Mrezzye 14.07.2005 15:10:13 (muokattu 14.07.2005 15:10:54) | |
---|
höh, jos haen LP kloonia, niin eiks se rajaakkaan riittävästi ;-) Juu, anteeksi epätarkka lukusilmä/aivo ;) Tokait kannattaa tässä tapauksessa katsastaa. Niistä löytyy ihan kelpo soittimia ja tarjonta on hyvää. Epiphonet jättäisin väliin. Myös Gibsoniin Studioissa maksaa nimi liikaa. Greco on joskus tehnyt myös LP -kopsuja, mutta niitä en ole koskaan luonnossa nähnyt, joten en osaa sanoa juuta enkä jaata. Sitten tietysti löytyy nippu merkkejä, jotka ovat tehneet vähän LP:n kaltaisia kitaroita, mutta jos nimenomaan LP on se malli mikä iskee, niin aloita niistä Tokain paremmista malleista. Tokailla ihmettelen parin kitaran kohdalla todettua Set-Neck Deep Joint... mitenköhän tuo eroaa noista tavallisista Set-Neck toteutuksista??? Deep joint tarkoittaa käsittääkseni sitä, että kaula on liimattu syvemmälle runkoon, eli se menee jopa sen kaulamikin alle vähän matkaa. On vissiin hieman kestävämpi rakenne. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. |
LaXu 14.07.2005 16:51:13 | |
---|
Jeps jeps... eli pointti olikin se, että miten ihmeessä noiden eri valmistajien miljuunista malleista sais helposti karsittua vertailuun juurikin nuo mahonkirunkoiset... on meinaan ihan kiitettävä homma kahlata kaikkien skittojen speksit läpi... Noiden listaamieni merkkien LP-kopsuissa on kaikissa mahonkirunko, useimmissa vaahterakannella. Tokailla ja muistaakseni myös Orville/Orville By Gibsonilla on/oli kokomahonkisiakin malleja. Olennaista noissa on kuitenkin, että varmistaa, että kitarat ovat taatusti Japanissa tehtyjä. Joillain merkeillä (esim. Tokai) on Koreassa tehtyjä pelejä joiden puut ovat sitten jotain ihan muuta. |
Pertsi 14.07.2005 18:41:50 | |
---|
öh... alle tonnin... (ja reilusti jos kukkaroon katsotaan =) Kukas sen mulle tolla hinnalla myy??? ;-) No juu, mut kiitoksia mielenkiinnosta avaustani kohtaan, eiköhän tää tästä omin avuin, kun ette mulle valmista ostoslistaa kerta antanu. :-/ ;-) Esim. tossa noita on tonnin molemmin puolin. http://search.ebay.com/prs-standard_W0QQsojsZ1QQfromZR40 |
Trebla 15.07.2005 02:06:25 | |
---|
DAM: Mothers Against Dyslexia. |
rosberg 15.07.2005 08:05:47 | |
---|
uudessa GW:ssä kehuttiin washburnin p-70 keppiä. mahonkia, mutta kuulemma soi ilman vahvistintakin hyvin. oon kyllä ihan kans sitä mieltä, että akustisesti tollanen mahonkikitara ei aina ole mikään nautinto. keep on truckin! |
Jos eksoottisempaa, mutta takuulla hyvää kaipaa, niin Kitarapajalla näytti roikkuvan vanha Japanin Epiphone, joka on käsittääkseni huippulaatua ja mahinkia LP-tapaan (600 euroa) http://www.kitarapaja.com/pics/epigen2.jpg Ostaisin itse jos olisi järkeä hankkia vielä yhtä kitaraa :) |
Fide 15.07.2005 10:14:34 | |
---|
Tulihan sitä ostoslistaa =) Kiitoksia vain. Ainakin tuota kitarapajan peliä pitää varmaan mennä kokeilemaan Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |