Aihe: Poikain musikkinäytteet..
1 2 3 4 519 20 21 22 2327 28 29 30 31
aisa
15.07.2005 23:48:56 (muokattu 15.07.2005 23:50:10)
Tota, mulla on nuottikokoelma "Beatles Complete", jossa on lähes kaikki niitten kappaleet.

Musta on ollut mahtavaa se kehitys, että kun ne alkoi kolmen soinnun rokkipiiseistä, mihin ne ehti.
Ne kuitenkin toi rokkiin sellaista, mitä kukaan ei ennen niitä ollut tehnyt.
Voitte olla soittajina niistä mitä mieltä niistä tahansa, mutta piisintekijöinä ja laulajina ne oli ylivoimaisia ainakin siihen aikaan.

mitään noista faktoista en kiellä, mutta edelleenkään en voi sanoo että pitäisin ketään niistä hemmoista yli-ihmisenä tai että niiden piisit olis mitenkään tähtitieteellisen hyviä.
mukavaa taustamusaa ehkä.

hupsis. ***400***
petriä ammuttiin tuala mettässä.
isojussi
16.07.2005 00:28:31
eipä ole ikävä.
olen sen verran epämusikaalinen hyypiö etten oo koskaan oikein tajunnu niitten mahtavuutta.

You are the walrus?

:D
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
isojussi
16.07.2005 00:29:32
...Paras Beatles coverbändi näillä leveysasteilla.

Pursimiehenkadun ja Kehä I:n välissä?
aisa
16.07.2005 10:40:03
You are the walrus?

:D

toi on varmaa joku piitles-juttu kun en tajunnu? ;)
petriä ammuttiin tuala mettässä.
poppamies
16.07.2005 11:31:59 (muokattu 16.07.2005 11:32:26)

Pursimiehenkadun ja Kehä I:n välissä?

Nyt tuli yhtä-äkkiä iso reviiri. Pystyykö tuota edes yksi kolli yksin hallitsemaan. Siis tarkoitatko "Pursimiehenkatua" Haminassa, Helsingissä, Hangossa, Salossa, Lahdessa, Porissa, Kristiinankaupungissa, Vaasassa, Raahessa vaiko Torniossa?
G strings are for strippers
klunssila
16.07.2005 11:44:35
En kyllä kelpuuttaisi tuollaista progressiivista freejazzia mihinkään humppamiittiin mutta sehän on vain minun mielipiteeni.
Itse laittaisin sinut soittamaan johonkin Kaustisen ja Porin välimaastoon noin kuvannollisesti meinaan...

Kun ei osaa kappaleen alkuperäisiä sointuja ja melodiakin on vähän niin ja näin muistissa, niin pelimannehan voi keksiä loput soinnut ja melodian kulut myös itse. Hienoa olisi tietysti ollut tehdä kappaleesta aivan originaalin mukainen versio, mutta siihen ei taidot riitä (Martti Servo).

Poppis: kyllä tähän edelleen voi heittää kaiken sen bassotuksen, mikä rakentuu I-IV-V ja kvinttikierron varaan. Ja legendaarisen molli --> duuriseiska noston kertsiin ;)
Omassa kuvassa taitelija Lumivaara (Trio Vuoksenkaislat) ansaitulla tauolla!
Lennu
17.07.2005 13:42:07

Poppis: kyllä tähän edelleen voi heittää kaiken sen bassotuksen, mikä rakentuu I-IV-V ja kvinttikierron varaan. Ja legendaarisen molli --> duuriseiska noston kertsiin ;)

Älä unohda lopettaa kutoseen.
"Tosimies teeskentelee orgasminsa. Myös masturboidessa.", -J
Sertzo S
17.07.2005 14:14:51

Kuusysiin! ;)
poppamies
17.07.2005 15:54:42

No basistina mulla ei oo paljonkaan mahdollisuuksia ruveta sextailemaan kappaleen lopussa mutta olen monesti kehoittanut poikia ottamaan "kalliin" soinnun loppuun, ja kutonenhan siihen monesti sopii kuin nyrkki silmään. Vaikka on vanha temppu niin se toimii aina.
M.i.k.key
18.07.2005 11:44:26
No basistina mulla ei oo paljonkaan mahdollisuuksia ruveta sextailemaan kappaleen lopussa mutta olen monesti kehoittanut poikia ottamaan "kalliin" soinnun loppuun, ja kutonenhan siihen monesti sopii kuin nyrkki silmään. Vaikka on vanha temppu niin se toimii aina.

Ei tuo kutonen vielä mikään järin kallis ole...
Mä lopetan nää hommat!
Fuzzy Boner
18.07.2005 13:15:31

Ei niin. Niitä myydään sekundatavarana Arabian pop/jazz-konsan takaovelta pimeänä. Katukaupassa esim #11 on jo ihan kovan hintanen. Puhutaan kovasta kamasta.

Aikanaan mäki sain ilmaiseksi ekan septimisoinnun. Siitä lähti kierre...
TE
Sertzo S
18.07.2005 13:19:28
Mitähän 13#11 maksaisi katukaupassa? ;)
baron
18.07.2005 13:46:53

Ei niin. Niitä myydään sekundatavarana Arabian pop/jazz-konsan takaovelta pimeänä. Katukaupassa esim #11 on jo ihan kovan hintanen. Puhutaan kovasta kamasta.

Aikanaan mäki sain ilmaiseksi ekan septimisoinnun. Siitä lähti kierre...

Kun mä joskus "uran" alkupuolella kyselin ammattirockmuusikoilta vähän neuvoja soinnuista, niin ne sanoi että powerchordit ja kolmisoinnut riittää ja kaikki muu on jotain Arabianrannan jazzfriikkien snobbailua.
"Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB
jon lord
18.07.2005 14:34:28 (muokattu 18.07.2005 14:35:36)
Mulle ainakin opiskelu musiikin parissa antoi paljon vinkkejä miten ja mitä sointuja voi käyttää, mutta mun piano opettajani sanoi että korva on se viimeinen työkalu mikä sanoo mitä mihinkin voi soittaa.Siinä on vaan se että kaikki kuulee ja kokee taiteen niin erilailla, joillekin joku voi olla hieno ja toiselle taas täyttä p....aa.
Edit: minulle Ahvenlahden Olli on kuningas.
PL
18.07.2005 14:54:44

Edit: minulle Ahvenlahden Olli on kuningas.

Ei lainkaan huono esikuva.
poppamies
18.07.2005 15:11:17

No ei oo niin mutta on se joka tapauksesa kalliimpi kuin seiska.
Tosikallis on sellainen missä on paljon numeroita, kirjaimia ja kreikkalaisia symbooleja aivan sekaisin. Useinmiten ne kuulostaa aivan paskalta kaikesta huolimatta...
baron
18.07.2005 15:31:05

Mun maikka antoi mulle kotiläksyksi jonkun piisin soinnuttamisen ja kun mä olin uskaltanut lopettaa sen 6-sointuun, päästi räkäsen naurun ja antoi mulle kesäksi ehdot.

Minimi on 6/9 ja siitä sitten eteenpäin.
"Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB
pekkajau
18.07.2005 18:19:40
Purumt! Perunat kellariin ja homma on sillä selvä!
Kirjoitin mitä kirjoitin!
isojussi
18.07.2005 20:15:33
Kyllä se nyt on niin että vain kovimmat kaverit uskaltaa lopettaa voimasointuun.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)