Aihe: Deathchain studiossa
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Aegis
13.07.2005 23:19:06
Ei sille mahda mitään että äärimetallikin on kehittänyt sisäisen mainstreamin. Väistämätöntähän se on kun on niin paljon bändejä. Mainstreamhän on se musiikin suosituin mutta vaarattomin vyöhyke. Ja silloin kun metallimusiikki kuulostaa vaarattomalta ja harmittomalta, niin mitä sillä sitten tekee? Itse en ainakaan jaksa kiinnostua.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Sahtimies666
13.07.2005 23:33:26
Ja silloin kun metallimusiikki kuulostaa vaarattomalta ja harmittomalta, niin mitä sillä sitten tekee?

No en mä nyt sit tiiä tosta Kuolonketjusta että kuulostaako se sit jotenkin "vaarattomalta" tai "harmittomalta".... ja onko siinä nyt sit jotain järkeä että kaiken pitää olla "back to the 80´s" yms?...... metalli on nykypäivänä mitä on... ja siitä ei pääse mihinkään ja mun mielestä on turha leimata kaikki sit siihen tasapasuun lanaamiseen...kyllä niitä hyviä bändejäkin on vielä... JA PALJON!
"Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night.
Incarnation
13.07.2005 23:45:34
Ei sille mahda mitään että äärimetallikin on kehittänyt sisäisen mainstreamin. Väistämätöntähän se on kun on niin paljon bändejä. Mainstreamhän on se musiikin suosituin mutta vaarattomin vyöhyke. Ja silloin kun metallimusiikki kuulostaa vaarattomalta ja harmittomalta, niin mitä sillä sitten tekee? Itse en ainakaan jaksa kiinnostua.

Älä nyt ota nokkaasi Aegis, mutta alat kuulostaa joltain amerikkalaiselta (vainoharhaiselta) UFO-tieteilijältä tai salaliittoteorioita joka asiasta keksivältä ihmiseltä.
Ymmärrän silti hyvin mitä tarkoitat ja olen osittain samaa mieltäkin.
Rest in peace Dime
Valdemar
14.07.2005 05:26:53

Sun jutut alkaa toistaa itteään, ei pahalla.
Vie akka, elä pulloa! #1
Deathrace King
14.07.2005 07:34:09

On todellakin erittäin harmillista että Deathchainin kaltaiset mainstream-metalliyhtyeet julkaisevat Dynamic Arts Recordsin kaltaisten megalevy-yhtiöiden kautta mitäänsanomattoman huonoa ja tylsää materiaalia, jossa ei ole mitään hyvää.

Aivan.

Deadmeat Disciples on löytynyt hyllystä ilmestymisestään asti ja Deathchain oli ehdottomasti yksi vuoden 2003 tulokkaista kotimaisella rintamalla. Alkuinnostuksen jälkeen albumi tasaantui ehkä hieman, johtuen osittain myös mahtavan keikkakunnon todistamisesta, mutta hyvä albumi kyseessä on kaikin puolin. Uutta albumia odottelen suurella mielenkiinnolla.

Tässä kiteytettynä kaikki olennainen. Plussaa pamahti.
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.mikseri.net/chaoscreation
S.i.r.
14.07.2005 09:46:38
Tässä kiteytettynä kaikki olennainen. Plussaa pamahti.

Sama täällä. Plussaa tuli. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. Jokaisella on myös oikeus ihmetellä ja kyseenalaistaa toisten mielipiteitä. Minä en oikeasti enää hirveästi tajua näitä tr00-UG-kavereita. Mutta tyylinsä mukaan elelköön jokainen. Niin, joo, olenko minä sitten enemmän tr00-UG, kun väsäsin UG-kokoelmakasetteja myyntiin jo vuoden '87 tienoilla? Ja mihinkä aikaan kenties todellinen UG kuoli? Olikos se joskus '93, vaiko kenties '03? Vai riippuuko se ihan tr00-UG-miehen omasta iästä? Ja mistähän vitusta tässä kaikessa on edes kysymys? HA!

Deathchain on ollut hyvä bändi demoajoista lähtien, mutta näemmä se, että levyjä ostaa joku muukin, kuin tr00-miehet, tekeekin bändistä paskan. Mielenkiintoista. Fuck off.
lethus1
14.07.2005 10:03:58
On todellakin erittäin harmillista että Deathchainin kaltaiset mainstream-metalliyhtyeet julkaisevat Dynamic Arts Recordsin kaltaisten megalevy-yhtiöiden kautta mitäänsanomattoman huonoa ja tylsää materiaalia, jossa ei ole mitään hyvää.

No, siis hei, paska lafka. Vittu mä olen nähny jotain bannereita ja ne on mainostanu lehissäkin! Boikottiin vaan ettei enää julkaistaisi laadukasta metallia ja hyvien bändien levyjä saisi muualta kuin DarkLord616:n distrosta.

Ja Deathchain muuten on ihan oikeasti aika helvetin hypetetty bändi. Ei siinä mitään, hyvää matskua mutta monasti olen ihmetellyt tämän ja muutaman muun orkesterin jalustalle nostamista ja sen voimaa. Kuka voi nykyään myöntää että Reverend Bizarre on mielestään vitun tylsää, hidasta bläk sabbathia ? Tai että Swallow the Sun on tylsää, kuuntelen mielummin MDB:tä :D ?

Metallissa on varmasti aina ollut ja varsinkin nykyään vielä vanhvempana, kiitos Imperiumin ja muiden metallimedioitten, helvetin vankka kollektiivinen mieli joka päättää mikä on nyt kuumina hottia (!) ja mikä vaijetaan/haukutaan kuoliaaksi.

Menipä aamutuimaan aika offtopikiksi...
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
la m quina
14.07.2005 11:44:34
Vai riippuuko se ihan tr00-UG-miehen omasta iästä?

Riippuu.
Ja siitä mitä GENREÄ diggaillaan.
Sahtimies666
14.07.2005 19:19:33
Sun jutut alkaa toistaa itteään, ei pahalla.

Plussa.
"Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night.
Aegis
14.07.2005 20:17:46
No en mä nyt sit tiiä tosta Kuolonketjusta että kuulostaako se sit jotenkin "vaarattomalta" tai "harmittomalta".... ja onko siinä nyt sit jotain järkeä että kaiken pitää olla "back to the 80´s" yms?...... metalli on nykypäivänä mitä on... ja siitä ei pääse mihinkään ja mun mielestä on turha leimata kaikki sit siihen tasapasuun lanaamiseen...kyllä niitä hyviä bändejäkin on vielä... JA PALJON!

No minua Deathchain ei paljon onnistu enää hätkäyttämään, valitan. Enkä minä mitään "back to the 80's" meininkiä toivo. Päinvastoin. 80-luvun tyylistä musiikkia saa kun ostaa 80-luvun levyjä. Meikä toivoo jotain tuoretta uudelta musiikilta. Jotain uudenlaista vaarallisuutta ja... sitä jotain.

Joku nyt ilmeisesti luulee että näissä miun viesteissä on kyse jostain tr00-UG-itsetunnonpönkittämis operaariosta. No ei ole. Minä vaan nyt sanon mitä minä olen mieltä näistä asioista. Minulle vaan underground on suonut roppakaupalla uutta ja hyvää musiikkia ja pienemmissä piireissä pyörivät bändit ovat ainoita jotka tuntuvat enää tarjoavan jotain persoonallista. Extreme metallikin on alkanut saada jonkinlaisia sääntöjä ja kahleita, eikä minua ajatus miellytä. En myöskään pidä nykypäivän kuppaisesta digitaalisoundista. Kyllähän nämä nykylevyt vielä joillekin iskee, mutta minä olen jo sen verran monen vuoden aikana kuunnellut kaikenlaista äärimusiikkia, että hyvin moni bändi kuulostaa ainoastaan puisevalta. Levymyyntiluvuista ja ostajakunnasta riippumatta.

Välillä tuntuu että pitäisi vielä jotain säälipisteitä jaella vähänkin huomiota saaville bändeille. Eihän siinä ole mitään järkeä. Mikseivät ihmiset vaadi kuuntelemaltaan musiikilta mitään? Kaikki vain nielevät kompromissin kompromissin perään. Eihän se minulta ole mitään pois jos joku haluaa syödä aina mäkkärissä, mutta ainahan voin kehoittaa kokeilemaan esim. mehevää pihviä. Siitäkin huolimatta että monia ärsyttää minun ainainen pihvinsyöntini.

Viestini ei aikaisemminkaan ole tuntunut ihan täysin menevän perille kaikille ihmisille, tuskin menee nytkään. Ainahan sitä saa yrittää. Väittely on kivaa.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
la m quina
14.07.2005 21:13:11
Suositteletko jotain uutta ja vaarallista musiikkia?
S.i.r.
14.07.2005 21:18:20
No minua Deathchain ei paljon onnistu enää hätkäyttämään, valitan. Enkä minä mitään "back to the 80's" meininkiä toivo. Päinvastoin. 80-luvun tyylistä musiikkia saa kun ostaa 80-luvun levyjä. Meikä toivoo jotain tuoretta uudelta musiikilta. Jotain uudenlaista vaarallisuutta ja... sitä jotain.

Joku nyt ilmeisesti luulee että näissä miun viesteissä on kyse jostain tr00-UG-itsetunnonpönkittämis operaariosta. No ei ole. Minä vaan nyt sanon mitä minä olen mieltä näistä asioista. Minulle vaan underground on suonut roppakaupalla uutta ja hyvää musiikkia ja pienemmissä piireissä pyörivät bändit ovat ainoita jotka tuntuvat enää tarjoavan jotain persoonallista. Extreme metallikin on alkanut saada jonkinlaisia sääntöjä ja kahleita, eikä minua ajatus miellytä. En myöskään pidä nykypäivän kuppaisesta digitaalisoundista. Kyllähän nämä nykylevyt vielä joillekin iskee, mutta minä olen jo sen verran monen vuoden aikana kuunnellut kaikenlaista äärimusiikkia, että hyvin moni bändi kuulostaa ainoastaan puisevalta. Levymyyntiluvuista ja ostajakunnasta riippumatta.

Välillä tuntuu että pitäisi vielä jotain säälipisteitä jaella vähänkin huomiota saaville bändeille. Eihän siinä ole mitään järkeä. Mikseivät ihmiset vaadi kuuntelemaltaan musiikilta mitään? Kaikki vain nielevät kompromissin kompromissin perään. Eihän se minulta ole mitään pois jos joku haluaa syödä aina mäkkärissä, mutta ainahan voin kehoittaa kokeilemaan esim. mehevää pihviä. Siitäkin huolimatta että monia ärsyttää minun ainainen pihvinsyöntini.

Viestini ei aikaisemminkaan ole tuntunut ihan täysin menevän perille kaikille ihmisille, tuskin menee nytkään. Ainahan sitä saa yrittää. Väittely on kivaa.

Kyllä viesti perille meni, tällä kertaa kun se tuli hyvien perustelujen kanssa. Aiemmin vuodatuksistasi sai sellaisen kuvan, että olet pahimman luokan UG-urpo, jolle ei vain yksinkertaisesti kelpaa mikään muu kuin monomankalla jossain kellarissa äänitetty suhinascheisse - ja ainoastaan c-kasetilta kuunneltuna. Valitettavasti sellaisiakin tyyppejä löytyy. En minäkään ihan täysin jaksa tätä tämän päivän turbotuotettua soundimaailmaa, mutta en kyllä tajua sitäkään, että tavoitellaan tarkoituksellisesti paskaa/"paskaa" soundia, niin kuin jotkin nimeltä mainitsemattomat tämän päivän Suomi-UG-bändit tekevät. Eiköhän ne muinaiset möykkäorkesteritkin olisi mielellään ottaneet levyilleen paremmat soundit, jos se vain olisi ollut sen ajan laitteilla ja pienien levy-yhtiöiden budjeteilla mahdollista? Uskoisin näin. Undergroundista löytyy toisinaan mielenkiintoisia orkestereita edelleenkin, mutta ei se minun mielestäni tarkoita sitä, etteivätkö isommillekin lafkoille levyttävät orkesterit saattaisi olla hyviä. Deathchainin kohdalla itseni vakuutti erityisesti livemeininki ja jotkin varhaiset demoraidat. Mutta tässähän mennään sitten jo sen verran vahvasti makuasioiden puolelle, että turha niistä on kiistellä.
la m quina
14.07.2005 21:26:58
Näin nää tyypit kerran livenä. Vetäs ATG:n Blinded by Fearin ja heti perään Raining Bloodin.
Ben_D
14.07.2005 21:27:23

Näin nää tyypit kerran livenä. Vetäs ATG:n Blinded by Fearin ja heti perään Raining Bloodin.

Kiitos kun jaoit tämän tiedon kanssamme.
la m quina
14.07.2005 21:34:05 (muokattu 14.07.2005 21:34:12)
O hyvä!
Akiman
14.07.2005 21:34:06

Olen myös nähnyt neljästi livenä. Ovat soittaneet Deathchain -nimisen bändin biisejä. Helvetin tiukka livebändi!
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
Aegis
14.07.2005 22:57:15
...ei se minun mielestäni tarkoita sitä, etteivätkö isommillekin lafkoille levyttävät orkesterit saattaisi olla hyviä.

No tätä en toivon mukaan ole sanonut, muutenkin olen pyrkinyt käyttämään sanoja "usein", "suurin osa" ja "yleensä". Joskus saattanut unohtuakin varmaan. Skeptinen olen nykyään vähänkin isompia juttuja kohtaan, myönnän, mutta yleistämistä en harrasta, se on vammaista toimintaa. Minun maailmassani vaan sattuu olemaan niin, että kymmentä pikkuyhtiön bändiä vastaan löytyy ehkä yksi ison yhtiön bändi. Ja pistäkää nyt nuo iso ja pieni metallimaailman mittakaavaan, älkääkä pop-musiikin.

Ihmisillä tuntuu valitettavasti nykyään heti tulevan underground sanasta mieleen heti paskat soundit ja huono soitto, joka automaattisesti tarkoittaa paskaa. Asia kun ei kuitenkaan ole ihan noinkaan. Yllättävän päteviäkin bändejä jää maan alle, joskus syystä, joskus ei. Undergroundin viehätys on minusta yllätyksissä, arvaamattomuudessa ja kaikenlaisten harkitsemattomien asioiden vaikutuksessa musiikkiin. En minä tässä mitään statusta hae itselleni. Vitut siitä.
Futurebre
14.07.2005 23:37:54 (muokattu 14.07.2005 23:38:04)

Katoin "Havent heard them yet but I know they are probably more of that one finger chord bullshit with a singer that goes between a screaming and singing voice. On RoadRunner Records probably. And then maybe they throw in the Swedish At The Gates style riffing for good measure then go back to the Machine Head copy riff. Cant wait for their new one"-bändin keikan äskö netistä ja jätkät veti coverina master of puppetsin ja trooperin. Liittyy yhtä paljon? Ja ainiin, toi bändi on Trivium.
www.deadshapefigure.com - UUTTA DSF:ÄÄ!
la m quina
15.07.2005 11:07:34
Liittyy yhtä paljon?

Veähän vittu päähän ja vihellä, Juha Vihelä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)