Aihe: Äänikortti. (Jaksakaa vielä kerran pojat)
1 2
Juntunen
11.05.2003 23:11:23

Olisi uusi äänikortti hakusessa joskus tulevaisuudessa. Haluan sellaisen kortin millä pärjään pidempäänkin. En jaksa joka vuosi vaihtaa.

Tarvitsen:
-Mielellään ainakin 2 analogista stereo sisäänmenoa +mahdollisuus yhtäaikaiseen nauhoitukseen eri raidoille
-Ainakin yksi analoginen stereo ulostulo
-Kuulokeliitäntä (+mahd. kuulokevahvistus)
-Midi I/O
-WinXP-toimivuus
-Hyvä soundi. Kohinasuhteista en tiedä enkä "signaltonoiseratioista", mutta hyvä soundi.

Digitaaliliitännöistä en oikeen tiedä että mihin niitä tarvitsisin. En myöskään tarvitse monen kaiuttimen ulostuloja, pelitehostetukia yms.

Tuosta monen (enemmän kuin yhden) raidan nauhoituksestakaan en ole 100% varma, että miten paljon tulen sitä tulevaisuudessa tarvitsemaan. Nyt en sitä IHAN välttämättä tarvi, mutta tosiaan tulevaisuudessa voi tulla tarve, eikä silloin kehtaisi heti laittaa taas korttia uusiksi.

Minulla on Epoxin 8KHA+ emo, jossa on käsittääkseni VIA KT266+8233 -piirisarja. Niin ja AMD-prossu ja Wintoosa XP. Että niihin.

Ja hinta saa olla korkeintaan 2000 markkaa.

#####

Mietin itse monia vaihtoehtoja: Ekaksi tuli mieleen tuo M-audion audiophile 2496, mutta siinä on vaan yksi sisäänmeno. Siinä olisi kyllä ne digiliittimet sitten. Muuten ilmeisesti todella toimiva ja laadukas kortti.

Toiseksi ajattelin Audiotrakin Inca88:a, mutta mitä hakutoimintoa käytin niin se näyttäisi olevan todella epävarma. Siinä olisi kyllä hinta kohdallaan ainakin inputtien määrään nähden.

Kolmanneksi tuli mieleen se MAYA 44, mutta siitä puuttuu kokonaan midi. Siinä oli muistaakseni 4in/4out tms. Ihan riittävästi.

Auttakee joku.
Minä ja minun bändi. (tsekkaa uusi musanäyte)
Vilhelmus
11.05.2003 23:16:17

ST Audio DSP2000 C-Port?
Mulla ollut muutaman viikon ja hyvin pelittää. Kuitenkin tulet kaipaamaan lisää niitä sisäänmenoja =D
Äh. Näen Maheja kaikkialla.
Vilhelmus
11.05.2003 23:46:29

EDIT: Niin ja mistä muuten ostit tuon omasi? Näkyi olevan http://www.soundata.fi mikä tuo maahan.

Verkkokauppa.comista, koittivat normaalimusakaupat myydä n. 450 egellä, Thomanni 409 ja Verkkokauppa 379.
Äh. Näen Maheja kaikkialla.
Juntunen
12.05.2003 00:03:36

Hetkinenhetkinen seisseisseis.

Olenko käsittänyt ihan väärin vai onko olemassa sellaisia multi I/O lisäpalikoita, mitkä liitetään äänikortin digitaaliliittimeen, ja näin lisätään äänikortin inputtimäärää?

Koska tällöinhän kannattaisi ostaa joku hyvä peruskortti, esim. se audiophile 2496, missä on digitaaliliittimet. Ja sitten myöhemmin mikäli tarvii, ostaisi sellaisen lisäosan, mikä mahdollistaisi moniraitanauhoituksen.

Olenko aivan pihalla?
PIM
12.05.2003 09:31:03
Koska tällöinhän kannattaisi ostaa joku hyvä peruskortti, esim. se audiophile 2496, missä on digitaaliliittimet. Ja sitten myöhemmin mikäli tarvii, ostaisi sellaisen lisäosan, mikä mahdollistaisi moniraitanauhoituksen.

Olenko aivan pihalla?

No ehkä hieman eksyksissä;) Digiliitäntöjäkin on useamman laisia. Yleisimmät on SPDIF, joka löytyy myös tuosta audiofiilista, sekä ADAT, joka löytyy sitten professionaalimmista korteista. Valitettavasti tuo SPDIF liitäntä on vain kaksikanavainen eli siitä ei kauheasti ole hyötyä monikanavaäänityksissä mutta ADAT liitännän kautta kulkee sitten jo 8 kanavaa rinnakkain. Parempi siis kun unohdat noi SPDIF-kortit ja hommaat sellaisen joka ymmärtää ADATin päälle.
Right now I'm fucking busy, or vice versa..
Juntunen
12.05.2003 10:46:55

No ehkä hieman eksyksissä;) Digiliitäntöjäkin on useamman laisia. Yleisimmät on SPDIF, joka löytyy myös tuosta audiofiilista, sekä ADAT, joka löytyy sitten professionaalimmista korteista. Valitettavasti tuo SPDIF liitäntä on vain kaksikanavainen eli siitä ei kauheasti ole hyötyä monikanavaäänityksissä mutta ADAT liitännän kautta kulkee sitten jo 8 kanavaa rinnakkain. Parempi siis kun unohdat noi SPDIF-kortit ja hommaat sellaisen joka ymmärtää ADATin päälle.

Juuri tuota SPDIF-liitäntää tarkoitin. Elikkäs jos hommaan kortin, missä on ADAT-liitäntä, niin voin laittaa siihen myöhemmin tuollaisen monikanavaisen A/D paneelin?
PIM
12.05.2003 11:15:22
Näin on. Tai vaihtoehtoisesti vaikka digimikserin jos sellainen on käytössä ja siitä löytyy adat-liitäntä.
Juntunen
12.05.2003 11:33:58

Voi että on vaikeata. Kun ei ole sellaista korttia, missä olisi ADAT-liitäntä, midi I/O, ja analogiset in/out.

Kun nyt aluksi minulle riittäisi ihan tuo. Sitten myöhemmin ostaisin mikäli tarvisin tuollaisen monikanavaisen AD/DA -laitoksen.

Eli jos nyt käsitin tämän, niin kannattaa ilmeisesti ostaa tuollainen ADAT-liittimen omaava kortti mikäli haluaa pajaansa joskus laajentaa.
shak
12.05.2003 12:20:57 (muokattu 12.05.2003 12:25:22)

Voi että on vaikeata. Kun ei ole sellaista korttia, missä olisi ADAT-liitäntä, midi I/O, ja analogiset in/out.

Eli jos nyt käsitin tämän, niin kannattaa ilmeisesti ostaa tuollainen ADAT-liittimen omaava kortti mikäli haluaa pajaansa joskus laajentaa.

Tuollaista korttia jossa on sekä MIDI, ADAT, useampi analoginen kanava sisään ja ulos ei taida saada aivan sillä budjetillasi. Tuossa on muutama vaihtoehto:

-Ostat kortin jossa on nuo yo-ominaisuudet ilman midiä + lisäksi erillisen midikortin.

-ostat kortin jossa on kaikki muu paitsi ei ADATtia. Pelkkiä ADAT-kortteja saa ihan kohtuulliseen hintaan sitten myöhemminkin jos tarvetta ilmenee.

-tai sitten säästät lisää ja ostat kun saat tämän kaiken samassa paketissa.
Juntunen
12.05.2003 13:07:01

-Ostat kortin jossa on nuo yo-ominaisuudet ilman midiä + lisäksi erillisen midikortin.

-ostat kortin jossa on kaikki muu paitsi ei ADATtia. Pelkkiä ADAT-kortteja saa ihan kohtuulliseen hintaan sitten myöhemminkin jos tarvetta ilmenee.

Nuo vaihtoehdot kuulostavat järkeviltä. Lähinnä tuo alempi. Pitänee palailla speksien ja hinnastojen pariin.

ADAT-korttejako on saatavilla? Onko ne PCI vai mitä ja miten ne toimii kimpassa äänikortin kanssa?

Entä nuo midikoritit, minkä hintaisia ja minkälaisia noin muuten?
PIM
12.05.2003 13:54:39
ADAT-korttejako on saatavilla? Onko ne PCI vai mitä ja miten ne toimii kimpassa äänikortin kanssa?

Adat-kortit on äänikortteja siinä missä muutkin eli niissä on joko pelkät adat-liitännät tai lisäksi analogiliitännät ja kuten yleensäkin useamman äänikortin kanssa äänikortit PITÄÄ SAADA synkattua yhteen. Tästä syystä suosittelisin tutustumaan Terratecin EWS88 MT ja EWS88 D kortteihin koska erimerkkisten korttien sykronointi voi olla hankalaa. MT on ulkoisella 8in/8out analogimuunninboxilla ja midiliitännällä varustettu kortti ja D sitä vastaava adat-I/O:lla varustettu kortti ja näitä voi samaan koneeseen laittaa max 4 kpl rinnakkain. MT maksaa uutena jotain 300+ euroa ja D 300 e mutta noita löytyy käytettynä esim. ebay.de:ltä huomattavasti edullisemmin. Itse maksoin D mallista huuto.netissä 140e.
samic
12.05.2003 17:47:25

Mulla on ollu http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-146185.html
tuo jo reilun vuoden käytössä ja mitää ongelmaa ei oo tullu millään käyttiksellä yms!
siihen saa tuon ADAT laajennuksen myös http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-156875.html
suosittelen kaikille noita creamwaren kortteja niissä on kaikki kohallaan laajennuksia myöten...
http://www.creamware.de/en/Home/default.asp
levyn teko oli 3v projekti, 2 vuotta reissuihin, 11,5kk hummailuun, 12pv hukkui ja 2pv oltiin äänittämässä
midimake
13.05.2003 00:30:24 (muokattu 13.05.2003 00:31:09)
Toi Luna 2 ois oikeen kiva kortti, nami nam
3 SHARCIA eli efektit ym. kivaa DSP-prosessorilla!
Mut sellasii kortteja missä ois kuulokeliitäntä on aika
harvassa, kehottasin tsekkaamaan Egosysin kortit
Carbolta www.carbonmusic.fi. Audiophilessa on muuten
kaksi sisääntuloa eli pitäisi saada kaksi raitaa kerralla
sisään, ja kaikki muuhan siinä onkin sun listalta.
Ai niin, paitsi kuulokeliitäntä; hanki joku pikku mikseri,
niissähän on yleensä aina kuulokeliitäntä+ vieläopä
mikkietuset (Mackien etuset on ainakin hyväksi kehuttuja
esim, 1202VZ).Tsekkaa myös uusi Echo Audio Mia-Midi!
Juntunen
13.05.2003 00:36:42

Audiophilessa on muuten
kaksi sisääntuloa eli pitäisi saada kaksi raitaa kerralla
sisään, ja kaikki muuhan siinä onkin sun listalta.
Ai niin, paitsi kuulokeliitäntä

Eikös siinä ole yksi stereo sisäänmeno. Eli tietty kaksi monoa. Tarkoitin lähinnä sellaista missä olisi kaksi stereosisäänmenoa. Heh, tai vastaavasti 4 monoa. Ihan miten vaan. =)

Tokihan tuon kuulokeliitännän voisi korvata hyvällä vahvistimella, mistä sellainen löytyy. Siitä sitten ajaisi saman signaalin monitoreihin tai stereoihin.
Minä ja minun bändi. (taas uusi musanäyte)
samic
13.05.2003 07:59:05

Eikös siinä ole yksi stereo sisäänmeno. Eli tietty kaksi monoa. Tarkoitin lähinnä sellaista missä olisi kaksi stereosisäänmenoa. Heh, tai vastaavasti 4 monoa. Ihan miten vaan. =)

Tokihan tuon kuulokeliitännän voisi korvata hyvällä vahvistimella, mistä sellainen löytyy. Siitä sitten ajaisi saman signaalin monitoreihin tai stereoihin.

No mä saan 4 raitaa sisään kerralla kahella äänikortilla
,eli lunasta 2 raitaa ja emon omasta äänikortista 2...
sun emossas näyttäs olevan toi intergroitu äänikortti kans...
levyn teko oli 3v projekti, 2 vuotta reissuihin, 11,5kk hummailuun, 12pv hukkui ja 2pv oltiin äänittämässä
askomiko
13.05.2003 09:37:20
Hoontech (tai mikäsenytonkaan nykysin) DSP 3000. Sisäänmenoja XLR:llä 8, spfdiffillä pari, ADAT-liitos kaupan päällä. Ja midi tietysti. Varmaan kallis tosin. :P Jos olisin jättänyt oman ostoksen pari kuukautta myöhemmäksi niin varmaan tuohon olisin kallistunut.
Fortune
13.05.2003 09:45:51
Hoontech (tai mikäsenytonkaan nykysin) DSP 3000. Sisäänmenoja XLR:llä 8, spfdiffillä pari, ADAT-liitos kaupan päällä. Ja midi tietysti. Varmaan kallis tosin. :P Jos olisin jättänyt oman ostoksen pari kuukautta myöhemmäksi niin varmaan tuohon olisin kallistunut.

1100e Thomannilla eli tupsahtaa Juntusen poijjaan budjetista ns. "hieman" yli.
Juntunen
13.05.2003 10:11:00

No mä saan 4 raitaa sisään kerralla kahella äänikortilla
,eli lunasta 2 raitaa ja emon omasta äänikortista 2...
sun emossas näyttäs olevan toi intergroitu äänikortti kans...

Tuoko onnistuu? Eikö se integroitu aiheuta mitään häiriöitä toisen kortin toimintaan tms? Niin ja miten tuon saa toimimaan?
Minä ja minun bändi. (taas uusi musanäyte)
Jarkko.
13.05.2003 11:52:14
Toiseksi ajattelin Audiotrakin Inca88:a, mutta mitä hakutoimintoa käytin niin se näyttäisi olevan todella epävarma. Siinä olisi kyllä hinta kohdallaan ainakin inputtien määrään nähden.

Minäkin olen tuota harkinnut, jo pidemmän aikaa. Ens'alkuun kaikki hehkuttivat sitä ihan kybällä, sitten on alkanut kuulua juttua yhteensopivuusongelmista. Ja ilmeisesti myös tällä "aidolla" Incalla eikä vain E.Bandin OEM-versiolla. Näyttäisipä AudioTrak myös siirtäneen Incan vanhojen tuotteidensa joukkoon, joten tuen yms. saaminen voi olla jatkossa hankalaa - sääli.

Kolmanneksi tuli mieleen se MAYA 44, mutta siitä puuttuu kokonaan midi. Siinä oli muistaakseni 4in/4out tms. Ihan riittävästi.

Muistaakseni siihen kyllä saa lisäosana midinkin. Lisäosan nimi taitaa olla Miditrak 2120. Tosin tämä taitaa olla Incaakin vanhempi tuote...
http://kuoppamaki.cjb.net/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)