Aihe: Bed of razorsin jälkeen..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Henkkiz
09.06.2005 11:15:10
Aika kummallista että pitää todistella mnetissä että osaa soittaa jonkun bodomin biisin? Perin merkillistä..

Täysin samaa mieltä... Jos luulette että 4 vuotta soittanut ei osaa soittaa bodom sooloa hyvin niin ihmettelen.
Mutilator
09.06.2005 11:58:53
Täysin samaa mieltä... Jos luulette että 4 vuotta soittanut ei osaa soittaa bodom sooloa hyvin niin ihmettelen.

Mmh, aha. No vielä enemmän ihmettelen että hyvin usein puhutaan soittovuosien määrän olevan suoraan verrattavissa soittotaitoon. 4 vuotta soitantaa = Bodom-soolo, 5 = Vain Passion And Warfare takaperin ilman ala-E:tä ja 6 = LaRoquen ja Romeon soolot vaikkapa biiseistä Sleepless Nights ja Church Of The Machine samaan aikaan? Yngh... Asian vierestä mentiin ja roimasti, mutta varmaan ymmärsitte pointtini.
She put my head to her backbag.
Lord of the strings
09.06.2005 13:17:37
50 vuotta = B.B King soolo
En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Sacher-leivokset IHKK #14| Pastilli?
Jzci
09.06.2005 13:20:53

50 vuotta = B.B King soolo
Herra Rapu
09.06.2005 13:27:35

COB:n biisit on pakko olla helppoja näiden juttujen perusteella. Eli Kirka Hammett > Alexi Laiho.
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
McNulty
09.06.2005 13:44:15
arvatkaapa mitä... ei voi kuin nauraa... aaahahahahahahaaa.

BB Kinkusta kyllä vois plussat päräyttää. Onko hyvä soittotaito tosiaan pelkkää Laihon, Ynkän tai jonkun muun nykypäivän kitarasankarin APINOINTIA? Kamalaa... minne on oikeasti jäänyt innovatiivisuus?

Minä ainakin arvostan enemmän sitä että kitaristilla on jotain OMAA ja vaikka se ei teknisesti olekaan maailman paras tai nopein, niin huomattavasti arvokkaampaa on se että hän pystyy luomaan uutta, säveltämään, improvisoimaan jne jne. Kyllä minullakin idoleita on ja varmasti olen ammentanut sieltä ideoita ja tekniikkaa, mutta sitä pitää osata soveltaa siihen omaan juttuun. Harmi vain että nykyään 90% uusista bändeistä tyytyy tuohon plagiointiin ja harvassa on ne oikeasti potentiaaliset kellari-/autotallibändit.

Tässä on myös syy miksi nykyään opettelen hyvin vähän muiden biisejä alusta loppuun. Mielummin väsäilen omia kipaleita, se kun opettaa paljon enemmän kuin levyn perässä jonkun 5sek lurautuksen hiominen. Viimeksi olen vissiin soitellut Led Zeppeliniä, Uriah Heepiä ja Foo Fightersia ja nekin lähinnä fiilispohjalta "vähänsinnepäin"-taktiikalla... ja kaikilla oli ihan hauskaa jamitella ja räpeltää väliin omaa kuraa :)

No, kukin tyylillään... kenties tuo "osaan 400 bodomin sooloa" on tänäpäivänä kitaranuorison keskuudessa suuri meriitti, en tiedä. Kyllä silti pitää sanoa että meillä kävi reeniksellä yksi kaveri soittelemassa juurikin noita sooloja etuperin ja takaperin ja kyllähän se soitto hienosti onnistui... kun kyseessä oli muiden biisit. Sitten kun kuulostelimme mitä omia juttuja kaverilla oli tai kun pyysimme häntä vetäseen jotain hempeempää juttua ilman hi-gain säröjä... voi jessus sentään. Takaisin sorvin ääreen ja vähän vikkelään. Totesimmekin että emme hae Xerox-kitaristia vaan jotain ihan muuta!!!
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Herra Rapu
09.06.2005 13:52:38

No, kukin tyylillään... kenties tuo "osaan 400 bodomin sooloa" on tänäpäivänä kitaranuorison keskuudessa suuri meriitti, en tiedä.

Oot vaan kateellinen nuorisolle.
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
McNulty
09.06.2005 13:53:52
Oot vaan kateellinen nuorisolle.

En ole, kyllä minulla on kulkusia myöntää olevani kateellinen jos sitä olisin. Ei minulla ole syytä kadehtia jotain bodom-soolottajaa :)

Pikemminkin kadehdin sellaista jamppaa joka tulee ja vetäsee Kingston Wallia tuosta noin :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Herra Rapu
09.06.2005 14:07:42

En ole, kyllä minulla on kulkusia myöntää olevani kateellinen jos sitä olisin. Ei minulla ole syytä kadehtia jotain bodom-soolottajaa :)

Pikemminkin kadehdin sellaista jamppaa joka tulee ja vetäsee Kingston Wallia tuosta noin :)

Eiku ihan yleisellä tasolla vaan tarkotin..

Katkerina vaan tilitetään kun itellä on tylsää eikä saa olla teini. :)
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
McNulty
09.06.2005 14:35:51
Eiku ihan yleisellä tasolla vaan tarkotin..

Katkerina vaan tilitetään kun itellä on tylsää eikä saa olla teini. :)

jaa... no voishan sitä tässä "vanhoille päiville" ostaa jonkun PV:n ja pärrätä sillä pienissä pussikaljoissa (lue: muumilimuissa) tuossa naapurin kukkapenkissä :)

Kyllä mie silti aika nuori olen ja varmasti saisin olla teinikin vielä, mutta kyllä joku sisäinen ääni käskee pysyttelemään jo kaukana tuosta. Kenties se on se kiikkustuoli joka kohta odottaa...
Jzci
09.06.2005 16:55:30 (muokattu 10.06.2005 10:51:32)

Edit: turha juttu
Ed_Guy
09.06.2005 17:14:22
Arvostan kyllä enemmän tyyppejä, jotka soittelee ite kehittelemiä juttuja
*THV Elää!!½*
Volcom
10.06.2005 09:48:08
Minä jotenkin arvostan tilutuksen sijasta enemmän sitä tatsia, ja sitä miten eläytyy soittamiseen.... jotain munatonta epävireistä tilutusta ei ole ilo kuunnella. jotenkin luuleen että moni 1.5v soittanut bodom-mies saattaa sortua siihen tatsin puutteeseen... ei millään pahalla.
en osaa bodomilta biisiäkään, enkä halua, ja vaikka haluainkin, niin en osaisi...
tässä varmaan pitäis lukea jotain?
Deves
13.07.2005 15:32:01
On täällä kans.... Monikos teistä väittää olevansa ammattilainen kitaransoitossa?? Ja monella teistä, jotka pidätte itseänne kitaraguruina, ei ole noussut K.... päähän, kun osaa muutaman soolon paremmin, kun joku joka soittaa ensimmäistä vuotta? Taitaa unohtua, että olette itsekkin joskus aloittanut soiton.
Itse olen reilu 3 vuotta soitellut, ja bodomia soittelen ihan oppiakseni, ja mikäs siinä jos joku muu tykkää vaikka tästä pändistä, kuka sitä on haukkumaan?? Tykkää mistä tahtoo, ja soittaa mitä tahtoo.
Ja bed of razoria seuraavaksi
En ole täydellinen, minusta puuttuu kaikki virheet.
arc
14.07.2005 00:36:30
Tykkää mistä tahtoo, ja soittaa mitä tahtoo.

Kannattaa varmaan myös miettiä mitä soittaa, jos haluaa kehittyä monipuoliseksi kitaristiksi. Tuskinpa aloittelevan kitaristin kannattaa treenata farerin tiluja, vain siksi että hän diggaa niistä.

Itse olen soittanut vasta reilut 2 vuotta, enkä tosiaan nää mitenkään järkevänä sitä, että vuodenpäästä treenaisin jotai sweeppejä & nopeeta sahausta. Ehkä sitten kun on perusteoriat, tekniikka ja kaikki muu hallussa, voi siirtyä vaativiin teknisiin asioihin.

Pointtina on siis se, että ei varmaan ole kiva huomata 20 vuotta soittaneena ettei osaa kuin tiluttaa, sahata ja swiipata. Siinä vaiheessa voi olla vaikeeta omaksua muuta musikaalista lähestymistapaa kitarointiin. Toisaalta taas sahauksen sun muun oppii kuitenkin myöhemmin jos on perustekniikka hyvin hallussa.
R2
14.07.2005 02:23:58
CoB:lle ja Zakk Wylde "vingahduksille" oma alue. Ei tätä muuten kesta..
Silloin kun progea soittaa zombi, niin silloin ei kannibaalit pompi
risto
14.07.2005 02:57:15

Kun lukee ensimmäisen messagen, niin tääkin threadi kuuluu aloittelijoiden osastolle..
Elämää, rauhaa ja akustista musiikkia
Jackson Dinky
14.07.2005 09:56:57
jotku 2-4 vuotta soittaneet eivät osaa juurikaan mitään Bodomin juttuja, ainakaan koko biisejä.

Joo, ei mulla muuta. Jatkakaa treenaamista. Paljon omistautumista ja puhtaasti soittamista peliin.

No kyllä niitä voi jo ihan hyvin soittaa 4 vuotta soittaneena.
Nuottien määrä korvaa nuottien laadun, mutta ei päinvastoin.
SH1THEAD
14.07.2005 14:26:07
Kuka on niin pälli ,että laittaa punkkaansa partakoneenteriä?

kuka kehtaa myöntää olevansa children of bodom -fani? :D
äsh :/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)