marx 13.07.2005 18:33:39 | |
---|
Mikä on nopein juttu mitä pystytte komppaamalla soittamaan. Esim. Puppets oli aikas prkleen nopea (mahdoton) vielä joku aika sitten mutta valoa on tunnelin päässä. Enkä tarkota, että se menis ikinä yhtä hyvin kun jollain Hetfieldillä. |
raaq 13.07.2005 18:46:42 | |
---|
No oikeastaan kaikki Metallican biisit mitkä on tarkotettu, että pitää downpickata niin menee. Ainakin viimeksi ku vedin MoP:ia niin se tuntu nii helpolta että :) - Jannibal - GG Shit |
Kärpäsruoska 13.07.2005 19:42:58 | |
---|
Enkä tarkota, että se menis ikinä yhtä hyvin kun jollain Hetfieldillä. Miksei? Ei se Hetfield ole mikään virtuoosi. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28 |
marx 13.07.2005 19:45:14 | |
---|
On se nyt aika jämerää menoa se sen soittaminen. |
Explorer 13.07.2005 19:45:57 | |
---|
Miksei? Ei se Hetfield ole mikään virtuoosi. Ei niin. Hyvä se tietenkin on, muttei millään tavoin niin hyvä etteikö tavis pystyisi suunnilleen samaan kunhan aikansa treenaa. New Millennium Cyanide Christ. |
toxic 13.07.2005 19:46:49 | |
---|
Ei niin. Hyvä se tietenkin on, muttei millään tavoin niin hyvä etteikö tavis pystyisi suunnilleen samaan kunhan aikansa treenaa. Mutta kuulostaa "tavis" yhtä hyvältä? Doing! |
Mutta kuulostaa "tavis" yhtä hyvältä? Doing! Turha noita soittajia on idolisoida. New Millennium Cyanide Christ. |
toxic 13.07.2005 19:55:11 (muokattu 13.07.2005 20:07:42) | |
---|
Turha noita soittajia on idolisoida. Shhh... Itse onnistuin "hajoittamaan" oikean käteni viikoksi kun yritin soittaa daunstrokella mahdollisimman nopeeta. En sano kuinka nopeata meni kun ette kummiskaan usko ;) E: Toiste en sitä tee, eikä kenenkään kannata edes kokeilla. E2: Aijaa, panteran art of shredissä menee näköjään 230 temmolla, ja taitaa olla vielä downstroke. |
Jucciz 13.07.2005 19:56:05 | |
---|
Mikä on nopein juttu mitä pystytte komppaamalla soittamaan. Tarkoitatko komppaamisella pelkkiä dempattuja alaspäiniskuja à la Puppets vai kenties vähän laajempaa yhteyttä? Esim. funk-vatkausta 1/16-osina pystyy soittamaan tarvittaessa aika reippaillakin tempoilla. |
Kärpäsruoska 14.07.2005 19:37:56 | |
---|
Mutta kuulostaa "tavis" yhtä hyvältä? Doing! Kuulostaako Hetfield munakkaalta 15W-halpisvahvistimen ja Squierin Straton jossa on ohuet kielet kanssa? Jos kuulostaa, niin respektiä, mutta luulen että sen soundissa on vaikuttamassa kamatkin. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28 |
Migo 14.07.2005 19:44:11 | |
---|
Nämä topicit on just hyviä, kun mainitaan joku tunnettu esim. juuri Hetfield niin ei kauan kestä, että alkaa väittely :). Asiaan kyllähän noita Metallican juttuja on tullut soitettua ja kyllä se harjoittelemista vaatii, että pysyy tempo samana kokoajan. Melko mukavaa päivää kaikille. |
Ostinaatio 14.07.2005 19:47:13 | |
---|
En oikein tiedä mikä olis nopein juttu, kun en ole hirveästi kokeillu. RHCP:n Greeting songissa on sellasta ihan näppärää nopeaa komppausta, se menee ja saman bändin Good time boyskin sujuu. Jos jotain sahausta niin sitten en tiedä. En ole oikein YUP:n sahauksien lisäksi soitellu sellasia hulluna, eikä ne ole niin mahottoman nopeita. "Tuhotkaa kansa, murskatkaa ja vaientakaa se. Sillä eurooppalainen valistus on suuriarvoisempi kuin kansa." -Dostojevski |
Kärpäsruoska 14.07.2005 20:28:23 | |
---|
Nämä topicit on just hyviä, kun mainitaan joku tunnettu esim. juuri Hetfield niin ei kauan kestä, että alkaa väittely :). Totta. Johtuu siitä että monet tuntuvat yliarvostavan Hetfieldiä. Mutta ihan hyvähän se on. Pitäisi kai joskus katsoa joku livevideo niin näkisi kuinka komppi pysyy kasassa laulun aikana. Asiaan kyllähän noita Metallican juttuja on tullut soitettua ja kyllä se harjoittelemista vaatii, että pysyy tempo samana kokoajan. Suhteellisuutta, kun joku vuoden soittanut niitä hinkuttaa niin tuntuuhan ne vaikeilta mutta myöhemmin tajuaa että oli kauhistellut aivan turhaan. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28 |
Wolffie 14.07.2005 20:35:54 | |
---|
Tarkoitatko komppaamisella pelkkiä dempattuja alaspäiniskuja à la Puppets vai kenties vähän laajempaa yhteyttä? Esim. funk-vatkausta 1/16-osina pystyy soittamaan tarvittaessa aika reippaillakin tempoilla. Funk-vatkaus roks :) Juuri tuommosen yksinkertaisen melodian pisteleminen funk-kompilla sujuvasti kuulostaa kaikelta muulta kuin yksinkertaiselta.. Jos hevin puolelle mennään niin jotain bark at the moonia menee ihan kevyesti, mutta sitten näissäkin on se taas huono että soittaakos joku puhtaasti vai vain nopeasti jne... :) Mitäköhän tästäkin taas tulee... |
spede from hell 14.07.2005 21:14:26 | |
---|
Mikä on nopein juttu mitä pystytte komppaamalla soittamaan. Esim. Puppets oli aikas prkleen nopea (mahdoton) vielä joku aika sitten mutta valoa on tunnelin päässä. Enkä tarkota, että se menis ikinä yhtä hyvin kun jollain Hetfieldillä. Mulla on uks juttu minkä teen oikealla tosi nopeaa... Ei se vissiin liitykään musaan... Eikä edes skittaan... Taitaa olla torviosastoa koko touhu... ...sorry... ThickFinger |
spede from hell 14.07.2005 21:16:44 | |
---|
Miksei? Ei se Hetfield ole mikään virtuoosi. hetfield on turkoosi...?!!#€%&/( ThickFinger |
Migo 15.07.2005 00:34:33 | |
---|
Totta. Johtuu siitä että monet tuntuvat yliarvostavan Hetfieldiä. Mutta ihan hyvähän se on. Pitäisi kai joskus katsoa joku livevideo niin näkisi kuinka komppi pysyy kasassa laulun aikana. Tossa just kattelin cunnig stunts videota ja kyllä se aikamoista tahtia löi toi Hetfieldin oikea käsi. Respect hänelle. Nooh kyllähän sitä yhtälailla oppii kun viitsii harjoitella. Se on taas jos vain täällä ruikuttaa, että miksi en ole niin nopea kun Hetfield yms. :) Melko mukavaa päivää kaikille. |
oiva tumpeloinen 15.07.2005 11:21:44 | |
---|
Tossa just kattelin cunnig stunts videota ja kyllä se aikamoista tahtia löi toi Hetfieldin oikea käsi. Respect hänelle. Nooh kyllähän sitä yhtälailla oppii kun viitsii harjoitella. Se on taas jos vain täällä ruikuttaa, että miksi en ole niin nopea kun Hetfield yms. :) Ihan nyt silläkin uhalla, että pilaan kaikkien ilon aiheesta: Kannattaa miettiä, miten paljon sillä down pickingillä on merkitystä. Sen ideahan on saada soundiin lisää massiivisuutta. Toinen käyttötarkoitus - mikä sille nyt ensimmäisenä tulee mieleen - on katu-uskottavuus (missä ei oo mitään vikaa, kaikkihan haluu näyttää makeelta soittaessa ;)). Mietittäessä taas sitä massiivisuutta kannattaa muistaa kuitenkin, että hi-gain osastoa käytettäessä soundi yleensä kompressoidaan aika rajusti, mikä oikeastaan vie merkityksen siitä down pickingistä. Tai vaikka ei käytetä erillistä kompressoria, niin esim. Mesat (karrigoiden kaikki hi-gain vahvistimet ja etuasteet) kompressoi itsessään soundia aika paljon, unohtamatta vielä sitä mahti-mulinexia efektilenkissä, mikä viimeistään kompressoi soundin lopullisesti. Esim. Hetfieldillä oli uransa aiempina aikoina, vähemmän gainia käyttävänä, jokin tarkoitusperä siihen tyyliinsä. Nykyisin se taitaa enemmänkin olla vaan tyylikysymys ja "vanhan koiran" temppuja. Toinen asia mietittäessä sitä massiivisuutta on se itse pikkaustekniikka. Olen huomannut joillakin down pikkauksessa oiretta nimeltä: Down pikkausta "hinnalla millä hyvänsä". Jos se pikkaus on väkinäistä ja hankalaa, katoaa siitä yleensä se VOIMA, joka on sen tarkoitus. Sillä kieliin kohdistuvalla "väkivallalla" juuri saavutetaan se tuhtius siihen soundiin ts. sellaisella väkinäisellä rimpuilulla pikkauksen voima on heikompi, kuin voimakkaalla "sahauksella". Niin kuin aikaisemmin totesin, kirjoituksen tarkoitus ei ole saada ketään lopettamaan treenausta pikkauksen osalta. Tarkoitus enemmänkin on vain kiinnittää huomiota asioiden tarpeellisuuteen ja sitä kautta mahdollisesti vapauttaa aikaa jonkin muun asian harjoittamiseen. Kokeilemalla tyhmäkin oppii..... |
J.Ahonen 15.07.2005 14:26:58 | |
---|
Miksi muuten joitain juttuja pitäisi vetää juurikin downstrokella? Ei siinä nyt niin kauheasti soundi eroa ole vaikka ylös alas vetäisikin, Eihän? Niin joo näyttäähän se hevimies coolimmalta kun se rämppää nivusien kohdalta alas pä'in. |
MasK oF SaNiTY 15.07.2005 14:30:33 (muokattu 15.07.2005 14:30:46) | |
---|
Michael Angelo - Speed Kills.. Becker - Go oFF Ez Pz Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä! |