Aihe: Dynacord Echocord Mini
1 2 3
DJKaaos
14.07.2005 11:53:52
Ainakin tuo Huttusen pyynti on lähinnä törkeä ja kaiku on jossain helvetin nupit-osastolla. Toivottavasti jää myymättä.

M.netissäkin torilla noita on ollut n. 250e-300e hintaan tarjolla. Power Soundista löytyy muistaakseni myös tommonen, tosin hinta taisi siinäkin olla lähellä 400e.

Kuulemani mukaan tunnetuista muusikoista Charadesin Könönen on tota mallia joskus keikoilla käyttänyt.
Vain kuolleet kalat uivat virran mukana.
Asantala
14.07.2005 16:01:38
Tarkistin asian ja voin todeta että oikeasshan te olette!
Voi vittu.. Ukko oli sekoillut, ja sanoi että tarkoitti putkivahvistinta minkä ostin.. :DDD
Niin että transistoripaskahan se... Täytyy vielä miettiä..
350,- hinta ja happoo silmille! :D
Asantala
14.07.2005 16:03:06
Paljonok tuollainen oikea nauhakaiku sitten mahtaisi maksaa ja mistä sellaisen löytäisi?!?
DJKaaos
14.07.2005 17:10:56
Paljonok tuollainen oikea nauhakaiku sitten mahtaisi maksaa ja mistä sellaisen löytäisi?!?

Oikea? Tuohan on oikealla nauhalla varustettu nauhakaiku. Sitäpaitsi soundiltaan ihan ok peli. Mutta jos ei kelpaa, niin muitakin vaihtoehtoja löytyy. Echo "pulliainen" Orbit lienee se halutuin yleisesti, tosin hinta liikkuu siinä 1000e-2000e välimaastossa. Dynacordilla on muitakin edullisia malleja kuin Echocord Mini. Rolandin Space Echot ovat myös todella hyviä ja hintavia... 400e-800e yleensä pyynnit.

Etsivä löytää noita, kannattaa tarkkailla toria, rautalankafoorumia ja muita ilmoituksia. Laitteet alkavat kyllä olemaan jonkun verran remontin tarpeessa kun ovat lähes kaikki 60-luvulta...
TexasFlood
14.07.2005 18:09:05
Tarkistin asian ja voin todeta että oikeasshan te olette!

Kyllä me yleensä täällä ollaan oikeassa, jos johonkin asiaan kommentoidaan.
Mikko Kankaanpää
15.07.2005 10:20:33

Kannattaa tosiaan testailla erittäin tarkkaan jos aikaa nauhakaikulaitteen hankkia. Useammat tuntuvat olevat, kuten jo mainittiin, suuren remontin tarpeessa. Ja näiden remontointi on kallista ja voi olla myös erittäin hankalaa, jos esim äänipäät on lopussa, niitä kun ei oikein enään tahdo mistään saada.

Kyllä nuo trankkukaiutkin monasti hyvältä soundaa.

Dyncord/Klemt osastolta löytyy ehkä parhaan hinta/laatusuhteen vehkeet, mutta vaikea on hyväkuntoista löytää.

Mikko
http://www.uraltone.com
PL
15.07.2005 10:24:41 (muokattu 15.07.2005 10:25:07)
Tarkista ainakin äänipäät, nauharadan tapit ja rullat. Noiden kumirullat menevät vanhetessaan joko korpuksi tai sitten venyväksi velliksi ja sitten nauha nykii tai ruttaantuu tarttuessaan kiinni. Toimiva nauharata ei juurikaan ääntele, mutta kuluneesta kuuluu kaikenlaista rapsutusta ja ritinää.
Asantala
15.07.2005 14:47:10
Tein nyt sitten sen päätöksen että peruin.. koska ei ole liikaa rahaa, vaikka olisikin ollut ostaa..
Mutta jos kaiun aion hommata niin se on putkikaiku!
Muuten se kuka ihmetteli sitä 'oikeata nauhakaikua', niin ota järkikäteen, putkikaiustahan olen puhunut... :D
Asantala
15.07.2005 14:49:49
Onko ne Rolandin space uchot sitten putki-vai? :D
siinä olisi ainakin hinta jo vähän inhimillisempi kuin tuossa Echo Orbitissa...
DJKaaos
15.07.2005 16:14:38

Muuten se kuka ihmetteli sitä 'oikeata nauhakaikua', niin ota järkikäteen, putkikaiustahan olen puhunut... :D

Järkikäteen? Sun tekstit on luettavuudeltaan sitä luokkaa, ettei niitä juuri voi ymmärtää ilman järjen käteen ottamista.

Lähes kaikkiin tässä ketjussa sun esittämiin kysymyksiin löytyisi vastaus www.google.fi -sivustolta, jos sulla vaan riittäisi viitseliäisyyttä ja oma-aloitteisuutta sen verran.

Ilmeisesti sulla tuntuu olevan joku putkipakko päällä tällä hetkellä, tosin et edes itse tunnu tietävän, mitkä ovat putkilaitteita ja mitkä ei.
Asantala
15.07.2005 23:21:12
Niin, onhan ne ihan vaiketa suomenkieltä ymmärtää noi mun tekstit... :DD Mutta kiitoksia vaivannäöstänne.
Yritän metsästää putkikaikua... :D
Penttitanska
17.07.2005 08:42:04
http://personal.inet.fi/musiikki/kaikugalleria/echo.htm

kahtoppa tuosta,löytyy monenlaista.
Asantala
17.07.2005 14:52:03
Kiitoksia infosta... Sanos mulle vielä että mikä se Ebay on...???
Tyhmä kun olen, enkä tiedä...:D
Ei siinä ollut sellaisia syviä, massiivisia kaiku valleja joita haen...
Mutta kuka osaa sanoa mikä se Space Echo on?!??
Putki vai transistori!?!?
Tuo tulisi kyllä rautalangan yms. vääntöön tuo Echocord....
It's better to burnout than fade away...
Asantala
17.07.2005 15:23:43
Taisin jo löytää... eikös se ollut Ebay.de???
Onko tuo siis joku huutokauppa?!? Miten se toimii?
Kun en mä hirveästi saksaa ymmärrä...
Entä siellä oli Echocord Super...???
Onko putki-ja kaikkein tärkeintä.. Onko siinä hyvä rautalankakaiku?
Squierrel
17.07.2005 19:36:43

Taisin jo löytää... eikös se ollut Ebay.de???
Onko tuo siis joku huutokauppa?!? Miten se toimii?
Kun en mä hirveästi saksaa ymmärrä...
Entä siellä oli Echocord Super...???
Onko putki-ja kaikkein tärkeintä.. Onko siinä hyvä rautalankakaiku?

Minä olen rekisteröitynyt englannin haaran www.ebay.co.uk kautta, saapihan ainakin nettihuutokaupan käyttöliittymän englanniksi. Sieltä kautta pääsee kuitenkin selaamaan kaiken maailman Ebayiden tarjontaa ja tarjoamaan niistä rahaa.

Tutustu Ebayn sivuilta löytyvään infoon. Kokemukseni saksalaisten kanssa käymistäni kaupoista ovat positiivisia, kannattaa katsoa myyjän palauteprosentteja. Jos on 99% positiivista, niin myyjä on tod.näk. luotettava. Sakuilla on myös se etu puolellaan, että euroalueella tilisiirto ei maksa sen enempää kuin Suomen sisälläkään.

Itse olen ostanyt saksalaisilta parikin nauhakaikua semmoiseen hintaan, että noi Huttusen pyynnöt tuntuvat aivan sairaan järjettömiltä.

Toi Echocord Super taitaa olla niitä 70-luvun trankkupelejä, vähän niinkuin toi Mini, mutta siinä on myös vieterikaiku eli reverbi mukana.

Ne Rolandin kaiut ovat kaikki transistoripelejä 70-luvulta. Soundiltaan hyvän maineessa, maksavat niistä Ebayssä yleensä isompia hintoja kuin 60-luvun saksalaisista putkivehkeistä.

Myös se Pulliaisen kaiku on transistoripeli.

Kannattaa harkita, josko transistorikaikukin kävisi, ei se sitä soundia pilaa, kunhan signaalitie on digistä vapaa.
"Squier is the Epiphone of guitars."
DJKaaos
17.07.2005 20:15:15

Kannattaa harkita, josko transistorikaikukin kävisi, ei se sitä soundia pilaa, kunhan signaalitie on digistä vapaa.

eikun hänhän saa allergiaa trankkupeleistä vai miten se olikaan.
Asantala
17.07.2005 21:59:40
Jaa... no kai sitä kannattaa sitten mennä muitakin kokeilemaan...
Mun mielestä siinä Echocord Minissä oli vaan jotenkin ohut soundi... Ei yhtään sellaista massiivisuutta ja syvyyttä kuin Pulliaisella... Siis sellaista Esa Pulliainen rautalanka kaikua etsin...
Miksei sekin kävisi jos on vaan syvyyttä ja laajuutta kaiussa..
Osaatteko suositella jotain hyvää... Hinnasta ei ole niin väliä kunhan soundi kohdallaan.. :D
DJKaaos
17.07.2005 22:14:27
JSiis sellaista Esa Pulliainen rautalanka kaikua etsin...
Miksei sekin kävisi jos on vaan syvyyttä ja laajuutta kaiussa..
Osaatteko suositella jotain hyvää... Hinnasta ei ole niin väliä kunhan soundi kohdallaan.. :D

No mikset sitten ostaisi Pulliaiskaikua jos kerran ei olekaan enää pakko olla putkipeli ja hintakaan ei ole este. Tosin Pulliaissoundia Orbitilla tuskin kuitenkaan tulet saamaan.
kaukopoika
17.07.2005 22:35:12 (muokattu 17.07.2005 22:38:38)
Mulla myytävänä useita nauhakaikuja:Dynacord Echocord Mini 2 kpl,Dynacord Echocord Super 2 kpl,Roland Space Echo 201.Hinnat 250-600 euroa.
Ja kuten jo edellä on kerrottu,niin kaikki ovat transistorikoneita.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)