TeB@ 10.07.2005 08:47:05 | |
---|
|
hemmo 10.07.2005 08:48:12 | |
---|
Tietysti Pehku. Siinä on sitten mätsäävä stäkki. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
"Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva |
TeB@ 10.07.2005 16:00:03 | |
---|
|
hemmo 10.07.2005 18:16:54 | |
---|
Mitäköhän eroa on Behringerin BB410 ja BA410 kaapeilla? Ainakin erilaiset elementit löytyy ja BA on 1000W (mutta kalliimpi kuin BB joka on 1200W) No, niissä on eri saundit. Itse ostaisin tuon pahvikartoisen BB410:n. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
TeB@ 16.07.2005 14:18:16 | |
---|
Nupiksi vaihtuikin kohta myyntiin tuleva BX4500H :D Mutta kuitenkin. Kaapin saisi siis liitettyä nuppiin joko NEUTRIK Speakon- tai tavallisella stereoplugiliittimellä. Kumpikohan näistä oisi kannattavampi? Vai onko näissä edes paljon eroa? |
balzary 16.07.2005 14:28:19 (muokattu 16.07.2005 14:28:36) | |
---|
Mutta kuitenkin. Kaapin saisi siis liitettyä nuppiin joko NEUTRIK Speakon- tai tavallisella stereoplugiliittimellä. Kumpikohan näistä oisi kannattavampi? Vai onko näissä edes paljon eroa? Neutrik speakon on parempi. |
Teijo K. 16.07.2005 20:41:43 | |
---|
Neutrik speakon on parempi. Huomattavasti parempi. Ero on kuin laatikkoladalla ja rolls roycella. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
poppamies 16.07.2005 20:59:33 | |
---|
...Kaapin saisi siis liitettyä nuppiin joko NEUTRIK Speakon- tai tavallisella stereoplugiliittimellä. Kumpikohan näistä oisi kannattavampi? Vai onko näissä edes paljon eroa? Toki Speakon on parempi ja kaikin puolin tukevampi mutta älä kuitenkaan halveksi tai unohda mahdollisuutta käyttää tavallista plugeilla varustettua kaiutinkaapelia jos tarve vaatii. Ei niillä kuitenkaan varsinaisesa käytössä ole yhtään mitään eroa eikä kukaan ihminen pysty sanomaan kuulemansa äänen perusteella onko kyseessä plugi vaiko spekon. G strings are for strippers |
pardy 16.07.2005 23:05:17 | |
---|
Toki Speakon on parempi ja kaikin puolin tukevampi mutta älä kuitenkaan halveksi tai unohda mahdollisuutta käyttää tavallista plugeilla varustettua kaiutinkaapelia jos tarve vaatii. Ei niillä kuitenkaan varsinaisesa käytössä ole yhtään mitään eroa eikä kukaan ihminen pysty sanomaan kuulemansa äänen perusteella onko kyseessä plugi vaiko spekon. Nojaa, tuli mieleen tästä että kerran kun mulla oli useempi speakon-kaapeli, niin huomasin niissä kyllä eroja soundissa vaikka piuhojen laatu ja pituudet oli aika lailla samaa tasoa. Liittimet oli erilaisia ja kaapeli hieman erilaista. Kyllä niissäkin kuuli hiuksenhienon soundieron ku oikein tarkkaan kuunteli, tai sitten vain luuli kuulevansa. Niin tai näin, otin ne käyttöön jotka kuulosti paremmalta. Tai joiden ainakin luulin kuulostavan. Loppujen lopuks aika sama, psykoakustiikallahan on aina ollut musiikissa suuri merkitys. :) |
Teijo K. 16.07.2005 23:10:49 | |
---|
Nojaa, tuli mieleen tästä että kerran kun mulla oli useempi speakon-kaapeli, niin huomasin niissä kyllä eroja soundissa vaikka piuhojen laatu ja pituudet oli aika lailla samaa tasoa. Liittimet oli erilaisia ja kaapeli hieman erilaista. Kyllä niissäkin kuuli hiuksenhienon soundieron ku oikein tarkkaan kuunteli, tai sitten vain luuli kuulevansa. Niin tai näin, otin ne käyttöön jotka kuulosti paremmalta. Tai joiden ainakin luulin kuulostavan. Loppujen lopuks aika sama, psykoakustiikallahan on aina ollut musiikissa suuri merkitys. :) Hmm, no juu. Minä olen kyllä aina kokenut että speakonin se vahvuus plukiin verrattuna löytyy sähköturvallisuuspuolelta. Mutta kiva juttu silti, tota. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
Teme007 17.07.2005 02:58:09 | |
---|
Alumiini jyräää!!!! "Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä. |
Teijo K. 17.07.2005 13:34:15 | |
---|
Alumiini jyräää!!!! Kaatopaikalla. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
N_Bates 17.07.2005 13:37:25 | |
---|
Speakon on sata kertaa parempi. Just tuskailin tuossa viikolla kun piti tehdä pari plugilla varustettua kaiutinpiuhaa. speakonin voi vaan ruuvata kiinni piuhaan mutta noita plugeja joutuu tappelemaan niin perkeleesti. Kun ne liittimet on suunniteltu ohuelle koaksiaalikaapelille eikä paksulle kaiutinpiuhalle. Maailman typerin idea laittaa kaiutinpiuhaan semmoset. Täytynee modailla tuota toista kaappia speakonille sopivaksi. Tosin eipä tuokaan juuri haittaa niitä ihmisiä jotka ostaa valmiita piuhoja kaupasta. Mulla on tullut joku pakkomielle kolvata kaikki piuhat ite. Everything I know is wrong
Everything I do, it just comes undone |
hemmo 17.07.2005 13:38:39 | |
---|
Tosin eipä tuokaan juuri haittaa niitä ihmisiä jotka ostaa valmiita piuhoja kaupasta. Mulla on tullut joku pakkomielle kolvata kaikki piuhat ite. Kun mie tässä vaurastun, niin suostutko hyvin palkatuksi roudarikseni?8-= "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Zarmo 17.07.2005 14:26:40 | |
---|
Miun toiseen kaappiin menee plukipiuha ja toiseen XLR. Ei oo helppoo. Olis ees samanlaiset molempiin.. Lukekaa runoutta
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Musiikkinäytteessä esimakua Interspectionalin hulvattomalta Demo#1:ltä. Kuunnelkaa! |
Teijo K. 17.07.2005 20:49:12 | |
---|
Miun toiseen kaappiin menee plukipiuha ja toiseen XLR. Ei oo helppoo. Olis ees samanlaiset molempiin.. Miulla on kanssa noin. Ahistavaahan se on. Täytyy modailla molempia niin, että hyväksyvät sekä/että. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
rahvas 17.07.2005 23:54:34 | |
---|
Back to topic. Itse olen sitä mieltä, että jos Hartken ja Behkun saa samaan hintaan, niin kannattaa valita Hartke. Ainakin toistaiseksi sen jälleenmyyntiarvo on parempi (uskoisin ainakin). Itsellä on Behkun nuppi ja kaappina alumiinikartioinen 4x10. Ainakin tähän mennessä sieltä on saanut pienellä fiilaamisella irti kiitettävän monipuolisesti erilaisia saundeja. Perjantaina sen kautta soitettiin sekä aktiivi- että passiivibassoa, että lisäksi kontrabassoa, eikä kukaan soittajista kovin tyytymättömältä tuntunut. Päinvastoin, bassosaundia jopa kehuttiin. Itse en tosin mitään maanjäristys-efektiä edes yritä etsiä, vaan pikemmin jämäkkyyttä ja selkeyttä. Niin.. ja Speakon on. - Basso on meidän bändin munat. Mutta hevonen se on ruunakin. - |
snowballed 18.07.2005 15:55:14 | |
---|
Nojaa, tuli mieleen tästä että kerran kun mulla oli useempi speakon-kaapeli, niin huomasin niissä kyllä eroja soundissa vaikka piuhojen laatu ja pituudet oli aika lailla samaa tasoa. Liittimet oli erilaisia ja kaapeli hieman erilaista. Kyllä niissäkin kuuli hiuksenhienon soundieron ku oikein tarkkaan kuunteli, tai sitten vain luuli kuulevansa. Niin tai näin, otin ne käyttöön jotka kuulosti paremmalta. Tai joiden ainakin luulin kuulostavan. Loppujen lopuks aika sama, psykoakustiikallahan on aina ollut musiikissa suuri merkitys. :) toi on ihan ihme high-end hifistien höpinää. eli luulit kuulevasi eroja. jos oikeesti kuulit eroja, on piuhoissa/kolvauksissa/jakeissa ollut joitain vakavaa häikkää. eiköhän speakon-liittimien paremmuus toimiviin plugi-plugi-kaiutinpiuhoihin verrattuna tule muista kuin äänenlaadullisista seikoista. saattaa olla että en ehkä oo ihan varma.. |
toi on ihan ihme high-end hifistien höpinää. eli luulit kuulevasi eroja. jos oikeesti kuulit eroja, on piuhoissa/kolvauksissa/jakeissa ollut joitain vakavaa häikkää. eiköhän speakon-liittimien paremmuus toimiviin plugi-plugi-kaiutinpiuhoihin verrattuna tule muista kuin äänenlaadullisista seikoista. Kukaties. Entä jos olenkin ihan ihme high-end hifisti? Ja kuten sanoin, sillä ei loppujen lopuksi ole paskankaan väliä kuulinko oikeasti jotakin eroja piuhojen välillä vai tekikö oma pää tepposet. Pääasia on se, että valkkasin käyttöön ne joiden kanssa soundi oli mielestäni parempi, johtui se sitten piuhoista tai omasta päästäni ja hullusta mielikuvituksestani. |
M.Hanski 18.07.2005 20:06:24 | |
---|
|