Aihe: V*ttumainen dilemma..
1
Aksu89
13.07.2005 23:32:30 (muokattu 13.07.2005 23:32:56)
Elikkä homman nimi on tämä.. Palkkapäivä lähestyy ja G.A.S. lisääntyy ... 800€ on tämän kesän saldo, jotka ajattelin luonnollisesti käyttää lyhentämättöminä kitarakamoihin. "Pitkään" olen ajatellut uuden combon tai nuppikaappiyhdistelmän hommaamista tuon Peavey Envoy:n tilalle, vaikka mitään varsinaista korvaajaa en ole vielä löytänyt.

Tosin, nyt tälle vahvistinhankkeelle on tullut haastaja.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=65123

Tuommoinen tuli tuolla torilla vastaan ja tykästyin.

Ongelma siis on, uusi hyvä vahvistin vai uusi hyvä kitara?
Olen ollut tuohon Peaveyseeni ihan tyytyväinen, mutta silti soundipolitiikkaa voisi uudistaa paremmaksi. Tosin uusi kitara on aina uusi kitara. Mietin josko saisin jostain vielä 200€, jotta saisin Peaveyn tilalle Tech 21 Trademarkin, luonnollisesti Peavey myytäisiin jotta rahat saataisiin Techiin, ja saisin kaikenlisäksi vielä tuon kitaran! Mutta taas, mistä revin tuon 200€..

Samalla voisitte ehdottaa jotain vahvistinta tuon Peavey:n tilalle, jotta saisin vähän vertailukohteita. Vahvistinbudjetti siis tuo 800€ + Peaveystä saatava mahd. 200€ tekee 1000€.. Vahvistimesta pitäisi irrota hyvät jazzahtavat/blussahtavatkin cleanit, ja säröä crunchista tuommoiseen Hard Rockiin, tyyliin Gunnarit tai vastaava. Tosin, säröpuolen voisi ehkä hoitaa jollain pedaaleilla?

Pahoittelen mahd. kirjoitusvirheitä ja vastaavia.
Onneks mie oon näin fiksu...
McNulty
14.07.2005 01:20:59
uusi vahvistin... mielestäni tuo ESP/LTD Xtone ja Epin LP ovat ihan käypiä soittimia. Vahvistimia löytyykin jo sitten useilta eri valmistajilta tuohon budjettiin.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
käsi
14.07.2005 21:38:17 (muokattu 14.07.2005 21:40:13)

Xtone onkin hyvä, mutta tuo Epi on kyllä ihan paska. Mikit on hirveetä kuraa ja muutenkin vähän nihkee...

vai on epi ihan paska, enpä usko että olet sitten kovin montaa epin lp:tä kokeillut. on epillä paskoja soittimia mukana, mutta myös todellisia helmiä. kannattaa tutustua paremmin.

kun ostaa soittimen tutustu siihen ensin, tärkeä sääntö jolla
säästää aikaa, rahaa ja hermoja. testaamalla jää ostamati ne paskat vekottimet.

ne tokait joilla olen itse soittanut on ollu pääsääntöisesti hyviä, tosin siellä on ollut mukana joitain todella surkeita yksilöitä. samoin epiphonenkin kohdalla. itse pidän enemmän epiphonen soundista. siksi pysyn siinä toistaiseksi, ehkäpä kun saan käsiini tokain joka voittaa mun korvissa epin hommaan sellaisen

tosin mielipiteensä kaikilla.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Aksu89
14.07.2005 21:43:34 (muokattu 14.07.2005 21:45:01)
vai on epi ihan paska, enpä usko että olet sitten kovin montaa epin lp:tä kokeillut. on epillä paskoja soittimia mukana, mutta myös todellisia helmiä. kannattaa tutustua paremmin.

kun ostaa soittimen tutustu siihen ensin, tärkeä sääntö jolla
säästää aikaa, rahaa ja hermoja. testaamalla jää ostamati ne paskat vekottimet.

ne tokait joilla olen itse soittanut on ollu pääsääntöisesti hyviä, tosin siellä on ollut mukana joitain todella surkeita yksilöitä. samoin epiphonenkin kohdalla. itse pidän enemmän epiphonen soundista. siksi pysyn siinä toistaiseksi, ehkäpä kun saan käsiini tokain joka voittaa mun korvissa epin hommaan sellaisen

Tarpeeksi monta koittanut, kyllähän niitä on hyviäkin Epejä, tuo minun ei ehkä ole maailman paras, kaikkea pientä ongelmaa ja riesaa sekä mikithän on näissä standardeissa aika huonoja. Ei noissa koreatokaissakaan ole varmaan aluksi mitkään parhaimmat mikit, mutta tuossa mitä himoitsen on Duncanin ja Dimarzion mikit, jotka parantaa soundia varmasti, joten uskon että peittoaa soundillesisti ainakin tuon Epin.
Onneks mie oon näin fiksu...
käsi
14.07.2005 22:22:40

ns halpis ja kopio kitaroissa ei nuo mikit yleensä ole parhainta mahdollista laatua. pikkuisen rahaa lisää ja ostaa uudet mikit niin johan rokkaa paremmin.

ainoa mitä olen omaan epin standardiini tehnyt on tallamikin vaihto seymour duncanin alnico pro II:seen. soundi parana 100-0. runko ja muu tekniikka taas on koko ajan pelannut moitteettomasti, ei mitään ongelmia. ja kitara on jo reilut 10 vuotta vanha.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Ben_D
14.07.2005 22:24:12

Pyydä vanhempias lainaamaan luottokorttiaan ja osta eBaysta Orville tai Burny tms. Les Paul kopio. Pääset huomattavasti 800€ halvemmalla ja saat laadukkaan kitaran.

www.ebay.com
Hohhoijaa
14.07.2005 22:27:43 (muokattu 14.07.2005 22:28:48)
Itse ottaisin vahvistimen. Xtonella kyllä kelpaa soitella.

Edit: Tai mistä minä tiedän. Päätä itse. Mutta jos olisin sinä...
Jouni
15.07.2005 00:22:01
Niin, eihän tuossa Xtonessa ole juuri muuta vikaa kuin ne virittimet, jotka tuntuvat olevan aika heppoiset.. Kaulamikki oli mieleeni ja ulkoisesti kitara on pienestä "turmeltu LP" -assosiaatiosta huolimatta komea luomus ja hyvän värinkin valitsit sille, Aleksi pojuseni..

Minäkin varmaan kääntyisin sille vahvistinlinjalle.. Ootko tutustunu Traynoriin?
"On siinä pojilla piuhat ja saundit..."
LaXu
15.07.2005 00:32:30
Vahvistinlinjalla olisin minäkin. Hyvä kitara ja huono vahvistin tuottaa huonomman soundin kuin huono kitara ja hyvä vahvistin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)