Aihe: Nyt tuli ongelma.. mikä blues-combo??
1 2 3
Bluesmies
10.05.2003 13:53:13
tosta deltabluesista senverran, että tietojeni mukaan se oli viime vuonna EU:n taholta myyntikiellossa, koska nimenomaan se oli puutteellisesti kosketussuojattu jännitteisiltä osilta. siis se oli todellakin versio"putket sun muut esillä". mutta puute on saatu korjattua ja tuotetta saa jälleen tuoda maahan. itse ostin kyseisen toosan joulukuussa ja katsoinpa heti sinne taakse ja huomasin semmoosen suojakehikon siinä putkien edessä suojana. onhan noita vahvistimia mulla pyöriny nurkissa, mutta tämä on ehdottomasti paras.

Niin siis delta blues on ollut paras?? Entä jos nyt tilaisin thomannilta, niin saisinko siis tuon suojatun verison?
Mullontele.
paksu
10.05.2003 18:27:25
kyllä pitäisi saada, koska tuontikielto oli tullut nimenomaan euroopan unionista ja eiköhän se saksakin siihen kuulu. mutta mistäpä noita tietää, mitä kautta mikäkin direktiivi kierretään. kannattaisi varmaan kysyä sieltä thomannilta tuota suojausta, kaippa ne siihen vastaisivat. täytyypä tässä aivan uteliaisuutta käydä kurkkaamassa mitä tuo delta maksaa thomannilla.
Skebahessu
11.05.2003 14:38:45
Traynorin Custom valve sarjan vahvistimet ovat todella laadukkaita ja sopii bluesin soittoon. 40 wattinen(1x12") maksaa jotain 800 euroa ja 80 wattinen(2x12") 1200 euroa.
Bluesmies
11.05.2003 16:20:27
Kiitos tähän menneisistä ehdotuksista! Edelleen kyllä kiinnostaa vaan tuo peaveyn delta blues... pelottaa vaan se, että jos ne putket sit niin helposti särkyy siinä...
Mullontele.
Muhvinssi
11.05.2003 18:25:52
Laneyn aivan mahtava VC50 tai legendaarinen Vox AC30.
Molemmat ovat ihan sairaan hyviä. Laney maksaa jotain 1400-1500€ ja Vox oisko 1600€? Vähän riippuu mistä ostaa. Valitset kumman tahansa niin et tuu pettymään. Itse olen ostamassa juuri jompaa kumpaa. Mutta in niin perkeleen vaikee päättää.
Bluesmies
11.05.2003 18:56:58

Olen testannut SR-212RT:ä ja kauheen rupiset draivit siitä kyllä tulee. Mutta tosi hienot ja kuulaat puhtaat. Vahvitin on hyvin lähellä Fender Hot Rod Devilleä elikkä hyvät puhtaat ja hirveet säröt.

Kuvaile lisää sitä säröä!
Mullontele.
Bluesmies
11.05.2003 20:59:45
Entä miten joku VOX AC-15? Riittääkö tehot mihinkään? Entä saako alle 5000mk käytettynä?
Mullontele.
J-R
11.05.2003 21:36:16

pelottaa vaan se, että jos ne putket sit niin helposti särkyy siinä...

Tuo putkien suojaus on kyllä miinus muuten niin hyvässä vahvistimessa. Mutta ei paljoa tarvitse nikkaroida niin taakse on viriteltävissä suojarima hoitamaan homman. Jos ei itse ole nikkarin vikaa niin ehkä löytyy osaava tuttu...
Bluesmies
12.05.2003 11:13:50
Tuo putkien suojaus on kyllä miinus muuten niin hyvässä vahvistimessa. Mutta ei paljoa tarvitse nikkaroida niin taakse on viriteltävissä suojarima hoitamaan homman. Jos ei itse ole nikkarin vikaa niin ehkä löytyy osaava tuttu...

Entäs millaset ne putkien ripustimet on? Tai eiks siinä jotku sellaset ole? Nekin taitaa olla aika kälyset... vai?

Niin ja laittakaa kommenttia tosta VOX AC-15:sta, kiitos!
Mullontele.
J-R
12.05.2003 22:32:11

Entäs millaset ne putkien ripustimet on? Tai eiks siinä jotku sellaset ole? Nekin taitaa olla aika kälyset... vai?

Siis ne putket on kannoissa niin kuin normaalisti on tapana ja sitten tukena on sellaiset paksuhkosta rautalangasta väännetyt kehikot. Putki pysyy paikallaan normaalissa käytössä eli soitettaessa ja roudattaessa. Ongelmia tulee sitten jos tölväiset jollain laatikolla tuonne vahvistimen sisään tms. Varmaan osaat arvioida itse katsomalla että millaisen käsittelyn vahvistin mahdollisesti kestää. Mulla ei ole ollu ongelmia niitten kanssa mutta kieltämättä putket voisi olla paremmin suojattu. Olen kyllä itsekin aatellu väsääväni jonkinlaisen suojariman kunhan tässä nyt vaan joskus olisi aikaa.
Bluesmies
13.05.2003 10:47:04 (muokattu 13.05.2003 10:51:07)
Siis ne putket on kannoissa niin kuin normaalisti on tapana ja sitten tukena on sellaiset paksuhkosta rautalangasta väännetyt kehikot. Putki pysyy paikallaan normaalissa käytössä eli soitettaessa ja roudattaessa. Ongelmia tulee sitten jos tölväiset jollain laatikolla tuonne vahvistimen sisään tms. Varmaan osaat arvioida itse katsomalla että millaisen käsittelyn vahvistin mahdollisesti kestää. Mulla ei ole ollu ongelmia niitten kanssa mutta kieltämättä putket voisi olla paremmin suojattu. Olen kyllä itsekin aatellu väsääväni jonkinlaisen suojariman kunhan tässä nyt vaan joskus olisi aikaa.

Thomannilta tuli postia, että niillä on nykyään myynnissä vaan sitä suojattua versiota. Eli millanen se suojaus siinä loppujen lopuksi sitten on? Suojaako se mitään? Onko kellään kokemusta siis tästä "suojatusta" versiosta... onko se kestävä?

edit: ja onko teidän mielestä thomannilla kallis, kun tuo deltablues maksaa 738.00 EUR??
Mullontele.
Muhvinssi
13.05.2003 11:59:18
Ei kannata säästää. Osta voxin ac30. Siinä sulle vahvistin loppuelämäksi.
Bluesmies
13.05.2003 12:04:39 (muokattu 13.05.2003 12:10:40)
Millanen särö tossa delta bluesissa on?

edit: entä kuinka kovaa pitää cleania luukuttaa, että soundi alkaa säröytymään?

edit2: ei tod. oo varaa voxiin. Ja mitä järkeä, jos yhtä hyvän pelin saa 3 kertaa halvemmalla (eli delta bluesin)
Mullontele.
reijoteppo
13.05.2003 12:27:17

edit: entä kuinka kovaa pitää cleania luukuttaa, että soundi alkaa säröytymään?

edit2: ei tod. oo varaa voxiin. Ja mitä järkeä, jos yhtä hyvän pelin saa 3 kertaa halvemmalla (eli delta bluesin)

Aivan, miksi maksaa nimestä 3 x enemmän.
paksu
13.05.2003 20:50:19
maksoin omasta deltasta 750 euroo uutena. aina kannattaa tinkasta. tais olla muutenkin joku tarjous meneillään, mutta arvannetkin varmaan kannattaako tilata mistään thomannilta jos hinta on samoissa. täytyiskin ihan ottaa kuvia tosta suojauksesta jos kiinnostaa, mutta kamera puuttuu. se onkin seuraavana hankinta listalla.
J-R
13.05.2003 23:03:20

No sen verran hyvä etten itse ole tarvinnut erillisspedua. Liidejä varten mulla on sellainen MXR:n Micro Amp eli periaatteessa volumeboosteri jolla saa komppisärön päälle tarvittavan lisärutun ja volumelisän sekä cleanilla puhtaan boostin. DB:n oma särö pelaa parhaiten lähinnä overdrivena ja on varmaan omimmillaan roots-tyyppisessä väännössä. Kyllähän sen saa halutessaan ajettua ihan distortioniksikin mutta omasta mielestäni se on parhaimmillaan hieman hillitymmillä säädöillä.

Mutta käy nyt hyvä mies jossain itse kokeilemassa niin saat parhaimman käsityksen :)!
J-R
13.05.2003 23:05:30

kuinka kovaa pitää cleania luukuttaa, että soundi alkaa säröytymään

Joudut luukuttamaan sen verran kovaa että basisti alkaa mulkoilemaan ;)!
reijoteppo
13.05.2003 23:13:55
Joudut luukuttamaan sen verran kovaa että basisti alkaa mulkoilemaan ;)!

No se nyt mulkoilee joka tapauksessa! Eli ei kannata edes välittää... : D ~
Bluesmies
14.05.2003 09:58:37
No arvatkaa vaan huvittaisko mennä testaamaan, mutta ku ei missään täällä oulun suunnalla ole tuota kyseistä peliä, perkeles!!

Niin tiedättekö jotakin paikkaa, jossa se olisi havempi kuin thomannilla?

Pysytisikö kukaan, joka sen omistaa (esim. J-R) laittamaan ääninäytteitä siitä nettiin? Olis sairaan kiva juttu!
Mullontele.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)