kurmo 14.07.2005 20:51:26 (muokattu 14.07.2005 20:52:03) | |
---|
Eli tarkkaanottaen kummasta? No siis. Annat stereoille maksimitasoa, mitä ne suostuvat särkemättä ottamaan ja sitten stereoiden volume-nupilla säädät melun määrää niissä. Ainakin teoriassa tällöin sulla on paras signaali-kohina-suhde. EDIT: niin, ja toi kuulokkeiden kera soitteluhan on varsin toimivaa myös. "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |
Hohhoijaa 14.07.2005 22:11:28 (muokattu 14.07.2005 22:13:32) | |
---|
No siis. Annat stereoille maksimitasoa, mitä ne suostuvat särkemättä ottamaan ja sitten stereoiden volume-nupilla säädät melun määrää niissä. Ainakin teoriassa tällöin sulla on paras signaali-kohina-suhde. Selvä. EDIT: niin, ja toi kuulokkeiden kera soitteluhan on varsin toimivaa myös. Näin varmasti! Offarina: Hongkongista sai semmoset kuulokkeet, joissa on 3 eri plugivaihtoehtoa laitettavana. Maksoi 9 euroa. Ja ainakin korvalappustereoiden kanssa toimii täydellisesti. Voisihan toki sitten semmoiset kunnon kuulokkeet myöhemmin hankkia sitten. Kiitos paljon! Teistä oli enemmän apua kun arvaattekaan. |
Hohhoijaa 15.07.2005 15:40:47 (muokattu 15.07.2005 15:42:36) | |
---|
Ai niin joo. Kävisikö esim. joku autoradio stereovahvistimesta? Mikä on halvin stereovahvistimesta käypä esine? Kysyn vaan, tuollainen vahvistinosa on jo minulla. Entä jos on semmonen yhdistetty kaiuttimet+stereot, kuuluuko niistäkin kaiuttimista mökää kun soittaa? |
32788 15.07.2005 16:05:09 | |
---|
|
Hohhoijaa 15.07.2005 16:24:43 | |
---|
Suosittelisin että hommaat ihan asiaan tarkoitetun vehkeen, esim. jonkin behkun pikkucombon. Esim. joku näistä olisi varmasti ihan riittävän hyvä: Kiitos vaan, mutta kyllä pitää jotain näperrystä keksiä... tekemällä oppii. |
Kiitos vaan, mutta kyllä pitää jotain näperrystä keksiä... tekemällä oppii. Yksi vaihtoehto on tietenkin, että ostat V-ampin tai vastaavan, ja laitat siihen tietokoneen kaiuttimet kuulokeliitäntään... |
projekti 16.07.2005 17:46:52 | |
---|
Tosin v-ampin hinnalla saa kaksi halvinta behkun comboa, ja taitaa jäädä vielä taskuunkin muuta €uro. Ilman basisteja ei olisi basistivitsejä. |
Hohhoijaa 17.07.2005 17:07:31 (muokattu 17.07.2005 17:07:50) | |
---|
|
Billsner 17.07.2005 19:03:03 | |
---|
V-amp toimii hyvin pelkän kaapinkin kanssa kun syöttää signaalin kaapille v-ampin kuulokelähdön kautta. Näin ei tarviste hommata päätevahvistinta ollenkaan (ei ainakaan kotivolumeilla). Itse soittelen näin ja soundi on omasta mielestäni erittäin hyvä. Ainoa ongelma tuossa tulee noitten kaappimallinnuksien kans. Ne menee automaattisesti päälle kun käyttää kuulokelähtöä. Eihän kaappimallinnuksia tarvi kerta sulla on jo oikea kaappi alla (lue: huonontaa soundia). Carrier Of Wounds |
projekti 17.07.2005 20:28:31 (muokattu 17.07.2005 20:33:18) | |
---|
Ainoa ongelma tuossa tulee noitten kaappimallinnuksien kans. Ne menee automaattisesti päälle kun käyttää kuulokelähtöä. Eihän kaappimallinnuksia tarvi kerta sulla on jo oikea kaappi alla (lue: huonontaa soundia). Voihan sen kaappimallinnuksen pistää pois päältä sen jälkeen kun v-amppi on käynnistyny. Tuo on tosiaan pieni miinus että se menee aina automaattisesti päälle kun kuulokeliitäntään survoo jotain, muistaahan se kaikki muut asetukset virran sammuttamisen jälkeenkin niin miksei tuota. Se on sitä Behkun lokiikkaa... Korjataan väärä tieto: Ainakin mulla bass v-amp muistaa tuon kaappimallinnuksenkin, just kokeilin, eli jos sen kytkee pois, niin se pysyy pois vaikka käynnistää masiinan uudelleen. Ilman basisteja ei olisi basistivitsejä. |
Billsner 17.07.2005 22:16:21 | |
---|
Voihan sen kaappimallinnuksen pistää pois päältä sen jälkeen kun v-amppi on käynnistyny. Näin olen toiminutkin. Ihan jees jos käyttää vain yhtä presettiä. Tuo on tosiaan pieni miinus että se menee aina automaattisesti päälle kun kuulokeliitäntään survoo jotain, muistaahan se kaikki muut asetukset virran sammuttamisen jälkeenkin niin miksei tuota. Se on sitä Behkun lokiikkaa... Kyllä ne asetukset pysyy jos käyttää line out liitäntöjä, mutta kuulokeliitännästä ei. Kieltämättä aika outoa logiikkaa. Korjataan väärä tieto: Ainakin mulla bass v-amp muistaa tuon kaappimallinnuksenkin, just kokeilin, eli jos sen kytkee pois, niin se pysyy pois vaikka käynnistää masiinan uudelleen. Jos olet tallentanut sille presetille jonku asetuksen kaappimallinnuksen kanssa niin sen se kyllä muistaa, mutta jos ei ole kaappimallinnusta sillä presetillä niin silloin se valitsee sen automaattisesti. Ilmeisesti ne menee vahvistinmallinnuksien kanssa jotenkin yhteen (esim soldano mallinnuksella se heittää kaappimallinnukseksi 4x12" kaapin). Ainoa vahvistinmallinnus josta ei mene kaappimallinnus automaattisesti päälle on "tube preamp" jostain kumman syystä. Carrier Of Wounds |
Hohhoijaa 17.07.2005 23:04:11 (muokattu 17.07.2005 23:05:05) | |
---|
V-amp toimii hyvin pelkän kaapinkin kanssa kun syöttää signaalin kaapille v-ampin kuulokelähdön kautta. Näin ei tarviste hommata päätevahvistinta ollenkaan (ei ainakaan kotivolumeilla). Itse soittelen näin ja soundi on omasta mielestäni erittäin hyvä. Okei. Mulla on kyllä stereovahvistin valmiina. Siihen saa CD:n. Tätä koskee seuraava kysymykseni: Jos laitan sinne CD:n sisään ja soitan samaan aikaan, käykö hassusti vai skulaako kunnolla? |