Pirate 15.07.2005 13:02:09 (muokattu 15.07.2005 13:02:38) | |
---|
Voisikos joku kertoa miten tingitään ja hyvin? Ja kuinka paljon sitä yleensä saa tingittyä hinnasta pois? JA: http://www.musamaailma.fi/bandikama … uotteet/155/161/als_48_emg_zw.phtml Tuota kitaraa olen nyt netistä katsonut. Etsin siis Les Paul kitaraa jonka EI tarvitse kuulua Les Paulilta. Ja siinä pitäisi olla hjuvat mikit. Ja jos joku on käynyt siellä testaamassa sitä, niin mikäs tuon väritys on? Tuo tinkimisjuttu tähän koska tuo musamaailman hinta tuntuu aikas korkealta. Sitten vielä, minkälaiset mikit nuo Seymour Duncan ´59 ovat? Mitä mä sanoin? |
trih 15.07.2005 13:24:38 (muokattu 15.07.2005 13:25:10) | |
---|
Soita sinne ja kysy mitä värejä löytyy varastosta. Eiköhän nuo 1959-mikit ole sellaiset vuoden 1959 tyyliset. Sopii varmaan hyvin kaikille vanhaa rokkisoundia hinkuaville. Osta epin wyldemalli :) Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
raaq 15.07.2005 13:27:12 | |
---|
Soita sinne ja kysy mitä värejä löytyy varastosta. Eiköhän nuo 1959-mikit ole sellaiset vuoden 1959 tyyliset. Sopii varmaan hyvin kaikille vanhaa rokkisoundia hinkuaville. Osta epin wyldemalli :) Komppaan, halvemmaksi tulee :) GG Shit |
Pirate 15.07.2005 13:29:18 (muokattu 15.07.2005 13:32:32) | |
---|
Soita sinne ja kysy mitä värejä löytyy varastosta. Eiköhän nuo 1959-mikit ole sellaiset vuoden 1959 tyyliset. Sopii varmaan hyvin kaikille vanhaa rokkisoundia hinkuaville. Osta epin wyldemalli :) Mutta, minä en tykkää siitä Bullseyestä. Ja eikös siinä ole HZ-H4 mikit? EDIT: Komppaan, halvemmaksi tulee :) En kyllä missään nähny halvemmalla kuin tuo Tokai, joka maksaa 708€. Epin hinnat pyörii siinä 725 -1000€ Mitäs mä nyt sanoinkaan? |
Niq 15.07.2005 13:32:09 (muokattu 15.07.2005 13:32:21) | |
---|
Ei ne hyvät mikit paljoa tee jos body on liimattu jostain huonekalupuista. ;) Osta mieluummin epiluuri, se sentään on jonkinlaista mahonkia ja ainakin omani kuulostaa niin les paulilta kun vaan voi. http://www.thomann.de/thoiw3_epipho … ndard_cherry_sunburst_prodinfo.html Ja siihen haluamasi mikkisetti niin jää vielä alle tuon tokain hinnan. Seymour Duncanin 59' eli SH-1 on ns. kopio legendaarisesta Gibsonin PAF-humbuckerista, eli noilla saa perinteikkäät gibsonsaundit. "Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo |
Miikathebest 15.07.2005 13:32:48 (muokattu 15.07.2005 13:35:33) | |
---|
Itse on kysynyt aina että mikä olisi sellainen järkevä hinta, jolla he haluamani tuotteen myisivät. Luulisi kauppiaiden tietävän yleisen hintatason. Ei heavy-mikrofonissa tarvitse olla paljoakaan ulostuloa, sillä sitä signaaliahan saa aina boostattua jollain. Tärkeintä on löytää sopivan sävyinen mikki. Ja siihen haluamasi mikkisetti niin jää vielä alle tuon tokain hinnan. Seymour Duncanin 59' eli SH-1 on ns. kopio legendaarisesta Gibsonin PAF-humbuckerista, eli noilla saa perinteikkäät gibsonsaundit. Ja jos haluaa siihen lisää "metalli"sirinää, niin sh-4 se jeff beck -malli voisi olla passeli. Itselläni on juuri tuo sh-4, ja tykkään että siinä on vähän liikaa trebleä. |
Pirate 15.07.2005 13:35:32 | |
---|
Ja siihen haluamasi mikkisetti niin jää vielä alle tuon tokain hinnan. Seymour Duncanin 59' eli SH-1 on ns. kopio legendaarisesta Gibsonin PAF-humbuckerista, eli noilla saa perinteikkäät gibsonsaundit. No jos vaikka satun ostamaan Epin ja uudet mikit, niin asennetaanko ne samassa kaupassa, vai pitääkö mennä ostamaan kolvi ja tehdä ite? Mitäs mä nyt sanoinkaan? |
Miikathebest 15.07.2005 13:37:07 | |
---|
No jos vaikka satun ostamaan Epin ja uudet mikit, niin asennetaanko ne samassa kaupassa, vai pitääkö mennä ostamaan kolvi ja tehdä ite? Kannattaa kysyä sopiva hinta niistä mikeistä erillään, ja asennettuina. Ja sitten itse päätät haluatko maksaa asennuksesta mansikoita. Toisaalta kitaran oston yhteydessä voisi hyvinkin saada mikkien asennuksen ilmaiseksi. |
trih 15.07.2005 13:39:04 (muokattu 15.07.2005 13:39:26) | |
---|
No jos vaikka satun ostamaan Epin ja uudet mikit, niin asennetaanko ne samassa kaupassa, vai pitääkö mennä ostamaan kolvi ja tehdä ite? Rahalla saa. Mutta turhaan vaihdat epin mikkejä mihinkään samantehoisiin. Pistä vaikka wyldesetti niin kuulet sen eron. Metalliinko meinasit? Hyvä vahvari ratkaisee myös. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Miikathebest 15.07.2005 13:40:00 (muokattu 15.07.2005 13:43:51) | |
---|
Rahalla saa. Mutta turhaan vaihdat epin mikkejä mihinkään samantehoisiin. Pistä vaikka wyldesetti niin kuulet sen eron. Metalliinko meinasit? Hyvä vahvari ratkaisee myös. Mikrofoneilla on paljon muitakin ominaisuuksia, kuin teho! Ja turhaan sinäkään heviä soitat, sillä iskelmässä tulee vähemmän hiki. Voisi olla järkevää, jos ostaisit ihan vaan tuo epin tuollaisenaan, ja sitten myöhemmin miettisit, tarvitsetko uusia mikkejä. "15-v Trankkumarsulla" tuskin paljoa auttaa mikkien vaihto. |
Pirate 15.07.2005 13:42:19 (muokattu 15.07.2005 13:45:10) | |
---|
Mutta tuo Tokai näyttää olevan Agathista, niin eikös nuo Ltd kepukat 50-250 ole tehty kyseisestä materiaalista, ja minulle tuntuu ihan hyvältä. Sen ei ole pakko kuulostaa Les Paulilta, haluan vain sen näköisen, hyvillä mikeillä. EDIT: Heviäpä sitä. Ei taida rahat riittää vahvistimeen ja kitaraan. Olen jo melkein sitten päättänyt että ensi kesän rahoilla Engl Thunder. :) Mitäs mä nyt sanoinkaan? |
trih 15.07.2005 13:53:50 | |
---|
Mutta tuo Tokai näyttää olevan Agathista, niin eikös nuo Ltd kepukat 50-250 ole tehty kyseisestä materiaalista, ja minulle tuntuu ihan hyvältä. Sen ei ole pakko kuulostaa Les Paulilta, haluan vain sen näköisen, hyvillä mikeillä. EDIT: Heviäpä sitä. Ei taida rahat riittää vahvistimeen ja kitaraan. Olen jo melkein sitten päättänyt että ensi kesän rahoilla Engl Thunder. :) Mua pikkasen epäilyttää kun nuo tokain halvimmat (nykyiset agathispelit) tehtiin aiemmin vanerista... Thunderi käsittääkseni hyvä peli hintaisekseen. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
saha 15.07.2005 14:05:14 (muokattu 15.07.2005 14:08:14) | |
---|
"15-v Trankkumarsulla" tuskin paljoa auttaa mikkien vaihto. Niimpä. En kuullut mitään eroa vakiomikkisen Epin SG Specialin (170e) ja Emg-81:sellä ladatun hevi-Jacksonin välillä, kun vahvistimena toimi 15w Craten ruoska. edit. Ja tinkimisestä: itse nakkaan aina sitten kun aletaan hinnasta puhua "ja mikäs olikaan tiukka hinta?", myyjä yleensä tajuaa viestin, ja ehdottaa jotain pientä alennusta(570e-->550e). Siihen sitten voit heittää ronskisti notta "500e ja kaupat tulee". >-)))> #2 irc-kanava röydetty! #kalapersoonat@IRCnet Punttisika #5 |
JuSu 15.07.2005 14:06:06 | |
---|
Voisi olla järkevää, jos ostaisit ihan vaan tuo epin tuollaisenaan, ja sitten myöhemmin miettisit, tarvitsetko uusia mikkejä. "15-v Trankkumarsulla" tuskin paljoa auttaa mikkien vaihto. Tässä tuli aika hyviä pointteja. Mulla on ollut sekä Epiphone (mallimerkintä muistaakseni Birdseye Classic) että Tokai ALS-48, noista Epi kyllä oli muikeampi peli. Mutta kun mulle ei tuo LP -malli taivu vartaloon, ei sitten millään... Eli kyllä mä lähtisin liikkeelle Epiluurin kera. Mikkien hankintaa kantsii tuumata tarkemmin, 15 W Marsun kera on kyllä hyöty melko vähäinen, mutta onpahan toisaalta sitten laatumikit valmiina, kun taloon tulee parempi vahvistin. JuSu Minä olen myyrä. |
LaXu 15.07.2005 14:10:27 | |
---|
Ei ne hyvät mikit paljoa tee jos body on liimattu jostain huonekalupuista. ;) Osta mieluummin epiluuri, se sentään on jonkinlaista mahonkia ja ainakin omani kuulostaa niin les paulilta kun vaan voi. http://www.thomann.de/thoiw3_epipho … ndard_cherry_sunburst_prodinfo.html Ja siihen haluamasi mikkisetti niin jää vielä alle tuon tokain hinnan. Aivan samaa mieltä. Minusta nuo Epiluurit ovat paremmin tehtyjä kuin Korean Tokait. |
Minä en ainakaan osta enää yhtään soitinta, joka on tehty agathiksesta... Aivan järkyttävän huono soitinpuuna... "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
jatrzan 15.07.2005 15:00:35 | |
---|
....... |
Pirate 15.07.2005 17:12:40 (muokattu 15.07.2005 19:46:13) | |
---|
Kun nyt minä halusin siihen soittimeen astetta hevimmät mikit. Noh, entäs jos aloitetaan vertaamaan tuota Tokai ALS-48 ZW ja ltd MH-250NT? Kun tuo taitaa olla ainoa 200-sarjalainen jossa ei ole floikkaa. Tietysti EC ja Viper mutta, muoto ei miellytä. EDIT: Eikös tuo mikkien vaihto laske kitaran arvoa jos sitä on joskus myymässä? Mitäs mä nyt sanoinkaan? |
LaXu 15.07.2005 17:30:58 | |
---|
Kun nyt minä halusin siihen soittimeen astetta hevimmät mikit. Noh, entäs jos aloitetaan vertaamaan tuota Tokai ALS-48 ZW ja ltd MH-250NT? Kun tuo taitaa olla ainoa 200-sarjalainen jossa ei ole floikkaa. Tietysti EC ja Viper mutta, muoto ei miellytä. Mikä siinä nyt on niin hankalaa hommata sitä kitaraa ja samalla mikkejä? Kyllä esim. tuo Epiluuri ja siihe vielä EMG:t päälle tulee asennuksineenkin halvemmaksi kuin tuo Tokai. |
lukeman 16.07.2005 16:29:58 | |
---|
EDIT: Eikös tuo mikkien vaihto laske kitaran arvoa jos sitä on joskus myymässä? Ei se välttämättä laske, mutta ei myöskään nosta hintaa, vaikka oisi jälkeenpäin asennettu toiset mikit. Kannattaa säilyttää alkuperäiset mikit ja jos joskus kitara menee myyntiin, voi sitten ne alkuperäiset mikit vaihtaa takaisin. |