Aihe: Overdrive hakusessa
1
Jouni
14.07.2005 00:45:50 (muokattu 14.07.2005 00:46:21)
En taida olla tällä foorumilla ihan ensimmäinen, enkä edes kolmas, joka kyselee suosituksia overdrive-spedujen suhteen. Tarkoitus olisi saada tasapainoinen OD, joka toimisi nautittavasti Texas Special Straton ja Hot Rod Deluxen kanssa..

VisualSoundsin Jekyll & Hydea tuntui vaivaavan tuo hirveä ylibotne. Tuhdimpi kanava on suorastaan käyttökelvoton. Niin paljon kun odotuksia olikin..

Perinteiseen tapaan SD-1 osoittautui aivan liian munattomaksi sen alapään puutteen vuoksi.. Vaihtoehtona kelluu nyt tuo UralTone-modaus, joka näissä bakkanaaleissa on tuntunut jo yli-inhimillisen hehkun saaneen..

Ei tekisi mieli ihan koko tiliä tyhjentää yhteen purkkiin.. Siksi on melko kaukaahaettua alkaa vilkuilemaankaan Fulltonen hintoja.. Silti tuo FullDrive olisi houkutteleva.

Mielessä on käynyt myös tuo Barberin Direct Drive. Kuulopuheiden (ja hieman omien korvieni) perusteella se on hyvää pataa Fendereiden kanssa. Marshallista se ei pitänyt..

SIIS:
Suositelkaa, hyvät toverit! Eikä niitä, "tää on paras, osta multa", myyntipuheita, vaan ihan objektiivisia mielipiteitä ja kokemuksia. Suodatan parhaani mukaan niistä seuraavan kokeiltavan..
"On siinä pojilla piuhat ja saundit..."
gator
14.07.2005 02:19:27 (muokattu 14.07.2005 02:22:43)
Joko olet sparkle driveä kokeillu? Melkoisen kehuttu laite on ainaskin. Itte en oo ikinä tosin kokeillu sitä joten taas tulee off topiccia.
Itte tykkään jekyll&hyden overdrivepuolesta mietona säröttimena/buustina.
Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois!
javia
14.07.2005 08:02:50
Myös baberin LTD on HYVÄ...
Man With Bad Tone Laughs Alone!
Mrezzye
14.07.2005 08:15:06

No tuo SD-1 + UralTone modi on ainakin erittäin hyvä ja halpa vaihtoehto ja säätövaraa löytyy.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
booster
14.07.2005 10:17:07
Ootko Tubescreameria harkinnut?
Jouni Antero
14.07.2005 10:19:45
Jos Stratoon kaipaa sitä "munakkuutta", niin itse harkitsisin silloin hakea ensin OD jonka yleissoundi miellyttää ja sitten EQ:n - täysparametrinen lienisi paras jos tosiaan haluaa hakea sitä viimeistäkin hienoutta, mutta kyllä ihan pedaali-graafisetkin on OK.

Haittana se, että sitten olisi kaksi pedaalia ja niitten polkeminen, hyötynä tasan samat asiat (eli puhtailla olisi vaihtoehtoinen EQ tarvitessa)
MrGuitarist
14.07.2005 11:55:10
Barberin direct drive on tosiaan hyvä, mutta siitähän löytyy reilustikin enemmän gainia kun jostain ts-tyylisestä pedaalista. Uraltonen modaama sd-1 kiinnostaisi itseänikin. Siitä ei juuri pahaa sanaa ole kuulunut. Itselläni overdriven tehtävää on hienosti hoitanut Voodoo Labin Sparkle Drive. Toimii paremmin oman setupin kanssa kun ts9 mm. Suosittelen.
"kicking is hard"
Mule
14.07.2005 11:59:33 (muokattu 14.07.2005 12:02:36)

Tuon mainion ruottalaisen nikkaroima BJF Baby Blue Overdrive on loistava palikka. Löytyyhän sitten myös juuri nuo SD-ykköset, tubescreamerit ja SparkleDrivet, mutta tuohon minä kuitenkin päätyisin.

E// klippejä

http://www.custom-sounds.com/epages … e2741d94dcd0105e7+FI/products/12001

sekä

http://www.musictoyz.com/guitar/pedals/bjf.php
Pastilli? (+leikit) Bella Italia #6
leroysmith
14.07.2005 12:01:49
mitä sellanen uraltonella modauttaminen maksaa ja tuleeko siihen yks potikka lisää vai mitä siihen tehdään?
...Let there be rock...
alphamale
14.07.2005 12:03:20

mitä sellanen uraltonella modauttaminen maksaa ja tuleeko siihen yks potikka lisää vai mitä siihen tehdään?

internet tietää. uraltone.com
Lahtelaista, totta kai
Mrezzye
14.07.2005 12:16:06

internet tietää. uraltone.com

Ja minä tiedän myös. Vaihdetaan n. kymmenkunta komponenttia laadukkaampiin (bottnea tulee lisää ja säätövaraa samaten) ja lisätään halutessa kytkin jolla saa valittua klippauksen symmetriseksi tai asymmetriseksi, mitä ikinä tarkoittaakaan.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
alphamale
14.07.2005 12:29:07

Ja minä tiedän myös. Vaihdetaan n. kymmenkunta komponenttia laadukkaampiin (bottnea tulee lisää ja säätövaraa samaten) ja lisätään halutessa kytkin jolla saa valittua klippauksen symmetriseksi tai asymmetriseksi, mitä ikinä tarkoittaakaan.

Lähinnä tässä tarkoitin että kun on tuo interverkko sen verran pullollansa tuota informaatiota niin asioista omatoimisesti selvän ottaminen ei luulis olevan ihan uskomattoman kynnyksen takana.
Lahtelaista, totta kai
Hotlicks
14.07.2005 12:40:36 (muokattu 14.07.2005 12:52:25)
Homebrew Electronics (HBE) Big D:lle ääni täältä.

Hinta on varmaan siellä ylärajoilla, mutta niin on mun mielestä soundit ja säädettävyyskin.
Musamaailman sivuilta:

# Overdrive Distortion
# 5-way diode select
# Selectable hard/soft clip mode
# "Bigger" footswitch for adding gain w/independent control

Edit: Valmistajan sivuilta www.homebrewelectronics.com löytyy ääniklippejä.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
Roksennus
14.07.2005 13:08:53
voisin suositella Akain D1 Shred-O-Matic-pedaalia (putkipeli). itse soittelin kolmisen vuotta kyseisellä laitteella ja olin erittäin tyytyväinen, vaikkakaan en olisi uskonut että Akai tulisi koskaan tekemään mitään kunnollista. pedaalissa on 4 eri säröä: putki- ja rankkusärö sekä kaksi eri yhdistelmää edellämainituista. polkimella voi säätää särön voimakkuutta tai vaihtoehtoisesti volyymia. erittäin hyvin lähtee säröt ihan perusrokista tiluheviin. hinta 100e kieppeillä. http://www.professionalaudio.com/pr … ionalaudio/I/akai/infosite/akd1.htm
32788
14.07.2005 13:20:52
En viitsi aloittaa uutta threadia, joten kysyn tässä, että mikä särö sopisi hyvin EMG-aktiivimikkien ja trankkucombon kanssa? Hinta saisi olla 0-100e. Myös ylimeneviä saa ehdottaa.
Jouni
14.07.2005 13:24:24
Noniin... tämähän tuntui herättävän ihmisiä.. Ja vastaukset ovat tosiaan asiallisia! Kiitos!

TS9
Kannoin juuri tuossa kotikokeiluun tuon TS9:n.. Jotenkin se on edelleen minulle turhan mutainen.. Testasin myös liikkeessä samanlaisilla kamoilla tullen siihen tulokseen, että vahvistimeni kaipaa uusia putkia, mutta myöskään liikkeen Fendereiden kera ei tuo sundi miellyttänyt liioin..

Barber
Pikapuoliin saanen lainaan kokeiltavaksi tuon Direct Driven.. Siinä on ainakin säätövaraa ja kuitenkin hakusessa on monipuoliseen käyttöön mukautuva laite.

UralTone SD-1
Tällainenkin todennäköisesti saapuu kokeiltavaksi piakkoin, mikäli eräs kitaristitoverini saa Whammynsa myytyä. Kiinnostus edelleen katossa.

Baby Blue
Olisi märkä uni, mutta raha ei kasva puussa. Enkä mie edes ylettäisi siihen puuhun, vaikka kasvaiskin.. Nyt kaivamaan takapihalta öljyä.

Sparkle Drive
Oikein käytettynä ihan miellyttävä. En kyllä itse ole päässyt kokeilemaan, mutta lähes samoilla kamoilla olen eräänkin mestarin kuullut tätä laulattavan.

Jekyll & Hyde
Tosi on, että toimii se OD-puoli.. Samahan löytyy tuosta Route 66:sta.. Tuonkin todennäköisesti saan kohta kokeiltavaksi erään kaverin tilattua tuotteen Mikko Kososen setupin innoittamana..

Maailmassa on liikaa overdriveja ja minua vain yksi! Aarghh... Ja rahaa vähemmän, kuin yhdellä miehellä tulisi olla. Noniin.. nyt sitä öljyä..
"On siinä pojilla piuhat ja saundit..."
leroysmith
14.07.2005 15:19:56
Lähinnä tässä tarkoitin että kun on tuo interverkko sen verran pullollansa tuota informaatiota niin asioista omatoimisesti selvän ottaminen ei luulis olevan ihan uskomattoman kynnyksen takana.

joo katoinkin uraltonen sivun sain sieltä tarvitsemani tiedon ja mun sd-1 on jo melkeen postissa...
...Let there be rock...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)