Aihe: Mielipiteesi U-Street All Stars yhtyeestä?
1 2
Sade
11.05.2003 01:25:18
Kerro mielipiteesi U-Street All Stars yhtyeestä?
reijoteppo
11.05.2003 02:13:59
Jaa,a...Oletko jonkun niistä tyttöystävä? Nimimerkistä päätellen vaan...
Ei pysty tsekkaamaan itse musiikkia, kun poikien Egot tuntuvat olevan heistä tärkeämpiä, heidän ilmaisussaan.
Koltrane rulaa!!!
SkeVibe
11.05.2003 18:09:23

Koltrane rulaa!!!

heh.
mun mielestä aika hyvää musaa.. olen vaan kuunnellut aika vähän bändiä. Enkä oo vielä kerinny tsekata poikien Egoja..
mut mitä oon tähän asti kuullu niin.. ihan kiva :D
Jaettu ilo puolittainen ilo.
Blues-Mobile
11.05.2003 18:42:58
Tosi kova bändi, kitaristina minua sävähdyttää etenkin Viinikaisen virtuoosimaista virtuoosimaisempi kitaransoitto, jonka tosin huomasin eräällä lv-orkesterin keikalla (jossa Teemulla oli enemmän soolo tilaa kuin u-streetin levyllä)
I might be white but at least I`m funky
superfly
11.05.2003 19:43:54
Olin Tullikamarilla taannoin katsomassa ja kyllähän tuo jalan laittoi vipattamaan. Oli vaan vähän päälle 3 promillee veressä ja se hieman haittasi musan kuuntelua :) Menen kyllä heti katsomaan, kun Tampereelle taas saapuvat, tällä kertaa selvin päin.
Harppu on alaston piano
Dr. Funkenstein
11.05.2003 23:05:26
Aika virtuooseja ovat ja saavat myös musiikillaan siunaukseni. Pidän kovasti.
Epämuusikko
11.05.2003 23:49:16
Kitaristi vie voiton, Lehtosen Jussi tosin melkein yhtä hyvänä
kakkosena.
www.stileproject.com
Setä Groove
12.05.2003 17:03:00
... kitaristina minua sävähdyttää etenkin Viinikaisen virtuoosimaista virtuoosimaisempi kitaransoitto...

oookei.... eli et ilmeisesti oo kuullu sanontaa less is more... se mitä ite (n 4 kertaa?) oon kuullu ni bändi on vakuuttanu siihen asti, että tulee kitara soolo... ei mitään sisältöä oo kyllä omasta mielestäni ollu, lähinnä menee sellaseksi jazz-opisto kitara meiningiksi.... sanoiko joku sanan sibelius akatemia??? ;)
Winner-of-Entertainer-of-the-REAR-award!!!
reijoteppo
12.05.2003 17:18:48

oookei.... eli et ilmeisesti oo kuullu sanontaa less is more... se mitä ite (n 4 kertaa?) oon kuullu ni bändi on vakuuttanu siihen asti, että tulee kitara soolo... ei mitään sisältöä oo kyllä omasta mielestäni ollu, lähinnä menee sellaseksi jazz-opisto kitara meiningiksi.... sanoiko joku sanan sibelius akatemia??? ;)

Aivan näin, olen samaa ajatellut..Nimenomaan todella sisällyksetöntä soittoa.Tapetti musaa.
Blues-Mobile
12.05.2003 21:11:39 (muokattu 12.05.2003 21:12:14)

Jyrkkä vastalause!
minusta ne soolot/biisit jotka olen kuullut ovat hyviä, koska vaikka ne oli aika pitkiä, niissä oli selvä linja ja idea joka kehittyi loppua kohden, ei toistanut itseään, ei viljellyt käytettyjä riffejä/fraaseja, teknisesti vaativia juttuja musiikin ehdoilla (ei teknistä prameilua) ja mitä sieluttomuutteen tulee, kyllä niisä meininkiä ja karismaa oli.
Joten täytyy sanoa ilkeästi, että tuo sinun kirjoittama juttusi oli sisällötön ja täysin perustelematon, kateuttako? ehkä.....
I might be white but at least I`m funky
reijoteppo
12.05.2003 21:14:17
Tapellaan?! :D~
absqua
13.05.2003 08:32:18

Aivan näin, olen samaa ajatellut..Nimenomaan todella sisällyksetöntä soittoa.Tapetti musaa.

Suomessa on kyllä paksu nippu tapettijazzia soittavia mukaomaperäisiä bändejä, mutta itse en missään tapauksessa laske U STREET ALLSTARS:ia siihen kastiin. Yhden keikan olen heiltä nähnyt ja pakko on vaan nostaa kädet pystyyn ja myöntää että se oli PARAS jazzjazz-keikka mitä olen ikinä kuullut. Ja niitä on todellakin tullut kuultua aika paljon. Jätkät veti aseistariisuvan kovalla meningillä ja asenteella. Sen lisäksi biisit olivat 90% erittäin hyviä. (ja se jo yksistään on saavutus IMO). Levykin on todella hyvä.

Ihan oma juttunsa on sitten se mitä levy tekee legendaarisen Blue Noten katalogissa, mutta se onkin levy-yhtiöbisnestä se ja toki hieno sulka U Streetin hattuun. Kyllä heidän levynsä on niin kuitenkin niin hyvä, että se olisi saanut huomiota vaikka Poptori olisi sen kustantanut. ;-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Bassballs
13.05.2003 16:59:43

Tähän en voi oikein vastata, koska en itse pidä sen tyylisestä jazzista, mitä he soittavat. Levyltä olen kuullut ja myös livenä kerran näin, mutta itseeni se ei kolahtanut. Se ego-juttu ei välttämättä ole ihan tuulesta temmattu kuitenkaan...
En halua haastaa riitaa jazzmiesten kanssa, joten pidän muut mielipiteet omana tietonani.
Ongelman kimppuunkäymisen ongelma on juuri kimppuunkäyminen.
MistyS
10.11.2003 00:31:40
Mä pidän, paljon!
gandar
10.11.2003 09:32:18
Viinikaisen virtuoosimaista virtuoosimaisempi kitaransoitto

Oletteko muuten huomanneet hänen ilmeensa, kun hän soittaa sooloja? Kunnon luomisen tuska paistaa kasvoilta.

Olen kuunnnellut yhtyettä jo pitemmän aikaa ja pidän, pidän paljon.
"The saxophone is not just something to blow into; it's something to sing through." -Paul Brodie
Setä Groove
10.11.2003 16:12:59
Jyrkkä vastalause!
minusta ne soolot/biisit jotka olen kuullut ovat hyviä, koska vaikka ne oli aika pitkiä, niissä oli selvä linja ja idea joka kehittyi loppua kohden, ei toistanut itseään, ei viljellyt käytettyjä riffejä/fraaseja, teknisesti vaativia juttuja musiikin ehdoilla (ei teknistä prameilua) ja mitä sieluttomuutteen tulee, kyllä niisä meininkiä ja karismaa oli.
Joten täytyy sanoa ilkeästi, että tuo sinun kirjoittama juttusi oli sisällötön ja täysin perustelematon, kateuttako? ehkä.....

Mitä vikaa on itsensä toistamisessa(jos sen tekee tyylillä?) ja miks soolon pitäis hakea jotain teknisesti vaativia juttuja?
Ei millään pahalla, mutta kasvahan vähän ja kuuntele lisää musiikkia. Tämmöstä provosointia en kyllä jaksa lukea.
Winner-of-Entertainer-of-the-REAR-award!!!
Fuzzy Boner
10.11.2003 16:17:54
Tämmöstä provosointia en kyllä jaksa lukea.

Kuvaus: Grooven ja Funkin luvattu mies. Tuleva G.Clinton/Bootsy.
yli 12v kitaraa ja parisen vuotta kikkailu bassoja!

;)
Mitä pidempi varsi, sitä himmeempi lamppu
Dreameater
10.11.2003 17:25:01
Kerro mielipiteesi U-Street All Stars yhtyeestä?

Helsinki Sessions levyn omistan ja siihen koko tietämykseni bändistä perustuukin. Ihan OK kamaa. CD:tä on kiva kuunnella silloin tälloin. Pitääkin kohtapuolin ottaa levy taas esille. Se sopii jotenkin joulun aikaan ja tunnelmaan. Ihan puhdasta Jazzia olen loppupeleissä melko vähän kuunnellut, mutta tämä menee silloin tällöin.
HCW
10.11.2003 17:51:22
Itsekin omistan tuon Helsinki Sessions levyn ja lyhykäisyydessään sanon vain että se on mainio.

ei sitä turhaan kehuta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)