kampela 19.07.2005 10:23:39 | |
---|
Nää on mun hevikoputtajat -Hoglan Gene -Haake Tomas -Reinert Sean Löytyy Semmosta taimia et oksat pois, ja musikaalisuutta. Varsinkin Hoglanilta-> Death:n Symbolic (1995), ja Reinertiltä-> Death:n Human levy (1991) Ei ollu vielä koneiden kulta-aikaa. Ihka oikeaa Groovea suoltavat. www.endofyou.net |
HCW 19.07.2005 10:24:11 | |
---|
Offtopik: Jeff Porcarosta tulikin mieleen, että onko Donald Fagenin The Nightflyllä (karmea levy tosin, IMO) oikeat rummut?Kansissa kyllä lukee että drums : Jerff Porcaro, mutta soundit ovat hieman konemaiset ja lisäksi se on niin tarkan kuuloinen (balanssi,iskujen voimakkuus,taimi) ettei sitä kukaan ihminen voi soittaa. Vai voiko... "V*************i soitan enkä mä sitä grooveakaan arvosta" |
HCW 19.07.2005 10:26:32 (muokattu 19.07.2005 10:27:51) | |
---|
En nyt sanoisi Deathia, Cynicciä ja Meshuggahia niin "groove" musaksi vaikka hienosti Haake, Reinert ja Hoglan veteleekin. "V*************i soitan enkä mä sitä grooveakaan arvosta" |
kampela 19.07.2005 10:33:03 | |
---|
En nyt sanoisi Deathia, Cynicciä ja Meshuggahia niin "groove" musaksi vaikka hienosti Haake, Reinert ja Hoglan veteleekin. Mä lyödän kyllä kyseisistä bändeistä erittäin paljon groovea. www.endofyou.net |
kampela 19.07.2005 10:39:51 (muokattu 19.07.2005 10:41:10) | |
---|
Mä lyödän kyllä kyseisistä bändeistä erittäin paljon groovea. Ootkos tutustunu Sean Malonen luotsaamaan(soittaa Cynicissä bassoa) Gordian knottia. Kaks levyä ovat tehneet. Uudemmalla soittaa muutamassa kipaleessa Brufordikin. Muuten Reinert. Ihan kivaa progeilua, vaikkei nyt todellaakaan yllä noiden edellämainittujen rinnalle. Niin ja sitten tietty Aghora, aikas cool! Jep, vähän sekoilen tän kirjottamisen kanssa... www.endofyou.net |
hollmi-5 19.07.2005 11:43:05 | |
---|
Jeff Porcarosta tulikin mieleen, että onko Donald Fagenin The Nightflyllä (karmea levy tosin, IMO) oikeat rummut?Kansissa kyllä lukee että drums : Jerff Porcaro, mutta soundit ovat hieman konemaiset ja lisäksi se on niin tarkan kuuloinen (balanssi,iskujen voimakkuus,taimi) ettei sitä kukaan ihminen voi soittaa. Kyllä ne on soitettu ihmisen toimesta ja ilman tietokoneen apua. Mika Hollström |
kampela 19.07.2005 11:47:49 | |
---|
Kyllä ne on soitettu ihmisen toimesta ja ilman tietokoneen apua. Ettei ois vaan käytetty Tuossa The Nightlife (1982) jotain sähköistettyä settiä. En ole kyseistä levyä kuullu, mutta jos siinä vilahtaa semmonen tuntu. www.endofyou.net |
Jaakko Hyvärinen 19.07.2005 12:16:12 (muokattu 19.07.2005 12:18:20) | |
---|
Kait tässä oli eniten kyse näyttävyyden ja soitto taidon yhdistämisestä ? Siitäpä siitä.. Hollmi. Oletkos nähnyt Nevalaista livenä..milloin tuollainen levy on tehty? Jukka on vanha opettajani ja olen nähnyt ja kuullut soittoa ilman klikkejä, bändiä tai koneita. Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä! |
HeavyMachinery 19.07.2005 12:32:10 | |
---|
Siitäpä siitä.. Hollmi. Oletkos nähnyt Nevalaista livenä..milloin tuollainen levy on tehty? Jukka on vanha opettajani ja olen nähnyt ja kuullut soittoa ilman klikkejä, bändiä tai koneita. Kaikki yökalan levyt on vedetty viivalle koneella, niin kuin 95% kaikesta mitä tehdään nykyään. Se on vain niin surullista se juu.... Ei sellaisia jousi mattoja asetella paikoilleen ilman koneella taimaamista. Sama pätee koskettimia ja jonkun verran kitaroita. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Jaakko Hyvärinen 19.07.2005 12:44:46 (muokattu 19.07.2005 12:47:07) | |
---|
Kaikki yökalan levyt on vedetty viivalle koneella, niin kuin 95% kaikesta mitä tehdään nykyään. Se on vain niin surullista se juu.... Ei sellaisia jousi mattoja asetella paikoilleen ilman koneella taimaamista. Sama pätee koskettimia ja jonkun verran kitaroita. Ei tietenkään enää mitn tehtä iliman konneita. Mutta on myös olemassa soittajia joilla on shöytä ja taitoa ja molemmat toimii. Vielä oalatakseni tuohon Marja Muruseen ja Yötoiveeseen. Ihan reenikämppä olosuhteissa olen jukan nähnyt soittavan ja hyvinhän se vetää. ei siitä pääse mihkään. Ja vaikka klikki olisikin korvassa, niin meno voi mennä vituiks silti. mutta hyvä rumpali kestää siinä. Shoumies riehuu vielä päälle ja soitta silti tarkasti. Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä! |
hollmi-5 19.07.2005 12:54:55 | |
---|
Olen nähnyt Nevalaisen. Livenä toimii mainiosti. Se levy, josta mainitsin, on pari vuotta vanha. Mika Hollström |
Jeff Porcarosta tulikin mieleen, että onko Donald Fagenin The Nightflyllä (karmea levy tosin, IMO) oikeat rummut?Kansissa kyllä lukee että drums : Jerff Porcaro, mutta soundit ovat hieman konemaiset ja lisäksi se on niin tarkan kuuloinen (balanssi,iskujen voimakkuus,taimi) ettei sitä kukaan ihminen voi soittaa. Vai voiko... IMO aika hieno levy! Ja on se ihan oikeaa soittoa... Mä lopetan nää hommat! |
Notefix 19.07.2005 13:57:55 | |
---|
IMO aika hieno levy! Ja on se ihan oikeaa soittoa... Jep, mahtava, yks parhaista! Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Jaakko Hyvärinen 19.07.2005 14:05:58 | |
---|
Olen nähnyt Nevalaisen. Livenä toimii mainiosti. Se levy, josta mainitsin, on pari vuotta vanha. Onkohan se Sethianin tuotantoa koska Nightwishillä ei sen nimistä levyä ole. Tarkoititko Wishmasteria? Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä! |
hollmi-5 19.07.2005 14:30:09 | |
---|
Onkohan se Sethianin tuotantoa koska Nightwishillä ei sen nimistä levyä ole. Tarkoititko Wishmasteria? Just se Sethian. Mika Hollström |
markkuliini 20.07.2005 00:26:26 | |
---|
Offtopik: Jeff Porcarosta tulikin mieleen, että onko Donald Fagenin The Nightflyllä (karmea levy tosin, IMO) oikeat rummut?Kansissa kyllä lukee että drums : Jerff Porcaro, mutta soundit ovat hieman konemaiset ja lisäksi se on niin tarkan kuuloinen (balanssi,iskujen voimakkuus,taimi) ettei sitä kukaan ihminen voi soittaa. Vai voiko... Eihän se levy ole kummemmin "tarkempaa" mitä steely Daninkaan levyt.... Ja eikös tuo ole about vuodelta 1982 eli ei sitä taimia ainakaan koneella ole korjailtu. Varsinkin jos tietää Fagenin työskentelytapoja. Kyllä levy on klikin kanssa soitettu, mutta oikeilla soittimilla kylläkin. En ole koskaan kokenut kyseistä levyä mitenkään sen konemaisemmaksi kuin Toton tai Steelyn Danin levyt. Itse diggailen levystä jos haluan kuunnella sellaista nazi-time-aor:ää. Viimeinen biisi "Walk between raindrops" on muuten Steve Jordan:in soittama. On meinaan aika paha shufle. www.vasamayhtye.com |
HCW 20.07.2005 00:32:54 | |
---|
En tiedä olenko pölvästi, mutta kyllä mie huomaan aika ison eron Toton, Steely Danin sekä Fagenin soolojen välillä. Taitaa mennä offtopikiksi mutta en oikein koskaan ole innostunut tuosta "west coast aor" meinigistä. Steely Dan toimii meikälle hienosti, mutta suurin osa Toton tuotannosta ei oikein kolahda. Jotenkin liian "munien hiplailu" musaa meikäläisen mielestä. Tosin Totolta parhaiten toimii Kingdom of desire levy. Makeita/klassikko komppeja, hienosti soitettu mutta ei vaan toimi meikälle. eipä tällä mitään merkitystä ollut, pitipä vain avautua... "V*************i soitan enkä mä sitä grooveakaan arvosta" |
markkuliini 20.07.2005 00:40:05 | |
---|
Taitaa mennä offtopikiksi mutta en oikein koskaan ole innostunut tuosta "west coast aor" meinigistä. Steely Dan toimii meikälle hienosti, mutta suurin osa Toton tuotannosta ei oikein kolahda. Jotenkin liian "munien hiplailu" musaa meikäläisen mielestä. Juurikin munien hiplailu musaa. Joskus diggailen, joskus en jaksa yhtään. Minunkin mielestä New Yorkin aor:ssa oli enemmän asennetta. Tosin Totolta parhaiten toimii Kingdom of desire levy. Makeita/klassikko komppeja, hienosti soitettu mutta ei vaan toimi meikälle. Minunkin mielestä Toton paras levy. Sitä ei tarvinnut kuunnella enään ihan niin huumorilla kun niitä 80-luvun pahimpia. www.vasamayhtye.com |
arse 20.07.2005 00:44:52 | |
---|
On meinaan aika paha shufle. Aiheeseen "Jussi 69" täytyy vielä todeta, että Fagenin Nightfly on muutenkin mainio suffelitreenilevy. "I.G.Y.":n komppi on niin natsimaisen tarkan triolipohjainen, ettei sitä meinaa hullukaan saada svengaamaan. "Ruby Baby":n triolikompissa sitä haastetta on tottumattomalle yhtä lailla. Yritäpä vielä fillata väliin... Vaikka ihannerumpalini ei juuri Jeff Porcarolta kuulostakaan, hattua joutuu nostamaan. el maraquero |
HCW 20.07.2005 10:44:53 (muokattu 20.07.2005 10:45:52) | |
---|
Onhan se porcaro kone. Monet yöt on valvottu ja itketty purien tyynyä kun ei saa kulkemaa. Äijältä löytyy paljon hyviä levyjä mutta toto ei ole mielestäni kärkipäässä. ei tuommosia saa olla olemassa. Mikä alkuperäinen aihe oli? Ai niin, Jussi 69... Irak ja Iran...Jussi 69 ja Jeff Porcaro. Mikä ero? :D "V*************i soitan enkä mä sitä grooveakaan arvosta" |