Aihe: Audacityn äänitys tökkii..
1
PP_
18.07.2005 22:12:31

Otettiin bändin äänityskäyttöön vanhaksi jäänyt tietokone, laitettiin siihen audacity ja ruvettiin yhellä mikillä ihan vaan laittamaan biisejä koneelle talteen ja sitten huomattiin jälkeenpäin kuunnellessa, että aina välillä soitto ikäänkuin tökkii ja hyppii.. Koneessa on joku SB64-äänikortti, 400MHz tehoja ja 64MB muistia, mikähän äänityksessä mahtaa olla oikein vialla kun ei äänenlaadun huonontaminenkaan auta asiaa?
Carpenter
18.07.2005 23:51:58
Saattaa johtua siitä, että koneessa tehoihin verrattuna liian raskas käyttöjärjestelmä. Toimiiko kone muuten hyvin?
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. Teknohumppaa! Kuunnelkaa ihmeessä!
toyopet
19.07.2005 08:44:23
Saattaapa olla ongelma kyllä tuossa käyttöjärjestelmässä mutta se ei välttämättä ole liian raskas vaan sillä ei ole oikeita ajureita. En nyt meinaa äänikortin ajureita vaan emolevyn ajureita.

Minulla oli aikanaan 233Mhz/96Mt kone ja siinä W98 no sehän hyppi nauhoituksessa.
Ajattelin, että hidas kone. No sitten ostin 500Mhz/384Mt ja ajattelin, että tämä kyllä riittää. W98 ja Audacity ja sama ongelma. Ihme juttu. Tietsikkaliikkeeseen kysymään neuvoa sanoivat, että osta uusi äänikortti ja saat samalla paremmat ajurit äänikortille. No uusi SB Audigy. Sama vaiva. Sitten vaihdoin käyttöjärjestelmää (tee-se-itse) eli rinnan Win Me ja Win XP. Me:n puolella nauhoitus tökki mutta XP:ssä se pelasikin. SItten kun vähän selvittelin asiaa, niin tuossahan on ihan Windowsin perusajurit emolle ja muillekin laitteille (paitsi äänikortille). XP:ssä vaan on tuolle emolle sopiva ajuri ja se pelaa.
Olisi sen saanut sitten toimimaan Me:lläkin, kun olisi ladannut emon valmistajan ajurin ja asentanut sen. Mutta mitäs suotta kun nykyään toimii ;)
Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa.
toyopet
22.07.2005 08:37:13
Koneessa on 98 ja se pelittää muuten ihan normaalisti.. Mä en ihan ymmärtänyt, mitä koneelle siis kannattais tehä(muuta kuin heittää roskikseen)?
Emolevyn ajurit uusiksi. Jossainhan siellä kotelon sisällä emolevyssä lukee valmistaja ja malli ja sitten hakemaan netistä päivitysversiota. Ei siis BIOSia vaan windowsiin emolevyn ajurit.
Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)