superfly 13.05.2003 13:55:34 | |
---|
Teinpäs eilen kierroksen Tampereen musiikkiliikkeisiin, lähinnä kitara vahvistimia pälyillen. Käsittämättömän huono valikoima. Ahoselta löyty jotain ihan usvaisia pölykasoja, Koskarin lähellä olevassa kaupassa (en muista nimeä) myytiin pelkkiä halpiksia, Tampereen Musiikissa myytiin lähestulkoon pelkkiä trankkuja ja mallintavia, Soitinkeskuksessa pari hikistä putkikomboa ja myyjästä ei ollut mihinkään. Katseli saatana huuli pyöreenä siinä vieressä kun koitin tiedustella häneltä mahdollisia käytettyjä eikä kyennyt antamaan minkäänlaista vastausta. Ehdottomasti paras valikoima ja palvelu löytyy Tammer-Pianosta Tammelan torin laidalta, todella hyvä valikoima ja palvelu. Tämän koko vuodatuksen tarkoituksena on hämmästellä paikallisen tarjonnan köyhyyttä ja asiakaspalvelun huonoa tasoa. Koskahan nämä firmat tajuavat panostaa asiakaspalveluun, herranjumala minä olen ajatellut lähipäivinä kantaa 1000 euroa musiikkiliikkeeseen, mutta jos ei kiinnosta mun rahat, niin antaa olla. Mulle ainakin on tosi tärkeä asia se että myyjä on avulias ja ammattitaitoinen. Joissain liikkeissä on törmännyt jopa ylimieliseen asenteeseen. Onko peeveli lähdettävä Helsinkiin ostoksille vai tilaanko Saksasta (en haluaisi, mutta..). Tämmönen purkaus tänään. Harppu on alaston piano |
SURf 13.05.2003 14:00:27 | |
---|
Asiakaspalvelusta: Yhdyn mielipiteeseesi, minä suoritan ostokseni aina, aina siellä mistä saan palvelua. Olen valmis jopa maksamaan palvelusta. Eli minua ei pänni maksaa hyvälle myyjälle hieman enemmän kuin huonolle vaikka tuote olisi täysin identtinen. Olen aika-ajoin keskustellut asiasta useiden kauppiaiden, myyjien ja ostajien kanssa niin ammatillisessa kuin kuluttaja mielessäkin ja tulosten perusteella en voi muuta kuin hämmästellä samaa, miksi asiakaspalveluun ei satsata? Pitäisiköhän vaihtaa alaa ja perustaa myymälä... "The freaks will stay together, they´re a tight ol´crew.
See the pigfaced-man and the monkeygirl, come and see the big fat lady." M.K. |
booster 13.05.2003 14:34:18 (muokattu 13.05.2003 14:38:14) | |
---|
Valtakunnallinen 'muusikoiden.net' -myymäläketju? Mikko Kankaanpää hoitaa korjaukset, Kivi suhteet custom-soundsiin, ja joka päivä joudutaan potkimaan myymälästä valepuvussa oleva Mahe tai Turbo. Hoho. EDIT: Täytyy vahvistaa tuo näkemys T:reen kaupoista. Itse ostan Tammer-Pianosta kaiken minkä uutena ostan (eli kielet tämänhetkisessä elämäntilanteessani). Kitarani on kuitenkin Tampereen Musiikista, kun joskus pyörin useimmiten siellä. Niin ja V-AMPin ostin Soitinkeskuksesta, koska Tammer-Piano ei tee kauppaa halpismerkeillä (Behringer ja Line6 ym :P) "If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio |
samueld 13.05.2003 14:52:23 | |
---|
Samoilla linjoilla minäkin olen. Liikkeillä on hyvät tilat ja näin, mutta juuri tuotevalikoimapuolella on kyllä kohentamista. Tuntuu, että ne samat kepit on siellä vuodesta toiseen. Ja ilmeisesti ovatkin, koska eivät osin ole enää tuotannossakaan. Tammerpianossa on yleensä kyllä aika hyvät valikoimat heidän edustamiaan merkkejä. Samoin kyllä mielestäni Soitinkeskuksessa välttävät. Näistä kahdesta tulee ja on tullut melkein kaikki hankinnat tehtyä. Tammerpiano on sopivasti vielä ihan nurkalla esmes kielten hakuun. Näissä palvelu on yleensä ihan riittävän hyvää. Ahosella en käy, koska palvelu on aivan liian outoa minulle. Ehkä en ole tarpeeksi taiteilija. Tampereen musiikissa on tympeä meininki. Tulkitsin edellisen käyntini kommentit miltei vittuiluksi. Pitäköön kamansa. Näistä ja muista ei ole juuri kokemusta maksavana asiakkaana, koska heillä ei ole koskaan ollut kamaa, joka minua olisi kiinnostanut. I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |
VÄKIPÄÄ 13.05.2003 15:11:04 | |
---|
Joo, tämä on kyllä ihan kaupunkien rajoja kunnioittamaton ilmiö tämä asiakaspalvelemattomuus! Stadissa ainakin tuntuu, että musaliikkeiden myyjillä on omaa kivaa tiskin takana ja jos kysyt jotain, kolme jätkää katsoo sua nenänvartta pitkin ja yks heittää jonkun mauttoman, asiakasta halventavan latteuden. Valikoimaa ja neliöitä kyllä löytyy, mutta liikkeiden pitäjien tulisi aina muistaa kuka sen rahan kantaa liikkeeseen. Jos joskus löydän liikkeen jossa asiakasta kunnioitetaan, kannan varmasti rahani jatkossa sinne. |
Kyllä. Uutta verta kaivattas Mansen musaliikkeisiin. Paska palvelu ja vielä paskemmat valikoimat. Ihan surkeeta touhua. |
superfly 13.05.2003 15:17:35 | |
---|
JJos joskus löydän liikkeen jossa asiakasta kunnioitetaan, kannan varmasti rahani jatkossa sinne. Juuri näin minäkin teen. Asioin vain tietyissä kaupoissa, joissa tiedän saavani palvelua ja joissa asiakassuhde ei pääty siihen kun raha vaihtaa omistajaa. Jos joku musiikkikaupan omistaja tai työntekijä sattuu näitä lukemaan niin laittakaa kommenttia. Lähinnä kiinnostaisi, että mistä johtuu valikoiman suppeus? Eikö uskalleta ottaa tavaraa varastoon, kun pelätään, että tavara jää hyllyihin pölyttymään? Harppu on alaston piano |
Vilhelmus 13.05.2003 15:17:56 | |
---|
Valtakunnallinen 'muusikoiden.net' -myymäläketju? Hoho! Äh. Näen Maheja kaikkialla. |
superfly 13.05.2003 15:20:03 | |
---|
Ei tuo ketju mikään huono idea olisi, pistetäänkö perustaen? :) Harppu on alaston piano |
samueld 13.05.2003 15:35:57 | |
---|
Lähinnä kiinnostaisi, että mistä johtuu valikoiman suppeus? Eikö uskalleta ottaa tavaraa varastoon, kun pelätään, että tavara jää hyllyihin pölyttymään? Tämä lienee itsestään selvää. Pääomaa sitoutuu näissä musavehkeissä järjettömän helpolla suuria määriä. Samoin jos valikoima vaihtuu tasaisesti, me tyhmät harrastelijat käymme siellä aina välillä tutkailemassa, että onko jotain uutta ja tuhlaamme samalla vähiä rahojamme. Enkä ole musakauppias. En kai edes sukua.
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |
Guitarfreak 13.05.2003 15:40:53 | |
---|
Stadissa ainakin tuntuu, että musaliikkeiden myyjillä on omaa kivaa tiskin takana ja jos kysyt jotain, kolme jätkää katsoo sua nenänvartta pitkin ja yks heittää jonkun mauttoman, asiakasta halventavan latteuden. hmmm... Levytukku?... tuo oli pahin missä mä olen käynyt... mut... nii... Mä olen myös alkanut ihmettelemään sitä kun paikallisessa musaliikkeessäkin on parempi asiakaspalvelu, vaikka myyjä ei tajuakaan laitteista mitään!! Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat |
Guitarfreak 13.05.2003 15:43:47 | |
---|
Valtakunnallinen 'muusikoiden.net' -myymäläketju? Mikko Kankaanpää hoitaa korjaukset, Kivi suhteet custom-soundsiin, ja joka päivä joudutaan potkimaan myymälästä valepuvussa oleva Mahe tai Turbo. Hoho. Mä voisin toimia ulosheittäjänä jos joku tulee soittamaan Enter Sandamania tai Stairway to Heaveniä... :D Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat |
charvette 13.05.2003 16:00:43 | |
---|
Samat huomiot. No, ostin yhden vahvistimen taannoin Soitinkeskuksesta mutta silloinkin mietinnän jälkeen rahat tiskiin-vahvari kainaloon ja kotiin... Tammelantorin kauppa on yllättävän monipuolinen vaikka tupa onkin täynnä pystypianoja. Sinne olen suunnannut vähäisiä hankintojani - alennukset ovat olleet sellaisia, että ei ole kannattanut tilailla t-kaupasta tms. - kysyin asiaa ja nuo hankkinevat tavaransa samoilla hinnoilla samoista paikoista kuin esim. t-kauppa - yleistyksenä... Mutta aika tylyjä paikkoja nuo muut ovat - Ahosella ei varsinkaan ole lääkitykset kunnossa. Teinpäs eilen kierroksen Tampereen musiikkiliikkeisiin, lähinnä kitara vahvistimia pälyillen... |
samueld 13.05.2003 16:04:23 | |
---|
Mutta aika tylyjä paikkoja nuo muut ovat - Ahosella ei varsinkaan ole lääkitykset kunnossa.
Tai mietippä, jos ne eivät olisi kunnossa...
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |
VÄKIPÄÄ 13.05.2003 16:16:27 | |
---|
Siinä se varmaan onkin, että musaliikkeisiin otetaan duuniin jotain progentilutteluun jämähtäneitä muusikkoja joilla ei ole mitään käsitystä mikä on asiakaspalvelu. Kyse on kuitenkin loppujen lopuksi samanlaisesta myymisestä kuin missä tahansa muussakin liikkeenharjoittamisesta. Ei mua kiinnosta miten hyvä kitaristi myyjä on tai miten hyvin se tuntee Steve Vain kitaroinnin. Haluan, että minulle myydään ammattitaidolla se mitä tarvitsen! |
Mutilator 13.05.2003 16:21:22 (muokattu 13.05.2003 16:21:49) | |
---|
Vai on Soitinkeskuksessa huono palvelu? Totta! Todella huono. Juu, siä on tosi kiva asiaansa selvittää kun semmonen rillipäinen pujoparta ei osaa varmaan edes sormiansa laskee. Hiukan ehkä liiottelin, mutta pääasia tuli kuitenki selville. "Only sick music makes money today", Friedrich Nietzsche |
JLM 13.05.2003 17:33:24 | |
---|
Tammer-Piano ja Soitinkeskus on oikeastaan ainoat joilta uskallan enää odottaa yhtään mitään. Muihin tulee harvemmin enää poikettua. |
kojones 13.05.2003 19:29:16 | |
---|
Ahosella ei varsinkaan ole lääkitykset kunnossa. Olen täysin samaa mieltä. Se mummo on kuitenkin paras niistä myyjistä, yrittää parhaansa mutta kun ei osaa. |
booster 13.05.2003 20:43:19 (muokattu 13.05.2003 20:43:38) | |
---|
En nyt halua heittää lokaa, mutta.. Tälläinen hauska sattumus tapahtui Ahosessa kun olin siellä TETissä joskus lukioaikoina.. Olin siinä virittämässä niitä akustisia kitaroita, kun joku äijä marssi sisään ja hanuriosastolle. Itse wanha Ahonen meni perässä: "Tarjoos mulle jotain hanuria?" "En tarjoo" "No mikä on kun et tarjoo?" "Kun en tarjoo niin en tarjoo" Lopulta ilmeni, että Ahosen mielestä tarjoaminen tarkoittaa ilmaiseksi antamista. Lopulta johonkin yhteisymmärrykseen päästiin.. Toisen kerran kitara oli siellä korjattavana. Menin sitä hakemaan, ja nuorempi mies sen pisti nojaamaan tiskiä vasten ja löi hintaa tiskiin, kun sitten kitara kaatui selälleen lattialle. Mies remahti nauruun ja tuumasi, että pitääkö se kitara ottaa uudestaan korjaukseen. Mua ei sattuneesta syystä naurattanut, vaikka se olikin vain silloinen Ibanezi. Enkä vie sinne enää omia tavaroitani. "If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio |
kimurantti1 13.05.2003 21:50:48 | |
---|
Pienenä vihjeenä kaikille, Tampereen Musiikki on mielestäni hyvä paikka, kysykää siellä Riikosen Pasia, tai Eeroa, tunnen molemmat melkeimpä henk. kohtaisesti ja molemmat tietävät vahvistimista todella paljon, Tmapereen Musiikistahan voi tilata laitteita tottakai, niinkuin muistakin soitin liikkeistä, ja niissä hinnoissa on ilmaa jonkun verran.. |