Kävipä tässä näin ikävästi että minun Laneyn AOR 2 50 wattinen putkinuppi vaimeni ilman mitään varoitusta ollessamme soittelemassa. Tämä tapahtui samalla hetkellä kuin bassovahvistin napsautettiin päälle, ja epäilin että vahvistimesta olisi kärähtänyt sulake. Vaihdoin yhden huonon näköisen sulakkeen, mutta ei auttanut. Vahvistin lähtee päälle normaalisti ja putket hehkuvat kuin pitääkin, mutta inahdustakaan ei irtoa! Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä paikantamaan? |
Kävipä tässä näin ikävästi että minun Laneyn AOR 2 50 wattinen putkinuppi vaimeni ilman mitään varoitusta ollessamme soittelemassa. Tämä tapahtui samalla hetkellä kuin bassovahvistin napsautettiin päälle, ja epäilin että vahvistimesta olisi kärähtänyt sulake. Vaihdoin yhden huonon näköisen sulakkeen, mutta ei auttanut. Vahvistin lähtee päälle normaalisti ja putket hehkuvat kuin pitääkin, mutta inahdustakaan ei irtoa! Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä paikantamaan? Eli jos takuut ei enää oo voimassa, niin paketti auki ja juotokset tarkastukseen. Jokainen juotos, mikä näyttää vähänkin huonolta uusiks. Ja tietty putkien kunto kannattaa tarkistaa ja muistaa sähköturvallisuus! Noilla kahella perusjutulla on monta vahvistinta ja kaappia korjattu. |
Vahvistin lähtee päälle normaalisti ja putket hehkuvat kuin pitääkin, mutta inahdustakaan ei irtoa! Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä paikantamaan? Mulla kävi Marshallin (JCM-600) combon kanssa samanlailla. Ulkoisesti kaikki näytti olevan kunnossa, mutta pihaustakaan ei kuulunut, ei pienintäkään suhinaa. Vein huoltoon. Huollossa olivat sieltä kotelon sisältä vaihtaneet sulakkeen (sen näkyvissä olevan olin toki osannut itse tarkistaa), ja neuvoivat, että jos toiste käy näin, niin tuo sisällä oleva sulake on helppo vaihtaa itsekin. Eli jos et halua huoltoon viedä, niin kurkista ainakin, olisiko siellä Laneyn sisuksissa jotain sulakkeita. Ja jos/kun menet availemaan vahvistinta, niin varovasti sitten, kumitossut jalkaan... =) JuSu "One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |