Aihe: boss me-50
1 2
Migo
16.07.2005 11:20:22
ei pedaalin jäykkyys vaan se, kuinka lujaa sitä pitää painaa että wah, tai mikä nyt onkaan, kytkeytyy päälle/pois
Itse eilen kokeilin ruuvata sitä kuusiokolo ruuvia, joka on siinä pedaalin sivussa. Kyllä ainakin sitä löysäämällä sai pedaalista kevyemmän liikuteltavan?? Kuinkas tuon jäykkyyden saa pois juuri tuosta wahi päälle/pois?
Melko mukavaa päivää kaikille.
Boltsa
16.07.2005 11:53:41
Itse eilen kokeilin ruuvata sitä kuusiokolo ruuvia, joka on siinä pedaalin sivussa. Kyllä ainakin sitä löysäämällä sai pedaalista kevyemmän liikuteltavan?? Niin no tietysti noin saa :) en oo ees ajatellut kun omassa pedaalissa ei oo ollut tarvetta säätää..

Kuinkas tuon jäykkyyden saa pois juuri tuosta wahi päälle/pois?
Laita laite eka kiinni. Sitten paina "Bank ->" ja "Write" napit pohjaan ja laita pedaaliin virta päälle.
Näyttöön pitäis eka tulla P ja sitten U
Paina pedaali ala-asentoon (eli samalla tavalla kun painaisit sitä kantapäällä). Ihan pohjaan asti. Sitten paina "Write" nappia.
Sitten se pedaali ylös eli sama kuin varpailla painaisi sitä. Ja taas "Write".
Joku luku (muistaakseni 5) ilmestyy näyttöön. Nyt sitten niillä nuolinäppäimillä säädä se, kuinka kovaa sitä pedaalia pitää painaa että se menee päälle/pois. Luvut on välillä 1-9 ja 1 on löysin ja 9 jäykin. Ja sitten vielä lopuksi "Write" ja pitäis toimia.
Migo
16.07.2005 11:59:13 (muokattu 16.07.2005 12:04:18)
Niin no tietysti noin saa :) en oo ees ajatellut kun omassa pedaalissa ei oo ollut tarvetta säätää..

Laita laite eka kiinni. Sitten paina "Bank ->" ja "Write" napit pohjaan ja laita pedaaliin virta päälle.
Näyttöön pitäis eka tulla P ja sitten U
Paina pedaali ala-asentoon (eli samalla tavalla kun painaisit sitä kantapäällä). Ihan pohjaan asti. Sitten paina "Write" nappia.
Sitten se pedaali ylös eli sama kuin varpailla painaisi sitä. Ja taas "Write".
Joku luku (muistaakseni 5) ilmestyy näyttöön. Nyt sitten niillä nuolinäppäimillä säädä se, kuinka kovaa sitä pedaalia pitää painaa että se menee päälle/pois. Luvut on välillä 1-9 ja 1 on löysin ja 9 jäykin. Ja sitten vielä lopuksi "Write" ja pitäis toimia.

Kiitokset. Täytyypä kokeilla. Hitto kun se musaliike oli unohtanut manuaalin pois tuosta pakkauksesta. Siitähän nämä kaikki olisi varmasti selvinnyt. No lähettävät postilla perästä.

Minkäslaisia vaihtoehtoja noissa footswitcheissä on?? Meinaan, että jos haluaa niitä bankkeja vaihtaa helpommin. Olisiko tämmönen ihan käypä tohon hommaan http://www.thomann.de/thoiw3_boss_fs5u_prodinfo.h
tml ?

Mitenkäs tuo kannattaa liittää vahvariin? Vai onko ihan sama lyökö sen vahvarista suoraan vai efektilenkkiin??
Migo
16.07.2005 13:01:09
Voi varmaan olla eika kummia ne säröt jos tulee etuasteen jälkeen. Itse käytän sitä suoraan vahvariin. Koska en käytä vahvistimen säröä niin delaytkin ym. toimii ihan hyvin.
Näin ajattelinkin. Mikäs muuten siinä on kun kokeilin tuota pattereilla, niin oli ihan ok. Sen jälkeen otin patterit pois ja laitoin ton virtapiuhan kiinni, ettei patterit tuhlaannu. No nyt säröissä lisämausteena on semmonen suhina?? Johtuukos se ihan tuosta verkkovirrasta?? Onko muilla vastaavia ongelmia ollut??
Tmp
16.07.2005 13:07:19
Näin ajattelinkin. Mikäs muuten siinä on kun kokeilin tuota pattereilla, niin oli ihan ok. Sen jälkeen otin patterit pois ja laitoin ton virtapiuhan kiinni, ettei patterit tuhlaannu. No nyt säröissä lisämausteena on semmonen suhina?? Johtuukos se ihan tuosta verkkovirrasta?? Onko muilla vastaavia ongelmia ollut??

Jaa-a. Itselläni ei ole säröjen kanssa ollut mitään ongelmaa vaan ne ovat todella hiljaiset. En tosin väännä driveä yli kl.12. Itse käytän myös verkkovirtaa eikä minulla ole edes humppareita. Pitää sanoa että en tiedä miten on korjattavissa.
"Suhteellisuusteorialla on merkitystä silloin kun puhutaan suhteellisista nopeuksista." -Krice
Migo
16.07.2005 13:09:16 (muokattu 16.07.2005 13:44:05)
Jaa-a. Itselläni ei ole säröjen kanssa ollut mitään ongelmaa vaan ne ovat todella hiljaiset. En tosin väännä driveä yli kl.12. Itse käytän myös verkkovirtaa eikä minulla ole edes humppareita. Pitää sanoa että en tiedä miten on korjattavissa.
Pattereilla ongelmaa ei ollut. Täytyy käydä tänään treeniksellä kokeilemassa toisella muuntajalla. Voihan se johtua siitäkin...??
Hei TMP: Minkälainen muuntaja sulla on käytössä??
Migo
16.07.2005 14:59:26
Muuntaja on tollanen http://muusikoiden.net/dyn/members/30079.jpg ja merkki on nordic power.. En tiedä muuta, mut kauheeta älämölöä se pitää. En tiedä sitten mulla on treeniksellä semmonen ibanezin muuntaja, että toimiskos se paremmin..Toivotaan.
Tmp
16.07.2005 16:12:30
Hei TMP: Minkälainen muuntaja sulla on käytössä??

Bossin muuntaja(ps-120??) olisiko 500mA. Otan siitä virtaa sekä CH-1 pedaaliin että ME-50:een.
"Suhteellisuusteorialla on merkitystä silloin kun puhutaan suhteellisista nopeuksista." -Krice
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)