Aihe: Ruisrock ja Ankkarock '05
1 2 3 4 521 22 23 24 25 26 27
Tympee Huttunen
12.07.2005 22:04:01
stokstoks:

Ei voi muuta oikein sanoa, muuta kuin että oma moka, jos ei löydä RUISROCKIN omalle festarialueelle, joka oli siellä Elyse Arenan pihassa. Sinne nimittäin maksoi 15 € ja ilmainen bussikuljetus meni 10 min. välein kumpaankin suuntaan, eikä 9 km matkasta ollut tietoakaan.

Näinhän asia tosiaan oli.
Toveri
12.07.2005 22:21:32

niin joo jäi mainitsematta edellisessä, että narikan sijainti oli homo. Esitteessä luki, että mm. alkoholijuomat saa tallettaa narikkaan, mutta kun se saamarin narikka oli porttien sisäpuolella ja portin läpi ei saanut tuoda niitä juomi, eli minulta sitten siinä lensi roskiin lantrattu puollitranen koskenkorva, minulta kysymättä, että haluaisinko viedä sen narikkaan. Vitun Esat!

Itse ymmärsin, että jos käveli portin ohi oikealta, pääsi narikalle. Näin ainakin sunnuntaina ohjeistettiin isoreppuisia.
Oon vaarallinen(Pastilli?). Janoatko mua?
dazed
12.07.2005 23:16:54 (muokattu 12.07.2005 23:25:18)
Itse ymmärsin, että jos käveli portin ohi oikealta, pääsi narikalle. Näin ainakin sunnuntaina ohjeistettiin isoreppuisia.

Näinhän asia tosiaan oli.

EDIT. Olitteko te pojat ekaa kertaa festivaaleilla? Aika lailla silmälaput päässä olette menneet. Festareilla kannattaa ottaa rauhallisesti ja tarkkailla ympäristöä.
I`m not a great player, but I can make it howl.
pussokisu
12.07.2005 23:47:54
Oli kyllä melko huonosti opestettu se narikkahomma, monta kertaa senkin kanssa tuli räpellettyä. Vesipisteetkin olisi saanut olla paremmin merkittynä.
unohdin.
hlecter
13.07.2005 08:22:06
niin joo jäi mainitsematta edellisessä, että narikan sijainti oli homo. Esitteessä luki, että mm. alkoholijuomat saa tallettaa narikkaan, mutta kun se saamarin narikka oli porttien sisäpuolella ja portin läpi ei saanut tuoda niitä juomi, eli minulta sitten siinä lensi roskiin lantrattu puollitranen koskenkorva, minulta kysymättä, että haluaisinko viedä sen narikkaan. Vitun Esat!

Ei vittu. Eihän näin toimita, riippumatta narikan sijainnista tuo juoma pitää vetää ykkösellä eikä minnekään roskiin....
stokstoks
13.07.2005 09:41:36
Kolmatta vuotta Festareilla koluan ja ihan täysikäisenä lukion käyneenä matkustan, mutta se opastus sydeemi siellä todellakin oli haperoa.

Ykösellä alas, Hmm, puolitoista litraa appelsiinin makuista kossua, ei, tahdon nähdä bänditkin, enkä ryömiä nelivetopäällä heinäpellossa.
Älä käänny katsomaan, suomalaiset tuijottaa
stokstoks
13.07.2005 09:44:08
Niin ja vielä, se sinne narikalle opastaminen sunnuntaina oli vähän myöhäistä, kun emme enää paikalla silloin olleet. Olis saanut tämä opastus tapahtua vaikkapa perjantaina kun paikalle saavuimme, mutta ei.
stokstoks
13.07.2005 09:49:23
Ja tosta rauhallisuudesta: Jos olis vaikka päässyt ajoissa sinne alueelle niin ehkä sitten, mutta kun ne bussit sieltä saaren päästä tuli noin puolentunnin välein, jos ollenkaan, niin siinä tuli sitten vähän kiire, että näkis esim. lauantaina Sir Elwoodin. Eikä siinä kiiressä paljon kattella, paitsi että katsoin jokaisen sisäänmenoväylän yläpuolelta, että mikä opaste siinä on, mutta eipä lukenut mitään narikasta.

Me nyt vain olemme tottuneet Provinssin kaltaiseen loistavasti järjestettyyn festivaaliin.
leka
13.07.2005 12:13:19
Vesipisteitä oli ainakin neljässä-viidessä eri paikassa ja narikka oli selkeästi opastettu. Kysyäkin saa jos ei itse löydä...

Mutta se käveleminen/bussiliikenne on kyllä hanurista.
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
Pitkavirta
13.07.2005 12:27:34
Olimme varautuneet maks 15e, mutta se olikin sitten 22e. Festariesitteessä lukee, että se on 15e ja ilmainen kyyditys alueelle.

Elysee-tsydeemi 15e, ilmanen kyyti; Ruissalo Camping 22e/2 vrk, Dösä 2e/suunta. (Esitteissä luki 3e)

Nooh, sitten seuraavaksi odottelemaan bussia. Odotus aika 45min ja Stam1nan missaus. Kaikki kolme bussia menee peräkkäin ohi, mutta vain yksi tulee takasin päin. 120 ihmistä pyrikii samaan bussiin joka ovesta, kuskina ollut ulkomaan asukki rähjää viisi minuuttia, että kaikki helvettiin bussista, no sitten se otti sinne porukkaa, mutta poloisella meni hermo ja se löi ovet kiinni ja lähti kaahaamaan pois mukanaan 15 ihmistä, onneksi olin kavereineni päässyt sisään. Tämä kuski ei halunnut päästää meitä alueelle vievän tien viereen vaan vei noin kilometrin päähän alueelle vievän tien luota. Siitä sitten kolme kilometriä kävelyä vesisateessa ja ukkosessa.

Vesisade, ukkonen ja se ulkomaalaisperäinen bussikuski eivät olleet festarin järjestämiseen millään tapaa osallisia. Ymmärrän kuskia hyvin, vedät sitä normaalivuoroa ja 120 ihmistä yrittää samaan aikaan sisään.. Vittumaista se oli, samassa veneessä olin itekin.

onneksi päätimme lähteä oikaisemaan metsän ja talojen poikki. Se oikaisi noin 2km. ja sitten venaamaan bussia tunniksi. Ei tullut, joten sitten vain kävelylle 9km:n lenkille (miks leirintäalue ei voi olla lähempänä?). Varttia vaille neljä lerillä kahden tunnin kävelyn jälkeen. Poikki, rakoilla, vittuuntuneena, mutta eipä oltu ainoita.

Bussi pysähty yöllä vaan siinä kohtaa missä festarialueelta lähtevä kävelytie ja se pitkä leirintäalueelle johtava autotie kohtas. Leirintäalue ei voi olla lähempänä koska herra Leirintäalue-mies ei varmaan jaksa siirtää sitä yhden viikonlopun ajaksi lähemmäs Ruissalon puistoa ;) Se kävelymatka oli ihan kiva, juotiin loput festareilta jääneet viinat ja tutustuttiin uusiin ihmisiin. Rakot on jo melkein parantuneet.

päivän aikana ihmettelin miksi lavojen edusjärjestyksenvalvojat eivät tee millekään mitään. ihmiset kiipeilevät toistensa hartioille, crowd daivaavat ja sun muuta...ei onnistu muilla festareilla...järjestyksenvalvojilla ei ollut edes vesiletkuja ja muutenkin ne oli hirveitä pygmejä ja repoja, sellasia vanhoja hihhuleita. Hyi saatana. Turvallisuutta ei valvottu yhtään.

Kyllä sitä valvottiin. Sitäpaitsi keikan kattominen kaverin harteilta on aika pirun siistiä. :) Järkkäreillä oli vesiletkuja, ja osasivat ohjata huonovointisimmat ensiapupisteeseen/sivummalle lepäämään.

Illalla pääsi aika hyvin pois kun lähti ennen HIMiä...käveltiin odottelemaan bussia, ja tässä oli viimeinen pisara, odotettiin bussia 3,5 tuntia, ja se makso 3e. Päästiin leirille ja päätettiin, että helvetti kun on paskaa.

Olisit tilannu vaikka taksin sitte. Olis tullu alle puolessa tunnissa, kympillä heitti tytön ainakin Ruissalo Campingiin festarialueen liepeiltä.

Paska reissu, mutta tulipahan tehtyä. Ei enää ikinä RuisRockiin.

Älä masennu, otat vaan ens vuonna avoimemman ja kärsivällisemmän asenteen mukaan ;) Ja neuvoa voi tietty kysyä. Toki ton vois moniltakin osin järjestää paremminkin, mut mulle kelpaa tällain seikkailun kannalta ihan mainiosti :)

Ainut mikä jäi vituttamaan, on se etten muista mihin oon huitassu semmosen 50-100 euroa.. Mut sekään ei oo festarin vika ;)
arancia
13.07.2005 12:45:19 (muokattu 13.07.2005 12:50:33)
Ensimmäistä kertaa olin ruisrockissa, etukäteen olin kuullut melko paljon negatiivista palautetta kyseisistä festareista, mutta jälkeen päin täytyy sanoa, että paremmin järjestelyt toimivat kuin ennalta odotin. Jotakin olisi voinut hoitaa hieman toisin, mutta pääasiassa olin melkoisen tyytyväinen.

Omasta mielestäni festareiden parhaimmistoon kuuluivat Jukka poika & jenkkarekka, zen cafe, the hives, the hellacopters, flogging molly ja apulanta. Yup:n ja tik takin onnistuin missaamaan, tosin omaa syytäni nämäkin missaukset. Muutamat bändit jäivät näkemättä ikävien päällekkäisyyksien takia, mutta pyrin näkemään bändejä joita olen nähnyt vähemmän tai en tule hetkeen näkemään.

Sunnuntaina lähdin festarialueelta pois keskustaan päin vähän ennen liekin lopettamista, jonoa ei ollut narikoille ja bussiinkin pääsi sisälle heti saavututtani paikalle.

Leirintäaluetta ei tullut nähtyä, kun muutamien sattumusten jälkeen nukuin perjantai-lauantai yön kaverin kaverin luona ja kaksi muuta yötä rautatieaseman tuntumassa. Tulipa säästettyä 15e (jotka tosin kulutin varmasti kaksinkertaisesti) ja yönvietot olivat oikeastaan melkoisen mahtavia.

Kokonaisuudessa viikonloppu oli mitä onnistunein, sää suosi, ympärillä oli mukavia ihmisiä ja näin todella mahtavia keikkoja.
elbowski
13.07.2005 16:03:06
Mikä oli se Kotiteollisuuden biisi jossa oli Piano-intro?
Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2
Janne F
13.07.2005 16:52:23
Mikä oli se Kotiteollisuuden biisi jossa oli Piano-intro?

Satu peikoista.
Janne F
13.07.2005 16:56:11
Sitäpaitsi keikan kattominen kaverin harteilta on aika pirun siistiä. :)

Ja kiellettyä esim. Roskildessä. Jos yhtään mietit asiaa, keksit ehkä muutaman syyn.
Janne F
13.07.2005 16:59:19
Olin kaikkien muiden lavojen eturivissä katsomassa jonkun keikan enkä edes huomannut vesiletkuja siellä

Jaa. Mä ainakin kastuin läpimäräksi mm. Hivesin, Hellacoptersin ja Hanoi Rocksin keikoilla. Ettet vain olisi eksynyt vahingossa karaokelavalle?
elbowski
13.07.2005 17:00:00
Satu peikoista.

Kiitos.
Näen sen silmistäsi, nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?

IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2
stokstoks
14.07.2005 11:36:16
Jaa. Mä ainakin kastuin läpimäräksi mm. Hivesin, Hellacoptersin ja Hanoi Rocksin keikoilla. Ettet vain olisi eksynyt vahingossa karaokelavalle?

Eikös noi soittanut sunnuntaina? Silloin en paikalla ollut, eli ehkä he olivat parantaneet toimintaansa lauantain puutteiden jälkeen. Niin joo ja mieleen tuli että kyllähän Sentencedin keikan alussa sitä vettä vähän ruiskutettiin.
Jkob
14.07.2005 12:06:20
Eikös noi soittanut sunnuntaina? Silloin en paikalla ollut, eli ehkä he olivat parantaneet toimintaansa lauantain puutteiden jälkeen. Niin joo ja mieleen tuli että kyllähän Sentencedin keikan alussa sitä vettä vähän ruiskutettiin.

Näin kyllä lauantainakin vettä heitettävän. Ruiskusta. Siis oikeesta muovisesta sellaisesta, ei peniksestä.

Ihmetytti kun vielä Flogging Mollyn keikallakin ruiskutettiin vettä, saattoi eturiville tulla hippasen vilu pois kävellessä
"Kyllä tähänkin paikkaan pitää mainita siitä, että aina kun urheilussa puhutaan loppusuoran merkityksestä, niin kaikki siihen mennessä tehdyt suoritukset ynnätään. Muutenhan viidenkympin kilpailussa hiihdettäisiin vain loppusuora." Bror-Erik
Dirk
14.07.2005 14:39:13

Tuo suihkuttelu näytti olevan aika randomilla toteutettu. Esim. Vilkkumaan keikan alla todettiin, että nyt sitä ei tule ilmeisesti yleisön kameroiden yms. muiden laitteiden suojelemiseksi (?!). Edestä sitä silloinki sai halutessaan; en tiedä pitikö paikkaansa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)