Unisielu 08.07.2005 00:45:09 | |
---|
|
Antti1 08.07.2005 10:51:36 | |
---|
Tarkoituksena ois mikittää laulut ja rummut. Laulun mikittäminen onnistunee noilla varmaan ihan hyvin, mutta rumpuja varten hommaisin tehokkaamman systeemin. Noista voi nimittäin basaria hiukan lujempaa ajaessa loppua tehot kesken. Päätteeseen vaan niin paljon tehoa, kuin kukkaro kestää. Tuo nykyinen ei meinaan kovinkaan paljoa ulos puske. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
toyopet 08.07.2005 11:58:42 | |
---|
Tuossa kaapissahan näkyy olevan tehonkesto 350W ja taas vahvistin antaa 4Ohmiin 240W eli olisi vara kyllä sen puolesta tosiaan tehoja nostaakin. Vaikkapa sellaiset 400-500W/kanava vahvistintehoja, niin ei ihan rajoilla liikuta. JA kyllä kestää. Maksaahan se aina vähän enempi. Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa. |
Unisielu 08.07.2005 13:32:50 | |
---|
Tuota minun mielestä tuolla lukee että Output power: 2x440W @ 4ohm. |
Pyronius 08.07.2005 15:53:18 | |
---|
Noihin t.ampin tehoihin ei aina ole uskomista. Ei välttämättä anna tuota ilmoitettua tehoa, muuta kuin piikkitehona. RMS teho voi olla reilusti pienempi... Ja muutenkin kannattaa isompi pääte ostaa, ei tarvi heti vaihtaa jos aikoo laajentaa. Kannattaa myös katsoa käytettyjä. Voi samalla rahalla löyty huomattavsti parempi setti. vaikka täältä: http://www.audiodivari.com/ |
stagestar 08.07.2005 17:41:44 | |
---|
Tuota minun mielestä tuolla lukee että Output power: 2x440W @ 4ohm. niin on , aivan totta! mutta todellakin se ei piisaa noille kaapeille. minä suosittelisin että vahvistin pitäisi olla semmoinen josta saa noin 700 w x 2 / 4 ohm, tais olla joku t.amp 1400 semmonen ! rok rok !!! |
toyopet 11.07.2005 13:35:21 | |
---|
Tuota minun mielestä tuolla lukee että Output power: 2x440W @ 4ohm. No kato p..keles niinhän siellä lukeekin. VIlkaisin pikaisesti väärää riviä. Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa. |
Teijo K. 12.07.2005 09:02:36 (muokattu 12.07.2005 09:06:16) | |
---|
niin on , aivan totta! mutta todellakin se ei piisaa noille kaapeille. minä suosittelisin että vahvistin pitäisi olla semmoinen josta saa noin 700 w x 2 / 4 ohm, tais olla joku t.amp 1400 semmonen ! Minä suosittelisin taas, että vahvistin olisi sellainen jossa ei lukisi t-amp. Sitten voisi ottaa sen kauttimen tehonkeston mukaisen vahvarin. Mackien Tapco -sarja on halpa, esimerkiksi. http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-181136.html Olen varma että esimerkiksi tästä irtoaa enemmän tehoa vaikka numeroiden valossa tamppi on tehokkaampi. Se on noissa ihan halpahallivahvareissa usein eri juttu mitä ilmoittavat ja mitä vahvistin antaa oikeasti. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
Vivo 12.07.2005 19:07:54 (muokattu 12.07.2005 19:13:41) | |
---|
Olen varma että esimerkiksi tästä irtoaa enemmän tehoa vaikka numeroiden valossa tamppi on tehokkaampi. Tähän olisi kiva kuulla vähän perusteluita. Onko jollakulla mahdollisesti jo kokemusta näistä päätteistä. Ihan yleisestä mielenkiinnosta kyselen. www.speakerplans.com |
PasiB 12.07.2005 19:54:53 | |
---|
Olin mukana eräässä projektissa jossa oli aika lailla samanlainen PA sydeemi kuin tuo sinun suunnittelemasi ja en voi suositella niitä vakavampaan käyttöön. Kaappien soundi oli tuhnu ja päättärissä loppui tehot kesken kun sinne ajettiin bassokitara. Vaikka et aio bassoa ajaa PA:n läpi, niin kyllä tehoa saa olla reilusti jo pelkkään bassorumpuun. Kannattaa katsella laadukkaampia käytettynä, saat varmaan enemmän vastinetta rahalle. Kaikki mitä haluan tehdä on joko laitonta, moraalitonta tai lihottavaa. |
stagestar 12.07.2005 22:45:43 (muokattu 12.07.2005 22:47:44) | |
---|
Minä suosittelisin taas, että vahvistin olisi sellainen jossa ei lukisi t-amp. Sitten voisi ottaa sen kauttimen tehonkeston mukaisen vahvarin. Mackien Tapco -sarja on halpa, esimerkiksi.) hitto en hallitse näitä lainauksia !!! - tehoa kannattaa olla vahvistimen merkistä riippumatta aina reilusti, ei se liian iso päättäri kaappeja riko - . http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-181136.html Olen varma että esimerkiksi tästä irtoaa enemmän tehoa vaikka numeroiden valossa tamppi on tehokkaampi. Se on noissa ihan halpahallivahvareissa usein eri juttu mitä ilmoittavat ja mitä vahvistin antaa oikeasti. eikö tule mieleen että kun värkit maksavat suunnilleen saman verran ( tapcossa ehkä mackie lisä) että kuorien alla on suurinpiirtein sama laite. rok rok !!! |
Teijo K. 13.07.2005 10:26:19 | |
---|
eikö tule mieleen että kun värkit maksavat suunnilleen saman verran ( tapcossa ehkä mackie lisä) että kuorien alla on suurinpiirtein sama laite. Ei tule. Uskoisin että Mackie ei lähde noissa halvimmissakaan riskeeraamaan vielä kohtuullisen hyvää mainettaan. Tampeista voi ihan tätäkin palstaa selailemalla löytää huonoja arvosteluita. Rikki menneitä elementtej jne... "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
samuel 13.07.2005 12:08:25 (muokattu 13.07.2005 12:10:16) | |
---|
Tähän olisi kiva kuulla vähän perusteluita. Onko jollakulla mahdollisesti jo kokemusta näistä päätteistä. Ihan yleisestä mielenkiinnosta kyselen. tapcosta ei ole omakohtaisia kokemuksia. Mutta T-ampin tehot ilmoitetaan niiden päätepapujen tehoista... ainankin 2400 osalta siellä on 5 paria (120W+120W, muistaakseni kun omani avasin ja asiaa tutkin) päätepepuja josta tulee sitten ns 1200W per kanava. No todellisuudessahan tuosta voi puolet suunnilleen ottaa pois niin aletaan olemaan suht lähellä totuutta... "it's nice to be important, but it's more important to be nice"... |
Antti1 13.07.2005 12:33:34 | |
---|
tapcosta ei ole omakohtaisia kokemuksia. Mutta T-ampin tehot ilmoitetaan niiden päätepapujen tehoista... ainankin 2400 osalta siellä on 5 paria (120W+120W, muistaakseni kun omani avasin ja asiaa tutkin) päätepepuja josta tulee sitten ns 1200W per kanava. No todellisuudessahan tuosta voi puolet suunnilleen ottaa pois niin aletaan olemaan suht lähellä totuutta... Jotain tällaista olen itsekin mietiskellyt. Omistan siis tuon T.Amp 2400 II:n. Kyllä siinä tehoa piisaa keikoillekin. Juuri viime viikonloppuna pistettiin tuon ja altin kaappien läpi basso, basari, kaksi kitaraa ja kaksi laulua. Potikat ei olleet T.Ampista aivan täysillä ja silti mikserin masteria sai avata vain erittäin vähän, ettei kuulo lähtisi. Huonona puolena noissa on tosiaan laadun vaihtelevuus. Ensimmäinen pääte, jonka sain, oli rikki. Onneksi meni vaihdossa uuteen ilman mitään kuluja. Jos joskus tulee ostettua vielä bändikäyttöön subit, hommaan varmaan samanlaisen päätteen niillekin, ellei tule hyvää käytettyä todella halvalla vastaan. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
samuel 13.07.2005 16:09:57 | |
---|
Huonona puolena noissa on tosiaan laadun vaihtelevuus. Ensimmäinen pääte, jonka sain, oli rikki. Onneksi meni vaihdossa uuteen ilman mitään kuluja. Jos joskus tulee ostettua vielä bändikäyttöön subit, hommaan varmaan samanlaisen päätteen niillekin, ellei tule hyvää käytettyä todella halvalla vastaan. niin kyllähän kaikissa päätteissa varmaan on joskus niitä "maanantaipäivän versioita", tampissa niitä taitaa vaan olla myös tiistai, keskiviikko, ja torstaipäiväversioita... Kuitenkin hint/laatusuhde on aika passeli myös niille, jotka tarvitsevat vähän enemmän tehoja eikä ole varaa pistää yhteen päätteeseen 1500 euroa... "it's nice to be important, but it's more important to be nice"... |
2 kappaletta http://www.thomann.de/the_box_pa215_fullrangebox_prodinfo.html?iwid=3 älä hyvä mies muuten osta noita... jos ei ole kovin kehittyneet viimeisen parin vuoden aikana niin saundi on aika anaalista noissa kaapeissa ! Itelläni oli nuo noin 9kk jonka jälkeen hankkiuduin niistä eroon. Vähän auttoi asiaan että purkasi sen oman jakarin pois ja otti aktiivisen tilalle, mutta silti jotakin kamalaa niissä oli ! "it's nice to be important, but it's more important to be nice"... |
Unisielu 14.07.2005 00:56:18 | |
---|
No vaan me soitetaan metallimusiikkia niin se on sille laadulle yks ja sama, kunhan lujaa kuuluu ;) Ei saatana |
Vivo 14.07.2005 08:02:26 (muokattu 14.07.2005 08:03:37) | |
---|
edit: ei sittenkään mitään www.speakerplans.com |
Guido 14.07.2005 09:17:51 | |
---|
No vaan me soitetaan metallimusiikkia niin se on sille laadulle yks ja sama, kunhan lujaa kuuluu ;) Katoppa siinä se juju piileekin, laadukkaasta kuuluu lujempaa. 18.06.2005 02:11:14 -ensimmäinen suoritettu TALU. |
samuel 14.07.2005 15:19:41 | |
---|
No vaan me soitetaan metallimusiikkia niin se on sille laadulle yks ja sama, kunhan lujaa kuuluu ;) heh, tähän on pakko kommentoida... että olin aikanaan (ainoo kerta kun kehtas mennä) Silloisen Mary Ann (nykyään To Die For) nimisen "metallibandin" levyjulkkarissa... Sieltä jäi niin epämiellyttävä tunne soundeista etten haluisi kellekkään niin pahaa !!! Siis ääntä ei pystynyt sanomaan oliko se edes hyvää, se työnnettiin kohtalaisen suureen pa-järjestelmään, aika pienessä tilassa ihan sairaan kovaa... Kun pisti earit korviin ja kämmenet vielä päälle niin jotenkin pystyi olemaan siellä ! Älkää hyvät ihmiset soittako omia/kuuntelijoidenne korvia piloille ! Toki musiikin pitää tulla kovaa (varsinkin metallin) mut tolkku pitää pitää mukana ! "it's nice to be important, but it's more important to be nice"... |