PL 13.07.2005 10:11:56 | |
---|
En tiiä tarkoititko vitsinä vai ei, mutta jostain syystä kiippari ei ole ongelmallinen, mutta oikeakätisen kitara voi olla. Kun aloin soittaa ei yksinkertaisesti onnistunut oikeakätisenä. Vasenkätisyyttäkin on nimittäin eri asteista. Erästä tuttua kitaristia olen ihmetellyt kun soittaa normaalisti vasenkätisellä kitaralla, mutta pystyy soittamaan tavan oikeakätiselläkin sekä oikealta että vasemmalta. |
jon lord 13.07.2005 13:12:58 | |
---|
Toinen juttu on kun on vasuri niin heittävät oikeakätisen kitaran käteen ja sanovat, hei soita jotain, eivätkä ymmärrä että koko soittimen logiikka on väärin päin kun kielet on peilikuvana... Tuomisen Jamppa vainaa soitteli aikoinaan kitaraa joskus ns. väärinpäin eli niinkuin vasenkätiset oikeakätisellä kitaralla. |
Sertzo S 13.07.2005 14:24:09 | |
---|
Tuomisen Jamppa vainaa soitteli aikoinaan kitaraa joskus ns. väärinpäin eli niinkuin vasenkätiset oikeakätisellä kitaralla. Pitää paikkansa! Soitimme joskus 70-luvun alkupuolella, Oulussa, Pomfelis-nimisessä ravintolassa torstaisia humppailtoja yhdessä, joissa Jampppa kitarassa, Heikuran Nakki rummuissa ja Sertzo soitteli haitaria. Jamppa ei pillejä noissa illoissa soitellut lainkaan, lauloimme yhdessä kylläkin. |
risto 13.07.2005 15:56:18 | |
---|
Erästä tuttua kitaristia olen ihmetellyt kun soittaa normaalisti vasenkätisellä kitaralla, mutta pystyy soittamaan tavan oikeakätiselläkin sekä oikealta että vasemmalta. Siis jotain kunnollistako? Kyllähän perussoinnut saa toki otettua väärinpäinkin ja rämpytettelyä, mutta jos pitäisi soittaa jotain kunnollista ne eihän se tietenkään voi onnistua (keneltäkään) harjoittelematta (ellei sitten ole jokin aivan ihmeellinen ihmeguru), soittamistakin kun on niin monenlaista. Elämää, rauhaa ja akustista musiikkia |
PL 13.07.2005 18:38:09 | |
---|
Siis jotain kunnollistako? Kyllähän perussoinnut saa toki otettua väärinpäinkin ja rämpytettelyä, mutta jos pitäisi soittaa jotain kunnollista ne eihän se tietenkään voi onnistua (keneltäkään) harjoittelematta (ellei sitten ole jokin aivan ihmeellinen ihmeguru), soittamistakin kun on niin monenlaista. Ihan kunnollista huttua vetää. Kyllähän hän tuota lienee treenannutkin, mutta siltikin ihmetyttää. |
samppa2 13.07.2005 20:25:56 | |
---|
Muutama vuosi sitten Susanna Heikin kitaristi haukkui basistimme kamat museotavaraksi ja sen jälkeen meikäläisen nauhakaiun paskaksi. ei tosin otettu henkilökohtaisesti noita kommentteja... |
buntta 14.07.2005 06:47:03 (muokattu 16.07.2005 20:25:41) | |
---|
Ja komia setti onkin. Aivan totta. Min tein kerran kanss Ludvig setin mutt ei siitä ihan noin hieno tullut. Tosiasia oli että oli kyllä vielä pienemmät mitä sun Yamahat. Oisko sulla kenties n. 3" basari? Voi ollakin. Ostin viime kesänä Samokselta. Tyypillistä, muut tuovat kulttuuria ja vesipiippuja tuliaisiksi... |
työläinen 14.07.2005 23:16:10 | |
---|
Aikoinaan Pielaveden Restentissä paikallinen tyyppi tuijotti kitaristia tovin sanomatta mitään - ja sitten räkäsi päin! Mitä musiikki on sinulle? Tulevaisuuden ammatti |
aisa 15.07.2005 07:13:05 | |
---|
Aikoinaan Pielaveden Restentissä paikallinen tyyppi tuijotti kitaristia tovin sanomatta mitään - ja sitten räkäsi päin! suhteellisen syvää halveksuntaa. petriä ammuttiin tuala mettässä. |
suhteellisen syvää halveksuntaa. Heh! Joo! Luulenpa, että siinä ei muita tunteita ole ollu mukana karvan vertaa. Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! |
half 15.07.2005 12:44:08 | |
---|
***50*** Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
uruttaja 17.07.2005 18:01:17 | |
---|
Tuomisen Jamppa vainaa soitteli aikoinaan kitaraa joskus ns. väärinpäin eli niinkuin vasenkätiset oikeakätisellä kitaralla. Soitti muuten aina noin, siis silloin kun soitti kitaraa. Kallopora lienee aika ilkeältä kuullostava nimitys kuninkaallisista Hammondeista. |
häläppääjä 28.07.2005 17:36:41 | |
---|
Kaveri oli ollut tuurauskeikalla jossaki "riskiryhmässä", ja paikan omistaja oli ekan setin jälkeen sanonut jotenki tähän tyyliin että,:" joko tootta sauntsekin teheny? Voisitta nimittäin alakaa soittaa ku ihimisiä alakaa tulleen". |
Jaskaa pakoon 28.07.2005 19:38:40 | |
---|
Tämän kommentin sanoin itse: Toisessa bändissä oli nuorehko puhaltaja, jonka olkapäällä istui pieni enkeli, joka jodlasi koko ajan: "Ogeli, Ogeli!". Tällä veikolla oli uusi kuparinen sopraanofoni, joka oli tosiaankin silmäterä. Kun olen niin mahdottoman hauska, niin sanoin: "Tuon kun pudottaa lattialle, niin saa ainakin kuparisen rikki!" Ei tykännyt. |
Timi 28.07.2005 21:36:51 | |
---|
Saakeli!Manne ei varmaan tykänny mun Slinkuista,ko pyys tangoo ja mä sanoin, et ei taatusti soiteta.V---U,tuli ja potkas mun rumpuja!Hävytöntä! |
baron 28.07.2005 21:40:20 | |
---|
Kaveri oli ollut tuurauskeikalla jossaki "riskiryhmässä", ja paikan omistaja oli ekan setin jälkeen sanonut jotenki tähän tyyliin että,:" joko tootta sauntsekin teheny? Voisitta nimittäin alakaa soittaa ku ihimisiä alakaa tulleen". Plussaa! "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
JK 28.07.2005 23:31:01 | |
---|
Muutama vuosi sitten Susanna Heikin kitaristi haukkui basistimme kamat museotavaraksi.. Mun bassokamoja saa ihan rauhassa tulla haukkumaan museokamaksi. Siinä on nimittäin oikeessa. Nuppi on 40 vuotta vanha. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
Chysleri 29.07.2005 00:04:09 | |
---|
Mun bassokamoja saa ihan rauhassa tulla haukkumaan museokamaksi. Siinä on nimittäin oikeessa. Nuppi on 40 vuotta vanha. vintake on aina vintake. -Ookko soittanu klikin kans?
-HÄ!!!kuka son? |
Jonte 30.07.2005 23:12:59 | |
---|
Eräs tälläkin palstalla ahkeroiva pälvi tokaisi kerran keikalla sen aikaisesta rumpusetistäni: " toi oli varmaan halpa". Minä: "ai kuinnii"? P: "no ku on sen näköset liittimet". Mitkä ..tun liittimet?! Nyt onkin sit uus setti omassa kuvassa.. Mikit korostaa G-kieltä, soundi on tukkoinen ja viritys on täynnä kompromisseja. Ai mikäkö? Tietenkin halpa basso, minulla SQ Precision. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
vesku.ka 01.08.2005 13:47:39 | |
---|
Aikoinaan jossakin itäraja-iloliiterissä: "Tulukee soettajat kahveelle ja rumpali kanssa"! Kitaristimme otti kerran erään iisalmelaisen seurahuoneen baaritiskiltä kahvia...eräs vanhahko tarjoilija rouva(luultavasti) huomasi tilanteen ja huutaa kovalla äänellä : HEI ÄLÄ OTA SIITÄ SE ON IHMISILLE ! Sorsakoski on Kuningas. |