Aihe: Floyd Rose ja drop C?
1
VÄKIPÄÄ
12.05.2003 16:04:04
Kitarassani on ko. talla ja vireen tulisi olla C-G-C-jne. Arvaattekin varmaan, että heviä veivataan! Kyselisinkin niksejä tälläisen formaatin avuksi! Kielten paksuus? Säätöjä? Ei meinaa vire pysyä. Onko jotain tiettyä kielimerkkiä?Kielilukot on kiinni.. Heittäkää, hevarit, neuvoja!
superfly
12.05.2003 17:02:26
Kitarassani on ko. talla ja vireen tulisi olla C-G-C-jne. Arvaattekin varmaan, että heviä veivataan! Kyselisinkin niksejä tälläisen formaatin avuksi! Kielten paksuus? Säätöjä? Ei meinaa vire pysyä. Onko jotain tiettyä kielimerkkiä?Kielilukot on kiinni.. Heittäkää, hevarit, neuvoja!

Osta basso. Menee sen verta matalalta jo :)
Harppu on alaston piano
VÄKIPÄÄ
12.05.2003 17:39:23
No itseasiassa soitan bassoa tässä bändissä, mutta nyt kyselinkin minun kitaraani liittyvistä asioista, joten ne viisastelut voi jättää kirjoittamatta!
BlackD
12.05.2003 17:54:21
Älä nyt hernettä nenään vedä. Siinä mun viestissä oli kyllä ne hymiöt.

Yhtä turha viesti joka tapauksessa.

Kielien pitää olla aika paksut tuommoseen systeemiin, joku 11-56 voisi alkaa olla riittävä. Todennäköisesti pitää jousiakin lisätä viiteen, ja jos niin monta on jo niin vaihtaa osa jäykempiin. Kaularautaa ja hienovirettähän joutuu aina kielien paksuutta tai virettä muuttaessa säätämään. Tarpeeksi paksut kielet vaan alle niin voi virittää melko huoletta alaspäin.
VÄKIPÄÄ
12.05.2003 17:55:39
En, en! Oli vaan pakko lisätä. ;) itelles!
-K-
12.05.2003 18:11:10
Joku 11-60 setti olisi varmaan poikaa, jousia tosiaan joudut varmaan lisäämään ja intonaatiota joudut myös säätämään. Eli kun haet kaupasta kielisetin niin osta pari kolme jäykempää jousta mukaan. Koko ilta tuossa varmaan menee. Eipä onneksi tarvitse viilata satulaan paksummille kielille tilaa, se on sellaista hommaa mistä minen tykkään.
Ei suotta elämys.
Lateksi
12.05.2003 18:29:50
Itse olen huomannut ghs:n Zakk Wylde signature kielisetin aika sopivaksi dropped C:hen. Settihän on 60-10, niin ainakin alin kieli on tarpeeksi paksu. Joku voi valittaa 10-kielen olevan liian ohut, mutta minusta se ainakin oli vielä sopiva D:hen viritettynä
Siitä mennään missä vire on matalin.
-K-
12.05.2003 18:32:48
Joku voi valittaa 10-kielen olevan liian ohut, mutta minusta se ainakin oli vielä sopiva D:hen viritettynä

Kyllä tuo 10 tuntuu tosiaan Dssä vielä hyvältä, kunhan kaulan skaala on 25.5" tai yli.
Ei suotta elämys.
Turpa
12.05.2003 19:26:28
Itse olen huomannut ghs:n Zakk Wylde signature kielisetin aika sopivaksi dropped C:hen. Settihän on 60-10, niin ainakin alin kieli on tarpeeksi paksu. Joku voi valittaa 10-kielen olevan liian ohut, mutta minusta se ainakin oli vielä sopiva D:hen viritettynä

Mulla on se Zakkin vielä paksumpi setti 70 - 11 Jacksonissani ja kyllä meni hetki ennenkuin tottu jäykkyyteen. Nyt tuntuu jo ihan helvetin hyviltä. Floikkaan joutuu ostamaan kyllä noilla kielillä sitten tosi jäykät jouset, mutta eipä nuo hirveesti maksa. Niin joo, mulla on Ihan perus c-vireessä kitara.
LTD
12.05.2003 19:50:13
Mulla oli oma Jackson drop-C vireessä. Kolme jousta riitti. Kielisetti oli 12-setti jossa paksuin kieli oli korvattu vielä alkuperäistä paksummalla. Nuo kielet sopi kyllä hyvin sellaiseen mättöheviin, mutta ei niillä kauheesti venytyksiä viittiny tehdä.
"Rock ei ole edes musiikkia. Se on instrumenttien pahoinpitelyä tunteiden purkamiseksi"-Mark Smith
Crackis
12.05.2003 20:24:39 (muokattu 12.05.2003 20:25:48)
Täällähän käytää tyypit paksuja kieliä! Itellä on drop-B vireessä 11-58 setti ja oon ollu ihan tyytyväinen. Tosin tuossa ei kyllä ole enää yhtään vara laskea tuota virettä, joten astetta paksumman setin voisi olla ihan hyvä.

ja sitten ite topicista: tuo 11-58 olis_minun_mielestäni hyvä setti drop-C vireeseen. tatsi on ehkä pikkusen kevyempi kun kymppisetillä E:ssä.
ja tämä siis 25,5" skaalaisella kitaralla.
UGH! Olen puhunut.
VÄKIPÄÄ
13.05.2003 12:16:22
Eli siis Mahdollisimman paksua settiä ja jäykkiä jousia kitaraan? Olen siis todellakin "päätoimisesti" basisti, että kyllä se venyy se paksumpikin kieli kun on tottunut noita bassonnaruja venyttelemään. Tuleeko sitten kielten paksuudessa jotain rajaa vastaan? Satula nyt tietysti, mutta mikä on esim. paksuin setti mitä kitaraan saa?
Crackis
13.05.2003 16:53:32
Tuleeko sitten kielten paksuudessa jotain rajaa vastaan? Satula nyt tietysti, mutta mikä on esim. paksuin setti mitä kitaraan saa?

No eihän tuohon nyt mitään järjettömän paksuja vaijereita pysty virittelemään. Eli jos kieli on liian paksu saattaa yläukon ruuveissa loppua pituus kesken(tämä korjaantuu kun marssii rautakauppaan ja ostaa uudet pidemmät), tai sitten voi tulla myös ongelmia saada se kieli kiinni tallaan.
UGH! Olen puhunut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)