Ruutikallo 06.07.2005 22:10:10 | |
---|
tuollainen tupsahti taas modern drummerista esille: " beginner drummer from new jersey sets fastest feet record by abandoning traditional double bass practice in favor of a secret drumming system". Muistaakseni jo joskus -99 olen törmännyt samankaltaiseen ilmoitukseen MD:ssa, joku ballistic bassdrums jne. Itse en harrasta tuplabasaria saatikka pedaalia mutta ajattelin että onko joku kollegoista tietoinen moisesta "salaisuudesta". Luultavasti kyse on TV-shop tyylisestä ylipalvomisesta..tai sinnepäin. Mutta mukava olisi kuula jos joku on moisen salaisuuden paljastanut =) Onhan elämä kallista, mutta siihen sisältyy matka auringon ympäri kerran vuodessa... |
juoni 06.07.2005 22:31:06 | |
---|
tuollainen tupsahti taas modern drummerista esille: " beginner drummer from new jersey sets fastest feet record by abandoning traditional double bass practice in favor of a secret drumming system". Muistaakseni jo joskus -99 olen törmännyt samankaltaiseen ilmoitukseen MD:ssa, joku ballistic bassdrums jne. Itse en harrasta tuplabasaria saatikka pedaalia mutta ajattelin että onko joku kollegoista tietoinen moisesta "salaisuudesta". Luultavasti kyse on TV-shop tyylisestä ylipalvomisesta..tai sinnepäin. Mutta mukava olisi kuula jos joku on moisen salaisuuden paljastanut =) Juu, sellaisia pieniä tv-shop-tyylisiä mv.-ilmoituksia tästä ballistic drummingista on ollut MD:ssä iät ja ajat. Käsittääkseni kyse on joko kantapäätekniikasta tai sitten tästä Stevejen Gadd ja Smith käyttämästä keinutustekniikasta. Kumpikin siis yleisesti tiedossa ja vuosikymmeniä vanhoja tekniikoita. Käyttääkö muuten joku tuota keinutustekniikkaa tuplilla? Vaatii varmaan hillittömästi treeniä että saa kulkemaan, mutta sillä voisi kait jonkun vuoroiskuennätyksen vedellä uusiksi. Lahjattomat Treenaa |
Ruutikallo 06.07.2005 23:17:17 | |
---|
Aivan tämä "Gaddin tekniikka" minullekkin tuli mieleen. Onhan elämä kallista, mutta siihen sisältyy matka auringon ympäri kerran vuodessa... |
hybrid 06.07.2005 23:25:29 | |
---|
Käyttääkö muuten joku tuota keinutustekniikkaa tuplilla? oon muutaman kuukauden treenannu joka päivä 5- 10 min tota tekniikkaa. Tavoitteena on saada kymmenen vuoden päästä toimimaan. Ptkäjänteisyys palkitaan (toivottavasti) |
Magiz 06.07.2005 23:37:26 | |
---|
mitä tuo keinutus on? Rummut ja niiden soitto on taidetta. |
juoni 07.07.2005 17:32:39 | |
---|
mitä tuo keinutus on? Hankala selittää. Se on vähän niinku tämä Gladstone-tekniikka(lyönti-takaisinnykäisy), mutta jalalla. Meniköhän vielä sekavammaksi?? Kato Steve Smithin dvd. Siitä selviää. Lahjattomat Treenaa |
clave 07.07.2005 23:02:49 | |
---|
Virgil Donati on kans melkonen basariteknikko. "Totuuden tunnistaa kun sen kuulee" |
Magiz 07.07.2005 23:26:36 | |
---|
siis joo, nyt tajusin ton keinutuksen, mutta mä kutsun sitä vaan liu-utukseksi, koska sen takaisinnykäisyiskun tekniikassa mä lui-utan jalkaa eteenpäin, ni sit se iskee toisen kerran nopeasti akaisin kalvoon. Rummut ja niiden soitto on taidetta. |
hybrid 07.07.2005 23:40:46 | |
---|
Ei se oo sama asia. Ainakaan se keinutus, mitä mä tarkoitin. Päkiä ei lähde liukumaan mihinkään. Jalka vaan tekee ylös/alas liikkeen sijaan sivulta/sivulle liikettä |
Portnoy 08.07.2005 00:07:26 | |
---|
Oli sitten kantapää kiinni pedaalissa taikka ilmassa ja kun soitetaan tuplaiskuja basariin niin ei minun jalka mihinkään suuntaan liiku. Olenko kait outo? :o Sitten kai jotain asiaakin, kun vain tietäisi mitä. Kyllähän noilla molemmilla, sekä liutus että keinutus liikkeellä saadaan sama lopputulos, ainakin toivottavasti. |
juoni 08.07.2005 14:48:39 | |
---|
Kyllähän noilla molemmilla, sekä liutus että keinutus liikkeellä saadaan sama lopputulos, ainakin toivottavasti. Juu, mutta keinutuksella saa tasaista rollia, liu'ulla vaan tuplaiskuja. Lahjattomat Treenaa |
PeeKoo 17.07.2005 23:47:09 | |
---|
Oma tekniikka singlebassaria soittaessa on jo vuosia ollut tuo keinutus. Lähti aikoinaan siitä kun en millään oppinut tätä liu'utusta. Sitten tuli tsekattua Gaddin 'Up Close'-video missä näytetään lyhyesti myös miehen bassaritekniikkaa. Ja voilla, sanois ranskalainen. Se oli siinä. Tosin vaihdoin iskut niin päin että tuplaiskuissa eka lyönti tulee kantapäällä. Tuli vaan mieleen että jos liuku ei meinaa luonnistaa niin kannattaa kokeilla tätä. |
Simbe 18.07.2005 07:49:05 (muokattu 18.07.2005 07:53:26) | |
---|
Juu, mutta keinutuksella saa tasaista rollia, liu'ulla vaan tuplaiskuja. Tuota tasaista yhtäjaksoista keinutusta joskus kokeilin, kun lueskelin asiaan liittyvän jutun Modern Drummerista muutama vuosi sitten. Se on siis tosian eri juttu, kuin tuo liu'utustekniikka... -Muistaakseni- Eipä ole tarttunut käyttöön, mutta kyllä se jotenkin auttoi. Nykyäänkin on helpompi soittaa pitkiä yhtäjaksoisia (tupla)basarirutistuksia, kun samaan tyyliin kallistelee jalkaa pedaalilla. Sellainen staattinen puristus kerää vain kuonaa ja maitohappoja kinttuihin. Mitä enemmän jalka liikkuu eri suuntiin, sen tehokkaammin lihakset pumppaavat verta myös poispäin. Aikoinaan minä koitin tätä ihmetekniikkaa jotenkin jalka sivuttain vinossa ehkä 30°:een kulmassa pedaaliin nähden. Kääntämällä jalkaa enemmän sai kiristettyä pohkeen tukemaan palautusliikettä, se tuli jousen lailla... Oli se vähän turhaa kikkailua. Olikohan siinä kolme tai neljä eri vaihetta. Parempi tekniikka on mielestäni se (jos kantapää maassa ei lasketa), että antaa jalan aina laskeuta kantapää alas lepoasentoon kun iskujen välillä on isompi tauko. Uusi lyönti lähtee tästä asennosta vain nostamalla jalan paino päkiälle. Kantapäätä ei tarvitse nostaa mihinkään rajuun kulmaan, pari senttiä maasta on ihan tarpeeksi. Sopiva kohta varpaille pitää etsiä oman kokemuksen mukaan. Itse pitäisin puolivälissä pedaalilautaa, ei ainakaan missään "toe stopperissa" tai ketjussa asti. Tämä on hieman "free stroke" -konseptia mukaileva. Toimii sekä nuijan hautaajille, että meille pomputtelijoille. Pitänee kaivaa jostain se ko. MD, jahka jaksan. Ne kuvat olivat yhtä huonot ja epäinformatiiviset kuin aikoinaan eräät stillikuvat, mistä yritin opetella kapulan pyöritystä... Nykyään kapulatkin pyörivät molempiin suuntiin, aika voisi olla kypsä uudelle pedaalitekniikallekin? Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass.
Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow" |
anders 18.07.2005 23:28:48 | |
---|
Itse törmäsin tuohon kantapäitten heiluttelu tekniikkaan tovi sitten albumin Strapping Young Lad: Alien, yhteydessä. Siinä lisä-DVD:llä ollut rumpalin (Gene Hoglan) haastattelu paljasti että ko. äijä myöskin heiluttelee kantojaan kun jauhaa tuplilla. Päkijät pysyy tuolla tyypillä kutakuinkin paikallaan (ei siis mee minne sattuu pedaalien päällä, nostella täytyy tietty) mutta muu osa jaloista polvista alaspäin vispaa niin kuin voita kirnuais... Ja Gene kuitenkin soittaa maiharit jalassa! Näyttää hölmöltä mutta tuntuu ah niin hyvältä. Jos hurjaa rullaa pitää pedaaleilla suoltaa niin toi keventää mukavasti kun kokeilin. Varmaankin juuri se Simben mainitsema verenkierto paranee suuntaan jos toiseenkin eikä mee hapoille. Henkilökohtainen suorite kaipaa vielä reeniä roimasti mutta uskon että tullee kannattamaan "yummy yummy yummy I got love in ma' tummy" |
juoni 18.07.2005 23:34:24 (muokattu 18.07.2005 23:37:17) | |
---|
Itse törmäsin tuohon kantapäitten heiluttelu tekniikkaan tovi sitten albumin Strapping Young Lad: Alien, yhteydessä. Siinä lisä-DVD:llä ollut rumpalin (Gene Hoglan)ta muu osa haastattelu paljasti että ko. äijä myöskin heiluttelee kantojaan kun jauhaa tuplilla. Tämä ei kuitenkaan ole se Gaddin ja Smithin käyttämä keinutustekniikka, sillä siinä jalkaa ei heiluteta sivusuunnassa vaan ylös-alas. Itselleni muuten ylivoimaisesti paras jalkatekniikka on raaka kantapäätekniikka, jolla siis saa tuplaiskuja nopeasti ja kovaa. Lahjattomat Treenaa |
anders 18.07.2005 23:58:56 | |
---|
Tämä ei kuitenkaan ole se Gaddin ja Smithin käyttämä keinutustekniikka, sillä siinä jalkaa ei heiluteta sivusuunnassa vaan ylös-alas. Itselleni muuten ylivoimaisesti paras jalkatekniikka on raaka kantapäätekniikka, jolla siis saa tuplaiskuja nopeasti ja kovaa. aaah, ok. Vähän vähemmälle jäänyt noiden Steve-poikain tekemisten seuraaminen mutta pitänee tutustua. "yummy yummy yummy I got love in ma' tummy" |
Itse törmäsin tuohon kantapäitten heiluttelu tekniikkaan tovi sitten albumin Strapping Young Lad: Alien, yhteydessä. Siinä lisä-DVD:llä ollut rumpalin (Gene Hoglan) haastattelu paljasti että ko. äijä myöskin heiluttelee kantojaan kun jauhaa tuplilla. Päkijät pysyy tuolla tyypillä kutakuinkin paikallaan (ei siis mee minne sattuu pedaalien päällä, nostella täytyy tietty) mutta muu osa jaloista polvista alaspäin vispaa niin kuin voita kirnuais... Ja Gene kuitenkin soittaa maiharit jalassa! Perhana mullakin on toi dvd enkä edes ole vielä muistanut katsoa sitä ???? damnnn Minä tiedän - siis pelkään ! |