Aihe: Bassokamojen mersu
1 2 3 4
majk
13.07.2005 15:26:36
jees. hinnat siis briteistä soundslivelta, http://soundslive.co.uk/

siellä maksaa esim. vba400 1,103.65€, vrt. dlx:n 1790.00€. tossa on melkeen 700€ eroa, niin itse päätin tilata ulkomailta.
death valley high
Aki
13.07.2005 19:04:21

Toi koottu listaus aika hyvin kokoaa ne mitkä on makuaistia lukuunottamatta hyviä. Kettner on uusi tulokas tuossa porukassa, mutta jos testaamaan pääset ni eihän se mitään maksa.

Oma testailu olis alkanu SWR:istä, seuraavana Eden (jos joku yksilö maasta löytyis), sitten Ampeg ja EBS.

Omilla keikoilla vahvistimen tärkeimmäksi puoleksi on osoittautunut EQ. Keikkapaikat vaihtelee niin vietävästi, että joskus lisälaitteen 3 kaistaa parametristä ei meinaa tilan kompensointiin riittää. Tämän takia SWR on omalla listalla korkealla.

SWR:n ja EBS:n hyvä puoli on myös se, että soundin ollessa aikalailla neutraali ei basson vaihdoksesta voi odottaa kovin suurta järkytystä. Kovasti (hyvälläkin tavalla) värittävä stäkki saattaa jollain bassolla kuulostaakin aika kököltä.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Aki
13.07.2005 19:06:58

siellä maksaa esim. vba400 1,103.65€, vrt. dlx:n 1790.00€. tossa on melkeen 700€ eroa, niin itse päätin tilata ulkomailta.

Onko deluxen hinta kysytty vai luettu? Suomessa harva firma pitää päivän hintoja netissä, joten saatat hyvinkin kolmella puhelinsoitolla löytää ton suomesta brittien hintaan. Marsua myy suomessa myös muut.
Bläck Joutsen
14.07.2005 08:48:39
Onko deluxen hinta kysytty vai luettu? Suomessa harva firma pitää päivän hintoja netissä, joten saatat hyvinkin kolmella puhelinsoitolla löytää ton suomesta brittien hintaan. Marsua myy suomessa myös muut.

Nettisivuilta luettu. Hinta on maahantuojan ilmoittama ovh. Varmasti saa halvemmalla.
majk
14.07.2005 11:18:49
joo, samoin luettu sivuilta. jos joku pitää verkkokauppaa niin luulisi että niitä hintoja päivitetään, sitä kauttahan tilataan tavaraa. tai sitten täytyy pistää toimitusehtoihin joku loppukaneetti "hinnat eivät pidä paikkaansa, soita meille".
death valley high
Aki
15.07.2005 19:33:37

joo, samoin luettu sivuilta. jos joku pitää verkkokauppaa niin luulisi että niitä hintoja päivitetään, sitä kauttahan tilataan tavaraa. tai sitten täytyy pistää toimitusehtoihin joku loppukaneetti "hinnat eivät pidä paikkaansa, soita meille".

Niin luulisi. Usealla suomalaisella firmalla on tapana pitää ikivanhoja ovh-hintoja joilla myydään niille jotka ei kysy, ja tinkijöille myydään Thomann-hintoihin. Kyllä se vaan kannattaa yrittää jaksaa se puhelin ottaa käteen.
Teijo K.
15.07.2005 20:20:10

Niin luulisi. Usealla suomalaisella firmalla on tapana pitää ikivanhoja ovh-hintoja joilla myydään niille jotka ei kysy, ja tinkijöille myydään Thomann-hintoihin. Kyllä se vaan kannattaa yrittää jaksaa se puhelin ottaa käteen.

Mikään ei ole ärsyttävämpää soitinkaupoissa kuin juuri tuo tinkimisen välttämättömyys. Mieluummin sitten vaikka Toomannilta ettei tarvitse ruveta vänkäämään selvää asiaa.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
pardy
15.07.2005 20:24:51

Mikään ei ole ärsyttävämpää soitinkaupoissa kuin juuri tuo tinkimisen välttämättömyys. Mieluummin sitten vaikka Toomannilta ettei tarvitse ruveta vänkäämään selvää asiaa.

Tässä on syy miksen tykkää suomalaisista musakaupoista. Tinkiminen nyt ei vaan oo kivaa. Tai sit en vaan osaa. Mun mielestä se on aina vaan noloa jostain syystä.

Mielummin tilaan Thomannilta kun siinä ei tarvitse paljoa soitella niitä "päivän hintoja". Plus tiätty se että kamat tulee kilsan päähän postii tai kotiovelle, mielummin maksaa sen parikybää posteja ku bensoja siitä että raahautuu Helsinkiin kaupoille joissa joutuu kinaamaan hinnoista.
sirdickyj
15.07.2005 20:34:22
Nettisivuilta luettu. Hinta on maahantuojan ilmoittama ovh. Varmasti saa halvemmalla.

No, mitä sitten jos saa kysymällä halvemmalla. Ei tässä vittu olla mitään turkkilaisia, jotka käy kauppaa veivaamalla hintoja. Jos maahantuojalla ei ole sen vertaa rotia että ilmoittaisivat oikeat hinnat netissä, niin on turha itkeä pääuutislähetyksessä sitä, kuinka Thomann syö suomalaisen musabisneksen muutenkin kapeaa leipää.

Ja ihan turha kenenkään kitistä siitä, kuinka Thomannin hinnat eivät ole yksiselitteinen asia. Eivät olekaan, mutta hintojen päivitys esim. nettiin on yksiselitteistä; ne on joko päivitetty tai niitä ei ole päivitetty.

Mitä Marshallin hintaan tulee, niin sen verran taidan olla asioista perillä, että noin halvalla sitä ei sentään saa kuin tuolta Englannista tilaamalla, ei siinä nyt sentään 700,- läskejä ole. Leipä se on tukkurinkin saatava. Ja myyjän.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
hemmo
15.07.2005 20:47:38

Kun tultiin ovelle rahat olivat hävinneet.

Tuohan on vanha klassikko.

Bassokamojen marsu tai mursu.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
J.Hollström
15.07.2005 21:32:49

Mulle ei ole mikään temppu kysyä että "paljollako se sitten lähtee?" ja sanoa referenssiksi esim. Thomannin hinta. Jos hinta on yli mitä saa nettikaupasta, uusi laite saattaa jäädä ostamatta ko. kaupasta, jollei nyt ole ihan hirvee GAS saada verme heti kotiin. Yleensä hinta on tullut alle Thomannin hinnan ja kauppoja on tehty. Muutenkin mielummin tuen paikallista musakauppiasta kuin nahkahousu lapinpolttajaa. Näin toimii osuuskauppaväki.
pardy
15.07.2005 21:44:53

Mulle ei ole mikään temppu kysyä että "paljollako se sitten lähtee?" ja sanoa referenssiksi esim. Thomannin hinta. Jos hinta on yli mitä saa nettikaupasta, uusi laite saattaa jäädä ostamatta ko. kaupasta, jollei nyt ole ihan hirvee GAS saada verme heti kotiin. Yleensä hinta on tullut alle Thomannin hinnan ja kauppoja on tehty. Muutenkin mielummin tuen paikallista musakauppiasta kuin nahkahousu lapinpolttajaa. Näin toimii osuuskauppaväki.

Noissa musaliikkeissä on vaan sikäli vittumainen kusetuksen maku että asiakasta vedätetään ja rajusti jos ei vartavasten tajua kysyä sitä "oikeaa hintaa". Nassikoilta rahat pois, jes hyvä meininki.
Teijo K.
15.07.2005 21:57:36 (muokattu 15.07.2005 21:58:08)

Jos ne hinnat olisi alunperinkin kohdallaan, säästyisi siltä tinkimisen vaivalta ja kokonaishinnat voisi pitää matalempina kautta linjan. Koska aika on rahaa on tinkimiseen perustuva kaupankäynti rahaa tuhlaava.

Oikeastaan länsimaisen hyvinvoinnin tekijöistä tärkeimpiä on kaupankäynnin mahdollisimman pitkälle viety standardisointi. Tinkiminen ei siihen kuulu.

(Transaction Costs in History - Douglas C. North)

Ja mä en osaa.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
sirdickyj
16.07.2005 10:42:12
JOikeastaan länsimaisen hyvinvoinnin tekijöistä tärkeimpiä on kaupankäynnin mahdollisimman pitkälle viety standardisointi. Tinkiminen ei siihen kuulu.

+
sirdickyj
16.07.2005 10:47:32
Mulle ei ole mikään temppu kysyä että "paljollako se sitten lähtee?" ja sanoa referenssiksi esim. Thomannin hinta. Jos hinta on yli mitä saa nettikaupasta, uusi laite saattaa jäädä ostamatta ko. kaupasta, jollei nyt ole ihan hirvee GAS saada verme heti kotiin.

Ai jaa, musta taas mikään ei oo hölmömpää kuin että joutuu menemään musakaupan tiskille kertomaan niille, mitä joku tuote maksaa jossain muualla. Nimittäin kun sen tuotteen voi sitten halutessaan ostaa sieltä muualta.

Mutta oikeesti musabisnes Suomessa on sellaista Hiihtoliitonkin aikoinaan lanseeraamaa amatöörien puuhastelua, että on turha odottaa mitään muutosta tähän(kään) hommaan. Musabisnekseen lasketaan kuuluviksi siis myös muiden muassa musiikkiliikkeet. Mutta musabisneksen liikevaihtokinhan on avin todella pieni murto-osa siitä, mitä esim. kännykkäbisneksen, ja vielä kun ottaa huomioon, että musakaupan myyjän pitäis olla soittajahenkinen ja samalla rationaalisesti ajatteleva kaupanalan ammattilainen, niin eihän se toimi se yhtälö.
rijopu
16.07.2005 10:56:55

Tinkiminen on miun mielestä hieno hintamittelöinti, joka tekee kaupankäynnistä mielenkiintoisen ja verbaalisesti haastavan tapahtuman. Paitsi tietysti maitokaupassa ja niiden myyjien kanssa, jotka saa alentaa hintaa vain 5%.

Musakaupat on juuri niitä kauppoja joissa täytyy tinkiä ja perus tuotteista voi helposti saada -20% pois. Mä arvostan musakauppoja (verrattuna nettikauppoihin) siinä, että tuottee pääsee testaamaan kunnolla. Sen verran lojaali olen musakaupoille, että jos haluan ostaa testatun laitteen, niin yleensä ostan sen samasta musakaupasta, jossa testi tapahtui. Tietenkin kovan tinkimisen jälkeen.
No, se on semmoista suomalaista... kalamies#14 >-)))>
J.Hollström
16.07.2005 11:47:13
Ai jaa, musta taas mikään ei oo hölmömpää kuin että joutuu menemään musakaupan tiskille kertomaan niille, mitä joku tuote maksaa jossain muualla. Nimittäin kun sen tuotteen voi sitten halutessaan ostaa sieltä muualta.

Nää musavermeet on niitä harvoja artikkeleita joissa hinta ei ole se mitä lapussa lukee.

Kylhän ne kauppiaat tietää ne oikeet hinnat. Mun puolesta ne vois kans laittaa ne suoraan näytille, mut kun homman tietää, voi reilusti pyytää sen neton netto hinnan. Harmi niille jotka ei sitä ymmärrä kysyä.

Esim. viimeksi kun ostin uuden laitteen kaupasta lapussa luki 699 € tai jotain. Maksoin 510 €. Thomannin hinta 519+rahti (20 €?).
JK
16.07.2005 12:09:36
Ai jaa, musta taas mikään ei oo hölmömpää kuin että joutuu menemään musakaupan tiskille kertomaan niille, mitä joku tuote maksaa jossain muualla. Nimittäin kun sen tuotteen voi sitten halutessaan ostaa sieltä muualta

Ei sitä tarvitse kertoa.
Senkun ostaa muualta ja on tyytyväinen ostokseensa.
Taas kertaalleen (olen jo kertonut aikaisemminkin)¨
Yamaha MS 300 Aktiivikaapit (225+85w)

Thomann: 345/kpl, yhteensä 690 eur / 2 kpl
MusaFasu 814/kpl, tingitty hinta (Hieno Ale myyjän mukaan) 1500 eur / 2 kpl.

Sille 810 euron erotukselle on muutakin käyttöä.
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
chief
16.07.2005 12:16:29
Sille 810 euron erotukselle on muutakin käyttöä.

Tuo esimerkki ei taida kuitenkaan olla ihan pätevä kun siellä toomannilla tais käydä joku virhe ton hinnoittelun kanssa. Mutta hyvät kaupat teit kuitenkin!

Tinkiminen on munkin mielestä jotenkin hankalaa ja vaikeata, tosin olen oppinut pikkuhiljaa kysymään niitä oikeita hintoja. Se vaatii jonkun verran röyhkeyttä. Tai sitten pitää vaan pitää itsestäänselvyytenä että se hinta tippuu kyllä. Mutta silti välillä tuntee itsensä ruinaajaksi kun pitää niitä "oikeita" hintoja tingata.
"It's the ear, not the gear. "
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)