Aihe: Putkinuppi haussa
1 2 3
toxic
12.07.2005 08:19:31
Kolme niitä ainakin omassani on.

Mi-mitä? Kerros lisää.
novo
12.07.2005 10:50:55
Mi-mitä? Kerros lisää.

niin mitä? tämähän on aivan selviö
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Miikathebest
12.07.2005 12:30:39

screamer kyllä vaikuttaakin todella hyvältä..pitäisi vaan ehkä testata jossain sitä..tai yrittää aluks löytää käytettynä

Kannattaa ottaa huomioon, että kanavanvaihtolauta siihen maksaa Paljon.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
novo
12.07.2005 13:42:24

aivan, ja thunderin kohdalla on nyt parikin topiccia mistä selviää siihen käyvät vaihtajat noin suunnilleen.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
päänahka
12.07.2005 14:29:19
Mi-mitä? Kerros lisää.

Niin, täällä on jo pari kertaa sanottu Thunderia kaksikanavaiseksi, niin piti nyt oikaista, jos vaikka muillakin on tuollainen käsitys jostain syystä.
Soolot on perseestä.
Groove Man
12.07.2005 14:37:52 (muokattu 12.07.2005 14:38:37)
Niin, täällä on jo pari kertaa sanottu Thunderia kaksikanavaiseksi, niin piti nyt oikaista, jos vaikka muillakin on tuollainen käsitys jostain syystä.

Oletkos kenties modannut omaasi vai mistä olet sen kolmannen siihen saanut? Kaksi kanavaahan tuossa on ja lead kanavalla kaksi särömoodia: crunch/lead.

http://www.engl-amps.com/
päänahka
12.07.2005 14:42:14
Oletkos kenties modannut omaasi vai mistä olet sen kolmannen siihen saanut? Kaksi kanavaahan tuossa on ja lead kanavalla kaksi särömoodia: crunch/lead.

Ja mitenköhän tuo eroaa kolmesta kanavasta? Yhteinen gain-potikka on kaikilla kanavilla, crunch tuo cleaniin verrattuna yhden triodiasteen lisää, lead toisen. Crunchilla ja leadilla omat volumet. Eli crunch eroaa cleanista tasan yhtä paljon kuin lead crunchista. Ei tuosta saa kyllä millään logiikalla kaksikanavaista.
Soolot on perseestä.
JuSu
12.07.2005 14:45:09

...mutta sitä ei välttämättä tarvita. Kahdella kaksinappisella kanavanvaihtajalla voi kontrolloida samoja ominaisuuksia. Ei kuitenkaan ihan yhtä näppärästi.

JuSu
Minä olen myyrä.
BenGlenton
12.07.2005 14:51:48
...mutta sitä ei välttämättä tarvita. Kahdella kaksinappisella kanavanvaihtajalla voi kontrolloida samoja ominaisuuksia. Ei kuitenkaan ihan yhtä näppärästi.

Joo pedaalilautaa ei välttämättä tarvi heti alkuun, mutta se tosiaan kätevöittää screamerin käyttöä huomattavasti.
www.supremecourtband.fi
Groove Man
12.07.2005 14:59:26
Ja mitenköhän tuo eroaa kolmesta kanavasta? Yhteinen gain-potikka on kaikilla kanavilla, crunch tuo cleaniin verrattuna yhden triodiasteen lisää, lead toisen. Crunchilla ja leadilla omat volumet. Eli crunch eroaa cleanista tasan yhtä paljon kuin lead crunchista. Ei tuosta saa kyllä millään logiikalla kaksikanavaista.

Jaa tunderista taiskin olla kaksi erilaista mallia ja valmistajan sivuilla viitataan kaksikanavaisena thunderina tohon reverbilliseen malliin? Muistin vain lukeneeni ton kuvauksen.. No sama se, skriimerikin on näköjään luokiteltu nelikanavaiseksi..joo :) ...ja yksi EQ.
Henkkiz
12.07.2005 15:10:35
mites laneyn gh50l nuppi?

GH50L kannattaa katsastaa.. Sellainen on käytettynä Torillakin.
Jucciz
12.07.2005 16:22:10 (muokattu 12.07.2005 16:25:31)
Ja mitenköhän tuo eroaa kolmesta kanavasta? Yhteinen gain-potikka on kaikilla kanavilla, crunch tuo cleaniin verrattuna yhden triodiasteen lisää, lead toisen.

Eli yksikanavainen laite.

Ei minunkaan Uraltone Jr. ole kaksikanavainen, vaikka siihen saa jalkakytkimellä lisää säröä (yhden vahvistusasteen).

Esimerkiksi Orange AD30TC sen sijaan ON kaksikanavainen: molemmille kanaville on täysin erilliset etuasteputket sekä gain-bass-middle-treble-master -säätimet.

Oiotaan siis pahimpia harhakäsityksiä: kanavan määritelmä ei siis ole pelkkä putkenpuolikas. :)

Aika iso liuta tunnettujakin vahvistinmerkkejä tosin myy "useakanavaisia" vahvistimia, joissa ei välttämättä ole kanavien välillä paljonkaan muuta eroa kuin vahvistusaste tai pari. Kusetusta? Ei välttämättä, pääasiahan on että soundi toimii. Erillisistä kanavista on kuitenkin turha puhua tällöin.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Volle
12.07.2005 17:05:40

Oiotaan siis pahimpia harhakäsityksiä: kanavan määritelmä ei siis ole pelkkä putkenpuolikas. :)

Jos nyt vielä vähän pilkkua viilataan, niin esim. kliinikanava voi olla pelkkä putken puolikas. :)
Nam.
ReBeat
12.07.2005 17:21:07

No sama se, skriimerikin on näköjään luokiteltu nelikanavaiseksi..joo :) ...ja yksi EQ.

Tuota olen kans ihmetellyt. Aika huvittavaa että sen sanotaan olevan nelikanavainen.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
päänahka
13.07.2005 06:03:30
Eli yksikanavainen laite.

Yksikanavainenhan tuo on useimpien valmistajien määritelmien mukaan. Miellän nuo kuitenkin eri kanaviksi, kun soundi muuttuu sen verran. Helpompi muutenkin puhua kanavista kuin vaikka gain-tasoista.
Soolot on perseestä.
Jucciz
13.07.2005 07:56:06
Helpompi muutenkin puhua kanavista kuin vaikka gain-tasoista.

Tämä pitää kyllä paikkansa. Monesti vaan vaikkapa yhtä säröpedaalia käyttämällä saadaan soundiin vähintään yhtä dramaattisia muutoksia. Voitaneen sanoa, että pedaaleillakin vahvistimeen voidaan "tehdä uusia kanavia".
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
simosiili
13.07.2005 14:37:15

no kyllä mä sen 166 thomannin hinnan mikä pätee suomessakin oon valmis siitä maksamaan..
roknroll
BenGlenton
13.07.2005 15:57:14
no kyllä mä sen 166 thomannin hinnan mikä pätee suomessakin oon valmis siitä maksamaan..

Kyllä tuo kanavanvaihtolauta on tosiaan joka euron arvoinen. Jokos on screamer hommattu :)
www.supremecourtband.fi
Swan
13.07.2005 16:05:55

Musamaailman kautta jos tilaa, niin tuo maksaa huikeat 9€ enemmän. Screamer-nupinkaan hinta ei eroa hirveästi Thomannin vastaavasta, joten helpoin ja varmin tapa lienee tilata se kotimaan kaupasta. Itse maksoin laitteet eilen, joten parin kolmen viikon sisällä pitäisi olla uusi mölytoosa nurkissa.
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
Tori:
Line 6 FBV Shortboard
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)