H. Ani 09.07.2005 21:13:14 | |
---|
Tuli tässä mieleen, että harrastatteko moisia? Kaveri porukassa itse laulamme tällaista kappaletta.
Siperian lakeus on suuri, siellä Igor lunta lapioi. HEI! Igorilla kävi huonotuuri - uusi tuuli uutta lunta toi. HEI! Olen köyhä kolhoosilainen - ei oo mulla yhtään ystävää. HEI! Ei oo mulla lehmää, eikä lammasta eikä suussa yhtään hammasta. HEI!
noissa 'HEI' kohdissa aina heitetään sitten kauhallinen vettä kiukaalle. Mutta en itse tiedä mistähän moinen laulu on lähtenyt vai onko se vain pätkä jotain suurempaa kokonaisuutta. Osaako joku valaista asiaa? ja onko muilla samantapaisia saunalauluperinteitä? Niin se on ja niin sen tulee olla! |
Sir Härö 09.07.2005 22:36:41 | |
---|
Meilläpäin lauletaan vähän eri variaatiota: Siperian lakeus on suuri Sorja siellä lunta lapioi. HEI! Sorjalla kävi vitun huono tuuri, uusi tuuli uutta lunta toi. HEI! Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin. |
tähtivaeltaja 10.07.2005 00:18:29 | |
---|
Junnu vainion "yleisessä saunassa"!!!! kannattaa opetella. |
saha 10.07.2005 22:33:33 | |
---|
Meilläpäin lauletaan vähän eri variaatiota: Siperian lakeus on suuri Sonja siellä lunta lapioi. HAAA! Sonjalla kävi vitun huono tuuri, pohjoistuuli uutta lunta toi. HAAA! >-)))> #2 irc-kanava röydetty! #kalapersoonat@IRCnet Punttisika #5 |
Mimi 10.07.2005 22:43:15 | |
---|
Onko toi siperian lakeus sitten semmonen missä jossain vaiheessa lauletaan sitten että "oi-joi-joi, kun kävi huono tuuri" tai jotain (tai sit se on joku ripaskan kertosäe?)... Hämärästi tuttu, ja melodian tiedän, mutta en yleensä harrastele moisia, useimmiten saunon yksin, ja porukoitten makkari just saunan seinän takana, hävettäis laulella siellä yksin jottain venäläiseltä kalskahtavia saunalauluja... Pitko tollotti, hiiri vikisi, ja minä karjuin vieressä että "et perkele syö sitä"! -Jani The Rock |
Koalha 13.07.2005 00:30:55 | |
---|
Siihen on lisääkin säkeistöjä mm. Olen pieni poika petruskoista, ei oo mulla yhtään ystävää HEI! Sirppi ja vasara ne taivaalla loistaa, paska haisee ja balalaikat soi! HEI! Uujeea, uujeaa, ah ah aah! |
Oi polloi ja vettä kiukahalle hoi!! Hei laari laari laa venäjän poikaa naurattaa. The Berzerker:in rumpali on aika nopea |
Koalha 19.07.2005 19:29:26 | |
---|
Ruottinkieliset saunalaulut on kans parhautta. Vi blir alla kommunister när vi dör! Vi blir alla kommunister när vi dör! Där i himmels stora salen spelas internationalen, Vi blir alla kommunister när vi dör! Du skall få min gamla cyckel när jag dör! Du skall få min gamla cyckel när jag dör! För den sista kilometren ta jag tandem med st. peter, Du skall få min gamla cyckel när jag dör! Du skall få min gamla kortlek när jag dör! Du skall få min gamla kortlek när jag dör! För däruppe hos gud fader får man inte dra en spader, Du skall få min gamla kortlek när jag dör! Uujeea, uujeaa, ah ah aah! |
DirtyFingers 19.07.2005 20:46:49 | |
---|
Ei lauleta "Don't talk to the eyes of a stranger" |
Pitkavirta 20.07.2005 14:31:13 | |
---|
Ruottinkieliset saunalaulut on kans parhautta. Vi blir alla kommunister när vi dör! Vi blir alla kommunister när vi dör! Där i himmels stora salen spelas internationalen, Vi blir alla kommunister när vi dör! Du skall få min gamla cyckel när jag dör! Du skall få min gamla cyckel när jag dör! För den sista kilometren ta jag tandem med st. peter, Du skall få min gamla cyckel när jag dör! Du skall få min gamla kortlek när jag dör! Du skall få min gamla kortlek när jag dör! För däruppe hos gud fader får man inte dra en spader, Du skall få min gamla kortlek när jag dör! HAHA, meni allekirjootukseen :) Igor-laulua ollaan pienenä laulettu. Aika jännä miten noiden saunalaulujen aiheena on usein itänaapuri ja varsin kurjat olot siellä.. |
hoja 21.07.2005 00:04:43 | |
---|
Saunassa pitää laulaa hoilottaa, saunatonttu tykkää siitä. Itse laulan eniten joko Helismaan rallia, jota isäukko aina lauloi tai sitten Bee Geesin Tragedy:ä omilla sanoilla: Helismaa Talo oli suomenruotsalainen Jonnekka poikkesi matkustavainen Illalla pimiällä Hei, mielellä ikävällä Talosta kuului se tanssin huiske Sekä hienon laulun luiske Kartanolle asti Hei, ruotsinvoittoisasti Koputin mä ovelle sykkivin syömmin Luulin saavani ehkäpä lyönnin Vaan ei saa olla arka Hei, kulkijapoika parka Ovi se auki mulle sysästiin Ja ruottinkielellä kysästiin Että "vad ska de vara min pojkke?" Heti ymmärsin sen oikke Vastasin siihen mä suomenkielin Juomista hiukan saada mielin Vettä mä olisin vailla Janottaa niin hemmetin lailla Talossa sato oli korjattu juuri Siksipä riemu oli näin suuri Oluttynnöri lattialla Hei, viskiä pöydän alla Ryyppäsin olutta ja ryyppäsin viinaa Tanssitin emäntää ja tanssitin piikaa Ja olin minä aikaslailla Hei, mieltä ja järkeä vailla (tästä puuttuu säkeistö tai pari, en muista niitä. Jos joku tietää niin lisäisitkö, kiitos!) Emäntä tuo sopivasti pyöreä muori Naurusuinen iloinen ja nuori Ryhtyi tuttavammaksi Hei, meitähän oli vain kaksi Mut isäntä se nukkuukin fuulia unta sydämmessään sisimmässään kirotunta Hyppäsi seisomahan Hei, päästäen mölyn pahan: "Mite sine meinaa, mite förbanna Ryyppee min ööli och halata min mamma!" Ja vielä se isäntä huusi Hei, alahan korjata luusi Aamulla varhain kun aurinko paistoi Matka se taasen mullekin maistoi Maantiellä leviällä Hei, mielellä keviällä, HEI! K100 #8
Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä.. |
superfly 22.07.2005 17:41:56 | |
---|
Ei lauleta Ei saunota. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |