Puavali 17.07.2005 14:57:32 | |
---|
Toki saa. Onhan useat 70-luvun Gibson LP:t nimenomaan vaahterakaulaisia. Onko tosi? Mutta jos niistä puuttui gibson-soundi? kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Toki saa. Onhan useat 70-luvun Gibson LP:t nimenomaan vaahterakaulaisia. Nimen omaan, 1980 ennen tehdyissä LP, SG ja ES-kitaroissa muunmuassa kolmesta palasta laminoituja, volutella. Aivan juuri kuin esim. Ibanez Artistien kaulat. Eli niissäkin mahonkirunko, carved top vaaterasta ja vaahterakaulat. Toki voidaan psykoakustiikkaan asti lähteä hakemaan soundieroja.. :) Aivan samoin voitaisiin pohtia, onko vanhojen LP:tten Honduras-mahonki ja taas kaukoidän kopioitten mahonki, eli filippiiniläinen laua saman soundista. Saati sitten, kun mennään noihin eko-kitaroihin eli vaikkapa Giban Smartwood- Les Pauleihin.. onko chechen-otelauta samanarvoista kuin ruusupuu.. |
shcircus 19.07.2005 08:33:17 | |
---|
ne ketkä on nuista kotimaisista puista rakennelleet, kertokeepas vähän mistä olette puita haalineet. Saako visakoivua jostain niin suurina paloina ja hyvin kuivaneena että saa kahden palan kannen tehtyä? Toimiiko kuusi koivukannella runkona? Vai olisikohan tuo leppä koivukannella enempi viisaampi ratkaisu? riippuu tietenkin mitä soundia hakee.. Koivusta hyvin kuivatettuna voisi saada väsättyä aivan samantasoisen kaulan kuin vaahterastakin, olen kuullut. en oikein löytänyt haulla saatika googlella mitään kotimaisten puiden soinnista, jotenka lissee informaatiovirtaa. kiitos. "lämpökäsittely", taitaa olla kirosana. vai? "If God is our Father," you thought," then Satan must be our cousin." Why didn't anyone else understand these important things? |
spyykko 19.07.2005 08:52:55 | |
---|
"lämpökäsittely", taitaa olla kirosana. vai? Ei nyt ihan niinkään, tosin soittimeen lämpökäsittely pitänee tehdä varovaisemmin kuin saunan lauteisiin. Käyppä katsomassa vaikka http://www.ruokangas.fi/ sieltä löytynee jotain mainoshöpinää myös koivukannen soundista. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Teijo K. 19.07.2005 09:51:00 | |
---|
Ei nyt ihan niinkään, tosin soittimeen lämpökäsittely pitänee tehdä varovaisemmin kuin saunan lauteisiin. Käyppä katsomassa vaikka http://www.ruokangas.fi/ sieltä löytynee jotain mainoshöpinää myös koivukannen soundista. Mikäs siinä jos parin -kolmen tonnin kitaroita. http://www.olliporthan.com/dokumentit/martti.htm Suomen ensimmäinen lämpökäsiteltyä puuta käyttänyt soitinrakentaja teki siitä parin-kolmen wanhan miljoonan kirkkourkuja. Ja tekee edelleen. Mie olen tehnyt yhden nauhattoman 6-kielisen basson rungon lämpökäsitellystä tervalepästä ja erittäin hyvin soi. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
shcircus 20.07.2005 07:41:02 | |
---|
"If God is our Father," you thought," then Satan must be our cousin." Why didn't anyone else understand these important things? |
vrajala 20.07.2005 10:49:13 | |
---|
Ota näistä sitten selvää |