Aihe: Hakusessa EMG-mikkien kanssa hyvin toimiva särö.
1
32788
16.07.2005 19:39:08 (muokattu 16.07.2005 21:02:22)
Nyt olis kova tarve saada hyvä särö, joka toimii hyvin EMG: n aktiivien ja Yamahan 20w melko hyvän (trankku)combon kanssa. Kokeilin hakuakin, mutta noita löytyy niin paljon noita särökyselyjä, etten jaksa selata niitä läpi. Eli melkoinen monitoimikone olisi hakusessa, ja saisi löytyä soundit kevyestä blues-rososta aina mehukkaiden rokkisäröjen kautta kunnon hevimättöön asti. Jos näitä ei kaikkia löydy yhdestä pedaalista, myös kaksi pedaalia voisi olla hyvä ratkaisu, eli toinen kevyemmille säröille, ja toinen sitten niille raskaimmille.

Budjetti on tuollaiset 0-120 euroa, ylikin saa vähän mennä, jos oikein hyvä särö löytyy, ainahan sitä rahaa jostakin saa.
toxic
16.07.2005 20:15:53 (muokattu 16.07.2005 20:16:09)
Eikös bossilla ollut jokin pedaali jossa oli kaksi "poljinta" ja parikymmentä eri säröä?

E: Line6 Dm4
tommiot
16.07.2005 20:56:26
Eikös bossilla ollut jokin pedaali jossa oli kaksi "poljinta" ja parikymmentä eri säröä?

E: Line6 Dm4

Boss OD-20 tais olla.
Pastilli?
32788
16.07.2005 21:01:09 (muokattu 16.07.2005 23:00:07)
Näyttäisivät aika kalliilta nuo molemmat... Ja mieluummin ehkä ottaisin jotain muuta kuin mallintavia...

EDIT: Hiukan haulla lisää etsittyäni sain sellaisen käsityksen, että nuo analogiset säröt eivät kuulostaisi hyvältä trankkupelien kanssa. Ovatko nuo mallintavat siis ainoa kunnon vaihtoehto trankkuvahvarin kanssa? Ei oikein huvittaisi tuota 300 euroa maksaa säröstä, vaikka se monipuolinen olisikin. Sillähän saa jo melkein uuden vahvistimen!
simosiili
16.07.2005 23:59:33
Näyttäisivät aika kalliilta nuo molemmat... Ja mieluummin ehkä ottaisin jotain muuta kuin mallintavia...

EDIT: Hiukan haulla lisää etsittyäni sain sellaisen käsityksen, että nuo analogiset säröt eivät kuulostaisi hyvältä trankkupelien kanssa. Ovatko nuo mallintavat siis ainoa kunnon vaihtoehto trankkuvahvarin kanssa? Ei oikein huvittaisi tuota 300 euroa maksaa säröstä, vaikka se monipuolinen olisikin. Sillähän saa jo melkein uuden vahvistimen!

300:lla ei kovin tykkiä vahvaria saa, paitsi minun käytetyn nupin torilta.. tämä analoginen särö trankkupelin kanssa on ihan siitä kiinni mistä tykkää. itse olen ostamassa tonnin pintaan putkinuppia, ja musiikillinen panostus 5000 euron pintaan.. riippuu mistä tykkää. mä en löytäny sopivaa soundia pod xt:stä, enkä mistään trankkupeleistä. jotkut taas sitten soittavat läpi uransa trankkupeleillä.. näin muuten jossain netissä randall rg sarjalaisen käytettynä 250e, kannattaa tsekata.. siin vahvarissa löytyy hyvät säröt trankkupeliks..
roknroll
Deranged
17.07.2005 11:03:39
Budjetti on tuollaiset 0-120 euroa, ylikin saa vähän mennä, jos oikein hyvä särö löytyy, ainahan sitä rahaa jostakin saa.

Hommaa Voxin Bulldog. Maksaa T-kaupassa jotain 215e.

(tuon halvemmalla tuskin saat säröpedaalia, jossa on putki sisällä, tosin ainahan sulla voi käydä satumainen flaksi senkin asian suhteen)

Soundiklippejä
http://www.voxamps.co.uk/products/pedals/cooltron.htm
32788
17.07.2005 13:38:56
Hommaa Voxin Bulldog. Maksaa T-kaupassa jotain 215e.

No joo, eipä kuulostanut yhtään hullummalta. Mutta miten tuolla taittuu kevyemmät säröt? Kaikki tuntuivat olevan noissa ääninäytteissä hieman hevimpiä...

300:lla ei kovin tykkiä vahvaria saa

Tarkoitinkin, että sillä summalla melkein saa uuden vahvarin...
32788
17.07.2005 15:16:28
VISUAL SOUND - JEKYLL & HYDE!!!

Joo, tästä olen kuullut aika paljon hyvää... Mahtaisikohan löytyä ääninäytteitä mistään?

Maksoikohan tuo Visual Soundin J&H jonkun 150e... no, on se mielestäni sen arvoinen :)

Näyttää olevan Musamaailmassa 159 euroa, mutta Soitinkeskuksesta sais 139 eurolla. Se on kylläkin Tampereella, mutta olen sinne kuitenkin kesällä menossa.

Pitääpä kokeilla tuota.
Explorer
17.07.2005 15:37:44
VISUAL SOUND - JEKYLL & HYDE!!!

Mulla on tuollainen. Täytyy sanoa, että petyin siihen vähän kokonaisuutena. Molemmat kanavat ovat itsessään hyviä (varsinkin erittäin maukas overdrive-puoli), mutta suunnittelussa on tehty aivokuollut virhe laittaa signaaliketjussa distortion-puoli ennen overdrivea. Molempia kanavia käyttäessä käykin niin, että jerkumpi kanava buustaa overdrivea, eli "väärin päin". Ainakin itselläni se ratkaisu ei toiminut ja kanavien yhteiskäyttö meni puuroksi. Kävikin niin että käytin tuota pelkkänä overdrivena buustaamassa Ibanezin mahtisoundista SD-9 -säröä.
New Millennium Cyanide Christ.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)