Aihe: Maija Vilkkumaa - Se ei olekaan niin
1 2 3
juuso a
23.05.2005 00:01:17

Nyt oon kuunnellut useampaan otteeseen ja kyllähän se alkaa taas putoamaan. Hienoja biisejä, varsinkin toi nimikkobiisi kuuluu suosikkeihini.
Elämä on kivaa, jippii!!!
HaloOfFlies
23.05.2005 00:20:02

Olen kyllä eri mieltä. Ehkä kyseessä on vain se, että siihen soundiin tottuu ja kuvittelee bändin yhteissoiton tiukentumisen ja oman tyylin löytymisen olevan paikalleen jämähtämistä?

No en nyt varsinaisesti tarkoittanut sitä että bändi jotenkin paikalleen olisi jämähtänyt, tarkoitin ehkä enemmänkin Vilkkumaan laulunkirjoitustaitoja. En sano, että niissä mitään vikaa olisi, mutta mun mielestäni edellisen levyn biisit oli kirjoitettu ehkä vähän liikaa formaattiradioita silmälläpitäen. Joistakin biiseistä se paistoi vähän läpi.
Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe
Fortune
23.05.2005 17:20:50
No en nyt varsinaisesti tarkoittanut sitä että bändi jotenkin paikalleen olisi jämähtänyt, tarkoitin ehkä enemmänkin Vilkkumaan laulunkirjoitustaitoja. En sano, että niissä mitään vikaa olisi, mutta mun mielestäni edellisen levyn biisit oli kirjoitettu ehkä vähän liikaa formaattiradioita silmälläpitäen. Joistakin biiseistä se paistoi vähän läpi.

Jaa, minusta ne ovat vain virkistävän hyvää perusrokkia persoonallisella otteella.

No, makunsa kullakin. Ei kaiken tarvitse olla jotain YUP:ta :)
Älä vastusta demoneitasi!
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Nimismies
23.05.2005 17:51:37
Hemmetti, tämän avautuminen kestää takuulla kauan. Levyn aihepiiri jättämislauluineen on niin epäsopiva nykyiseen elämäntilanteeseeni että levy on väkisinkin jäänyt vähemmälle.
"Life is only about fucking and staying online." - Jim Goldworth
Fortune
23.05.2005 19:26:19
Hemmetti, tämän avautuminen kestää takuulla kauan. Levyn aihepiiri jättämislauluineen on niin epäsopiva nykyiseen elämäntilanteeseeni että levy on väkisinkin jäänyt vähemmälle.

Minusta Maija kertoo vain niin hyvin säälittävistä naishahmoista, että sitä kuuntelee mielellään vaikka itsellä on asiat paremmin kuin hyvin.
Älä vastusta demoneitasi!
etnopoju
24.05.2005 00:12:09

mä pierasen maijan yleiseen suuntaan.
Fortune
01.06.2005 17:40:34

Herra Täydellinen voisi pitää sen turpansa kiinnikin, kun sieltä ei näy mitään asiallista koskaan tulevan.
The man with the Shar-Pei tummy
Tupuna
01.06.2005 17:48:46
En ole kuullut levyä, mutta Kesä-biisi on mainio kesäbiisi! Koukkuja ja hyviä juttuja vähän liiaksikin. Maija on säveltäjänä/sovittajana aivan mainio! Vaikka en Vilkkumaan levyä välttämättä ostaisikaan, täytyy muutamista hienoista biiseistä kyllä kiitellä.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
sormunen
01.06.2005 21:23:10

Älä huolestu. Aika kuluu nopsaan ja kohta eivät tytöt enää olekaan niin yäk. Riesaa ja murhetta niistä kyllä on vuosikymmeniä, mut se on eri juttu.
etnopoju
02.06.2005 01:12:25

Herra Täydellinen voisi pitää sen turpansa kiinnikin, kun sieltä ei näy mitään asiallista koskaan tulevan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Humor
Fortune
02.06.2005 15:42:35
http://en.wikipedia.org/wiki/Humor

Trollaus ei ole huumoria, vaikka se sinun pääsi sisällä sitä voi ollakin. Hanki elämä.
The man with the Shar-Pei tummy
Nimismies
11.06.2005 14:28:41
Kylläpä kesti pitkään ennen kuin tämä levy avautui - mutta onneksi avautui. Hyviä biisejä ja seesteinen kokonaisuus, joskaan yhtä tarttuvia kappaleita tämä ei sisällä kuin edellinen hittiparaati Ei. Se, onko se hyvä vai huono asia, on silkka makukysymys. Molemmat levyt sopivat erilaisiin tilanteisiin.

Ainoa kränää aiheuttava asia on Maijan lyriikka, joka on välillä raivostuttavan naiivia typerine loppusointuineen ja riimeineen. Omaperäisyyttä peräänkuuluttaisin ma.
"Life is only about fucking and staying online." - Jim Goldworth
Juugeli
06.07.2005 19:32:07
Mainiosti on alkanut tämäkin levy maistumaan, joskaan ei ihan yhtä hyvin kuin Ei. Pitäisi varmaan aikaisempiinkin tutustua, mutta en uskalla vielä kun näitä kahtakin tulee jatkuvasti luukutettua, saisin vielä yliannostuksen ;)

On muuten välillä aivan mieletön yhdistelmä tuo Maijan ääni ja lyriikat. Yksikään artisti ei ole minulle tuonut kylmiä väreitä niin usealla biisillä kuin Maija. Etenkin Jonain päivänä-biisin kertsi tekee tämän usein. Ja tuotannostakin on vasta puolet kuultu :)
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
Tightbutloose
09.07.2005 02:54:15
ihan hyvä levyhän tämä(kin) on. mutta jotakin puuttuu, pientä särmää ehkä. Yritystä on, mutta se sama asia kyllä vaivaa kaikkia maijan levyjä. Vähän lisää uskallusta peliin, eikä tasoiteltaisi niitä rokkisoundeja siellä studiossa, niin tämäkin kuullostaisi jo tosi hyvältä.
kuule, koe ja nää.
Juugeli
27.08.2005 19:32:59
Voi jumankauta, että nyt koliseekin sitten tämä levy! Pienen tauon jälkeen kuunneltuna levy nousi heti Maija-levyjen ykköseksi ja muutenkin korkealle diggailulistalleni. Kovasti (myös minun toimesta) hehkutettu System of a Downin Mezmerize taisi sittenkin hävitä Vuoden levy-kamppailun. Ja mahtavuutta, kun myös eilisellä Kemin keikalla oli tämä levy hyvinkin vahvasti edustettuna, levyn 12 biisistä soitettiin jopa 11. Vain Lastenhoitaja uupui setistä.
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
tähtivaeltaja
28.08.2005 01:33:43

Minä niistän nenääni maijalle.

Maija on ruokakupin pyyhkijä. Maijan äiti oli hamsteri, ja isä haisi mustaseljanmarjoille.

Now, go away, or I shall taunt you a second time-a!
U.Honey
28.08.2005 02:14:42 (muokattu 28.08.2005 02:16:01)
--------
My name is Baron, U.Honey Baron.
tähtivaeltaja
28.08.2005 02:49:08
28.08.2005 06:37:03

Now, go away, or I shall taunt you a second time-a!

Kattoin tuon noin 3 kertaa pari viikkoa sitten. Todella vitun järkevä kohtaus. Parasta siinä tyypissä on se maiskuttelu vittuilun jälkeen.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)