AoA 11.05.2003 22:44:12 | |
---|
Niin kyselisin vaan että tehdäänkö noita enää, minkä tasoisina ja missä hinnoissa pyörii käytettynä esim. 8 tai 16 raitanen vai mitä niitä nyt on. Full Volume or Double Volume |
Mikael 12.05.2003 10:13:00 (muokattu 12.05.2003 10:13:09) | |
---|
Eipä noita taida kukaan enää tehdä paitsi kasettineliraitureita... Käytettyinä noita sillon tällöin näkee sekä 8- että 16-raitapelejä, pääsääntöisesti Fostexia tai Tascamia ja hinnat on jotain 1000€:n molemmin puolin. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
AoA 12.05.2003 14:34:13 | |
---|
Joo. tuo on aika harmi sinänsä koska aina löytyy bändejä itseasiassa aika paljonkin semmosia ketkä haluaa ainakin äänittää analogisesti. Ei nuo sais kyllä kovin harvaan jäädä. Full Volume or Double Volume |
kivi 12.05.2003 16:13:07 | |
---|
Ei nuo sais kyllä kovin harvaan jäädä. Kyllähän nauhureihin saa osia, vaikka sitten kellosepäntyönä teettämällä, mutta analoginauhan hinta nousee kysynnän vähetessä entisestään. Jos 20 minuutin 2" kakku maksaa esimerkiksi 200 euroa, nousevat täyspitkän 2" 24-raiturilla äänitetyn levyn pelkät nauhakulut jo 1200-1600 euroon, mikäli ei käytetä vanhaa, jyrättyä nauhaa. |
rrusto 12.05.2003 16:57:22 | |
---|
..esimerkiksi 200 euroa, nousevat täyspitkän 2" 24-raiturilla äänitetyn levyn pelkät nauhakulut jo 1200-1600 euroon.. Hupsista, onpas kalliita. Saako niitä edes käytettynä kohtuulliseen hintaan? .. olen nimittäin itsekin ajatellut analogista nauhuria, mutta enpä tiedä kannattaako.. tämän hetkiset minidiscini maksaa n. 10 e kpl. eihän analoginauha ole kuin 100 kertaa kalliimpi.. onko se sen arvoista? |
AoA 12.05.2003 17:01:10 | |
---|
onko se sen arvoista? sitä ei tiedä enää mikä on ja mikä ei ole minkä arvoista. Full Volume or Double Volume |
kivi 12.05.2003 17:19:09 (muokattu 12.05.2003 17:23:42) | |
---|
Hupsista, onpas kalliita. Saako niitä edes käytettynä kohtuulliseen hintaan? .. olen nimittäin itsekin ajatellut analogista nauhuria, mutta enpä tiedä kannattaako.. tämän hetkiset minidiscini maksaa n. 10 e kpl. eihän analoginauha ole kuin 100 kertaa kalliimpi.. onko se sen arvoista? No, jos nyt järjellä ajatellaan, että todennäköisesti et ole rakentamassa maailmanluokan studiota, vaan ihan kotiäänittelypajaa, niin et varmaan oo myöskään hakemassa 2" 24-raituria, right? ;-) Oletan, että valintasi olisi mieluummin esimerkiksi Fostex R8 -kasiraitakelakone, joka käyttää ihan tavallista 1/4" kelanauhaa. Sitä saa kaupasta verrattain edullisesti, ja ainakin mä olen ostanut Basfia ja Ampexia tarpeisiini nähden ns. elinikäisen varaston (jonkun verran) puoli-ilmaiseksi useammastakin poistomyynnistä. Uloskantohintaan. Piti vaan puolata metallikeskiöisiltä "masterkakuilta" tavallisille keloille, että toimii pystynauhurissakin. 16-raitakone vaatii jo leveämmän nauhan, jos mieli soundata hyvältä. 1/2" riittää hyvin. Mutta muista, että neliraidalla tehtiin Beatlesin Sgt Peppers, kasiraidalla on esimerkiksi Primus tehnyt koko alkupään tuotantonsa siellä omassa ladossaan. Kaikkia nauhatyyppejä saa. Kruunuradio Helsingissä on hyvä paikka ostaa, vähän halvempi oli muistaakseni Pro-AV Saarikko, olikos se nyt Otaniemessä? Kysymällä selvinnee. Kannattaako? Jos nauhasaturaatio on sun juttusi, kannattaa. Jos sen sijaan haet tarkkaa ja kliinistä konesoundia à la Moloko: Sing It Back, ei varmaankaan...
|
Roberto 13.05.2003 10:28:15 | |
---|
sitä ei tiedä enää mikä on ja mikä ei ole minkä arvoista. No peseehän se nauha tommoset minidiscit 100-0. |
Meidän nuorisotalon nurkassa lojuu käyttämättömänä sellainen vanha kelakasiraituri. Merkkiä en tiedä, mutta 8 sisään ja 8 ulos. Paljokohan sellaisesta maksetaa nykyään? Vähän vetää nauhaa vinoon mutta senkin varmaan saisi korjattua. |
kivi 13.05.2003 11:04:25 (muokattu 13.05.2003 11:06:21) | |
---|
Paljokohan sellaisesta maksetaa nykyään? Vähän vetää nauhaa vinoon mutta senkin varmaan saisi korjattua. Kunnosta riippuen vajaasta sadasta eurosta kolmeensataan. Kannattaa myydä korjaamattomana ja halvalla, varaosat on todella kalliita ja itse korjaten saattaa tulla iso vahinko. Parempi jättää laitto niille, jotka mankat tuntee. Itse asiassa, olis minustakin mukava saada kasi-kelakone tuohon muun jonon jatkoksi. Myy mulle halvalla:-) |
AoA 13.05.2003 15:22:42 | |
---|
No peseehän se nauha tommoset minidiscit 100-0. niinhän se on. meinasin vaan että tulee harkinnan paikka kun on jonkinlaista studiota kasaamassa kotiin ja sitten pitäisi valita että lähteekö digitaaliselle vai analogiselle linjalle. näistä puheista päätellen analoginen systeemi tulisi aika tyyriiksi.
Full Volume or Double Volume |
rrusto 14.05.2003 10:47:16 | |
---|
..muun jonon jatkoksi. Myy mulle halvall... Kyllä mä taidan vaan hommata äänikortin.. ostin juuri soundcraftin 16-kanavaisen, jossa myös direct outit joka raidalle. Ohjelmat löytyy koneesta ja tyhjä cd maksaa alle euron.. |
Juntunen 14.05.2003 10:55:23 | |
---|
Itse asiassa, olis minustakin mukava saada kasi-kelakone tuohon muun jonon jatkoksi. Myy mulle halvalla:-) Kysäisempä nuorisosihteeriltä. =) Ei hän tosin taida sitä osata hinnoitella. Mutta ei sille kyllä mitään käyttöäkään ole. Siellä vaan pölyttyy. Käyn tässä joku päivä katsomassa sitä vähän tarkemmin. |