vuoden päästä.. Life is a vacuum cleaner, it sucks. |
carlos 19.07.2005 23:46:55 | |
---|
Enpä mikään bändin fani ole, mutta silti ajattelin kertoa kohtuullisen hauskan provinssikokemukseni, koska se liittyy kyseiseen bändiin. Itsehän en ole Zen Cafe:ta paljoakaan kuunnellut; ainoastaan radion välityksellä ja en ole mikään radion suurkuluttaja. Kaverini halusivat kuitenkin kuulla ko. bändin provinssissa, joten mentiin sitte joen varrelle istuskelemaan ja kuuntelemaan. Paria päivää myöhemmin keikasta tuli iha ihmeellinen fiilis, kun tajusin, että osasin kaikista biiseistä vähintään kertosäkeiden sanat, vaikka en siis ZC:ää kuuntele! niitä biisejä vois sitten kai sanoa jo hiteiksi, ja siitä saakin hyvän hitin määritelmän. Hitti=osaa sanat, vaikka ei kyseistä bändiä kuuntelekaan. Sano negatiivinen asia jokaisesta bändikaveristasi
keskuskeittiö: Kitaristi soittaa aina omiaan toinen kitaristi ei osaa mitää et siinä on hyvä bändi
__ |
aikavaikea 23.07.2005 17:20:26 | |
---|
Olipa kyllä pojat loistovedossa eilen. Upea keikka. Porukkaa oli paljon ja jengi oli todella hienosti messissä. Herra Putro ainakin väitti, että "Tahdon halvan naisen" ei ole saanut missään muualla vastaavanlaista meininkiä ja yhteislaulua aikaiseksi. Lopussa vetivät "teräsbetonit" tullessaan paidattomina lavalle. Mutta miten se Salminen jaksaa aina olla yhtä yrmy ilme naamallaan? What do you think you're doing???
That's no way to treat an expensive musical instrument! |