Mörkö 12.05.2003 18:56:47 | |
---|
Hmm. Ostin tänään uuden kepin jossa oli humbucker mikit. Rupesin sitten vertailemaan sen ääntä toisen kitarani kanssa jossa on singlecoilit. Onko minun korvissani vai missä vikaa kun minä en huomannut niissä oikeastaan mitään eroa? Humppareista tuli ääni hieman kovempaa kuin singecoilista mutta siihenpä ne erot jäikin. Vai voisiko syynä olla se että minulla line 6 guitarport (vahvistimenmallinnushärveli) eikä oikeaa vahvistinta? Tällaista pohdintaa tälläkertaa. "vinsentti on vihree nyrsijä" |
Härski 12.05.2003 19:09:33 | |
---|
Toi vahvistinmallinnus- lötjö voi olla syy, mutta single coilit yleensä hurisee kovemmilla säröillä ja niistä lähtee näkkäri- saundi. Siis joo. |
En oo ihan varma, mutta eikös Humbbareissa ole yleensä hieman "pehmeämpi" ja jykevämpi ääni ? Kyllä se siitä kun vähän potkii |
kimurantti1 12.05.2003 21:34:16 | |
---|
Kyllä sen eron huomaa, jos ei ole jompikumpi paskana..heh..siis mikit tai sun korvat. Single coiliss on paljon kirkaampi clean soundi, mutta single coileilla lähtee herkemmin ääni kiertämään. Itselläni kitarassa tone-potikassa switchi, jolla saan muutettua vetämällä tone potikan ylös humbuckerit single coileiksi. Ja minä ainakin huomaan eron vaika millä soundilla soittaisin. |
Jusstus 12.05.2003 21:39:43 | |
---|
Se guitar port voi kyllä sitä saundieroa tasottaa ainakin säröisemmillä saundeilla. Mutta kyllä sen ajan mittaan huomaa sen eronkin. Yksikelaset on heleämpiä ja terävämpiä, humpparit pyöreämpiä ja tanakampia. Molempi parempi sanon minä. Kuka mistäkin tykkää. Enkä mä välttämättä sanois, että yksikelaset kiertää paljon herkemmin. Totta on, että kaksikelaiset eivät surise ja hurraa samalla lailla kuin yksittäiset yksikelaiset. Mutta laadukkaat mikit eivät ole herkkiä kiertämään, olivat ne sitten yksi- tai kaksikelaisia... Siis jos puhutaan siitä siantappovinkunasta, eikä halutusta sustain-tyyppisestä kierrosta. "These go to eleven.." |
kimurantti1 12.05.2003 22:09:27 | |
---|
Tarkoitinkin, esim. Squier Straton mikkejä, kokemusteni mukaan kiertää helpommin... kyllä se tietysti monesta muustakin asiasta johtuu, mutta tarkoitan juuri sitä surinaa... |
Keppi 13.05.2003 09:47:13 | |
---|
Kyllähän yksi-ja kaksikelaisen ero pitäs olla aistittavissa...siis jos humppari on toiminnassa. Ero tietysti pienenee, mitä enemmän säröö laitetaan. Eroavaisuuden huomaa ehkä parhaiten just puhtailla soitettaessa, mutt kyllähän sen säröilläkin erottuu. Jos ett sä tosissaan vielä sitä eroa huomaa, niin kyllä se jonkun ajan kuluttua sulle "valkenee". Juuup! |
Mörkö 13.05.2003 16:16:12 | |
---|
Nyt syy selvisi. Se johtuu tuosta mallinusvärkistä. Laitoin humppari kitaran kiinni tuohon paskaan mutta oikeaan vahvistimeeni ja sehän pörisi ihan erillälailla kuin singlecoili. Näyttäisi siltä että tuo mallinnusysteemi kuulostaa aina samalle riippumatta siitä mikä siinä on kiinni. :) "vinsentti on vihree nyrsijä" |
fox 13.05.2003 16:36:40 | |
---|
.Näyttäisi siltä että tuo mallinnusysteemi kuulostaa aina samalle riippumatta siitä mikä siinä on kiinni. :) Mallintaa se toki ainakin.... =) |