Aihe: Procon Ratit
1
Klemetti
10.05.2003 20:26:17
Teempä näille sitten vielä ihan oman threatin. Kun uskon että en ole ainut joille nämä kuuluisat polkimet on jäänyt jotenkin varjoon. Hakua olen käyttänyt mutta en siltikään ole saanut kovinkaan selkeää kuvaa. Näitä ilmeisesti käytettiin paljon 80-l. Minkäs tyyppisessä musiikissa näitä sitten ollaan käytetty? Ja kuinkas tämä rat 2 eroaa vintagesta?
fridgebuzz
12.05.2003 08:37:18

80-luvusta en tiedä, mutta ehkä paras levy jolla RAT II kuuluu on Foo Fightersin "The Colour And The Shape".
"I am a bomb technician, if you see me running try to keep up."
Kossu
12.05.2003 08:55:17 (muokattu 12.05.2003 08:55:43)
Teempä näille sitten vielä ihan oman threatin. Kun uskon että en ole ainut joille nämä kuuluisat polkimet on jäänyt jotenkin varjoon. Hakua olen käyttänyt mutta en siltikään ole saanut kovinkaan selkeää kuvaa. Näitä ilmeisesti käytettiin paljon 80-l. Minkäs tyyppisessä musiikissa näitä sitten ollaan käytetty? Ja kuinkas tämä rat 2 eroaa vintagesta?

On varmaankin helpompaa nimetä etenkin Amerikkalaisia levyjä ja artisteja, joilla ei voi kuulla Rat-soundia silloin kun kyseessä ovat alternative, garage, punk ja grunge-tyylliset kitaravetoiset aktit, mutta aika monet maanläheistä mainstreamia soittaneet ovat myöt Rat-käyttäjiä. Ensimmäinen kitarasti jonka olen koskaan nähnyt listaavan vakiolaitteidensa listoille Rat:in oli Nils Lofgren.

Jos maailmassa olis vain kolme säröpedaalia haluaisin että ne olisivat: Tube Screamer TS 9, Elektro Harmonix Big Muff ja Rat (Classic).
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Guitarfreak
12.05.2003 09:41:19 (muokattu 12.05.2003 09:45:15)
Samaa mieltä oli Line6:sen insinöörit, miettiessään Ax 212:n pedaalimallinnuksia. Kolme pedaalia: OD=Tube Screamer, Fuzz=Elektro Harmonix Big Muff ja Distortion=Proco Rat
Kyllä siinä on aika kattava särökolmikko!

POD xt:ssä on kans aika hyvä setti:Fuzzface, Octavia (tycobrahe), Big Muff, Proco Rat ja TubeScreamer... noilla saa meteliä aikaan :D

Nyt harmittaa aivan suunnattomasti kun joskus menin myyymään mun Vintage RATin pois... Siinä oli varmaan paras säröpurkki mitä löytyy... *snif*
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
Keppi
12.05.2003 09:54:49
POD xt:ssä on kans aika hyvä setti:Fuzzface, Octavia (tycobrahe), Big Muff, Proco Rat ja TubeScreamer... noilla saa meteliä aikaan :D

Nyt harmittaa aivan suunnattomasti kun joskus menin myyymään mun Vintage RATin pois... Siinä oli varmaan paras säröpurkki mitä löytyy... *snif*

Joo...no nyt kun muistelen, niin tais siinä AXsässäkin olla vielä toi Octavia (tycobrahe).
Mua kiinnostas kans tietää, millätavalla toi Vintage RAT poikkee RAT kakkosesta?! Joku vaan puhu mulle, ett toi Vintage ois selkeesti parempi.
Juuup!
fridgebuzz
12.05.2003 11:19:28

Mua kiinnostas kans tietää, millätavalla toi Vintage RAT poikkee RAT kakkosesta?! Joku vaan puhu mulle, ett toi Vintage ois selkeesti parempi.

Parhaiten selvinnee kun käyt kokeilemassa musakaupassa. Mutta nämä on näitä ikuisuuskysymyksiä joita näkee tuolla harmonycentralin foorumillakin viikoittain. Liene ei ominaissaundissa mitään radikaaleja eroja, vivahteita sitten kylläkin. Itse omistan vanhan Rat II:n, enkä kyllä kirveelläkään luopuisi siitä. Täältä: http://www.tonefrenzy.com/2/proco_rat.htm ainakin löytyy tuosta alkuperäisestä rotasta näytteitä.

Eli noita rottiahan valmistetaan nykyään neljää eri sorttia. Vintage Rat on leveässä laatikossa oleva leditön pedaali, Rat II on ledillä ja pienemmällä laatikolla, Turbo Rat on kuin Rat II mutta ilmeisesti enemmän boostia ja gainia ja Brat on ikäänkuin junioriversio noista rotista. Tuo tonefrenzyssä oleva rotta on siis alkuperäinen, josta tuo Vintage Rat on ikäänkuin uusintapainos.
hemmo
12.05.2003 11:55:39

Eli noita rottiahan valmistetaan nykyään neljää eri sorttia. Vintage Rat on leveässä laatikossa oleva leditön pedaali, Rat II on ledillä ja pienemmällä laatikolla, Turbo Rat on kuin Rat II mutta ilmeisesti enemmän boostia ja gainia ja Brat on ikäänkuin junioriversio noista rotista.

Minusta tuosta Brat:istä ei kannata puhua samana päivänä kuin Rat:eistä, sillä seei millään lailla muistuta muita Pro Co:n säröjä. Brat on onneton, ohut ja munaton. Yäk.
Lisää säröä, pyydän!
Guitarfreak
12.05.2003 13:29:27

Nyt joutuu maksamaan vielä kaksinkertasen hinnankin tuosta RATista... räyh...

ai nii...

*Mainos*
Ois myynnissä EHn Big Muff ja Small Stone tuolla omalla sivulla...
*Jatkuu...*
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
fridgebuzz
12.05.2003 13:50:44

Nyt joutuu maksamaan vielä kaksinkertasen hinnankin tuosta RATista... räyh...

Joo-o, melko kovaa hintaa pitävät. Oman rottani ostin muistaakseni 350 markalla aikoinaan.
Kossu
12.05.2003 13:53:30

Eli noita rottiahan valmistetaan nykyään neljää eri sorttia. Vintage Rat on leveässä laatikossa oleva leditön pedaali, Rat II on ledillä ja pienemmällä laatikolla, Turbo Rat on kuin Rat II mutta ilmeisesti enemmän boostia ja gainia ja Brat on ikäänkuin junioriversio noista rotista. Tuo tonefrenzyssä oleva rotta on siis alkuperäinen, josta tuo Vintage Rat on ikäänkuin uusintapainos.

Eikös niiltä tullut hiljattain uusi Deuce?
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
fridgebuzz
12.05.2003 14:05:05

Jep, unohdin tuon. Eli tuossa on ikäänkuin kaksi rottaa, lähtee kerralla parit erinäköiset säröt yms. Eipä taida olla vielä Suomessa?
hemmo
12.05.2003 15:47:41

Joo, DeuceTone ja sitten vielä bassosärö Juggernaut.
Näkis vaan kaupassa asti.
Lisää säröä, pyydän!
Guitarfreak
12.05.2003 19:49:26
Joo, DeuceTone ja sitten vielä bassosärö Juggernaut.
Näkis vaan kaupassa asti.

Jeps... kummasti GAS vaikuttaa näin keväisin... (siis vatsassa ja rahatilanteess, pitäs ostaa HYLA maitookin)
askomiko
12.05.2003 20:59:21 (muokattu 12.05.2003 21:01:03)
Hehe, joskus pienenä kun halusin jotain kauhupurkkia (metalzonea tjsp) trankkukuutiovahvarin avuksi, isukki ostikin käytettynä löytyneen originaalin RAT:n. Silloin en siitä innostunut eikä sitä tullut koskaan käytettyä, mutta nyttemmin olen enemmän tyytyväinen tuohon isukin valintaan. Kuulemma testasi noita purkkeja, ja kauhistui miten rumalta metelizonet ja muut kuulosti, ja tykästyi tuohon. Hyvä hyvä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)