Aihe: TAMK/Virrat (entinen PIRAMK)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1036 37 38 39 40
Ou Zei
13.07.2005 03:01:25

Tänään kilahti luukusta hyväksyvä kirje Suomen Juhannuskaupungin koulutukseen

Oijoi! Onneksesi olkoon vaan :)

Itteeni on onnistanu jo niinkin paljon että sain paljon isomman ja halvemman kämpän alleni syksyks - kannattaa muuten sit välttää niitä opiskelija-asuntoja ;) Netinkin jo tilasin joten kovasti tässä jo syksyä odotellaan.
xerxes
14.07.2005 13:50:29
Hmm... Joo, mä tässä juuri pähkäilen, että laitanko mä näitä asuntolahakemuksia vetämään vai en. Olishan semmonen yksiö tietty kiva, mutta mahtaa olla vaikeaa saada. (?)

Kaikki onget veteen vaan. Ei sitten tarvi vaatekomerossa nukkua.
Relax.
Vilhelmus
14.07.2005 14:30:00

kannattaa muuten sit välttää niitä opiskelija-asuntoja ;)

Oos ny siellä, Outsei :)
Ite viihdyn kyllä.
Ou Zei
14.07.2005 18:10:10

Oos ny siellä, Outsei :)

No täällähän mie oon! ;)

Näähän on tietty makuasioita joten melkein parempi olla sanomatta mitään. Hinnoilla ne on pilattu - ei millään muulla. Ja näkyyhän siä kaapelikanavatkin nykyään.
uduwudu
14.07.2005 18:15:45
Tänään kilahti luukusta hyväksyvä kirje Suomen Juhannuskaupungin koulutukseen. Onkos täällä muita, joita lykästi?

Minulle tuli samanlainen kirje postin mukana. Joten syksyllä sinne pitää sitten suunnata. Paikkakunnan koko ahdistaa kyllä hieman, mutta kai siitä selviää...

Toivottavasti nyt löytyisi joku järkevä asunto, ne opiskelija-asunnot vaikuttivat aika hintavilta.
jannu
15.07.2005 13:14:29
Minulle tuli samanlainen kirje postin mukana. Joten syksyllä sinne pitää sitten suunnata. Paikkakunnan koko ahdistaa kyllä hieman, mutta kai siitä selviää...

Toivottavasti nyt löytyisi joku järkevä asunto, ne opiskelija-asunnot vaikuttivat aika hintavilta.

Mä oon pähkännyt homman niin että alkuunsa hoitaa semmoisen asumuksen minkä vaan irti saapi ja sit myöhemmin, kun on porukka tullut tutuks, vois harkita jotain kollektiivikämppää kenties.
"Täydellisessä maailmassa ihmiset eivät tarvitse virastoja kertomaan milloin heitä kusetetaan taloudellisesti."
- jannu 7.5.2005
Zöm
20.07.2005 20:55:35
1. varasija, ei voi kun toivoa että joku päättää sittenkin ryhtyä vaikka insinööriksi...
DieC1
21.07.2005 10:50:32
Ite hain viime vuonna ja pääsinkin, tosin pääsin ensisijaisena Tampereen taiteen ja viestinnän oppilaitokseen (äänelle), joten en tullut, joka on ollut pienoinen pettymys. Ensimmäisenä vuonna en oppinut mitään, opettajat loistivat poissaolollaan ja opetuksen taso oli... sanotaanko, että vaihtelevaa. Tuntuu, että musiikkipuolta ei tässä koulussa ole lainkaan, pelkkää elokuvaa, ja sekin nimenomaan taide-elokuvaa.

Miten siellä Virroilla, oletteko saaneet tehdä omia projekteja resurssien mukaan? Meillä pitää asiat ensin hyväksyttää projektikokouksessa tarkan budjettisuunnitelman mukaan, vaikkakin, jos haluaisi äänittää pari herjabiisiä. Muuten ei kamaa tahi edittiaikaa tipu.
Pääni irti kuvittelin ja huusin, että kumpi meistä on minä; PÄÄNI vai KEHO?
Mohla
21.07.2005 13:45:19 (muokattu 21.07.2005 13:45:47)

Miten siellä Virroilla, oletteko saaneet tehdä omia projekteja resurssien mukaan? Meillä pitää asiat ensin hyväksyttää projektikokouksessa tarkan budjettisuunnitelman mukaan, vaikkakin, jos haluaisi äänittää pari herjabiisiä. Muuten ei kamaa tahi edittiaikaa tipu.

Nimi studion tai editin varauslistaan, ellei sitten joku tärkeämpi (esim. jonkun opinnäytetyö tai joku opintoihin oleellisesti liittyvä) aja ohi. Tilanne paranee vielä 2006 kun tulee kaksi studiota lisää. (Eli juuri silloin kun mun pitäs valmistua, prkl)
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
TmuKoo
21.07.2005 13:58:16

Eikös laajennuksen pitänyt kesällä alkaa? VIelä ainakaan mitään oo tehty...?
www.isatjapojat.com
Ou Zei
21.07.2005 15:25:47

Eikös laajennuksen pitänyt kesällä alkaa?

Vielä on kesää jäljellä ;)
Miblo
22.07.2005 01:02:06
Millaset muuten on siellä nuo musiikkiteknologian opiskelutilat? Onko paljon studiotiloja ja minkälaisia ne ovat laadultaan(kamat ja akustiikka)?
Vilhelmus
22.07.2005 10:09:26

Millaset muuten on siellä nuo musiikkiteknologian opiskelutilat? Onko paljon studiotiloja ja minkälaisia ne ovat laadultaan(kamat ja akustiikka)?

Tällä hetkellä (laajennus käynnistymässä, ei paljon enää meikäläistä lämmitä) aikas köyhät. Akustiikaltaan erittäin vaatimaton pieni äänitystila pommisuojassa tarkkaamoineen plus yksi hieman isompi, myös vajavaisesti akustoitu tarkkaamo surround-mahdollisuuksin. Lisäksi pieni edittihuone syntikoineen sekä ns. midi-luokka, jossa 'bout viitisentoista konetta ohjelmineen sekä Trinityineen.

Joku saa jatkaa.
Insomnia_
23.07.2005 02:34:30
Napsahti kutsu opiskelemaan.. 84.5 pistettä ja 9. sijoitus hakujonossa, ihan hyvin siihen nähden että tein ennakkotehtävän parissa tunnissa ja koulumenestys on mitä on.. vielä pitäis saada eka vaan armeija pois alta.. :)
Paskasta ei saa kultaa vaikka olisi Midas...
jannu
24.07.2005 15:42:12
Tällä hetkellä (laajennus käynnistymässä, ei paljon enää meikäläistä lämmitä) aikas köyhät. Akustiikaltaan erittäin vaatimaton pieni äänitystila pommisuojassa tarkkaamoineen plus yksi hieman isompi, myös vajavaisesti akustoitu tarkkaamo surround-mahdollisuuksin. Lisäksi pieni edittihuone syntikoineen sekä ns. midi-luokka, jossa 'bout viitisentoista konetta ohjelmineen sekä Trinityineen.

Joku saa jatkaa.

Ronkelin oloinen kaiffari... ;P
"Täydellisessä maailmassa ihmiset eivät tarvitse virastoja kertomaan milloin heitä kusetetaan taloudellisesti."
- jannu 7.5.2005
sami_sumea
25.07.2005 13:41:44 (muokattu 25.07.2005 13:44:33)

Tällä hetkellä (laajennus käynnistymässä, ei paljon enää meikäläistä lämmitä) aikas köyhät.

Kyllähän noilla nyt on väsätty kuitenkin ihan siedettävääkin jälkeä... Pommarin "akustiikasta" en sano mitään, mutta kyllä mun mielestä esmes surround-tarkkaamon romut ovat ihan käyttökelpoisia.

Suurin ongelma lienee tosiaan kuuntelun epätarkkuus (käsittämätön ratkaisu vetää sinänsä laadukas 5.1-genelec-setti metrin päähän seinistä -> bassopää on aivan sekaisin, ymmärrän kyllä että esim. liitutaulua tarvitaan joskus piirtelyä varten, mutta silti..)

Tuo akustointi on tainnut olla enemmän kustannuskysymys kuin järkikysymys, toivottavasti uusi laajennus auttaa tuohon.

Aika moni väsää tuolla omilla vermeillä, ja opiskelijapiiristä löytyy porukoilta jos jonkinlaista kilkutinta, joten kannattaa hakeutua ensimmäiseksi sopivaan seuraan..

Omalla kohdalla koulun romppeita ei tosiaan juuri ole tullut käytettyä paitsi joskus jotain 5.1-miksauksia tehdessä.

...
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v.
Mohla
27.07.2005 15:04:55

Vilhelmuksen aina yhtä positiivisista kuvauksista jäi puuttumaan tuo kamat-osuus. Äänitys tiloissa on pro-tools, ja muistaakseni tällähetkellä 16-kanavaa voi äänittää kerralla. Mackien pöytä (24-kanavaa muistaakseni). Mikkejä on ainakin tarpeeksi. Pari kompuraa löytyy, en muista mitä. Rummut, kitara ja basso sekä vahvistimet molempiin + pod. Ja tietty Korgin Trinity, joita pyörii joka nurkassa. Genelec-kuuntelu.
Akustiikka tosiaan voisi olla parempi, onneksi laajennuksen yhteydessä ongelma korjaantuu.

Miksaustiloissa on mac pohjainen systeemi, softana pro-tools ja Cubase. Hardiksessa on kompuroita ja M5000 kaiku boksi. Surround kuuntelu Genelecin kuapeilla.

Niin, ja jos tuo äänityksen akustiikka ongelma syö liikaa miestä, niin on olemassa myös mac+protools liikuteltava äänityskalusto.

Ja joku pa-setti noita live hommia varten.
-Charlie McCharty
Mohla
08.08.2005 14:45:22

Eikös laajennuksen pitänyt kesällä alkaa? VIelä ainakaan mitään oo tehty...?

Siinä on syynä kuulemma joku "rahoituspohjan muutos", jonka takia homma myöhästyy pari kuukautta, mutta ilmeisesti määrärahaa on saatu lisää.
-Charlie McCharty
Eddie
01.09.2005 20:35:07

Herätellään vanhaa ketjua, kun olen sinne ehkä itsekin hakemassa...

Eli mitä se opiskelu on siellä käytännössä, onko porukka enemmän konemusapuolelle suuntautunutta? Itse kun olen tämmöinen rokkihippi.
"Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)