Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez Kitarat
1 2 3 4 532 33 34 35 36
Nightwarrior
13.07.2005 16:54:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin tuollaista ibanezin RG350DX WH hankkimassa kakkoskepakoksi ja pyysin tarjousta tuolta hesan levytukku OY:stä ja minua jäi hiukan vaivaamaan tuo alle 400€ hinta..
 
Nii että pitäkö vireen kun venyttää tai leikkii vibralla,pitävätkö lukot,onko kevyt ja nopea soittaa niin kuin tuo wizard kaulan mainostaminen antaa ymmärtää jne.
Minä kun asun niin jumalaisen kaukana tuosta liikkeestä,että on hieman huono lähteä testaamaan..
 
Nii että onko joillakin kokemusta tästä mallista ja yleensä ibanezin puikoista,että ovatko ne sitä mitä antavat ymmärtää?? (hieman jacksoniin pettynyt..)
 
LaXu
13.07.2005 16:56:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon hintaan pitäisi löytyä RG5xx sarjan kepukka käytettynä. Taatusti laadukas talla ja mikit eivät ole varmaan sen parempia kuin noissa Korean RG:ssakaan...
 
Noiden Ibanezien hammastikkukaulat eivät ole kuitenkaan joka hemmon juttu.
Velli
13.07.2005 17:06:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii että pitäkö vireen kun venyttää tai leikkii vibralla,pitävätkö lukot,onko kevyt ja nopea soittaa niin kuin tuo wizard kaulan mainostaminen antaa ymmärtää jne.
Minä kun asun niin jumalaisen kaukana tuosta liikkeestä,että on hieman huono lähteä testaamaan..

 
Siinä on suht kökkö talla (Edge Pro II), joka ei pidemmän päälle pidä virettä. Se on näet tehty löysemmästä ja taipuisammasta materiaalista kuin ne paremmat tallat (Edge, Lo-Pro Edge, Edge Pro, Zero Resistance). Kevytsoittoinen se varmasti on.
 
Nii että onko joillakin kokemusta tästä mallista ja yleensä ibanezin puikoista,että ovatko ne sitä mitä antavat ymmärtää?? (hieman jacksoniin pettynyt..)
 
En suosittele ostamaan ibanezin Korea-malleja, joissa on floyd rose-kopio. Ne tallat ovat huonoja (samaa tasoa Jackson-lisenssitallojen kanssa).
32788
13.07.2005 17:09:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turussa voisi olla jotain musaliikkeitä, jotka myyvät Ibaneziä. Ainakin Soitin-Laine myy, mutta siellä ei nettisivujen mukaan ollut kuin pari halvempaa Ibaa... Ehkä joku Turussa päin asuva osaisi auttaa?
 
trih
13.07.2005 17:21:58 (muokattu 13.07.2005 17:22:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä on suht kökkö talla (Edge Pro II)
 
Iban sivuilla siinä on Edge III. Mikä se on?
http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=RG350DX
 
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Swan
13.07.2005 17:26:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaXu: Taatusti laadukas talla ja mikit eivät ole varmaan sen parempia kuin noissa Korean RG:ssakaan...
 
Äähhähhää, kielivirhe! Taikka sitten suosittelet tuolla lauseella tarkoituksella Korea-Ibanezeja. Joo, sori, oli pakko.
 
Velli: En suosittele ostamaan ibanezin Korea-malleja, joissa on floyd rose-kopio. Ne tallat ovat huonoja (samaa tasoa Jackson-lisenssitallojen kanssa).
 
Nykyäänhän nuo kaikki tehdään Koreassa, mutta parin viime vuoden Korea-RG:issä on todellakin näitä lyhytkestoisempia talloja. Kuitenkin kaikissa S-sarjalaisissa on ollut ZR-talla (Ibanezin paras) siitä lähtien, kun se tuli markkinoille. Harmi vain, että se rajoittuu juuri S-sarjaan. Erikseenhän tuon kai voi ostaa, mutta se taas maksaa.
 
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
Tori:
Line 6 FBV Shortboard
Velli
13.07.2005 17:34:02 (muokattu 13.07.2005 17:37:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyäänhän nuo kaikki tehdään Koreassa, mutta parin viime vuoden Korea-RG:issä on todellakin näitä lyhytkestoisempia talloja.
 
Tavalliset RG:t tehdään Koreassa ja ja Prestige RG:t tehdään Japanissa. Kaikki Ibanezin bassot tehdään nykyään Koreassa ja ensi vuodesta alkaen myös kaikkien kitaroiden tuotanto siirtyy sinne.
 
Iban sivuilla siinä on Edge III. Mikä se on?
 
Se on tehty samasta materiaalista kuin EP II. Hienovirittimet vain ovat korkeammalla kuin EP II:ssa. Ibanez suunnitteli tämän tallan, koska he tarvitsivat korkeaprofiilisen floyd rose-kopion, jotta heidän ei tarvitse maksaa tekijänoikeusmaksuja low profilesta Floyd Rose:lle.
Swan
13.07.2005 17:45:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tavalliset RG:t tehdään Koreassa ja ja Prestige RG:t tehdään Japanissa. Kaikki Ibanezin bassot tehdään nykyään Koreassa ja ensi vuodesta alkaen myös kaikkien kitaroiden tuotanto siirtyy sinne.
 
Jaa se olikin ensi vuonna. Noo, kuitenkin korealaisissa RG:issä, JEMissä ja JS:ssä on huonompi talla, mutta S:issä parasta mitä löytyy. Jos kahden nauhan puuttuminen ei haittaa, suosittelen S470:aa testiin.
 
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
Tori:
Line 6 FBV Shortboard
LaXu
13.07.2005 18:10:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaXu:
 
Äähhähhää, kielivirhe! Taikka sitten suosittelet tuolla lauseella tarkoituksella Korea-Ibanezeja. Joo, sori, oli pakko.

 
Eikös tuo ole ihan selkeä? RG550:ssa on laadukas talla ja mikit ovat about yhtä kehnot kuin Korea-Ibanezeissa. ;)
Krice
13.07.2005 21:07:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii että onko joillakin kokemusta tästä mallista ja yleensä ibanezin puikoista,että ovatko ne sitä mitä antavat ymmärtää??
 
Ostin vissiin halvimman mahdollisen Ibanezin (GRG 170 DX) ja täytyy sanoa, että kaula on liukas ja nopea. Talla ei tosin pidä virettä, mutta vire menee lähinnä kampea käyttäessä, jota en itse kovin paljon vääntele.
 
Strutsi
13.07.2005 21:08:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin vissiin halvimman mahdollisen Ibanezin (GRG 170 DX) ja täytyy sanoa, että kaula on liukas ja nopea. Talla ei tosin pidä virettä, mutta vire menee lähinnä kampea käyttäessä, jota en itse kovin paljon vääntele.
 
Kannattaa siinä tapauksessa varmaan blokata se talla puupalikalla.
 
"If quizzes are quizzical, what are tests like?"
Krice
13.07.2005 21:19:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa siinä tapauksessa varmaan blokata se talla puupalikalla.
 
Epille teinkin noin, mutta voisihan sitä ensin yrittää säätää vähän ja katsoa pysyisikö paremmin vireessä. Tuskin:)
 
Strutsi
13.07.2005 21:42:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epille teinkin noin, mutta voisihan sitä ensin yrittää säätää vähän ja katsoa pysyisikö paremmin vireessä. Tuskin:)
 
Hyvä vaihtoehto voisi olla vaihtaa siihen Edge Pro. Mitähän ne maksaa erikseen?
 
"If quizzes are quizzical, what are tests like?"
Invader
14.07.2005 07:51:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä vaihtoehto voisi olla vaihtaa siihen Edge Pro. Mitähän ne maksaa erikseen?
 
GRG170-mallissa on stratotyyppinen vintage-vibra, ja sen korvaaminen floikalla maksaisi varmaankin saman verran mitä itse kitara on maksanut.
 
Tai sitten ei..
Mrezzye
14.07.2005 08:33:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iban sivuilla siinä on Edge III. Mikä se on?
http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=RG350DX

 
Onkohan se jokin U2-signature talla ;) ???
 
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
lord_leviathan
21.07.2009 22:29:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tämmonen projekti ois alkamassa että aikoisen asentaa grg 170dx:ään floikan, eli minkälainen urakka se on, pitääkö alkaa bodya muokkaamaan tai jtn
 
Antti1
21.07.2009 22:30:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lord_leviathan: Eli tämmonen projekti ois alkamassa että aikoisen asentaa grg 170dx:ään floikan, eli minkälainen urakka se on, pitääkö alkaa bodya muokkaamaan tai jtn
 
No näillä tiedoilla: älä rupea, vaan osta parempi kitara, jossa on jo valmiina.
 
Fuck this shit! It's gone too far!
ravensoul
21.07.2009 22:53:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lord_leviathan: Eli tämmonen projekti ois alkamassa että aikoisen asentaa grg 170dx:ään floikan, eli minkälainen urakka se on, pitääkö alkaa bodya muokkaamaan tai jtn
 
Juu ei. Kannata siis. Ellet sitten huvikses harrastelumielessä ja ilmaiseksi saaduilla osilla tee. Muuten maksaa vähintään saman verran kuin tuo itse keppi. Plus hirveä duuni tuollaisessa, kun tarttee jyrsinnät tehdä ym.
 
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Revilation
08.08.2009 04:00:53 (muokattu 08.08.2009 04:05:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vireen kanssa ongelmia kampea käytettäessä vaikka talla on täysin kohtisuorassa runkoon nähden. Kitara on Ibanez RG Prestige 3120F ja tallana on Edge Pro.
Olen tässä viimeiset 2 päivää pähkäilly että missä ihmeessä vika voi olla koska kitaran tallan "veitsetkään" eivät voi niin kuluneet olla koska kitara on vasta minulla ollut 2 vuotta. Levytukussa kitaraa olen käyttänyt ja silloin kitara on ollut kunnossa. Taitaa olla tallan säätäjässä vika. Normaalikäytössä kun ei vibraa käytä niin vire pysyy hyvin mutta kun kampea käyttää alas tai ylös niin vire ei palaudu kunnolla takaisin. Kielisetti oli aluksi 0.09-0.42 mutta menin levytukkuun vaihtamaan kielisetin 0.10-0.46 setille jonka seurauksena kitaran taakse lisättiin kolmas jousi. Tässä muutamia kysymyksiä ->Mitkä asiat tallassa vaikuttaa vireeseen? Millases asennos Edge Pro Floyd tallan jouset pitäisi olla? Pitäisikö sen toimia ihan niin että kaikki 3 jousta on yhtä kireellä vai niin että E, A, D kielien puoleinen jousi on kireemmällä ja G, B, E kielien jousi löysemmällä vai toistepäi?
 
Toivottavasti saatte selkoa :)
Kiitos jo etukäteen!
 
Mandarax
08.08.2009 09:17:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nightwarrior: Olisin tuollaista ibanezin RG350DX WH hankkimassa kakkoskepakoksi ja pyysin tarjousta tuolta hesan levytukku OY:stä ja minua jäi hiukan vaivaamaan tuo alle 400� hinta..
 
Nii että pitäkö vireen kun venyttää tai leikkii vibralla,pitävätkö lukot,onko kevyt ja nopea soittaa niin kuin tuo wizard kaulan mainostaminen antaa ymmärtää jne.
Minä kun asun niin jumalaisen kaukana tuosta liikkeestä,että on hieman huono lähteä testaamaan..
 
Nii että onko joillakin kokemusta tästä mallista ja yleensä ibanezin puikoista,että ovatko ne sitä mitä antavat ymmärtää?? (hieman jacksoniin pettynyt..)

 
Kuten tuolla jo heti ensimmäiseksi ehdotettiinkin, käytettynä ostetut vanhemmat RG:n 5xx-sarjalaiset antavat aivan eri tavalla rahalle vastinetta, kuin tuollainen kaupan hyllyltä poimittu halpis-iba.
Loistava Edge -talla ja made in Japan - ja suunnilleen samaan hintaan:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=335876
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=340578
 
Eipä tarvitsisi minun ainakaan kahta sekuntia pidempään miettiä, ottaako samalla hinnalla uutena halpamallin, vaiko käytettynä RG550/560:n...
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 532 33 34 35 36

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «