overthewall 16.07.2005 13:18:17 | |
---|
Hmm. Aika monesta Laihon haastattelusta olen lukenut, kun se toteaa että ihan kiva että sen soittoa arvostetaan kun se monet vuodet pää punasena treenasi tekniikkaa ja kaikkea. Mä en kuitenkaan usko että Laiho olis saanut sen maineen mikä sillä nyt on pelkän tekniikan avulla. Kyllä se musiikki on se juttu. Vai olisiko Laiho tullut kuuluisaksi pelkkien demonauhojen kanssa joissa vedetään sooloa aivan uskomattomalla tekniikalla. En minäkään usko niin. |
KTR 16.07.2005 13:23:02 | |
---|
Mä en kuitenkaan usko että Laiho olis saanut sen maineen mikä sillä nyt on pelkän tekniikan avulla. Kyllä se musiikki on se juttu. Vai olisiko Laiho tullut kuuluisaksi pelkkien demonauhojen kanssa joissa vedetään sooloa aivan uskomattomalla tekniikalla. En minäkään usko niin. No en minä nyt sitä aivan näin tarkoittanutkaan. Laiho on vaan todennut haastatteluissa, että sen mielestä on kiva nauttia pientä "kitarasankarin" mainetta, kun se on tehnyt hommia paljon sen eteen. Eihän pelkällä teknisellä osaamisella todellakaan mihinkään päästä, biisit määrää. |
Landola59 16.07.2005 19:05:35 | |
---|
Hate me. Sarkasmi on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. |
Juunas666 17.07.2005 00:48:19 | |
---|
Osaan soittaa kokonaan muutaman bodominkin biisin mutta myönnän että se ei kuulosta täysin siltä kuten Laiho soittaa. Voi tietysti joku kohta kappaleista kuulostaa hyvältä mutta, enpä itse kehuisi itseäni nyt mitenkään. |
Henkka Hevimies 17.07.2005 00:52:46 (muokattu 17.07.2005 00:54:27) | |
---|
Osaan soittaa kokonaan muutaman bodominkin biisin mutta myönnän että se ei kuulosta täysin siltä kuten Laiho soittaa. Voi tietysti joku kohta kappaleista kuulostaa hyvältä mutta, enpä itse kehuisi itseäni nyt mitenkään. Näinkö on? Eikä niitä tarttekkaan soittaa just niinku Laiho. Raaka tosiasia on,että harvalta meistä onnistuu noi tilu/sweeppauskuviot niinkuin Herra A. Laiholta. "Little children playing in their playground
No one watches over them, Sugar Daddy sneaks around
" |
reali 17.07.2005 10:08:19 | |
---|
Nauhottelen tässä ja laitan nettiin noita biisejä. En tarkottanu kuitenkaan että oon harjotellu kaikki kohat biiseistä, voin soittaa silleen miten menee. Nauhoitan vaikka tuolla digikameralla videopätkän, vaikkakin siinä tulee se ääni vähän myöhemmin, mutta ei kai se haittaa (?) Tänään jos kerkeäisi kaveri tulemaan tänne niin voisi ottaa pätkän. |
ezki82 17.07.2005 18:38:21 | |
---|
Nauhottelen tässä ja laitan nettiin noita biisejä. En tarkottanu kuitenkaan että oon harjotellu kaikki kohat biiseistä, voin soittaa silleen miten menee. Nauhoitan vaikka tuolla digikameralla videopätkän, vaikkakin siinä tulee se ääni vähän myöhemmin, mutta ei kai se haittaa (?) Tänään jos kerkeäisi kaveri tulemaan tänne niin voisi ottaa pätkän. Jotenkin musta tuntuu että jotain aivan käsittämättömän hirveätä on luvassa... Tai sitten olet puhtaasti superlahjakas jolloin pyörrän äskeiset sanani. Nimim. +10v. soittanut eikä taitu bodomin soolot KUNNON tatsilla... p.s. ja kyllä, harjoittelen aktiivisesti Huominen on monesti viikon kiireisin päevä. |
Jotenkin musta tuntuu että jotain aivan käsittämättömän hirveätä on luvassa... Nono... Odottakaamme innolla. ROCK! Vaikeat biisit on treenin puutetta... |
slerbis 17.07.2005 22:44:29 | |
---|
Nono... Odottakaamme innolla. ROCK! Näen jo sieluni silmin pätkän kuuluisaa final countdown-coveria, joka pyörii tuolla toisella alueella ;) No ei vaan, jos kaveri heittää hyvin, niin kaikki kunnia sitten. Trying is the first step towards failure THV-klubi #33 |
reali 19.07.2005 16:58:02 | |
---|
Katsokaa nyt tietoni. Niissä on linkki musiikkinäytteeseen ja lukaiskaa ihmeessä tuo tekstikin omilta sivuiltani. Eihän tuo mitenkään erikoisesti mennyt, mutta saattaa sitä vuoden päästä jotenkin paremmin mennä. |
Nikke 19.07.2005 17:26:51 | |
---|
Kaunista... No voihan peijoona ja perin erinomasta, niinpä onkin |
KTR 19.07.2005 17:37:38 | |
---|
Katsokaa nyt tietoni. Niissä on linkki musiikkinäytteeseen ja lukaiskaa ihmeessä tuo tekstikin omilta sivuiltani. Eihän tuo mitenkään erikoisesti mennyt, mutta saattaa sitä vuoden päästä jotenkin paremmin mennä. Tuotas.. Taitoihisi nähden yrität vetää aivan liian nopeasti. Jos tuo on sitä, että osataan soittaa joku biisi, niin huh huh. Kantsii nyt ottaa vähän takapakkia ja keskittyä ensin perusasioihin kitaransoitossa ennenkuin yrittää saada haltuun materiaalia, mihin ei tekniikka riitä. :) |
reali 19.07.2005 17:43:07 (muokattu 19.07.2005 17:56:20) | |
---|
Tuotas.. Taitoihisi nähden yrität vetää aivan liian nopeasti. Jos tuo on sitä, että osataan soittaa joku biisi, niin huh huh. Kantsii nyt ottaa vähän takapakkia ja keskittyä ensin perusasioihin kitaransoitossa ennenkuin yrittää saada haltuun materiaalia, mihin ei tekniikka riitä. :) Juu saattaa olla totta. Oon ruvennu keskittymään enemmän tälläiseen rokkimeininkiin kun heviin tällä hetkellä. Rockin in the free world on ihan hyvä uusista harjoitelluista biiseistä, mutta tuohon kommenttiin, niin harjoittelen n. 3-15 tuntia päivässä soittamista ja kaverin kanssa kun soitellaan niin aamupäivästä yöhön menee nopeasti jo aika. Minkälaiseen materiaaliin kannattaisi panostaa? Laitan varmaankin kohta lisää videota ja siinä näkyy vähän sitten lisää. Itse tykkään soittaa vain kitaraa ja en lukea teoriaa päivät pitkät tai soitella otteita kokoajan. Tarkoittiko tuo äskeinen kommentti sitä? |
lxi 19.07.2005 18:16:24 | |
---|
Eihän tuo mitenkään erikoisesti mennyt, mutta saattaa sitä vuoden päästä jotenkin paremmin mennä. Joo, ei mennyt, eikä tuon pätkän perusteella hirveästi kannata mainostaa "osaavansa" jonkin tietyn biisin. Tätä en tarkoita loukkaavasti, ainoastaan varoittavasti: on surkeaa katsoa vierestä, miten eräät luulevat täysin utopistisia asioita itsestään ja menettävät täysin otteen tosielämään. En ole pätevä opettaja, kaukana siitä, mutta tarjoan silti muutaman huomion soittamisestasi tuon pätkän perusteella: - Alternate picking eli vuoropickaus olisi enemmän kuin suositeltavaa opetella. Soittaminen pelkillä alaspäin lyönneillä on näin karkeasti pääteltynä noin puolet hitaampaa kuin edestakaisin soittamalla, joten raja tulee vastaan hyvin äkkiä. - Laitapa metronomi soittosi taustalle nakuttamaan ja yritä soittaa videolta näkyviä pätkiä sen tahdissa. Huomaat kyllä, miten äkkiä edellä mainitut rajat tulevat vastaan. Rytmisesti tuo videopätkä oli sellaista seilausta, että minä (joka en alkuperäisiä biisejä juurikaan tunne) en oikeasti hahmottanut biisejä sen perusteella juuri lainkaan. Seilaus johtui juuri edellä mainitusta kohdasta: silloin kun et kyennyt soittamaan riittävän nopeasti, soittosi hidastui ja helpommissa pätkissä (kuten aivan ensimmäinen riffi) nostit taas nopeutta roimasti. - Venytykset ja vibratot menevät aika paljon miten sattuu. Heitä pois turha kiire hetkeksi ja ala kokeilemaan miten kielet käyttäytyvät venytettäessä, ja millaisella sormenliikkeellä saat vibraton pysymään elävänä muttei liiallisesti vatkaavana. Tätä asiaa kannattaa myös kokeilla silmät suljettuina, se auttaa keskittymään siihen miltä soitto kuulostaa ja miltä se tuntuu sormissa. - Pikkusormi mukaan. Vaikka moni kovakin jätkä jättää otelautakäden pikkusormen käytön miltei nollaan ja pärjää sinänsä mainiosti, se on silti pohjimmiltaan resurssien (yhden kokonaisen, käyttökelpoisen sormen) haaskausta. Ja tämä jos jokin tulee kokemuksen rintaäänellä: minulla oli melkoinen työ treenata hyljätty pikkusormi edes siihen kuntoon missä se nykyään on. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
reali 19.07.2005 18:20:16 (muokattu 19.07.2005 18:21:57) | |
---|
Kiitos vinkeistä. Alternate pickingin osaan jo ja olen jo vähän aikaa koittanut saada tuon pikkurillin mukaan. Vielä se pikkurilli pitää nyt saada mukaan. Harjoitteluvaiheessa sitä tässä juuri ollaankin, enkä mainosta että osaisin nuo biisit kokonaan ilman mitään virheitä. Tosi huonohan tässä ollaan vielä, mutta kokoajan parempaan päin. Metronomin sain tuossa juuri ja nyt rupean harjoittelemaan sen kanssa. |
KTR 19.07.2005 18:35:41 | |
---|
Niin ja muistahan treenata ilman säröä. |
reali 19.07.2005 18:38:09 | |
---|
Niin ja muistahan treenata ilman säröä. Heheh tuon opin jo aikoja sitten. Heti ensimmäisen pedaalin jälkeen soitto tuntui kuin vettä olisi juonut, johtuen säröstä :) Kyllä ilman säröä soittelen ja yleensä ilman että koko kitaraa olisi plugattu mihinkään. Kuulee helpoiten omat virheensä ja mitä teki väärin jne... |
Henkka Hevimies 19.07.2005 20:13:41 | |
---|
Millä soittimella toi rar. tiedosto toimii??? "Floikka on ihan turha vehje, ja nauhojen määrä on aika vitun yhdentekevä."
-Leather Rebel |
mathias 19.07.2005 20:20:58 (muokattu 19.07.2005 20:22:22) | |
---|
|
Henkka Hevimies 19.07.2005 20:34:06 | |
---|
"Floikka on ihan turha vehje, ja nauhojen määrä on aika vitun yhdentekevä."
-Leather Rebel |