Aihe: Marshall JCM-800 (yksikanavainen)omistajat, kehukaa vehkeitänne!
1
JuSu
13.07.2005 19:51:59 (muokattu 13.07.2005 20:24:01)
Moe!

Saattaapa tuossa tulla mahdollisuus rohmuta nurkkiin JCM-800 -sarjan 2x12" combo, mallia 4104.

Täytyisi vaan tuumata, että mitäs purkkeja se tarvisi kaverikseen? Mulla kuitenkin on tarve kolmelle perussoundille (clean, crunch, lead) ja sitten niihin jotain perusvatkauksia (chorus, reverb, delay), lähinnä puhtaisiin.

Mitenkäs te, jotka ko. tyyppisen laitteen omistatte, hoidatte homman? Alustavasti olin tuumannut hankkivani H&K Tube Factorin, ajavani siitä signaalin G-Majoriin ja siitä Marshallin low inputtiin, mutta onko tämä nyt sitten rinnastettavissa lähinnä pyhäinhäväistykseen?

Kertokaa, oi viisaammat.

JuSu
Minä olen myyrä.
tommiot
13.07.2005 20:05:28 (muokattu 13.07.2005 20:06:20)
Anteeksi off-topic, mutta kiinnostaisi, miten hoidatte esim. delayt noilla vahvareilla (ei oo efektiluuppia). Menee vähän paskaksi se delaysoundi kun se signaali kompressoituu. Kyllähän esim. Van Halenilla on keinokuorma nupin jälkeen ja sen perässä delay ja modulaatiot, joiden jälkeen on toinen pääteaste, mutta moiseen ei oo varaa :)

No kehuja.... Helvetin hyvin murisee (2203) vaikka eihän se mikään maailman monipuolisin vahvari ole.
Pastilli?
tommi_899
13.07.2005 20:19:40

hymähdin otsikolle (kaksimielinen kun olen :D)

mutta jos jotain kehutaan niin kyllä mulle sellanen kelpaisi, murisee mahtavasti.
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen eiks sua hävetä kuunnella himiä? -shovi-
Jucciz
13.07.2005 20:21:01
Off-topiciin: Mielestäni delay toimii loistavasti ennen etuastetta. Paljon omaperäisempi soundi kun delay-hännät ei oo kaikki yhtä säröisiä.

Nimim. Efektiloopittoman Orangen onnellinen omistaja
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
tommiot
13.07.2005 20:42:12
Off-topiciin: Mielestäni delay toimii loistavasti ennen etuastetta. Paljon omaperäisempi soundi kun delay-hännät ei oo kaikki yhtä säröisiä.

No DD-20 ei ainakaan oikein toimi mulla ton marsun kanssa... Menee puuroksi. Pitää varmaan pistää myyntiin (delay, ei marsua :), muutenkin vähän käynyt noi purkit turhiksi kun sai kunnon vahvarin.
Pastilli?
tuluppa
13.07.2005 22:04:00 (muokattu 13.07.2005 22:06:04)

Mulla on 2203-nupin kanssa säröinä Tube screamer ja Tube factor. Marsun preamp vol on 4-5, pohjana tuttu komppikliini, joka ruttuuntuu kivasti tatsin mukaan. Tube factorini vihreä on säädetty miedoksi tuoden hitosti lämpöä ja ryhdikkyyttä tuohon pohjasoundiin. Tube screamer yksinään loihtii tuollaisen perinteisen ilmavan rokkisärön, joka istuu bändin kanssa täydellisesti, koska alapää tasoittuu ja middleä korostuu omiin tarpeisiin juuri täydellisesti.

Tube screamerilla boostattu Tube factorin vihreä taas on leadisoundini. Tube factorin kuulaus ja ryhdikkyys sekä Tube screamerin selkeä middlerähinä, juuri sopivan sileä, Vitu jees. Tube factorin punainen on sitten modernimpi junttakanavani. Eipä kaipaa TS:ää boostaamaan kaveriksi, menee muuten överiksi. Kaikki oikeasti käyttökelpoisia soundeja.
Exhausted
13.07.2005 22:41:08 (muokattu 13.07.2005 22:44:32)

delayt ja modulaatiot kuulostavat erilaiselta ennen ja jälkeen särön. ei voi sanoa että toinen on absoluuttisesti väärä tai huonompi tapa. ne ovat kuin efektien kaksi eri luonnetta. pidän molemmista eri tarkoituksiin.

viestiketjun aloittajalle: jos väkisin haluat kolme eri särösaundia niin miksi sitten ostat yksikanavaisen vahvarin? jos käytät jotain pedaalia niin se jcm ei oikein pääse oikeuksiinsa, puhdas saundi kun ei ole marsun paras puoli. paitsi jos kysytään john frusciantelta. :)
moottorisaha
13.07.2005 23:16:14

Riippuu kyllä ihan helvetisti särön määrästä ja laadusta. Välillä on hyvä saada sellaisen todella säröisen soundin perään kirkas ja selkeä delay, mutta välillä taas toisenlailla. Mutta tietysti efektiluuppi on aivan perseestä ja turha, kun sitä ei Orangesta löydy. :)
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
janik
13.07.2005 23:25:43 (muokattu 13.07.2005 23:26:16)
Riippuu kyllä ihan helvetisti särön määrästä ja laadusta. Välillä on hyvä saada sellaisen todella säröisen soundin perään kirkas ja selkeä delay, mutta välillä taas toisenlailla. Mutta tietysti efektiluuppi on aivan perseestä ja turha, kun sitä ei Orangesta löydy. :)

Totta, jos meinaan on kunnolla sitä säröä niin ei se delay oikein toimi siinä ennen etusta hyvin.

e: en mä osaa kirjottaa
-------------------------Fahrenheit
JuSu
14.07.2005 08:32:31
viestiketjun aloittajalle: jos väkisin haluat kolme eri särösaundia niin miksi sitten ostat yksikanavaisen vahvarin? jos käytät jotain pedaalia niin se jcm ei oikein pääse oikeuksiinsa, puhdas saundi kun ei ole marsun paras puoli. paitsi jos kysytään john frusciantelta. :)

Tätäpä juuri punnitsin... Korjattakoon nyt kuitenkin, että särösoundeja ei tarvita kuin kaksi.

Tuon Marshallin hankintaan puoltaa se, että nyt sellainen saattaapi olla poistettavissa... ööh... kivuttomasti... =) Ja onhan siitä muodostumassa jonkin sortin klassikko kuitenkin.

Kiitoksia vaan vastanneille, lisää käyttökokemuksia saapi laitella.

JuSu
Minä olen myyrä.
Jucciz
14.07.2005 08:43:09
Mutta tietysti efektiluuppi on aivan perseestä ja turha, kun sitä ei Orangesta löydy. :)

Ei vaan, koska en tee efektiloopilla mitään, olen tyytyväinen efektiloopittomaan vahvistimeen. Piuhasotkukin on pienempi, which is nice. Työkalut tarpeen mukaan, kato. Viidestä vahvistimestani yhdessä on efektilooppi enkä sitäkään ole tainnut edes testata... mutta kai se toimii. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Therium
14.07.2005 09:59:52

Mulla oli tommonen yksikanavainen combo. Käytin sitä pääasiassa ihan cleanina, säröt ja efektit tarjosi BOSS. En sitten loppupeleissä tykänny siitä yhtään. Eipä taida mun musatyylikään ihan sopia kyseisen vehkeen optimialueeseen.
Toi yksikanavaisuuskin rajoittaa aika paljon.

Huh, onneks pääsin siitä eroon ja ostin ENGLin, midi kulkee ja kanavat vaihtuu...
tommiot
14.07.2005 10:17:40
Mulla oli tommonen yksikanavainen combo. Käytin sitä pääasiassa ihan cleanina, säröt ja efektit tarjosi BOSS. En sitten loppupeleissä tykänny siitä yhtään.
No paljon mahdollista, cleanit ei oo ton vehkeen vahvimpia puolia. Säröistähän se on kuuluisa.
Pastilli?
jalka
14.07.2005 12:47:36
itellä on just yksikanavainen nuppu, 80- jotain, 84-? noh, 2203. Yleensä mä väännän marsun omaa säröä potkimalla sitä tubescreamerin kanssa, mutta se vaatii kyllä kuulosuojaimia...
sitten taas jos soittelen vähän rankempaa niin smashboxin kanssa väännän, säröt pedaalista vähiin,ja hieman kuormitusta pedaalin kautta vahvariin. Mahtava soundi, pistisin ääninäytettä, mutta kun ei löydy siihen vehkeitä..

joskos löytyis täältä joku kun voisi tämän tehdä? ja muitakin JCM-800 näytteitä eri yhdistelmissä
"Jos se et oo sie, ni sitten se on joku muu." Máuf?
tommiot
14.07.2005 12:51:50
itellä on just yksikanavainen nuppu, 80- jotain, 84-? noh, 2203. Yleensä mä väännän marsun omaa säröä potkimalla sitä tubescreamerin kanssa, mutta se vaatii kyllä kuulosuojaimia...
sitten taas jos soittelen vähän rankempaa niin smashboxin kanssa väännän, säröt pedaalista vähiin,ja hieman kuormitusta pedaalin kautta vahvariin. Mahtava soundi, pistisin ääninäytettä, mutta kun ei löydy siihen vehkeitä..

Mäkin oon Smashboxilla buustannut, kompuran kanssa lähtee ihan hyvät hevisäröt hiljasella, mutta pitäis varmaan joku overdrive ostaa.
Pastilli?
Swan
14.07.2005 13:05:31

Riippuen vähän delayhäntien määrästä, voimakkuudesta ja vahvistimen säröytymisasteesta, tuolla tavalla syntyy helposti puuroa, ellei ole tarkkana. Jotkut sävelet kun eivät soi särön kanssa mukavasti yhteen. Tietysti jos tiettyä dissonanssia käytetään tehokeinona, niin siitä vaan, mutta tuolla tavalla kerrosefektien luomisen voi unohtaa.
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
Tori:
Line 6 FBV Shortboard
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)