juoksuarpeni 15.07.2005 15:20:03 | |
---|
Meillä on/oli velipuolen kanssa treenikämppä tuossa 10 metrin päässä talosta. Sellainen vanha hirsimökki jossa akustiikka on sisällä aika loistava mutta ulos kuuluu kaikki. Naapurit ovat sanoneet pari kertaa että:"Ompa mukava kuunnella kun poikien soittoo" tai "Kyllä työ hyvin soitatatta." yms. vaikka soitto oli kaikkea muuta kuin mukavaa kuunneltavaa kun itse näin jälkeenpäin ajattelee. No minulla on varmaan sitten sattunut aika hyvä tuuri naapureiden kanssa. Ov oo Vo vv |
naksa1 15.07.2005 17:05:32 | |
---|
mulla alko naapurit valittamaan viime kesänä -> soitettiin(minä ja kitaristi) klo 24, en nimeltä mainitse naapureita mutta se on yhen oulun musiikkikaupan omistaja. Se laukkas sisälle ja huusi meille ihan raivona ja repi kitaran johot irti(kitarasta) ja kaikki kamat alko kiertämään ihan vitusti. ois ihan ymmärtäny muuten, mutta muut naapurit ei kuulemma ees kuullu ja se ei asu ees ihan vieressä ja luulis että musiikkikaupan omistaja tukis soittamista?? Seuraavana päivänä ne tuli muka lakipykälien kanssa(paperilappu, jossa oli jotain itsekirjoitettua) ja sano että naapureiden puolelle ei saa kuulua minkäänlaista meteliä. En kyllä usko tuohon lakiin yhtään. |
dictatorsh*t 15.07.2005 17:11:32 | |
---|
soitettiin(minä ja kitaristi) klo 24 Ai jaa. |
moderndrummer88 15.07.2005 17:26:53 (muokattu 15.07.2005 17:29:58) | |
---|
ihan aiheestakin tullu raivoamaan jos keskiyöllä ootte soittaneet! meillä on naapurissa kolme pientä penskaa ja nuorin talvella syntynyt. semmoset pelisäännöt ollaan sovittu että aamulla ei ennen kymmentä aloiteta ja illalla kahdeksalta loppuu. myöskään silloin en mene soittamaan jos se vauva nukkuu pihalla kun autotalli on n.10 metrin päässä siitä terrasilta missä nukkuu se penska, kyllähän tuo välillä ärsyttää kun on menossa soittamaan ja huomaakin että se nukkuu siellä terassilla, kyllä minä ymmärrän silti ymmärrän että unta ja raikasta ilmaa tuonikäinen pikkupiltti kaipaa niin annan sen nukkua rauhassa. ja säilyypähän naapurisopukin Harva mainitseva erota vieras avulla moinen eloisa painos, kö it's ajaa kirsikanpunainen kukkia kotona rauhallinen puisto -lta |
Bacchus 15.07.2005 17:30:16 | |
---|
ihan aiheestakin tullu raivoamaan jos keskiyöllä ootte soittaneet! meillä on naapurissa kolme pientä penskaa ja nuorin talvella syntynyt. semmoset pelisäännöt ollaan sovittu että aamulla ei ennen kymmentä Näin sen pitäiskin toimia. Helpottaa jos kummatkin joustaa. Tosin jotkut on syntynyt kyrpä otsassa, sillon ei auta mikään muu kuin kostaa samalla mitalla. Jag är en hund |
HeavyMachinery 15.07.2005 18:23:25 (muokattu 15.07.2005 18:25:56) | |
---|
Jos oikein nyt katoin, niin ruohonleikkuri pitää niin paljon meteliä, ettei sitä saisi ympäristölain mukaan ollenkaan käyttää... E: Tämä laki taitaakin olla vain suositus. 124db aiheuttaa pysyvää kuulo vauriota, lukee mun partnerin manuaalissa. Saatana että on paska ruohonleikkuri vitut se edes nurmeen kykene kunhan vaan pärisee ja tärisee helvetisti..... ... . . . . No ilman kun sain niin ei pitäis valittaa.... Minä tiedän - siis pelkään ! |
Tama (Royal Star) 15.07.2005 18:35:35 | |
---|
heh, itse asun rivitalossa, ja n. 2m metrin päästä mun huoneesta on vielä toinen rivitalo. soitin tuossa rapiat vuos sitten vielä kannuja kotona. talossa asuu vielä kyrpä akka, joka valittaa kaikesta mahdollisesta. paitti rumpujen soitosta;). kahtoo, mitä se nyt tuumaa, jos/kun tuon taas jonkun pikkusetin kotia. sitä kun joskus osaisi soittaa.... |
naksa1 16.07.2005 10:59:57 | |
---|
korjaan vähän omaa tekstiä: joo tiiän että siihen aikaan ei saisi soittaa, mutta tämä on fakta: toisten sisälle ei saisi silti tulla, sen ois pitänyt soittaa vaikka poliisille, puhumattakaan siitä että se repi piuhan kitarasta |
moderndrummer88 16.07.2005 12:52:11 | |
---|
eiköhän nuo ois poliisistakin sanoneet vaan että käyppä sanomassa ite koska mitään bileitä ei ollu menossa... kyllä sitä olisi itse toinenkin enemmän tai vähemmän hiiltyny jos soitto raikaa keskellä yötä Harva mainitseva erota vieras avulla moinen eloisa painos, kö it's ajaa kirsikanpunainen kukkia kotona rauhallinen puisto -lta |
hollmi-5 16.07.2005 12:58:04 | |
---|
Ai piuhan otti irti. Itse olisin irroitellut pääsulakkeet, jos ei puhe auta:-) Mika Hollström |
Kure 16.07.2005 13:21:56 | |
---|
Itselläni tuli ensimmäisen ja viimesen kerran yhden naapurin kanssa erimielisyyksiä rumpujen soitosta silloin kun olin aloittelemassa rumpujen soittoa ja setin roudasin kämpille. Samantien autotalliin päivällä kokoamaan settiä ja kokeileen. Puoli tuntia ehdin kokeilla ja kun kävin sisällä mutkan niin seuraava joka soitti ovikelloa olikin poliisi. Ilman mitään kummempia jutteluja naapuri soittanu ja ilmoittanu metelistä. Asian selitin niin poliisit vähän nolona sitten totesivat, että turhaan tulivat ja lähtivät pois.Muut naapurit kyllä ymmärsivät ja ei niitä häirinnyt, että harrastusta aloittelin ja harjoittelin autotallissa. Siitä asti on pidetty vihamielisyyksiä yllä. aikaa yli kymmenen vuotta tapauksesta. Vannoin jo silloin, että katotaan joskus kun tuon setin uudestaan samaiseen autotalliin, että miten käy. Nykyään setti kulkeekin vain pakettiautossa ja tavaraa on ja tottakai toteutan autotallitreenaamisen kyseisellä setillä kokonaisuudessaan vielä tulevaisuudessa :) rumpaleilla on pitkä muisti.... |
pehmo 16.07.2005 13:29:08 | |
---|
Itseasiassa poliisia ei tarvitse päästää sisälle omaan kiinteistöön tai edes avata ovea ilman kotietsintälupaa. |
Tama (Royal Star) 16.07.2005 13:41:51 | |
---|
Itseasiassa poliisia ei tarvitse päästää sisälle omaan kiinteistöön tai edes avata ovea ilman kotietsintälupaa. niinkö? sitä kun joskus osaisi soittaa.... |
niinkö? ei tarvii... ainakaan jenkkilehvoissa :D Harva mainitseva erota vieras avulla moinen eloisa painos, kö it's ajaa kirsikanpunainen kukkia kotona rauhallinen puisto -lta |
dictatorsh*t 16.07.2005 14:24:36 | |
---|
toisten sisälle ei saisi silti tulla Ai jaa. |
HeavyMachinery 16.07.2005 20:39:05 | |
---|
Itseasiassa poliisia ei tarvitse päästää sisälle omaan kiinteistöön tai edes avata ovea ilman kotietsintälupaa. Itse asiassa suomessa on päästettävä poliisi sisälle tutkimaan tilannetta jos se sitä vaatii. Sen siaan TV-lupatarkastajan voi käännyttää ovelta ja sanoa että tuleppa takaisin poliisien kera...... Minä tiedän - siis pelkään ! |
Limbus 17.07.2005 01:01:52 | |
---|
Kyllästyttiin velipojan kanssa meidän maanalaiseen bändibunkkerikämppään ja rakennettiin tuossa vähän reilu vuosi sitten hulppeammat tilat autotalliin. Lähin naapuri asuu n 4,5 metrin päässä ja entisessä kämpässä naapuri taasen oli n.6m päässä. Ollaan soiteltu joskus pienessä myötälaitaisessa klo. 10 jälkeen (jopa klo. 24 ;) ja ikänä ei oo kukaan tullu valittamaan. Morjenstavat aina vaan kun nähdään.. Joko meillä on tosi kivoja naapureita tai sitten me soitetaan vaan tosi hyvin... Or not... :) En ymmärrä,en ymmärrä... |
mooch 17.07.2005 11:40:24 (muokattu 17.07.2005 11:41:37) | |
---|
7.00-22.00 välisenä aikana saa pitää meteliä niin paljon kuin jaksaa, siis lain puitteissa. Mua nyt kiinnostais että onko tämä varmasti totta? Eipä ole kukaan ainakaan mitään tähän vastaan sanonut. EDIT: Se laukkas sisälle ja huusi meille ihan raivona ja repi kitaran johot irti(kitarasta) ja kaikki kamat alko kiertämään ihan vitusti. Sori, mutta miten kamat alkaa kiertämään ihan vitusti jos repii kitaran piuhat irti? :) |
hollmi-5 17.07.2005 11:55:22 | |
---|
7-22 saa mekkaloida sen verran, kuin se yleisesti on hyväksyttävää. Tieliikennalain mukaisella ajoneuvolla saa ajella rauhassa, mutta otappa pakoputki pois, niin onkin jo poliisiasia. Jos äänenpainetta on tiedossa ja ääntä ajetaan vahvistettuna ulkoilmaan, tarvitaan "äänenkaiutuslupa" sen saa poliisilaitokselta. Silloin poliisikin tietää vastailla päivystyksiin tuleviin soittoihin: tiedetään, lupa kunnossa, tilaisuus loppuu kello reikäleipä. Savonlinnassa kaupungin treenikämppä on asuntoalueen keskellä. Toki matkaa lähimpiin taloihin on kymmeniä metrejä. Kuitenkin on sovittu, että soittoa on vain 10-21.30. Mika Hollström |
vabzir 17.07.2005 12:05:48 | |
---|
Itse asiassa suomessa on päästettävä poliisi sisälle tutkimaan tilannetta jos se sitä vaatii. minä olen ainakin ymmärtänyt että ei saa tulla sisälle jos ei ole etsintälupaa mutta esim. tullilaitoksella ei tarvi sellasii, mut poliisi tarvii. |