Ei sitä tarvitse kertoa. Senkun ostaa muualta ja on tyytyväinen ostokseensa. Tuo mun kirjoitus, jota lainasit, liittyi nimenomaan siihen, että alunperin oli puhe siitä, kuinka Thomannin hintoja kertomalla tuotteiden hinnat tippuu. Juu, senkun ostaa muualta. Mutta on aika säälitävää jos musakuppahommatkin menee siihen, että asenne on "no osta sit Thomannilta", koska millä tahansa muulla kaupan alalla tuon Thomannin systeemin kaltainen toiminta aiheuttaisi toimenpiteitä joilla koitettaisiin pitää ne asiakkaat edelleen tiskiltä tapahtuvan vähittäiskaupan piirissä TAI vaihtoehtoisesti pistettäisiin toimiva nettimyynti pystyyn. Nyt ei ole oikein toimivia nettisivuja kuin Kitarapajalla ja Custom Shopilla, kaikkien muiden sivut päivityksineen ovat lähinnä vitsi. Musamaailmalla nyt on jotain yritystä oikeaan suuntaan. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
JK 16.07.2005 14:13:47 | |
---|
Tuo mun kirjoitus, jota lainasit, liittyi nimenomaan siihen, että alunperin oli puhe siitä, kuinka Thomannin hintoja kertomalla tuotteiden hinnat tippuu. Tää pitää varmasti paikkansa. Ihan hyviä kauppoja olen päässyt tekemään mm. DLX-musiikissa. Mieluiten sitä ostaisi kaikki kamansa Suomesta paikallisista musaliikkeistä mutta kun se palvelu..tai sen puute rupee usein ärsyttämään ensimmäisten viiden minuutin aikana. Yksi mikä on hankalaa tietysti ostajalle/myyjälle on se, että jos olet hankkimassa esim. 1500 euron bassokamoja niin eipä niitä juurikaan ole edes maahantuojaliikkeen varastoissa testattavana. Eivätkä helpolla tilaa niitä varastoon. Tää on ikuisuusjuttu. MUTTA on hienoa että on olemassa Mnet. Täällä kun tutustuu heppuihin niin pääsee testailemaan erilaisia laitteita ihan livenä. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
J.Hollström 16.07.2005 14:29:26 | |
---|
MUTTA on hienoa että on olemassa Mnet. Täällä kun tutustuu heppuihin niin pääsee testailemaan erilaisia laitteita ihan livenä. Kyllä. Itse olen ostanut nykyään kaikki käytetyt roinat jollakin tavalla M.netin kautta. http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=515 |
Teijo K. 16.07.2005 15:00:46 (muokattu 16.07.2005 15:01:56) | |
---|
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
poppamies 16.07.2005 20:50:19 | |
---|
... Paitsi tietysti maitokaupassa ja niiden myyjien kanssa, jotka saa alentaa hintaa vain 5%... Tästä tulikin mieleen eräs autokauppaketjun omistajatar joka oli minulla asiakkaana. Hän ei milloinkaan kysynyt palveluksen hintaa. Aino vaatimus oli että piti saada 5% kassa-alennus. G strings are for strippers |
Aki 17.07.2005 03:12:22 | |
---|
Aluksi olin hieman yllättynyt kun luin kommentteja tinkaamisen vaikeudesta. Mutta alan ymmärtää. "Oikea hinta" on hassu termi. Uskoisin ja osin tiedänkin musaliikkeiden ajatusmallin olevan seuraava: 80% asiakkaista ei ole kuullut paikasta nimeltä Thomann, ja niistä 20%:stakin vain puolet on valmiita tuotteensa ulkomailta tilaamaan. Se että näistä kymmenestä prosentista menetetään se asiakasjoukko joka ei kehtaa tinkiä, on merkittävästi pienempi tappio kuin se että kaikille myydään samaan halpaan hintaan. Myyjille ne "oikeat hinnat" lukee maahantuojan jälleenmyyntihinnastossa palstalla "Ovh, ALV 22%". Mutta silti välillä tuntee itsensä ruinaajaksi kun pitää niitä "oikeita" hintoja tingata. Mä tiedän olevani ruinaaja jo sen takia että yritän aina etsiä sitä halvinta kauppaa josta tuotteen saisin. Siinä ei myyjän sosiaaliset arvostukset paljoa paina... :) Ja ei asuta turkissa ei, mutta onko joku joskus maksanut jostain henkilöautosta siitä pyydetyn hinnan? Yksi syy miksen itse tilaa Thomannilta on se, että tuotteissa on virheitä, vikoja, ja muita yllätyksiä. Omakohtainen kokemus moisten selvittelyssä Thomannin kanssa on erittäin karvas, vaikka Suomen kuluttajaviranomaisen osoittamia säädöksiä luin Thomannilaisille puhelimessa ääneen. Toinen syy on se, että mä en ymmärrä nolostua kysyessäni saanko tuotteen Thomann-hintaan. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |