Tomma 10.05.2003 13:20:09 | |
---|
Kävin justiin ostamas ton hartken!Mitä mieltä ootte?Monellako on sellanen? |
Cornflake 10.05.2003 14:44:22 | |
---|
Tomma: Mitä mieltä ootte? No: Liian iso himaan, mutta treenikämpällä / keikoilla sellainen väliajan juttu. Möykkää saattaa juuri lähteä tarpeeksi, mutta soundi onkin sitten toinen juttu. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
Teijo K. 10.05.2003 19:00:02 | |
---|
Kävin justiin ostamas ton hartken!Mitä mieltä ootte? Hieno homma. Toivottavasti se on mieleinen. Keikkaillessa se ei varmaan riitä yksinään, mutta PA:n kanssa siitä lähtenee mökää ihan tarpeeksi sinne lavalle. Minulla on SWR 15 kombo eikä volume ole ollut vielä yhdelläkään keikalla edes puolessa. Meillä on tosin parin kilowatin PA:t. Soundit on aina henkilökohtainen juttu. Minä en pidä niiden alumiinikartioiden soundista, mutta sinä ilmeisesti pidät. Tuskin olisit muuten ostanut Hartkea. Monellako on sellanen? Ilmeisesti aika monella. Niitä näkyy käytettynäkin ihan kohtuupaljon liikkuvan. "You have to give some skin to get some tone.": Will Lee |
handegunnar 12.05.2003 12:26:22 (muokattu 12.05.2003 12:27:04) | |
---|
Minä melkein ostin. Liikkeen esittelylaitteessa vain alkoi volymepotikka pätkiin. Ei vakuuttanut laadullaan. Eivätkä olisi antaneet senttiäkän alennusta, vaikka olisin osatanut ilman vaihtovehjettä. Hartke olisi ollut kyllä mukavan kevyt raahattavaksi. Toisessa liikkeessä vertailin vierekkäin Hartkea ja Ampegia. Ampegin soundi oli selvästi lämpimämpi. Hartken soundi oli jotenkin metallinen. Nyt mulla on Ampeg. |
absqua 12.05.2003 12:48:32 | |
---|
Minulla oli 5 vuotta sitten Kickback 12 ja se palveli ihan OK. Syy miksi luovuin siitä oli mielestäni hieman kehnoissa sävynsäätimissä - en millään saanut ruuvattua sieltä mieleistäni soundia ulos. Osansa varmaan oli Hartken alumiinikartion soundilla myös. Ääntä siitä lähti kohtuullisen mukavasti kyllä. EI mitään älytöntä volumea tietenkään mutta pikkukeikoilla pärjäsi mainiosti jos rumpali ei ollut kovin raskaskätinen. Ja hinta oli ainakin siihen aikaan varsin siedettävä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Cornflake 12.05.2003 12:52:46 | |
---|
absqua: Syy miksi luovuin siitä oli mielestäni hieman kehnoissa sävynsäätimissä - en millään saanut ruuvattua sieltä mieleistäni soundia ulos. Olen tullut siihen tulokseen että kaikissa Hartkeissa on "vähän" huonot sävynsäätimet. Tai ainakaan ihan nappisoundia ei löydy sitten millään, vaikka kyseessä olisi juhlamallin nuppikin... Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
absqua 12.05.2003 14:01:16 | |
---|
Olen tullut siihen tulokseen että kaikissa Hartkeissa on "vähän" huonot sävynsäätimet. Tai ainakaan ihan nappisoundia ei löydy sitten millään, vaikka kyseessä olisi juhlamallin nuppikin... Samaa mieltä. Eron huomaa hyvin vaikkapa Ampegin nupilla josta tulee mainio soundi ihan jo sillä "ruuvauksella" kun kaikki potikat osoittavat klo 12 suuntaan. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Tomma 12.05.2003 21:41:04 | |
---|
Minä melkein ostin. Liikkeen esittelylaitteessa vain alkoi volymepotikka pätkiin. Ei vakuuttanut laadullaan. Eivätkä olisi antaneet senttiäkän alennusta, vaikka olisin osatanut ilman vaihtovehjettä. Hartke olisi ollut kyllä mukavan kevyt raahattavaksi. Toisessa liikkeessä vertailin vierekkäin Hartkea ja Ampegia. Ampegin soundi oli selvästi lämpimämpi. Hartken soundi oli jotenkin metallinen. Nyt mulla on Ampeg. Mä sain alennusta oikeen jonkin verran!No soundi on ihan kohtalainen ja ääntä kyllä lähtee! |
Cornflake 12.05.2003 21:43:22 | |
---|
Tomma: Mä sain alennusta oikeen jonkin verran! Jos nykypäivänä ei saa tuon hintaluokan ostosta musiikkiliikkeessä alennusta ei osaa tinkiä, jotain on pahasti vialla tai jotain vielä pahempaa. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
Teijo K. 12.05.2003 21:54:23 (muokattu 12.05.2003 21:54:47) | |
---|
Cornflake Jos nykypäivänä ei saa tuon hintaluokan ostosta musiikkiliikkeessä alennusta ei osaa tinkiä, jotain on pahasti vialla tai jotain vielä pahempaa. Mistä minä olen elävänä todistuksena. Olen taatusti Etelä- ja Keskisuomen huonoin tinkijä. Rupeaa nolottamaan ja ahdistamaan kaikki kaupantekeminen muutenkin. Saan korkeintaan tokaistuksi tyyliin- Otan ton. Ja minäkin olen saanut nykyään ihan huomattavia alennuksia mutisemalla hiljaa että- thomann. "You have to give some skin to get some tone.": Will Lee |
Cornflake 12.05.2003 21:58:37 | |
---|
arva: Ja minäkin olen saanut nykyään ihan huomattavia alennuksia mutisemalla hiljaa että- thomann. Tuo alkaa olla yksi hyvä konsti. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
Jos nykypäivänä ei saa tuon hintaluokan ostosta musiikkiliikkeessä alennusta ei osaa tinkiä, jotain on pahasti vialla tai jotain vielä pahempaa. Niin minäkin arvelin ja menin toiseen kauppaan. Sieltä sain alennusta mukavasti. En viitsi mainita tuota kitsasta liikettä nimeltä, mutta se on Oulussa vilkkaan bussipysäkin vieressä. |
Cornflake 13.05.2003 13:09:43 | |
---|
handegunnar: Niin minäkin arvelin ja menin toiseen kauppaan. Sieltä sain alennusta mukavasti. No nih. Tuossa kannattaa toisaalta tsekata mikä on lopullinen nettohinta. Toisethan hinnoittelevat tuotteensa niin että niitä voi myydä alennuksella, koska sitä useat ostavat: alennuksia, prosentteja. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
PasiB 13.05.2003 14:32:01 | |
---|
Niin minäkin arvelin ja menin toiseen kauppaan. Sieltä sain alennusta mukavasti. En viitsi mainita tuota kitsasta liikettä nimeltä, mutta se on Oulussa vilkkaan bussipysäkin vieressä. Oululaisena arvaan kyllä mistä liikkeestä on kyse. Kyllä sieltäkin saa alennusta, kun tekee kauppaa oikeiden henkilöiden kanssa, ainakaan henk.kohtaisesti en ole ostanut sieltä vielä plektraakaan ovh. hinnalla.
Hei, miten tää soitetaan.. |
L.Ruoska 17.05.2003 21:31:51 | |
---|
Ja minäkin olen saanut nykyään ihan huomattavia alennuksia mutisemalla hiljaa että- thomann. Espoon Musiikin omistaja(!) Tapiolassa sano mulle viime viikolla että kannattaa yleensä vihjata kauppiaille että Thomannilta saa halvemmalla niin ne saattapi soitella sinne maahantuojalle ja ne oikeet hinnat löytyy paljon mukavemmin =) Sama äijä sano mulle myös että kuule jos olet efektiä ostamassa niin katoppa se hinta Thomannilta niin minä pistän paremmaks jos ostat meiltä =) Suosin sitä liikettä (vaikka olenkin Vantaalta=) muutenkin koska siel on hyvä palvelu ja mukava hengailla. Anyways varsinaiseen aiheeseen liittyen niin mulla on myös Hartke KB15. Ostin frendiltä käytettynä mutta mint-kuntosena 550 eurolla. Oon ollu erittäin tyytyväinen peliin. Hyvä soundi, makeen näköne, hyvä kantaa ja sitä rataa. Kerran oli niin että kun roudasin vahvarin treenien jälkee keikalle niin siitä kuulu soundi kunnolla about 10sek, sitten se rupes rutisemaan ja meni diskantiks surinaks, renkkasin siinä vartin sitä mutta ei vaan toiminu. Soitin keikan paikan omilla kamoilla ja vein Hartken kotiin, heti kun lykkäsin sen seinään niin skulas ihan normaalisti joten mä veikkaan että vika oli siellä mestan päällä jossain mitä en vaan tajunnu. Joka tapauksessa mulla on EQ/soundit about tälläviisii: Shape päälle, nuppi kaakkoon. Low +12db Mid -7db High +5db GSR200-bassosta takamikki lähes nollille, etumikki täysille ja tone suurinpiirtein keskellä. Tietysti tästä saa sitä "miten voit soittaa noilla soundeilla"-kommenttia mutta mä ite tykkään ja bändin jässit on myös mieltyneet. Soundissa on vitusti munaa ja punk-ass kireet yläpäät. Plekulla tietysti =) "Se on rautaa kun joskus ottaa turpiin". |